Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Quest

Scuze Ionut ca subiectul e off-topic ptr acest thread de A1.
Cred ca blamam prea tare ideea de drum expres. Rus bine zicea aseara pe Romania Tv ca expresul este ceea ce in Germania e cunoscut ca schnellstrasse (personal m-am convins de multe ori ca pe schnellstrasse mergi cam ca si pe autobahn). Sensurile sint departajate intre ele, tot doua benzi pe sens, dar nu exista banda de refugiu iar viteza proiectata e ceva mai scazuta dar nu semnificativ. De asemenea drumul expres poate avea curbe ceva ma strinse si panta mai putin lina ca la autostrazi. Si costa cu 30% mai putin decit km de autostrada. Rus mai zicea o chestie de bun simt ca toate drumurile expres vor fi proiectate in privinta pantelor sau a razelor de curbura ptr a fi upgradate cindva la autostrazi. Cind vom avea mai multi bani...

De asta, cred ca Stroe de la Dacia se scandalizeaza fara rost, si asa viteza de croaziera permisa a tirurilor e 90 km/h pe autostrada, iar o medie de 85-90 suna bine de tot, fata de media de 40-45 pe care o fac actualmente pe DN.
Avem un MasterPlan pe transport, trebuie sa ne devina litera de lege, iar la 4-5 ani (intervalul normal de actualizare) eventual sa vedem ce se mentine ca si parametri de trafic si ce s-a schimbat.
Common sense will get you far !

adiarc

e clar gargara electorala SB-Pitesti...pe de o parte se spune ca se face in 2021-2030 ( asta ar fii cea mai dezastruoasa masura anti economica din ultimi 10 ani ), Dx sau autostrada si pe de o parte avem licitatia pt Sf in desfasurare...daca totusi nu se face pana in 2020 , ar trebuii pusi Sova si Rus sa plateasca impreuna costul SF-ului facut aiurea
DAR ...cum spuneam , in curand ( probabil dupa alegeri ) , va veni dusul rece de la Bruxelles....cei de la Renault cu siguranta nu stau acum cu mainile incrucisate
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

QUEST

ti se pare normal sa se faca in 2021-2030 ????mie nu...si nici tuturor exportatorilor din aceasta tara , din taxele carora se face o felie importanta din bugetul tarii.Pe timp de criza , cand consumul intern s-a prabusit , fara exportatori eram in faliment.Asa ca ?????
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Kidu

@Quest,

Fata de ce au spus colegii mai sus eu mai am o temere: acel drum express sa fie in realitate un fel de "regim de autostrada" asa cum e Centura Timisorii (cazul cel mai rau) sau Centura Brasovului (cazul cel mai bun).
Daca s-ar respecta standardul de Schnellstrasse personal m-as declara multumit insa am mari indoieli ca DX-urile alea vor fi construite la standardul german de Schnellstrasse.

istvan78

Guys, EXISTA normativ pentru DX (linkat mai sus, cititi-l). Deci nu se poate construi DX altfel decat dupa normativ. Hai sa nu mai batem campii pe intrebarea CUM va arata acel DX.
TEHNIC, e f. bun si DX pe traseele marcate.

Poblema, MARE!, e termenul 2021-2030.

cutter

Quest, scandalizarea nu e pe subiectul drum expres (DX) vs autostradă. Este legată de prioritizarea proiectelor și de fraudarea analizei multi-criteriale prin folosirea unor valori aberante (sub/supra-evaluate după interes) pentru proiectele care au intrat acolo.

Legat de DX nu lua de bun ce spun ei cu 70% mai ieftin:
- dacă se lasă acea zonă mediană pentru dezvoltarea ulterioară (ca în slide-urile lor din Croația și de unde mai erau) sigur nu e 70% că nu mai e la 21m lățimea
- s-a explicat de către ingineri (alecu26 ș.a.) că în zonă de cîmpie, da, poate se face o reducere, dar la munte ajungi la 90% și e imposibil upgrade-ul ulterior fără costuri foarte mari - deci pentru 10% reducere te alegi cu DX în loc de A și cu problemele aferente (hai să nu mai tot exagerăm că e același lucru - siguranța e mult mai mică, benzi înguste, fără bandă de urgență, parapet new jersey care poate fi proiectat în caz de impact pe sensul opus presupun)



iuli

Quote from: istvan78 on October 02, 2014, 10:21:33 AM
Guys, EXISTA normativ pentru DX (linkat mai sus, cititi-l). Deci nu se poate construi DX altfel decat dupa normativ. Hai sa nu mai batem campii pe intrebarea CUM va arata acel DX.
TEHNIC, e f. bun si DX pe traseele marcate.

Scuze, am fost in concediu si am strabatut in diagonala topicul. Poti, te rog, sa repui link-ul cu normativul de drum expres?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Quest

#17873
Adiarc: nu, nu mi se pare normal sa se faca in urmatorul exercitiu financiar al Bruxelles-ului, ci in cel actual. Intr-o vreme m-am gindit ca am ramas defazat pe forum ca nu mi-am schimbat poza, si-a ramas cea cu Vrem Autostrada SB-AG. Acum imi dau seama ca problema a ramas de actualitate, asa incit nu e ciudat sa ne afisam si pe mai departe aceasta vrere legitima.

Kidu: inseamna ca va trebui sa fim vigilenti ca proiectele de schellstrasse sa fie facute la standardul german pe care il stim cu totii, si nu la ceea ce este sa zicem pe Bucuresti - Giurgiu, Turda - Cluj sau iesirea din Timisoara pe DN69 catre Arad.

Istvan78: deci e clar stim cum arata DX-urile dupa normativ. Corect, termenul dupa 2021 e problema...

Cutter: da, asta e o remarca plina de adevar, si mie mi s-a parut ca in evaluarea demografica a ceea ce va deservi VP vs. VO s-a accentual VP. Cum sa spui ca VO nu va deservi decit 1 mil. de locuitori iar VP 2 mil ? De ce transportul de marfa din Buc s-ar face catre vest prin BV si nu prin AG ? De ce sa alegi sa mergi din Buc pina la SB pe 2 catete ale unui triunghi dreptunghic, si nu pe ipotenuza ? E clar o "directionare".
Eu spuneam ca DX e mai ieftin CU 30%, nu LA 30% fata de autobahn, dar probabil ca in tronsoanele de munte scade diferenta.

Smark_BV: ai reusit sa mergi pe Topolovat - Sanovita ? Dorum are poze din 25.09, eu am din 29.09, sa vedem unde au ajuns zilele astea. Mersi. :)
Common sense will get you far !


ciprebbe

Informatii noi legate de PTF .
Multumesc

Va fi interesanta urmatoarea raportare.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe


smark_BV

Vin pozele mult asteptate.....


Urmaritzi data si ora pozelor

pentru inceput dealul la Cristian



Se anuntzase o zi numai buna de fotografiat santiere

Viaductul vazut de pe DN1 inainte de Sacel



A1 vazuta de pe drumul Sacel spre Mag



Am ajuns la marele debleu-problema



pe dealul din stanga nu se misca nimic






Cainii ciobanului, un paznic si soarale mi-au cam facut probleme










Dincolo de viadut spre Cuntza se lucra sustinut










Vedere spre Saliste de la capatul viaductului, se asfalta










Aici mai au de munca








vedere spre nodul Apoldu de pe DC Aciliu la Amnas












La nodul Apoldu m-am intalnit cu o masina care transporta probabil stalpi.






Nu stiu ce se lucra langa ultimul stalp spre Apoldu



Amenajare raul Secas, Miercurea Sibiului






Baile Miercurea, se lucreaza la semnalizare










Giratoriu Cuntza


foarte slaba miscare in parcarea spre Cuntza


Peisaje frumoase





Nu stiu care-i treaba aici




Baietzii de la drumuri faceau curatzenie


Oare cand se repara


Garcea se plimba ca melcu


Oare ce transporta UMB-ul aici

pe aceasta bucata de A1 erau 4 Basculante in directia Deva

Branisca




Dealul care trebuie taiat


spre Bretea Muresana



















Deocamdata atat.

Restul de azi dimineatza vine in curand, adica imediat.....

rocklee

aceste camioane ale umb-ului duc zgura de la calan  :)


smark_BV

uitase-m sa va spun (daca nu s-a spus deja) La nodul ilia s-au inceput decopertarile si se sapa pt poduri.

Parcarea la Cuntza, apar muncitorii la servici


La Baile Miercurea merge treaba mai departe




La organizarea de santier Impregilo misunau basculele,
si nu putzine....






Nu mai sunt multe masini garate


Mi se pare mie, sau ce s-a intamplat aici?
parca ieri nu era, doar imi sarea in ochi













Garajul































si inca o data tunelul....


si dealul Cristian...




Oare de ce au lasat stalpul acesta asa (Nod Sibiu Nord/Medias)?


Daca n-ar opri fiecare cum si unde il doare capul, erau drumurile ceva mai sigure


Aici chiar nu-mi dau seama ce se repara (iesire SB-Agnita)


si ultima poza pentru astazi

se inlocuia parapete!!!!!!



Din pacate la Topolovat nu am reusit sa ajung, duminica merg pe acolo. Va tin la curent.