News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

MHN

#165
Este totusi de apreciat ca cei de la Capital reusesc sa ne destinda, insistand atat cu latimotivul acesta "autostrada + nemti/Germania".
Cu greu, dar am reusit finalmente sa realizez ce frustrari s-au acumulat "in sufletul" :) autorului "serialului" acesta (de articole).

Quote from: Ionut on November 01, 2011, 06:22:30 AM
QuoteUngurii amână autostrada până la graniță. În plus, costă de două ori mai mult pe km decât la noi

Ungurii mai trebuie să termine ultimul tronson al autostrăzii M43, care va lega oraşul Mako de graniţa cu România, şi anume cu oraşul Nădlac. Cei 23 de kilometri trebuie finalizaţi în 2013. Acest tronson este echivalentul autostrăzii Arad-Nădlac, ale cărei lucrări abia ce au fost inaugurate și la noi.

Conform unui articol publicat de portfoliu.hu, tronsonul mult așteptat și de noi va fi gata în 2014 și nu în 2013, așa cum era anunțat inițial.

sursa: Capital

bogdymol, vezi ca iar ti-au pus clip. :lol:
Merci de info.
Sunt totusi mahnit de formatul ales pentru pasajul si intregul nod Arad Sud/DN69.
Ma asteptam la un 2x(1+BU), daca nu chiar la un 2x2.

frunzamihai

Jos palaria pt doamna Boagiu ca a implementat standardele de cost si pentru a deblocat banii europeni pentru autostrazi pe coridorul IV si autostrada Transilvania.

MHN

Quote from: frunzamihai on November 01, 2011, 03:12:45 PM
Jos palaria pt doamna Boagiu ca a implementat standardele de cost si pentru a deblocat banii europeni pentru autostrazi pe coridorul IV si autostrada Transilvania.
Da, recunosc ca merita felicitata!

Ionut

Acum daca tot ne-a obisnuit cu o performanta buna la MT, eu unul astept sa vad primul PPP in Romania. Poate Sibiu-Pitesti, Comarnic-Brasov sau poate A0...

frunzamihai

Quote from: Ionut on November 02, 2011, 08:22:25 AM
Acum daca tot ne-a obisnuit cu o performanta buna la MT, eu unul astept sa vad primul PPP in Romania. Poate Sibiu-Pitesti, Comarnic-Brasov sau poate A0...
Asemenea. Mi-e teama doar de un singur lucru. De schimbarea ministrului. Fiecare ministru vine cu propria viziune. Sau mai rau...fara nici una si se multumeste sa lase lucrurile asa cum sunt.

Ionut

In conditii normale nu vad cum nu ar mai sta pana la alegeri in 2012... deci are timp pentru un PPP. :)

Chagall

Videoclip filmat pe santierul autostrazii Timisoara – Arad







TiON
The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut


Ionut

Oh crap.

QuoteProiectul care a pierdut banii UE, potrivit lui Băsescu, este un lot al autostrăzii Timişoara-Lugoj

Preşedintele Băsescu a declarat, joi, că a primit miercuri o scrisoare din partea CE prin care Comisia informează că nu va mai finanţa din bani europeni un proiect privind construcţia unui tronson de autostradă de Corodorul IV pan-european deoarece câştigătorul licitaţiei a fost desemnat de către o instanţă judecătorească.

În primăvară, consorţiul italian Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua-Cossi Construzioni a câştigat licitaţia pentru construirea unui lot din autostrada Timişoara-Lugoj, cu o ofertă de 445,64 milioane lei, însă a fost rezultatul licitaţiei a fost contestat de asocierile Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena-Rosas-Arcadis şi Construcciones Y Promociones Balzola-Robert Alcisa-Puentes din Spania.

La începutul lunii octombrie, Curtea de Apel Bucureşti a obligat Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale să reevalueze oferta asocierii condusă de Tehnologica Radion, potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor.

Băsescu a afirmat că reacţia CE este una de neîncredere privind modul în care se câştigă licitaţiile în instanţă, în pofida deciziilor luate de comisiile de specialişti, care adesea sunt supervizate de către Bruxelles în stabilirea câştigătorilor.

sursa: Romania Libera

Aoleu... sper totusi sa nu fie asa, sa finanteze...

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Hm, pare destul de grav... e un fel de strike two.
Runda asta nu cred ca se intampla nimic, insa pe viitor...

QuoteLicitaţiile pentru autostrăzile României criticate de Băsescu şi de Bruxelles: Comisia Europeană atenţionează Bucureştiul

"Au apărut îngrijorări legate de calitatea rezultatelor competiţiei", a declarat, pentru Adevărul Europa, unul din purtătorii de cuvânt ai Comisiei Europene. Potrivit acestuia însă Comisia nu a condiţionat niciodată finanţarea proiectelor de faptul că unele proceduri ale licitaţiilor publice sunt contestate în instanţă, iar rezultatele sunt decise de sistemul judiciar.

Traian Băsescu a explicat faptul că proiectul în discuţie se referă la licitatia pentru un tronson de autostrada de pe coridorul paneuropean 4. Unul dintre cei care au pierdut licitaţia a contestat decizia comisiei de evaluare, având câştig de cauză în instanţă. Băsescu a adăugat că este vorba despre o a doua astfel de atenţionare din partea CE.

"Noi nu vă mai finanţăm proiectele în care justiţia a stabilit cine este câştigătorul", a citat Traian Băsescu mesajul primit de la Bruxelles adaugând că reacţia Comisiei este una de neîncredere faţă de modul în care se câştigă licitaţiile în instanţă, în pofida deciziilor luate de comisiile de specialişti.

sursa: Adevarul

Ionut

Vine si raspunsul oficial de la Comisie:

QuoteNu aţi pierdut bani pentru autostradă din cauza intervenţiei Justiţiei în licitaţii. Este normală

"CE în mod evident nu a condiţionat niciodată finanţarea unor proiecte de faptul că anumite proceduri publice sunt contestate în Justiţie, iar rezultatul e decis de aceasta. Acest fapt corespunde procedurilor normale, total corespunzătoare acquisului aplicabil", spune Ton van Lierop, purtător de cuvând al DG Regio, directoratul CE ce se ocupă de finanţări nerambursabile.

O primă atenţionare a fost trimisă la data de 20 octombrie şi a privit licitaţiile organizate de către CNADNR pentru Orăştie-Sibiu şi Nădlac-Arad. "CE a atras într-adevăr atenţia autorităţilor române asupra dificultăţilor din procedurile de licitaţie (...) acestea au ridicat semne de precocupare asupra calităţii competiţiei", spune Ton van Lierop, responsabil CE.

sursa: Romania Libera

Ionut

Done.

QuoteArheologii se retrag de pe autostradă

În curând, arheologii se vor retrage de pe tronsonul de autostradă Deva – Orăştie, unde s-au ocupat de partea de descărcare arheologică. O muncă de câteva luni, care a adus la lumină mii de obiecte extrem de importante pentru istoria noastră, ce ar putea lesne umple un muzeu.

De la Deva, s-a aflat pe şantier întreaga echipă de arheologi, 13 la număr, care au apreciat şansa oferită. ,,Ministerul Culturii nu ar fi avut niciodată banii necesari. Această şansă pe care a avut-o Muzeul din Deva şi celelalte muzee pe care le-am enumerat şi arheologii, în general, este unică. Probabil nu se vor mai întâlni cu o a doua şansă, cel puţin pe acest tronson, care este cel mai încărcat din punct de vedere arheologic", a conchis managerul Muzeului devean.

Echipa de arheologi se va retrage în jur de 15 noiembrie de pe şantier, dar urmează partea de interior, adică de cercetare şi de restaurare a obiectelor descoperite.

sursa: Mesagerul Hunedorean

frunzamihai

Deci era fix pe dos. Ne-au urecheat pentru procedurile de licitatie. Era destul de ciudat sa conteste pe fata deciziile judecatoresti. Posibil ca statul roman sa se fi ambitionat sa nu accepte contestatarii pentru ca printre ei se afla si Colas. Parca era si Colas printre participanti. Nu sunt sigur...poate gresesc.