News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: ovideatza on January 21, 2018, 10:08:04 PM
In schimb drumul imbie la viteze mari, fiind relativ drept + succesiune de curbe prin localitati, ceea ce a dus in ultima perioada la multiple accidente cu victime.

Putin off-topic. Sau on... ?
Mai frate, cand drumurile sunt proste, ne plangem ca sunt proaste.
Cand sunt bune, facem accidente.
Avea dreptate impuscatu' cand ne tinea 5 ani cu banii la CEC inainte sa "ne dea" masina... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovideatza

#1681
Daca e sa continuam: eu nu m-am plans ca e prea bun!
Doar am vrut sa atrag un semn de alarma legat de cresterea accidentelor din zona, cu numar crescut de morti, si de felul in care unii inteleg sa foloseasca acel drum dupa ce au fost inlaturate gropile.

Cauzele mortilor sunt multiple.

Nu inteleg de unde si pana unde acest post al tau...chiar nu era cazul aici.


Sent from my iPhone using Tapatalk

TibiV

Poate nu am fost foarte explicit, te rog sa nu mi-o iei in nume de rau.

Eu nu m-am plans ca tu te-ai plans...

Pur si simplu ceea ce ai spus tu a fost un exemplu foarte bun al realitatii bizoniste de la noi...
A mentalitatii de tot rah*tul.

Cand drumul este "franjuri", soferii merg cu 20-30 km/h, ca sa isi protejeze propria masina.
Cand acelasi drum devine "tipla", dintr-o data li se pare ca 50 km/h (hai sa zicem 60 km/h) devine "o ofensa" si nu pot sa "o lase" sub 70-80 prin sat/comuna....
Nu s-ar gandi sa o "lase mai jos" ca sa ii protejeze si pe amaratii aia din localitatile respective.
Nu, ei "batman"... :(

Rezultatul este ca mor oameni. Mult mai multi decat atunci cand drumul era un rosu-violet...
Parca ar vrea toti bizonii sa recupereze in doi-trei ani timpul pe care l-au pierdut 20-30 de ani pe amaratul ala de drum...

Si cel despre care vorbesti (nu il cunosc) nu este singurul drum cu astfel de efecte.
Cunosc si eu chiar si niste amarate de DJ-uri, care au devenit recent "tipla" si se intampla acelasi lucru - accidente mult mai multe.

Nu am comentat "impotriva" ta.
Doar am constat ca, avand in trafic bizoni (cu 4 sau 12 clase, nu conteaza...) ne putem da seama ca drumurile "rosii" sunt cel mai bun "preventiv" la accidente.
Fa drumul ala verde sau albastru, si SMURD trebuie sa aloce inca o ambulanta sau doua regiunii respective...

Sper ca te-am lamurit.
Nu m-am luat de tine.
Doar am comentat ca acele constatari ale tale, foarte corecte, arata ca in Romania avem urmatoarea dilema "Drumuri foarte proaste dar fara accidente, sau drumuri bune dar cu preotul din sat foarte ocupat ?..."

Sper ca m-am facut inteles...





Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovideatza

Ma scuzi, m-am aprins si eu aiurea.


Sent from my iPhone using Tapatalk

rizzuh

#1684
A1 Pitesti - Bucuresti, de la podul peste Arges pana aproape de Bolintin-Deal este horror, foarte multe gropi pe banda 1. Cam 70% din suprafata are stratul de uzura vechi, se pare ca petecele nu au rezistat nici macar la prima ninsoare - ar trebui trecut galben tot segmentul. In rest este parfum, mai sunt gropi pe ici-colo pe banda 1, cateva denivelari, dar mici si rare. Sunt kilometrii intregi de asfalt ca in palma.

In schimb Bolintin-Deal pana la Ciorogarla este de albastru, dar dupa pana la intrarea in Bucuresti de verde. Asa ca cel mai simplu ar fi urmatoarea "colorizare":

  • Pitesti - pod Arges: albastru
  • Pod Arges - Bolintin-Deal: galben
  • Bolintin-Deal - Bucuresti: verde

Sorinus

Nu e de albastru, e la fel ca portiunile cu verde din A2.

Potiunea de zici ca-i de galben e cam de rosu, banda 1 e cam plina de gropi pe senalul tir-urilor, dar portiunea aia e relativ scurta. Gropile nu-ti rup masina dar o scutura rau.

TibiV

Quote from: Sorinus on January 24, 2018, 11:44:35 AM
portiunea aia e relativ scurta. Gropile nu-ti rup masina dar o scutura rau.
Acum sunt acasa si nu am acces la mailul de serviciu, dar va pun maine ceva foarte "on-topic" pe aceasta tema...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Quote from: Sorinus on January 24, 2018, 11:44:35 AM
Potiunea de zici ca-i de galben e cam de rosu, banda 1 e cam plina de gropi pe senalul tir-urilor, dar portiunea aia e relativ scurta. Gropile nu-ti rup masina dar o scutura rau.

Atunci A2 Bucuresti - Fundulea cum este? Violet? :p
Pana la primavara o sa rezolve gropile (cu petece, desigur) si ramane de galben.

TibiV

Uite ce mi-a povestit un domn pe e-mail...

"... lucrez in cadrul Renault Technologie Roumanie Bucuresti Nord.
  In cadrul deplasarii in interes de serviciu circul foarte mult pe autostrada A1. 
  Autostrada A1 are urmatoarele probleme :
1.        Intre km 100-97 banda 1 (sens de mers Pitesti-Bucuresti) personal am dat luni de dimineata intr-o groapa, norocul meu a fost ca erau 3 masini pe banda de urgenta care isi schimbau rotile de pe partea dreapta si nu aveam mai mult de 50km. Consecinta : am pierdut un ornament de roata si volanul sta inclinat la 10° deci am pierdut paralelismul fata
2.       Intre km 30-19 banda 1 (sens de mers Pitesti-Bucuresti)  este plin de gropi intre 20-40 cm adancime.
3.       Nu stiu situatia in sensul Bucuresti –Pitesti dar cred ca sunt aceleasi probleme.
   Cum lucrez in domeniu cunosc foarte bine consecintele acestui lucru, la viteze mai mari de 80km/h, vehicolul va avea explozie de pneu mai departe va las sa trageti dumneavoastra concluziile."

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

#1689
Ce domle atatea plangeri... invatati-va sa adaptati viteza la conditiile de drum si trafic... Drumurile sunt perfecte dar merg astia ca bizonii cu 120-130 km/h pe autostrada...
- In alta ordine de idei... pe DN 73 de la iesirea din Rasnov si pana la intrarea in Tohan, gropile sunt exact ca cele semnalate pe A1, numai ca sunt perpendiculare pe axul drumului, nu paralele cu acesta. Culmea ca sunt 3 cratere aparute unde asta-toamna au pus asfalt.
- Atentie si pe serpentine la Timisu de Sus , ca nu a ramas varf de sarpentina fara crater.
- DN11 Brasov-Chichis, il putem pune pe Galben. Gropi multe, adanci, marcajele au cam disparut, noroc de NJ proaspat montati pana la intersectia cu DN10, dar in rest drumul e praf...


:bash: :bash: :bash: :bash: :bash:

tutu

Buna ziua, as vrea sa merg de Paste pe ruta Pojorata-carlibaba-Borsa-MOisei, stie cineva cum este drumul ?

rizzuh

Quote from: TibiV on January 25, 2018, 01:50:00 PM
2.       Intre km 30-19 banda 1 (sens de mers Pitesti-Bucuresti)  este plin de gropi intre 20-40 cm adancime.

40cm adancime este aproape cat e roata de inalta. Totusi, sa nu exageram...

__dir

Gropi multe au reaparut si pe A2 - Bucuresti - Fundulea ambele sensuri - banda 1.

Sorinus

Apropo de de ziceam mai sus, ma gandesc ca o zona unde ti se duce unghiul de fuga de la gropi, e de rosu.

vancouver

#1694
Legat de calitatea A1 + A2, am facut un mic update numai pentru acestea. Personal am folosit ambele autostrazi in decembrie si se prezentau excelent, nici urma de gropi. Dar tinand cont de ultimele informatii de aici am procedat dupa cum se vede mai jos:


(click pentru dimensiune 100%)

Sa o luam de la stanga la dreapta:
- centura Pitesti este alt nivel fata de restul, chiar daca sunt semne de degradare pe margini si praf mult. Nu vad de ce nu ar fi de albastru.
- in general Pitesti - Bucuresti era excelent si bine marcat, planeitate buna. Nu acelasi lucru in sens invers, Bucuresti spre Pitesti planeitatea lasa de dorit mult. Posibil fundatiile sa fie executate in momente diferite si sensul spre Pitesti sa beneficieze de "ieconomia" de materiale a lui Ceausescu. De aceea in ansamblu A1 nu poate urca peste verde, indiferent de cat de bine arata la un moment dat unele sectiuni dupa o reasfaltare. Singura sansa de albastru: reabilitare totala.
- la km 100-97 am prevazut o zona rosie, conform info cu gropile grave de acolo. Un fel de avertisment ca exista pe A1 zone in care pot exista gropi mari
- la fel km 36-30
- de la km30 spre Bucuresti galben (impresii amestecate)
- A2 acum incepe tot cu rosu. In general am spus ca un drum care indeamna sau obliga soferii sa paraseasca banda de mers fireasca intra la rosu. Asa si aici, desi banda 2 permite 130-150 km/h, starea benzii 1 indeamna multi soferi sa se duca pe banda 2 si astfel nu se mai circula ordonat si civilizat. Asta inseamna rosu. Totusi spre Fundulea se mai atenueaza problema - zic eu. Si parca as face jumi - juma galben.
- Drajna - Fetesti intr-adevar, cum au mai zis si altii, este excelent, in mare masura reasfaltat si planeitate buna, se conduce relaxat, am urcat la albastru. Doar in zona statiei de taxare Fetesti e un pic mai prost, dar nu cred ca merita semnalat. Cine respecta acolo limitarile si nu conduce exagerat de repede in curbe nu are nici o problema. Valabil si pe poduri.

Astept feed-back, daca este bine sau nu.

Nu am actualizat nimic altceva decat A1 si A2, nu am avut inca timp.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.