News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 28 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: Tavi on September 18, 2014, 05:56:24 PM
Cred ca problema este mult mai balcanica. Si anume tot ce nu va deconta UE, care s-a spalat de mult pe maini de lucrari aditionale, ramane lucrare de la buget si ... iar nu s-au inteles la spaga. La fel cum, mai nou, despre contractul cu JV Pizzaroti - TS de la intrarea in capitala aflam ca nu ar fi reziliat ci se cauta solutii.

Nu se va intampla asta - lucrarea e pe FIDIC Galben, ceea ce, in principiu, inseamna ca Impregilo trebuie sa se dea peste cap de trei ori si sa livreze autostrada aia gata facuta, fara sa mai ceara alti bani in plus. Asta le-a spus-o un arbitru independent. Toate lucrarile in plus cauzate de prostia Impregilo cand vine vorba de proiectare sau de alegerea solutiei paguboase trebuie acoperite de Impregilo. Si nu pot exista bani in plusi dati de CNADNR pentru incompetenta Impregilo. Impregilo e libera sa vina cu bani adusi de-acasa daca trebuie!

Asta n-o spun eu, o spune comisia de arbitraj, ca Impregilo nu are nici un claim valid cand vine vorba de suplimentari de bani pentru lucrari, pentru ca lucrarile alea trebuiau prevazute de la bun inceput, si, fiind contract Design-and-Build, Impregilo trebuia sa le prevada si sa-si asume riscul, nu CNADNR.

Singurul lucru pe care-l mai poate face Impregilo in clipa asta (in afara de a livra autostrada gata la data stablilita) este sa renunte la contract si sa fie pasibila de penalitati.

CNADNR-ul o fi el idiot, tampit, cretin si incompetent, da' din fericire contractele folosite sunt standardizate global, facute de FIDIC (inainte de FIDIC, contractele erau si ele pe masura). Si, din fericire, FIDICu asta nu-i nici tampit si nici incompetent, impartirea riscurilor e clara, si arbitrajul e clara. Gata, a trecut vremea spagii din asa ceva.

P.S. Am pica pe Impregilo, mi se pare strigator la cer ce au facut si in Romania si in Panama - adica au licitat un design-and-build/proiect-la-cheie la un pret de dumping cu solutii clar nefezabile (stiind ca beneficiarul nu poate comenta solutia tehnica, fiind D/B - daca incerca asta ori CNADNR ori guvernul panamez, se trezeau cu procese mari), asumand ca vor putea santaja beneficiarul in a le schimba pe parcurs solutiile (cele originale dovedindu-se nefezabile) si a turna bani suplimentari in plus pentru solutiile schimbate cu tactici mafiote gen oprit lucrarile cand vor muschii lor si strigat "Vrem Bani". Uite ca nu le-a mers in Panama, si nu le merge nici in Romania.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

deschiderea celor 6 km de la topolovat e mai putin fezabila chiar decat deschiderea de la Lotul 3. Poate ca daca s-ar deschide pe stratul de binder...sau cumva cum s-a deschis Arad-Tm....dar si asa e greu.

Plus ca TS prefera executia uzurii toata odata....adica pe acei 6 km odata.
Drumurile noastre POATE;

Eurocopter

Esti sigur Alecu? Nu am mai vazut demult un reportaj complet sa vedem exact stadiul pe acei 6km, dar parca de circa o luna au inceput sa toarne asfalt. Uite cum arata A6 pe 31 iulie 2013, si a fost semnificativ mai lunga si mai greu de construit.

http://www.youtube.com/v/PU98HYuigr0

Quest

Quote from: Eurocopter on September 18, 2014, 10:14:00 PM
Esti sigur Alecu? Nu am mai vazut demult un reportaj complet sa vedem exact stadiul pe acei 6km...

Da Eurocopter, TS a facut minuni ca sa termine A6 pina in dec. 2013, intr-adevar erau mult in urma atunci la 31.07, pe toata lungimea A6. Mi se pare chiar haios ca la data respectiva nu era inca nimic facut la nodul A1-A6 de la Balint. Cimp verde. Sint lucruri care ne mai alimenteaza speranta ca pina in iarna se termina totusi cei 6 km. Ing. Marius Popovici (drumarul citat de articolul din Ziua de Vest, mersi stangabriel) o fi lucrind aici ptr TS ?

Sincer eu tot visez la o filmare cu drona pe cei 6 km, in timp ce operatorul dronei se deplaseaza cu masina pe drumul tehnologic. Din cite stiu dronele au (din motive de baterie) durata de zbor pe la 9 min. suficient ptr un survol in ritmul de mers al masinii de-a lungul celor 6 km Sanovita - Topolovat.
Common sense will get you far !

sebba

Acum plec la aerodrom. Sper sa se poata zbura ptr filmare.
Sailing away! S/Y Haimana

alecu26

nu cred ca se poate. ganditiva ca in 1-2 saptamani dimineata vom avea temperaturi negative. Asta clar va afecta programul de turnat asfalt, dar chiar si partea de terasamente, balast stabilizat. La marcaje si restul...nici nu ma gandesc ca sunt oricum prea departe. Nu cred ca TS va accepta sa faca tot felul de concesii la calitate (vezi AR-TM turnat asfalt pe 1 dec, la -X grade...care si acum repara la el...doar ca Boc sa se poata da pe autostrada. La fel si centura nord Bucuresti a lui Alpine...unul din motivele falimentului...ca nici acum nu-si iau banii pe acel asfalt turnat pe temperaturi negative).
Drumurile noastre POATE;

infraAdi_ro

#17526
@Quest

eu am lucrat pt TS anul trecut la A1 Si A6 si s-a lucrat intr-un ritm alert dar nu peste puteri......adica program normal 7-19,asfaltatorii mai stateau si pana la 11-12 npt sa termine ce incepeau.Au reusit sa termine intr-un timp asa scurt pentru ca toate echipele lor si subcontractorii au fost "inghesuiti" pe cei 10,4km din A6.......o sa incerc sa fac rost de informatii de  la ceva prieteni care lucreaza acum la Sanovita-Izvin sa vedem ce au de gand cu cei 6 km despre care vorbim.Dar eu cred ca se poate,mai ales ca deja au turnat vreo 2 km de asfaalt....revin cu informatii
Romania are un viitor doar daca are prezent!

alecu26

TS cumva si-a primit tainul pentru aceasta dschidere accelerata. Au fost castigatorii supersurpriza la acest lot, si chiar nici ei nu se asteptau sa-l ia. Plus ca au luat destul de din spate si lotul  de pe Sebes Turda.

Drumurile noastre POATE;

Katana_ro

Alecu26, nu as folosi expresia "si-au primit tainul", ce are (cel putin pt mine) conotatii negative de spaga, castig nemeritat, etc.

Din punctul meu de vedere ar trebui incurajate si sustinute firmele gen TS, Astaldi sau UMB care se tin de treaba si avanseaza lucrarile intr-un ritm sustinut, chiar mai rapid decat programat, si nu derbedei ca Impregilo sau Pizzaroti care ar trebui (desi nu stiu inca daca e 100% posibil dpdv juridic) sa fie filtrati afara de la participarea in licitatii, deoarece sunt niste golani nesimtiti. Reiterez ideea cu un "rating al seriozitatii in lucrarile precedente" ca si criteriu de preselectie la licitatii.

Sustin si ideea filmarii de la Mako la Nadlac in viitorul apropiat ;)

alecu26

da...ce vroiam sa spun e ca CNADNR poate sa le bata obrazul si sa apeleze la ei, chiar in afara contractului sa deschida acei km mai repede.
Drumurile noastre POATE;

ciprebbe

Quote from: alecu26 on September 19, 2014, 09:52:24 AM
Plus ca au luat destul de din spate si lotul  de pe Sebes Turda.
Erau pe loc 3 (pe lot 3 la A10) Tirrena Scavi    420.511.921,43   79% deci nu chiar asa de in spate ( Aktor era pe 5 la lot 2 iar Pizzarotti pe 4 la lot1) .
Inainte sa vina Rus stiam 100% din interior ca nu au de gand sa deschida cei 6km. S-or fi schimbat lucrurile dar ma indoiesc.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

SB76UFO

De pe Nadlac-Pecica nu mai vine nimeni cu stiri, poze cat au mai avansat la partea de structuri ?
"Prostia este eternă și invincibilă"

cutter

Din cîte știu eu, s-a cerut deschiderea anticipată a celor 6km, dar sunt niște dificultăți mari pe traseu printre care expropieri nerealizate la nodul Topolovățu, situri arheologice nedescărcate și niște utilități de relocat pentru care procedura este greoaie.

cutter

Revin cu întrebarea mea de ieri, văd că nu prea e nimeni interesat: mai știe cineva ceva de cel mai complex proiect de autostradă din istoria României aflat în prezent în execuție?

La Dumbrava-Deva (Lugoj-Deva lot 2,3,4) mă refer.

(partea cu complexitatea ține de relief si de lucrările de artă ce trebuie realizate - tuneluri forate, etc - și este și prima traversare a Carpaților din România, nu?)

MNU

Quote from: cutter on September 19, 2014, 11:48:01 AM
Din cîte știu eu, s-a cerut deschiderea anticipată a celor 6km, dar sunt niște dificultăți mari pe traseu printre care expropieri nerealizate la nodul Topolovățu, situri arheologice nedescărcate și niște utilități de relocat pentru care procedura este greoaie.

Adica, a stat neatins atat vreme tronsonul din cauza tergiversarilor si contestatiilor si ei (CNADNR) tot nu au expropriat 100%?!!