News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 35 Guests are viewing this topic.

Danny550394

Quote from: stangabriel on September 25, 2014, 04:58:47 PM
Daca e gata tot,traficul nu poate merge pana la granita si apoi pe drumul de legatura spre actualul punct de frontiera? Ar fi o lovitura la imaginea Ungariei.noi am terminat si ei nu.... O:-)


De ce nu este o lovitura la imaginea Ungariei  :( https://www.google.ro/maps/place/N%C4%83dlac+315500/@46.213524,20.758595,3a,75y,90t/data=!3m5!1e2!3m3!1s73320350!2e1!3e10!4m2!3m1!1s0x4744555cdf6b4eab:0xcae8ba328cdaf9e4

delacroix

Gatuirea e la vama nu pe drum. Nu cred ca DL poate fi terminat pana in DN1 din cauza unor stramutari (utilitati?). Posibil cu acces temporar pe DJ709j.

Tavi

Bravo! Urale si ovatii pentru un sfarsit asteptat.
Eu cred ca inainte sa ne repezim cu deschiderea in Dec '14 sa vedem ce s-a semnat. Ce s-a cerut stim/banuim. Nu?
Zic, nu dau cu paru' :)

radutm

cred ca cel mai realist este ca anul asta sa se deschida traficul pana la Pecica. de acolo mai departe, pana in vara anului viitor. ungaria nu are de ce sa se simta ranita in orgoliu pentru ca ei nu sunt in competitie cu noi la constructia de autostrazi, iar segmentul lor pana la granita este mai mult in folosul nostru decat al lor. cu sau fara el, ei oricum incaseaza vigneta de la toate masinile din Romania care le tranziteaza tara pe autostrazi. pentru noi este important sa vedem terminate aceste segmente aflate in intarziere ca sa putem inainta, sa putem ataca alte portiuni sensibile si sa ne concentram resursele acolo unde va fi mult mai complicat si mai costisitor, nu in plina pusta unde cat vezi cu ochii e numai campie...
cont inchis

Katana_ro

Woow! Ma bucur extrem de mult ca Astaldi &MB au prins si lotul asta!!!   Asta e vestea pe care o asteptam cu sufletul la gura de cateva saptamani!!!! Multumim sursei secrete!  :)    8)

Apropos de lot TS - primii 6 km....intr-un post precedent am mentionat de acea trambulina - cum nu sunt inginer, i-am crezut pe baietii care au facut pozele ca e o iluzie optica - desi cred ca daca mergi cu 140 pe acolo va fi ce putin o senzatie din aia ca la roller coaster de "weeee"  :)

@Quest and rocklee: ba cred ca ar fi o chestie sa terminam inaintea vecinilor, pe principiul "one up on the hungarians"  :lol: ...mai ales ca nu ne iubim prea tare cu ei...ar fi genul de tease prietenesc :)
__)
Acum serios vorbind, cred ca pe undeva la mijloc de Octombrie s-ar merita un survol Mako- Arad pt a vedea progresul...ar fi cel mai bine tactic, pt ca asa vedem daca de Craciun putem iesi civilizat din tzara... incerc sa vad pana atunci de unde scot ceva pt contributiile de zbor.

stangabriel

Eram si putin ironic.  Nu prea avem cum sa le stricam noi  imaginea cand vine vorba de autostrazi. Cand vom avea 2500 de km drumuri de viteza si la Bors e gata autostrada A3 pana la Bucuresti iar ei nu au terminat partea lor,atunci poate le batem obrazul.

Multumim de vesti si sunt curios de ce nici o stire oficiala nu a aparut,nici macar in mass media pana acum.

isantem

#17691
Quote from: stangabriel on September 25, 2014, 04:58:47 PM
Daca e gata tot,traficul nu poate merge pana la granita si apoi pe drumul de legatura spre actualul punct de frontiera? Ar fi o lovitura la imaginea Ungariei.noi am terminat si ei nu.... O:-)

Ce am terminat noi domnu Gabriel? Avem (credem ca) constructor pentru lotul 2 si deja ne si vedem mandri ca le batem obrazul Ungurilor. La ce sa le batem obrazul? Suntem noi cu autostrada gata de la Bucuresti la Nadlac si ei nu sunt gata de la Viena la Mako? Ai vazut tu vreo lucrare de mutare de utilitati pe drumul de legatura cu Nadlac pentru finalizarea lui? Ca doar sti ca mandri de noi inca nu suntem in Schengen deci camioanele cel putin nu o sa treaca deocamdata cu 130km/h granita.
Ai vazut tu vreun plan sa nu zic fundatie pentru o mini cladire de vama pe autostrada pentru autoturisme pana intram in Schengen? Ai vazut tu vreo benzinarie pe Autostrada A1?
Pai si atunci despe ce lovitura de imagine vorbim?
Eu cred ca pe forumul asta sunt niste oameni cunoscatori de ale infrastructuri in tara si in strainate? Daca voi nu intelegeti in ce hal suntem fata de alti atunci la ce sa ma astept de la coana din Alexandria care se bucura ca i se face autostrada?

dorum

Quote from: delacroix on September 25, 2014, 05:19:57 PM
Gatuirea e la vama nu pe drum. Nu cred ca DL poate fi terminat pana in DN1 din cauza unor stramutari (utilitati?). Posibil cu acces temporar pe DJ709j.

Da, ai dreptate partial...insa coloana de TIR-uri de la intrarea in Nadlac se intinde pe kilometrii buni cateodata...la asta ma refeream...coloana de TIR-uri s-ar putea intinde pana pe autostrada :)

alecu26

probabil deschiderea in 2014 a fost si una din conditii...adica subiect de discutie. Chiar fara lucrari finalizate (mai ales pasajele peste si alte lucrari) se poate deschide in acest an, fie si doar la nivel de binder, cu restrictii de viteza...cumva la regim de drum express.

Iar descarcarea inainte de granita...sa se faca pe undeva improvizat...poate chiar si pe drumul de legatura.
Drumurile noastre POATE;

stangabriel

#17694
Domnul Isantem,fara atacuri la persoana , tocmai am scris cu un post mai sus ca sunt ironic si explicatia.
Vorbesc de ce ar grabi terminarea loturilor 1 si 2,nu de situatia actuala.

Stiu prea bine situatia noastra si a celorlalte tari,multumesc si scuze offtopic,poate au mai crezut si altii ce ar fi bine sa se grabeasca,indiferent de motiv. Si nu se intampla in fiecare an,dar e campanie electorala...

isantem


Daca cunosti situatia noastra atunci realizezi ca nu exista nici o sansa pentru lotul 1 inainte de alegeri, poate lotul 2 si atat.

P.S. Postul de inainte am scris intre timp ce ai postat. Scuze daca a fost atac la persoana, dar ma revolt cand in loc ca oamenii sa iasa in strada ne amagim cu nationalisme sau romanisme de genul las ca merge si asa. A fost doar o rabufnire de a mea.

stangabriel

Apropo de asta,eu am mai intrebat daca ne adunam mai multi la posibila dezbatere publica a masterplanului pe 7 octombrie,sa ne sustinem punctul de vedere. Ce ziceti?

ovideatza

#17697
Legat de platile catre constructor, va spun din ce cunosc legat de proiecte finantabile POR de constructie (cladiri in cazul meu).

La fiecare factura in spate sta o situatie de lucrari cu cantitati, raportare de constructor si avizate de diriginte si beneficiar, deci acceptate.

Pe baza lor se face Anexa 50 care reprezinta sumarul situatiilor de lucrari certificate la plata, apoi factura fiscala.

Din totalul platilor prezentat cu cateva pagini in urma ar trebui scazut avansul.

Raman 509 mil/1,24=410 mil lei din total contract platit.

Avansul lucrarilor trebuie sa coincida cu avansul financiar, mai putin suma platita drept avans.

Fiecare factura = total lucrari certificate - storno partiaL avans.

Daca avansul a fost de 15% sa zicem, inseamna ca cele 410 mil reprezinta 85% din lucrAri=> Lucraricertificate de 482 mil lei.

482/605 mil val contract inseamna 80% avans al lucrarilor conform situatiilor de plata CERTIFICATE SI APROBATE.

Nu aveau cum sa emita facturi si sa le fie platite fara ca acestea sa fi fost aprobate.

Daca real nu s-a facut acel procent al lucrarilor (in afara zonei unde sunt lucrari suplimentare) inseamna ca e o magarie generala la mijloc.

Nu avem toate datele pt a calcula progresul din acte al lucrarii:
- daca in plati sunt si lucrari suplimentare sau doar cele initial contractate
- platile sunt cu sau fara tva (am zis ca sunt cu tot cu tva)

Sumele de mai sus sunt rotunjite, verificati calculele, scriu de pe tel si sa nu fi gresit.

dr4qul4

#17698
@cutter, probabil ai inteles gresit. Comisia de arbitraj le-a dat 26,5 mil.
Doar ca debleul ii costa mult mai mult decat atat.

Asadar, diferenta intre costul debleului - costul licitat pt debleu - 26,5 mil trebuie scazuta proportional din valoarea tuturor lucrarilor.

Cum ei au cerut 365 mil, putem specula ca aceasta diferenta depaseste 100 mil lei. (200 cost real, 70 licitate si 26,5 suplimentare)

*parere personala, nu sunt inginer si nici nu cunosc sumele din contracte.

@isantem, cred ca tu ai uitat cum s-a deschis A2 dupa cernavoda. Se mergea prin santier, pe 1 sens care si ala era departe de a fi terminat. Dar a fost deschisa circulatia si a ajutat mult traficul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cutter

Vezi cum amestecăm mere cu pere?

365 milioane din ce știu eu erau pentru soluția corectă:
- tunel înspre Sibiu
- autostradă pe piloni înspre Sebeș

Așa că mare victorie a lui Șova de la arbitraj (au cerut 365, au primit 26, sîc! avantaj noi!) e de fapt o pierdere a noastră. Ne alegem cu o soluție de trei lei, cu un debleu potențial peren instabil, care sperăm "să țină".