Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 32 Guests are viewing this topic.

bogdymol

Quote from: Redox on July 25, 2014, 08:32:05 PM
PS: Scuzati calitatea, sunt facute cu telefonul.

Nu te scuzam decat daca ne spui ce telefon ai. Nu de alta, dar pozele, pentru un telefon, au o calitate excelenta. Tot asa!
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

danutzu_1069

Dar poate are aparat foto cu telefon

Redox

^^^  Sony Xperia L, este un telefon (si aparat foto) rezonabil.
Sunt mai pretentios cu mine si speram la fotografii mai bune :D
Scuze de off-topic.

alecu26

Parca aveau prin contract sa deschida ceva in iuliee, nu? Cica sunt cea mai serioasa firma care a depus oferta la Suplacu.
Drumurile noastre POATE;

adiarc

serioasa , nu gluma  :lol:....da...cand santajul inseamna seriozitate...atunci da......probabil sunt putin disperati ,sau spera ca aceste ctr cu bani de la buget .....sunt mai pe placul lor
cat despre deschiderea din iulie , era doar o discutie....nici n-ar fii avut vreun efect....ba ar fii creat mai multe probleme....am fii vazut tiruri ratacite pe acele ulite inguste din Apoldu de Jos
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dorum

Apai decat ALTII i-as prefera pe dragii nostri prieteni de la Im(be)pregilo... sincer...

hitsasu

Quote from: Eurocopter on July 25, 2014, 02:26:59 PM
Rus e incomparabil mai bun decat Sova, asta fara discutie, dar ramane politician. A spus insa un detaliu important aseara , pe 2014-2020 avem 7,2 miliarde EUR rutier+feroviar disponibili de la UE. Asta inseamna ca Sibiu-Pitesti ar inghiti aproape 100% din fondurile UE pe rutier alocate in respectivul ciclu de finantare. Acum alegerea e dificila, ce preferam? 115km pe Sibiu-Pitesti sau circa 300km in restul tarii?

Eu unul as face un compromis si as incepe din fiecare capat cu cate un tronson de 15-20km pe Sibiu-Pitesti, ramanand bani pentru inca vreo 200km in alte parti ale tarii. Adevarul e trist si acela este ca nu ne permitem sa realizam o trecere serioasa ca Carpatiilor in tara asta. Daca 55km de autostrada la munte stau in cumpana pentru ca PPP-ul pe 30 ani ar putea sa dea peste cap deficitul bugetar al tarii, ce sa mai zici...
Scuzaţi întrebarea, probabil răspunsul se află pe undeva prin cele 1100 de pagini ale acestui thread, dar lămuriţi-mă şi pe mine care-i ideea cu autostrada Sibiu-Piteşti! E clar, timpul ne-a spus-o, că nu se va putea construi în următorii foarte mulţi ani. Ceea ce nu înţeleg eu este de ce nu se face un drum expres, care să lege centura Sibiului de centura Piteştiului, la costuri sensibil mai mici. Acum cred că pe cei de la Dacia nu-i doare atât de tare dacă trec spre Sibiu cu 130 la oră sau cu 100 la oră tirurile lor. Eu ştiu că pe mine nu m-ar deranja...De ce neapărat o autostradă?

Ionut

Diferenta dintre drum expres (2x2) si autostrada nu este mare. E atat de simplu. Nu e mare smecherie ca mai faci inca o banda de urgenta. Tot trebuie sa sapi tuneluri si trebuie fundatie solida. Discutia e lunga, hai sa n-o reluam.

florin74

Azi la 16.00 activitate intensa la Aciliu, atat in partea dinspre Sibiu, cat si inspre Sebes. Straco lucra la spatiu de servicii sensul Sebes-Sibiu, dar nu la epuizare :)

MNU

Pitesti-Sibiu se poate face semi-profil... intersectii denivelate, raze de viraj si rampe conform standardului de autostrada. Pe un semi-profil se pot face alternativ 1+2/2+1.

1.Castigul ar fi enorm.

2. Sunt convins ca UE nu ar zice nu.

3. Ar ramane bani si pentru alte proiecte similare de pe reteaua "core".

carutasul

Nu! Acum ori niciodata! (scrie si in imn) :)
Hai sa facem si noi o data in istorie o treaba cum se cuvine

cricric

Dar ce are? Propunerea lui MNU e foarte buna. Ar fi DN-ul pentru trafic local, iar traficul de tranzit ar avea la dispozitie un drum 2+1 fara intersectii la nivel si tot tacamul

alin_simeriaveche

#16692
Chiar asa de mult ni-i s-a spalat creierul? Vad ca o prostie repetata devine o idee buna. 85% sunt fonduri nerambursabile care vor rula tot la noi. Chiar atat de fraieri sa fim ca tara sa nu profitam de acest beneficiu? Plus ca nu va absorbi toata suma. Prin licitatie se va ajuge la maximum jumatate din fondurile existente. Cred ca ar trebui cu ajutorul baietilor din massmedia sa demaram o noua campanie de informare si de atragere a atentiei opiniei publice. Daca ei revin la aceasi minciuna la nesfarsit si noi putem explica de 100 de ori importanta acestei autostrazi

hitsasu

Mulţumesc pentru gândurile bune, alin_simeriaveche dar întrebam şi eu. Probabil că-i o prostie ce am întrebat, dar puteai s-o spui mai diplomat. Înflăcărarea ta este meritorie, dar de 42 de ani în afară de înflăcărări teatrale n-am avut parte pe Sibiu-Piteşti. De la Ceaşcă încoace toţi marii patrihoţi şi-au clamat disponibilitatea de a face această autostradă şi, tipic balcanic, au eşuat ca nişte impotenţi ce sunt. În loc să continuăm un etern eşec, eu mă gândeam c-ar fi mai bine să reevaluăm posibilităţile (micuţe, debile) pe care le avem şi să lăsăm visele irealizabile. Părerea mea (o altă prostie, desigur!)

vancouver

hitsasu, hai sa lamurim, cat mai pe scurt desigur, cateva aspecte:

1. Nu toate guvernele au dorit aceasta autostrada. Toate guvernele PSD au fost impotriva. In general au fost impotriva A1, care beneficiaza de 75-85% bani europeni. Si au demarat proiectul cvasi-paralel A3, desi acesta nu beneficiaza de nici un cent de la UE (cu exceptia Tg. Mures-Campia Turzii, inclus recent pe TEN-T core). Desigur orice proiect este mai bun decat nici un proiect si nimeni nu poate nega importanta A3, cu orase precum Brasov sau Cluj. In România (ca de altfel oriunde in lume) banii sunt insa numarati si se pune problema prioritatii. Pentru a justifica ca A3 este prioritara fata de A1, promotorii acestei variante au facut si fac o propaganda prin care proclama cat de scump este Sibiu - Pitesti (desi România nu trebuie sa dea mai mult de 0,5 miliarde de € pe 110 km) si cat de gratis este autostrada in concesiune (la care de la bugetul statului si din bugetul fiecarui cetatean prin taxa in total trebuie sa platim 4 miliarde de € in 30 de ani, pe doar 55 km). Adica banii gratis de la UE sunt scumpi, mai bine dam noi de 15-20 de ori mai multi bani, ca merita..... (dar ii cheltuim cum vrem, ca nu suntem suprevegheati de UE ... pana la urma de ce ne-am facut politicieni, nu ca sa furam?)

2. Autostrada A1 prin Pitesti-Sibiu este DE DEPARTE cea mai ieftina trecere a muntilor, atat pe termen scurt (ca investitie), cat si pe termen lung (urca pana la numai 600m, fata de Comarnic-BV la 1100 m - asta inseamna enorm pentru camioane, reducand costurile). In plus este mai scurta cu 50km fata de varianta prin Brasov, adica iar costuri mai mici de constructie si exploatare.

3. Studiul de fezabilitate din 2008 pentru Sibiu-Pitesti indica un cost de 2,7-3,0 miliarde de € (24-25 milioane € / km). Studii facute in acelasi an sau in 2007 (adica in plina exuberanta economica) indicau un cost de 8-12 milioane € pe Sibiu-Orastie. A venit criza si in 2011 s-au organizat licitatii pe tronsoane scurte pe Sibiu-Orastie si au iesit costuri de 5-7 milioane € / km. Si pe Sibiu - Pitesti costurile din studiul din 2008 sunt depasite si nerealiste. Un cost realist se situeaza pe la 17-20 milioane € / km, si asta pentru ca 40 km din totalul de 110 sunt in zona de campie sau deal usor, si nu vor costa mai mult de 5 milioane € / km. In total asta inseamna 2 miliarde. De aici contributia României ar fi de 25%, adica ramân 1,5 contributie UE. Din totalul de 3, miliarde de la UE pe 2014-2020 pentru autostrazi ramân asadar inca 2 miliarde, din care se pot face fara probleme alti 200-300 km de autostrazi, de ex. intreg A6 Lugoj-Drobeta-Calafat.

4. UE nu este un copil si nu se joaca. Coridoarele europene prioritare au fost STABILITE si RASSTABILITE. România nu primeste bani de la UE pe unde li se "casuna" unora care azi sunt la guvernare si maine sunt altii cu alte dorinte. In acest moment prioritatea se numeste A1 Nadlac-Bucuresti. Inainte de finalizarea acesteia nu primim bani pentru nimic altceva. ASTA TREBUIE SA FIE FOARTE CLAR. Faptul ca acum primim totusi bani si pentru Sebes - Turda este o exceptie, considerându-se drum de legatura cu A1 (max. 100km). Dupa A1 mai primim bani pe coridorul "Orient" - sud (fost coridor IV sud). Adica Lugoj-Drobeta-Calafat / Craiva-Bucuresti. Abia apoi vine reteaua TEN-T core, unde avem de exemplu Iasi-Tg. Mures sau Ploiesti-Bacau-Suceava.

5. Din banii pe 2014-2020 nu pupam nici un cent pana nu facem MASTERPLANU'. PUNCT. In loc sa avem in 2013 gata acest masterplan, noi ne batem joc si-l tot taraganam. Masterplanul nu va fi acceptat daca nu respecta prioritatile mentionate la punctul 4. NU PUTEM FACE ALTCEVA CU BANII EUROPENI, pana nu terminam A1 si A6.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.