Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Schumy

Revin cu noutati dupa plimbarea de 1 mai:
DN17D - a fost finalizat, fiind reabilitat de la intersectia cu DN17 si pana la intrarea in localitatea Salva. Asfaltul e excelent, are marcaj longitudinal pe toata lungimea (cel de pe marginea drumului lipseste, dar inca se mai lucra pe cateva portiuni la finisarea acostamentului, deci cred ca se va trasa ulterior), are si stalpisori reflectorizanti pe margine, dar semnele de circulatie au ramas cele vechi (la fel si latimea drumului). Se poate trece cu albastru pe harta;
DN17C (Salva - Moisei) - in cea mai mare parte este de galben. Nu stiu ce e cu portiunea cu verde de la Dealul Stefanitei, dar nu e de verde in niciun caz. Portiunea din jud. BN are gropile acoperite si denivelarile sunt la un nivel acceptabil pentru un Logan. In schimb, in jud. MM este la limita inferioara a galbenului, avand cateva portiuni destul de rele inainte cu doar cativa km de intersectia cu DN18;
DN18 (Moisei - Sighetu Marmatiei) - In primul rand ar fi de mentionat ca  NU a fost reabilitat si in Moisei. Astfel, pana aproape in Viseu de Sus drumul este destul de rau si INCA se lucreaza la rigole in apropiere de intersectia cu DN17C. De la Viseu la Sighet, a inceput sa apara uzura, marcajul incepe sa se stearga, iar pe sectorul dintre Petrova si Rona de Sus sunt cateva portiuni cu asfaltul degradat si gropi. Prin urmare, incet incet, nu mai mai vorbim de un drum de albastru. La acest moment, singurele portiuni ce ar trebui retrogradate ar fi cele din Moisei (galben/abstru) si cea dintre Petrova si Rona de Sus (verde);
DN19 (Sighetu Marmatiei - Negresti Oas - Orasul Nou) - este de verde pe cea mai mare parte, dar in zona care traverseaza muntele au aparut cateva zona cu asfalt degradat si unele alunecari ale terasamentului. Inca nu e cazul sa se retrogradeze de la verde;
DJ109I (Orasul Nou - Seini) - este de verde in continuare.

StefanCelMare

Am fost recent Cluj Pascani si retur. La dus am mers pe Reghin Deda Toplita Borsec Tg Neamt. Am revenit pe Bicaz Gheorgheni Praid Tg Mures Ludus. Parerea mea, portiunea Camarasu Reghin (rosu pe harta) e mai OK ca Lacul Rosu Gheorgheni (verde pe harta). Camarasu Reghin a mai fost peticita. E rau dar nu am injurat. Pe Lacul Rosu Ghoergheni sunt gropi adanci si destul de dese. Adica drumul pare bun, dai viteza, iei groapa. Injuri. Si tot asa tot drumul. E maxim galben.

vancouver

#1382
Da, un drum aparent bun, cu gropi foarte mari din loc in loc, este extrem de periculos. Lacul Rosu - Gheorghieni a fost refacut recent, dar nu si la nivel de fundatie, doar asfaltul. Dupa asternerea asfaltului nou si marcare apar de albastru drumul, si apoi dupa cateva ploi direct rosu si plus extrem de periculos.

Asta nu inseamna ca alte drumuri, care pe harta sunt rosii, dar nu intr-un mod asa de periculos, devin deodata galbene sau verzi. Chiar si Lacul Rosu - Gheorghieni, aici probabil se vor apuca abia acum, in mai sau iunie de plombat gropile. Il fac rosu pe harta, apoi merge cineva pe acolo si nu mai e nici o problema si se intreaba de ce un drum de verde este trecut rosu.

Asadar rugamintea mea este sa nu va mai legati de culorile existente pe harta (de ce e rosu, de ce e verde). Este mai simplu pentru mine si pentru ceilalti sa treceti mai succint propunerile de modificare - mai tehnic, fara lamentari. De exemplu, @Stefan cel Mare:


Am fost recent Cluj Pascani si retur. Propun urmatoarea modificare:
DN12C Lacu Rosu - Gheorghieni: rosu. Gropi adanci si periculoase pe zone de asfalt aparent bun.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

rizzuh

#1383
Am fost astazi pe A1 Bucuresti - Pitesti si DN65 Pitesti - Craiova.

DN65 intre Pitesti si Slatina nu mai este de albastru, este verde. Sunt 2 zone unde s-a surpat o banda (sunt bine semnalizate), petecele nu au tinut, pe acoluri au crapat sau acum sunt valurite de la traficul greu (mai ales prima banda in zonele cu 2 benzi pe un sens).
De la Bals pana la gitatoriul cu centura sud a Craiovei ramane albastru, este foarte bun nu am vazut nici cea mai mica gropita, marcajele rezonatoare rezista.

A1 sensul Bucuresti - Pitesti s-a cam stricat, intre nodurile Olteni si Greci sunt denivelari tip prag pe ambele benzi, foarte placut la 130 :( Au aparut gropi in unele locuri, ce-i drept nu adanci. Cred ca s-ar incadra la verde.
Intre Bucuresti si nodul Vanatorii Mici podurile au denivari mari (Ciorogarla, DNCB si Arges, in ordinea asta - ala peste Arges este foarte rau pe sensul asta - am franat pana la 80).
Nu stiu cum ar fi cel mai bine trecut pe harta, poate rosu in dreptul podului peste Arges si ciotul DNCB - Bucuresti, restul verde? Per total DN65 are asfaltul mai bun ca A1. :|

DNCB Magurele - A1 este exact ca pe harta. Din Bragadiru pana la A1 sigur este distractie noaptea (lipsa marcaj, sunt santuri si denivelari).

paul.cheteles

Salutare! Stie cineva care e starea drumului DN2C intre Buzau si Slobozia? Harta calitatii imi zice ca e rosu (actualizata in 2016) dar din cate vad pe Street View drumul e in stare buna (septembrie 2012), sa se fi stricat asa tare in 4 ani? As aprecia daca are cineva informatii "de la fata locului"

Mersi!

captiva

Am mers vara trecuta de la Slobozia la Grivita si era de galben cu portiuni de verde. Adica denivelari, mici gropi pe ici pe colo, dar si zone unde se turnase covor asfaltic nou pe cateva zeci sau sute de metri.

mitsu

Salutare,

DN 56, intre Galicea Mare si Calafat, ar trebui pus direc verde, fara a mai fi considerat drum in lucru, ptr ca de multa vreme nu mai lucreaza nimeni la el.
Nu inteleg de ce DN 3 spre Ostov este galben. Am fost recent pe el, e de albastru tot drumul - si pe unde e acum verde cel putin pana la Ostrov.

Multumesc!

pasadia

@cristi:

Iti scriu aici pentur ca din cate stiu tu te ocupi de harta proiectelor de infrastructura a API si as vrea sa te rog sa modifici cate ceva legat de zona Brasov:

1. Din cate stiu drumul de legatura din A3 ar urma sa ajunga pana in DN73, servind ca centura pentru Cristian. Tu l-ai desenat doar pana in DN73B.

2. Aici cred ca ai insemnat lucrarea constand in largirea padoului peste paraul Ghimbasel de pe DJ103C. Aceasta lucrare e terminata de anul trecut din cate stiu (dumbrava andrei iti poate confirma, el cred ca o foloseste zilnic). In aceeasi perioada, complet similara, a mi fost si o lucrare care nu apare pe harta ta aici (largire pod peste raul Timisul Sec pe DJ103A. Si ea e terminata de anul trecut.

3. Strada Stefan Baciu nu mai continua spre vest dupa intersectia cu str. Ioan Ursu. Ea devine dupa acel punct o simpla alee. Iar strazile in acea zona sunt doar de pamant (dar deh, cred ca nu ai posibilitatea  sa marchezi acest lucru).

4. Pe centura Brasov acest nod e corect desenat (sa zicem ca - lipseste anul). Dincoace insa ar trebui marcata breteaua directa pe sensul Brasov  - Sfantu Gheorghe (din desen ea nu pare sa existe).

cristi5

Multumesc frumos!

Cele mai multe trasee sunt desenate de altii pe OSM, eu doar le reprezint ca sa evidentiez proiectele in constructie sau propuse. Dar am sa le repar cand am vreme.

dumbravaandrei

Quote from: pasadia on May 17, 2017, 10:17:47 PM
2. Aici cred ca ai insemnat lucrarea constand in largirea padoului peste paraul Ghimbasel de pe DJ103C. Aceasta lucrare e terminata de anul trecut din cate stiu (dumbrava andrei iti poate confirma, el cred ca o foloseste zilnic). In aceeasi perioada, complet similara, a mi fost si o lucrare care nu apare pe harta ta aici (largire pod peste raul Timisul Sec pe DJ103A. Si ea e terminata de anul trecut.
S-a inaugurat chiar in ziua in care a ajuns Hollande pe meleagurile noastre :).
Da, o folosesc zilnic

vancouver

#1390
Quote from: mitsu on May 16, 2017, 09:54:57 AM
Salutare,

Nu inteleg de ce DN 3 spre Ostov este galben. Am fost recent pe el, e de albastru tot drumul - si pe unde e acum verde cel putin pana la Ostrov.

Multumesc!

DN3 se stie ca a fost reabilitat integral, dar pe etape. Eu de mult timp tot intreb daca s-a finalizat si zona Ostrov-Adamclisi, dar de vreo 2 ani nimeni care scrie pe aici nu a mai ajuns pe acolo sa confirme. Ultima informatie era de prin 2014. Acum ai inteles de ce este galben? Voi modifica desigur, sper sa am timp la inceput de iunie sa fac un update.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

strainu

Quote from: pasadia on May 17, 2017, 10:17:47 PM
3. Strada Stefan Baciu nu mai continua spre vest dupa intersectia cu str. Ioan Ursu. Ea devine dupa acel punct o simpla alee. Iar strazile in acea zona sunt doar de pamant (dar deh, cred ca nu ai posibilitatea  sa marchezi acest lucru).

@pasadia, Hai că le editez eu în OSM, le preia și @cristi5 când face un update. Când zici alee, te referi la faptul că nu merge deloc cu mașina sau e loc pentru o singură mașină? Poți să-mi dai mai multe detalii despre ce străzi sunt de pământ? Socec văd că e asfaltată, care ar mai fi la nord cu asfalt? Deocamdată am pus câteva unpaved bazat pe imaginile satelitare, dacă vrei, poți să alegi unul din tipurile de aici

Quote from: pasadia on May 17, 2017, 10:17:47 PM
4. Pe centura Brasov acest nod e corect desenat (sa zicem ca - lipseste anul). Dincoace insa ar trebui marcata breteaua directa pe sensul Brasov  - Sfantu Gheorghe (din desen ea nu pare sa existe).

Pe harta de bază există, vezi la zoom maxim. Nu știu exact ce selectează @cristi5 pentru sublinieri.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

cristi5

#1392
Multumesc strainu!

In principiu harta evidentiaza segmentele "proposed" si "construction", atat drumuri cat si CF.

Se reactualizeaza automat, zilnic (eu intervin f rar, mai mult direct pe OSM), dar harta din fundal (Thunderforest Landscape) se actualizeaza pe baza OSM cu ceva zile/saptamani intarziere. Asta e motivul pt care unele segmente sunt deocamdata lipsa de acolo, desi se vad deja pe openstreetmap.org.

Asa ca, pt ca proiectele recent inaugurate sa apara pe harta, am hotarat sa evidentiez si segmente care nu mai sunt "construction" dar au marcat opening_date (data receptiei). Daca au marcat si start_date (data darii in folosinta), si e ulterioara lui opening-date, atunci e un fost, actual  sau viitor "muzeu" si e marcat cu rosu!

Deci daca marchezi opening_date la segmentul care lipseste de pe Thunderforest, va apare evidentiat cu albastru.

Pot si sa pun in dreapta sus un meniu pt alegerea hartii de fundal, ca la harta calitatii drumurilor OSM, acolo se poate alege de ex OSM black&white, care se actializeaza mai des decat Thunderforest. Atunci se vor vedea pe harta din fundal si segmentele recent inaugurate.

PS am ales Thunderforest Landscape pt fundalul implicit al ambelor harti pt ca are o schema de culori neutra, lasand sa se vada elementele evidentiate (proiect de infrastructura sau calitatea drumului)

vancouver

Quote from: ashbird on March 10, 2017, 04:51:01 PM
prin Buzias 592 la fel foarte ok si bine semnalizat.

DJ592 este acum verde de la TM la Buzias si albastru de la Buzias la Lugoj. Sa inteleg de la tine ca pot sa-l fac complet albastru?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

pasadia

#1394
Da, cam merge albastru pe toata lungimea.

DN73, iesirea din Rasnov spre Brasov, e complet asfaltata (nu plombata, ci asfaltata complet :o  ). Faza e insa ca nu are deloc marcaj. DELOC!
Iar de la Cristian spre Brasov pare ca se pregatesc sa il asfalteze. Gropile marcate, un sant longitudinal trasat pe km intregi (si foarte periculos), etc...

Pe DN73A as pune verde intre Zarnesti si Poiana Marului. Mai departe insa avem marcaj pe centru dar si multe gropite marunte de care nu pare sa se intereseze nimeni.