News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 32 Guests are viewing this topic.

florin74

Quote from: SILVIUFG on September 18, 2014, 11:56:32 AM
Stati ca m-ati pierdut.  :D Pe lotul 2 din Nadlac-Arad s-a dat deja un castigator si suntem in faza de contestatii?? Cine a castigat? Cei de pe lotul 1? M-am uitat si la semnatura lui Ionut si vad evaluare oferte.....

Acolo e cam servita, sunt pe primul loc ca pret, sunt 3 ofertanti in total, conteaza 2, STRABAG vrea Campia-Turzii - Tg Mures si oricum sunt pe locul 2, aia de pe 3 au oferta tbanuiesc sa nu se plictiseasca, cu ceva noroc poate in jur de 15 octombrie se semneaza contractul cu Max Boegl-Astaldi

cutter

#17506
Văd că despre proiectul major Dumbrava (Lugoj) - Deva nu mai zice nimeni nimic.

În continuare, nu există autorizații de construire emise.

Probabil că nici proiectele tehnice nu sunt aprobate. Probabil că nu s-a întîmplat nimic nici cu rezolvarea problemei de achiziție publică pentru "trecerile de urși".

Putem considera 2014 un an pierdut și aici (cu excepția lucrărilor de pe lotul UMB - dar care nici ei nu au atacat zonele "grele")?

frunzaverde

#17507
Quote from: cutter on September 17, 2014, 04:40:26 PM
De ce a fost reziliat contractul cu Consitrans? Știa cineva de acest lucru, a fost făcut în vreun fel public?

Din articolul ala de presa am aflat si eu ca s-a reziliat cu Consitrans. Mi se pare absurd ca CNADNR nu anunta public cand reziliaza contracte, si voi trimite intrebarea asta la propuneri pentru intrebari catre CNADNR.

Daca rezilierea e adevarata (nici macar asta nu pot garanta), atunci probabil a fost la cererea Consitrans - contractele astea nu se pot nici ele suplimenta cu mai mult de 10%, si nu cred ca Consitrans era dispus sa lucreze pe gratis la faza de supervizare activa, dat fiind ca conform contractului initial, trebuia sa se termine lucrarea de la jumatatea lui 2013.

Nici CNADNR nu era lipsita de motivatie in a-si da afara consultantul, in conditiile in care nu a fost capabil sa previna intreruperea lucrului fara due diligence de Impregilo (lucru constatat de comisia de arbitraj). Dar s-ar fi scapat vreunul din CNADNR daca era asa, ca o asemenea reziliere e buna la "capital de limbarita".

Quote from: cutter on September 17, 2014, 04:40:26 PM
Dacă supervizarea poate fi făcută și de DRDP-uri așa cum sunt "liniștit" de fiecare dată pe forum de ce mai avem nevoie de consultanță de la companii private? De ce nu facem toate contractele cu supervizare DRDP? Îndeplinește DRDP Brașov toate cerințele din caietul de sarcini al licitației prin care a fost selectat consultantul inițial?

Furnizarea inginerului consultant de catre beneficiar nu este ilegala in contractele FIDIC, dar este problematica. In primul rand pentru ca nu asigura independenta evaluarii actiunilor beneficiarului si ale constructorului - daca consultantul este in acelasi timp si beneficiarul, atunci incalcarile contractuale ale beneficiarului vor fi bagate sub pres, si cele ale constructorului vor fi exagerate (pentru ca beneficiarul are de castigat din penalitati etc.).

Dar, in practica, situatia exista, si nu doar in Romania. Mai mult, exista cazuri in care beneficiarul se nominalizeaza pe sine insusi (nici macar o sucursala ca DRDP, de care se poate spune ca are un grad oaresce de independenta) ca consultant (i se mai spune "contractare bipartita"). Situatia e suficient de frecventa (cred ca am vazut undeva ca e in jur de 5% din FIDIC-uri nu au la nici un punct un consultant) incat FIDIC sa aiba un mic articolas despre situatie, aici: http://fidic.org/node/915 (sectiunea Appointing an Engineer). FIDIC sugereaza existenta unei proceduri DAB (board de arbitraj) ca masura de minima decenta in cazul in care consultantul nu e independent.

Asta ar fi problema principala cu DRDP ca inginer consultant.

Pur tehnic, nu vad de ce DRDP-urile nu ar fi perfect capabile sa participe la licitatii de "inginer consultant" - doar ca in mod normal nu ar trebui sa aiba voie sa participe la licitatii din motivul de independenta. Dar ar face bine sa aiba capacitatea tehnica atat timp cat rolul lor include "a doua verificare" a lucrarilor oricum ar fi. Mai mult, dat fiind ca modelul bipartit se aplica la proiecte mici unde un FIDIC e overkill (gen reparatii curente, intretinere, reasfaltari, verificari starea drumului etc.), trebuie sa aiba toata capacitatea tehnica de a fi "ingineri", adica supervizare a proiectului, aprobare a proiectelor, certificat facturi si verificat cantitati, supervizare ordinea operatiilor si calendarul de lucrari etc.. Singura problema pur tehnica ar fi personalul insuficient pentru o asemenea activitate, dar, in caz de urgenta, se pot gasi oameni sau transfera de la alte DRDP-uri.

De altfel, nu vad vreo problema, daca vreun DRDP are excedent de personal intr-o perioada, sa participe la o licitatie de inginer in, sa zicem, Moldova sau Ucraina sau Bulgaria (in BG sau MD chiar ar avea sanse, e bataie mare pe preturi cat mai mici, si consultantii "mari" au dificultati sa intre, mai ales la proiecte mici).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rin tin tin

Confirm rezilierea consitrans, si la Nadlac-Arad lot1

nicolaem

cutter - > ai pus si pe A1 si pe A10 " anul 2015 e pierdut" . nu ne speria,  in 2015 sper sa se lucreze serios.

cutter

Scuze, de nervi :) Corectez acum - mersi!

adiarc

2015 va fii anul cu , probabil , cele mai multe proiecte desfasurate simultan...daca vom continua pe aceeasi linie - introducerea de taxe , deficit f mic si scaderea sumelor alocate investitiilor in dauna pomenilor de orice fel , sau chiar mentinerea sumelor alocate anul acesta , n-avem nici o sansa ca lucrarile sa mearga normal , pt ca in prima faza banii trebuie pusi  de Romania si numai dupa aceea vin de la Bruxelles.
In acelasi timp va fii si anul in care se vor pierde , aprox 1 mld de euro bani europeni!!!!!!!!!...cu acesti bani pierduti , plus contributia partii romane de 15% , am fii realizat mare parte din Sb-Pitesti..... >:(
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

Sb-Pitesti e pentru 2014-2020, dar ai dreptate in rest...Cum din bani europeni nu se poate fura, nu e niciun interes acolo sus sa se faca proiectele cu finantare UE.

MNU

Bani se vor pierde in continuare pentru ca este un efect de "domino". In 2015 inca vom aloca bani pentru a acoperi diferenta la proiecte din alocatia bugetara precedenta si, in felul asta vom avea deja 2 ani pierduti. Daca si in 2016 se vor "urni" cu greutate proiecte noi... ne vom gasi prin 2021-2022 exact in aceeasi situatie ca astazi... cautand solutii pentru a nu pierde banii din alocatia bugetara de azi.

adiarc

#17514
MNU .... din pacate tind sa cred ca ai dreptate...iar la acestea se adauga Master Planul si certificarea nu stiu carei institutii

Sb-Pitesti este pt 2014-2020.........pt ca acest proiect ( pt inceput SF-ul ) , a fost amanat si rasamanat....daca s-ar fii dorit s-ar fii facut conform acelei fazari...partea usoara...sau cea grea intai , in alocarea 2007-2013...si diferenta in urm alocare bugetara...astfel n-am fii pierdut nici un eurocent , am fii avut cam jumatate din autostrada si am fii avut argumente mult mai puternice in marirea ( chiar peste ce s-a dat deja in plus ) a contributiei europene/capita...dar intervine iarasi DACA...vb lui cipreebbe  :)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ashbird

cu tristete atasez si eu 4 poze din avion cu lotul Impreglio





Se vede clar zona in care mai au de asternut asfalt. daca reincep munca luni asa cum se promite si trag tare e posibila o minune in 2 luni.
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

Tavi

Hai sa ne intelegem. Calea de rulare, cu asfalt si tot dichisul (marcaje, parapete, rosturi de dilatatie la viaduct etc) se poate face in mai putin de doua luni cu o mobilizare corespunzatoare ca nu-s decat 8-10 Km.

Problema ramane la versantii alunecatori. Opacitatea totala a beneficiarului (cu b mic) nu ne permite sa aflam rationamentele din spatele  acestor opriri-porniri bruste a lucrarilor. Eu nu cred ca sunt probleme de plati/decontari, nici ca se misca viaductul si nici ca astrele nu's aliniate!

Cred ca problema este mult mai balcanica. Si anume tot ce nu va deconta UE, care s-a spalat de mult pe maini de lucrari aditionale, ramane lucrare de la buget si ... iar nu s-au inteles la spaga. La fel cum, mai nou, despre contractul cu JV Pizzaroti - TS de la intrarea in capitala aflam ca nu ar fi reziliat ci se cauta solutii.

"Cum nu vii tu Tepes Doamne ..."  >:(

stangabriel

http://www.ziuadevest.ro/35-actualitate/48896-cei-6-killometri-care-fac-diferenta-pe-autostrada-vestului-pana-la-finalul-anului-am-putea-urca-pe-autostrada-de-la-topolovat

Autostrada Vestului merge înainte, chiar dacă nu e... continuă. Totuşi, se lucrează, şi... bucăţică cu bucăţică, într-un final, drumul de mare viteză are şanse să fie unul continuu, nu cu întreruperi...
Pe lotul de autostradă A1 Remetea-Şanoviţa, constructorul se concentrează, în prezent, pe finalizarea a circa şase kilometri, de la secţiunea Şanoviţa până la DJ 572 Topolovăţ-Brestovăţ, respectiv kilometrul 73 plus 500 până la 79 plus 500 - 6,1 kilometri. Astfel, cei care merg spre Deva ori spre Lugoj ar putea urca pe autostradă la Topolovăţ şi ar merge până la Traian Vuia (dacă merg în direcţia Deva). Bucata de 6 kilometri ar face utilizabilă şi secţiunea Şanoviţa-centura Lugojului, pentru care, în acest moment, nu există acces. Cosntructorul ar putea finaliza construcţia tronsonului Topolovăţ-Şanoviţa la finalul acestui an. ,,În prezent, în zona kilometrilor 78 până la 79,600 este deja pozat stratul de asfalt, pe restul de terasament al autostrăzii se lucrează la fundaţie, respectiv balast stabilizat. În ceea ce priveşte lucrările de artă, de pe acest tronson de 6 kilometri, se remarcă pregătirea cofrajelor pentru fundaţia overpass-urilor, pilonii foraţi fiind existenţi, urmând betonarea fundaţiei, a culeielor şi în perioada următoare montarea grinzilor principale", spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.
Pe unde se intră pe autostradă
Pe secţiunea Remetea-Topolovăţ lucrările sunt în curs, constructorul execută podeţele casetate, finalizează fundaţia autostrăzii. ,,Termenul de finalizare oficial este sfârşitul anului viitor, dar eforturile depuse de constructor pe cei 6 kilometri (între Topolovăţ şi Şanoviţa) mai înainte menţionaţi dovedesc dorinţa beneficiarului de a finaliza în perioada octombrie-decembrie a acestui an acest lot, care va facilita accesul automobiliştilor prin comuna Topolovăţ spre Buziaş, respectiv judeţul Caraş-Severin, iar la Nord spre judeţul Arad", mai spune Popovici. Pentru accesul viitor pe autostradă, automobiliştii care vin dinspre Timişoara spre Deva vor vira din Topolovăţ la stânga pe drumul 572, spre Brestovăţ, circa doi kilometri de drum judeţean reabilitat, iar viitorul nod rutier (buclele de acces) este la faza de fundaţie pământ stabilizat finalizată, urmează pregătirea infrastructurii overpass-ului şi pregătirea balastrului stabilizat pentru pozarea asfaltului. Pentru faza următoare a execuţiei ar rămâne de finalizat, în anul 2015, tronsonul de la kilometrul 54 până la 73, respectiv 19 kilometri de autostradă amplasată la Nord de Drumul Naţional 6 actual, extrem de circulat, finalizarea autostrăzii însemnând un câştig de cel puţin jumătate de oră pentru cei ce călătoresc spre Lugoj sau Traian Viua, momentan.

Eurocopter

Hmm, daca intr-adevar incepe Impregilo luni lucrul, imi miroase a dubla-deschidere pe 15 noiembrie. Adica astia 6km + Sibiu-Orastie lot 3. Depinde si de vreme, daca au noroc de o toamna frumoasa, sunt sanse bunicele zic eu.

In cel mai fericit caz in care se aliniaza toate astrele si semneaza si cu Astaldi pt Arad-Nadlac pana la sfarsitul lunii, s-ar putea sa avem tripla deschidere. Sa speram la cat mai putine ploi, ca rabat de la calitate sigur se va face.

SB76UFO

@Eurocopter
Daca in perioada urmatoare se strang bani pentru o eventuala filmare Arad-Nadlac poate reusesti sa filmezi pana la Mako.
"Prostia este eternă și invincibilă"