News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danyel79

  Revin in legatura cu cateva drumuri din sudul tarii (utile pentru relatia Targoviste - Alexandria de exemplu).
  In primul rand DN61  NU  a fost asfaltat. Exista o portiune de 1 km de asfalt in Corbii Mari (de aia am si luat-o pe el ca era fix la intersectia de unde am iesit venind dinspre A1), dar dupa aceea, pe directia Ghimpati (GR) nu s-a asfaltat. Tot rosu e. Am mers pana la intersectia DN61 cu DJ601 si am luat-o spre Videle. Pana la comuna Ion Roata drumul nu e grozav - de galben as zice, dar dupa aceea se revine la traseul descris acum catava vreme (e postat cu 2 pagini in urma).
  La intoarcere din Alexandria spre Targoviste am urmat ruta - DJ 504 (imediat de la iesirea din Alexandria - practic e drumul uzual de la Alexandria spre Pitești) apoi DJ504B - DJ506 - DJ701 pana la DN61 si de aici cunoscuta varianta pe A1 pana la Gaesti, etc.
  Pe harta calitatii drumurilor e trecut doar traseul DJ504 - DJ701. Era o portiune trecuta cu rosu pe DJ504 - ce vreau sa relev este ca s-a asfaltat (cel putin pana la intersectia cu DJ504B si se vedea si in continuare asfalt). Portiunea cu asfalt nou (nu am remarcat din ce comuna se termina marcajul) asfaltul e proaspat si nemarcat - inca se lucra la santuri cred ca de la Olteni incolo in toate localitatile, fiind cu utilajele de lucru pe traseu.
  Dupa cum spuneam Waze nu m-a dus pana la intersectia DJ504 cu DJ701 ci m-a deviat pe DJ504B - drum cu asfalt bun si marcat si apoi pe DJ506 (o portiune de cam 6km unde e asfalt vechi - cred ca intr-o singura portiune sunt gropi, in rest drumul e denivelat - as pune galben sau chiar rosu din pricina si a marcajului care e sters).
   DJ701 care este trecut cu albastru l-as retrograda la verde pentru portiunea din judetul Teleorman unde marcajul e destul de palid mentinand albastru in portiunea din judetul Dambovita unde si marcajul e impecabil.

   Completam informatiile cu cateva din Transilvania. Am mers in concediu inclusiv pe ceva DJ-uri din zone din Sibiu si Mures.
   Pe directia Sibiu - Sovata, am mers pe DN14 iar dupa Medias in Dumbraveni acelasi Waze m-a rutat pe DJ142C - DJ142 pana in Balauseri.
   Ambele mi se par intre verde si galben. Nu as recomanda pentru TIR-uri totusi, sunt inguste si destul de virajate. De asemenea in Dumbraveni DJ142C este complicat (sau waze m-a rutat particular stanga dreapta prin oras - multe viraje la 90 de grade).
   DJ135 in Mures (directia Sovata - Targu Mures) este corect marcat pe harta (albastru si verde).
   Pe de alta parte DJ106 - Sighisoara - Agnita mi se pare de rosu nu de galben.
   In revansa DJ105D - Agnita - DN1 (aproape de intersectia cu DN7C - Transfagarasanul) este albastru - refacut recent. Mai e din pacate o portiune chiar la final - localitatea Nou Roman care a ramas la placi de beton (galben sau chiar rosu), iar la barajul de pe raul Olt este de rosu.
   DN7C - portiunea de la DN1 pana la Balea Cascada este de verde. E cum se vede din pozele postate recent  pe forum (desi ar parea de albastru nu e, ca portiunea din mijloc unde e aplicat si marcajul longitudinal nu este la acelasi nivel cu restul - se simte un pic de denivelare).
   De asemenea de la Lacul Vidraru in jos pana la Curtea de Arges parca nu e tot de galben - vreo 10 km fix de la baraj in jos e galben spre rosu - si as pune rosu mai ales pentru portiunea din micile tunele, dar restul pana la Curtea de Arges e mai degraba spre verde.
    In fine DN73C - Curtea de Arges - DN7 jud Valcea (la Blidari) este o exagerare violet - este galben cu unele portiuni de rosu. La Piatra unde drumul s-a lasat se circula intr-adevar cativa zeci de metri pe un singur sens si pe drum de pamant practic, dar sa pui violet doar pentru atat nu pare rezonabil.

nasty

Cum se prezintă A2, între București și Fundulea?
Erau tot felul de idei, de a pomba gropile din beton, de a turna un strat de asfalt peste beton, de a rașcheta betonul și apoi turna un strat gros de asfalt, de a demola complet tot betonul...
Fiind atâtea idei, bănuiesc că nu s-a făcut nimic.
Gropile mai sunt?
Galbenul de pe hartă, concret ce înseamnă în cazul A2?

Ionut

Sunt gropi suficiente, mai ales pe banda 1, pe ambele sensuri de mers. Drumul e galben, adica are gropi si nu poti merge linistit cu viteza normala a respectivului drum, in cazul asta 130 km/h. Poti circula, dar drumul e prost. Trambuline multe, gropi multe.

vancouver

In versiunea urmatoare a hartii A2 Bucuresti - Fundulea va fi rosu. Zonele asfaltate sunt asa de rele, incat chiar daca se repara, in cateva zile apar alte gropi. E inadmisibil pentru o autostrada. Noaptea pastrati exclusiv banda 2, daca nu vine nimeni mai tare din spate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

captiva

Tocmai am circulat pe A2, duminica spre CT, acum cateva ore spre Buc. Portiunea Fundulea-Bucuresti e clar sub celelalte, insa in niciun caz de rosu. Am mers tot drumul (de la CT la B) cu tempomatul pe 130 si nu am simitit nevoia sa il schimb cand am trecut de Fundulea. Da, te mai zgaltaie pe ici pe colo, e mult mai zgomotoasa rularea (asfalt vs beton), dar una peste alta sustin inca o data ca nu e de rosu. Rosu parca insemna pe aici nu se trece. Daca am trecut cu 130 in ambele sensuri si fara ca cineva din masina (nevasta plus copii ;) sa spuna macar ceva relativ la confortul deplasarii, eu zic ca tronsonul se poate parcurge fara probleme

Sorinus

Pentru o autostrada, e de rosu. Un DN ar fi fost galben.

vancouver

@captiva:
1. Pe ce banda ai circulat cu 130 intre Bucuresti si Fundulea? Si eu circul pe acolo cu 140-150 chiar, ca sa fiu mereu cel mai rapid din trafic si sa nu trebuiasca niciodata sa ies de pe banda 2. Ca pe banda 1 nu m-as risca.
2. Chiar daca azi ai circulat cu 130, maine s-ar putea sa-ti pierzi rotile pe acolo cu 130. Repet: pe banda 1, unde s-au facut reasfaltarile. Acolo e marea problema. Si ma tem ca nu ai inteles ce am spus anterior, asa ca repet: apar cateodata gropi si imediat vin baietii sa le astupe. Se vede in mod clar ca unele zone au fost peticite si exista al doilea rand de petice peste primul. Asadar avem asfalt asternut in 2017. Apoi groapa aparuta in acelasi an WOW ! peticit in 2017. Apoi apare o noua gropa si inca o data peticesc. Eu am circulat si i-am vazut la treaba. Cum ti se pare o lucrare care crapa in anul in care a fost executata? Ce incredere poti avea ca in urmatoarea noapte nu o sa apara o noua groapa?

Deci inca o data, atentie: nu e vorba ca ai trecut la ora h si nu a fost nici o groapa. Peste o ora s-ar putea sa fie ! !

Si cum o fi la iarna?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ovideatza

DN15D este ALBASTRU pe sectiunea Vaslui - localitatea Maraseni (inclusiv). Este complet asfaltat, marcat central si pe laterale.

Sectiunea DN15D Maraseni - Podeni (intersectia cu DJ248) am putea cu usoara indulgenta sa o trecem la Verde. Alterneaza Galben cu ceva sectiuni chiar de albastru. Este reasfaltat partial pe sectiuni, iar restul e plombat, indreptat. Nu mai prezinta pericol. In schimb nu e marcat continuu unitar, uneori e si pe laterale, alteori doar pe mijloc, pe alocuri mai sters.

DN2A sectiunea Verde din cadrul Kogalniceanu-Harsova e chiar mai verde acum, intre cele 2 zone albastre s-a marcat, s-au facut tratamente cred, si nu mai sunt acele praguri de diferenta nivel. 1-2 denivelari, si atat, se poate parcurge in siguranta. Dupa cum arata nu se va mai face nimic acolo, cam asa ramane.

DN25
Sendreni-Hanu Conachi - Liești/Bucești ALBASTRU  - marcaje complete, astfalt continuu aceeasi calitate.

Bucesti->aprox. Primaria din Barcea - VERDE

Mai departe urmeaza o sectiunea care e acum de ALBASTRU si una care cred ca urmeaza. se asfalteaza covor continuu de catre STRABAG, si din ce am vazut pe asfalt semne pt ghidare asfaltare se va continua pana spre podul de peste Barlad.
Am putea trece ALBASTRU intreaga sectiune pana la Tecuci, in ideea ca se misca lucrurile si se termina asfaltarea (30-40% e gata). La felul in care arata ce e gata va fi sigur albastru.


mihail75

DN 25 Galati-Hanu Conachi, fara suparare, dar am fost pe 2 septembrie pe acolo si nu stiu de unde ai scos tu albastru, eu mai ca as fi recomandat galben, dar hai sa zicem ca merge verde! Sunt si denivelari, marcaje sterse, cred ca am fost pe drumuri diferite.

ovideatza

Cand merg data viitoare fac fotografii.
Partea mixta este dupa Conachi spre Tecuci.

Intre Conachi si Sendreni este o singura localitate unde nu e asfalt nou, acea localitate cu linie continua.

Poate mai trec colegi si sunt atenti la aceste aspecte, sa incercam sa notam exact localitatile, drumul e destul de lung si monoton si implicit cam greu ca sa il memorezi usor...


Sent from my iPhone using Tapatalk

rizzuh

#1555
DN65 intre Pitesti si Albota (pe deal) avem asfalt nou, proaspat marcat. Tot verde ar trebui sa ramana, este o portiune scurta, au facut doar reasfaltare, sigur o sa apara denivelari de la traficul greu.

La iesirea din Craiova (de la podul peste M900) pana la centura de sud avem asfalt nou. Aici recomand albastru; problemele aici nu au fost din cauza fundatiei (denivelari, gropi adanci, etc.) ci din cauza ca au folosit foarte multa sare in loc de clorura de calciu, s-a jupuit asfaltul in multe locuri dupa deszapezire. Sper sa nu repete tampenia cu asfaltul nou.

La Padurea Sarului este o alunecare de teren de toata frumusetea (lucreaza sa o rezolve, este deviat un sens, este bine semnalizata). Pe cea dintre Craiova si Bals au cam rezolvat-o, au consolidat versantul dar nu si fundatia asfaltului, este in continuare lasat. Mai este una mai spre Pitesti la urcare pe un deal, nu mai stiu unde exact (prost semnalizata, banda 1 din 2 de urcare). Oare cate surprize credeti ca vor fi pe DX12, avand in vedere ca sunt alunecari mari pe drumul curent? :lol: :lol:

Pe A1 sensul Pitesti - Bucuresti, intre Vanatorii Mici si Bolintin Deal sunt foarte multe denivelari pe banda 1, destul de naspa, iar la rosturile de dilatare n-au rezolvat total (acum poti trece cu 130, zdruncina, dar nu zbori in decor). Aici ar cam fi de galben. Sensul Bucuresti - Pitesti este impecabil pe zeci de kilometrii, pe ambele benzi; pe banda 1 mai sunt cateva denivelari mici, dar per total este foarte bine.

dumbravaandrei

Quote from: dumbravaandrei on August 12, 2017, 02:04:10 PM
DN 29A de la Dorohoi la Darabani poate fi trecut verde. Este covor asfaltic turnat + marcaje. Nu merita albastru din motive de siguranta si securitate (trecerile de pietoni de ex prin localitati sunt prost semnalizate, unele curbe inca sunt foarte periculoase cum ar fi cea de la iaz de la Dragalina sau de la iesire din Mlenauti spre Hudesti).
Cu poze revin in septembrie.

Sectorul reabilitat incepe aici si se termina la iesirea din localitatea Darabani (sa nu va aud cu Dărăbani). Streetview pe GM e foarte vechi, am pus eyes view din punctele respective. Sectorul este complet marcat de la Dorohoi pana la Darabani (inclusiv treceri de pietoni). Au fost rectificate inclusiv unele alunecari de teren (cele din Dragalina si de la dealul Bajura). Din pacate nu a fost refacuta si fundatia drumului. Sper sa tina lucrarea asta macar 5 ani. Ultima data cand s-a turnat covor pe diverse segmente de drum a fost in anul 1982.

Asa cum v-am promis, acum pozele:

Zona "Progresul" (intregul segment are marcaje) 


Trecere de pietoni, satul Dragalina, Comuna Cristinesti (GPS)


Zona progresul (intersectie cu DJ 293)


Iesirea din Dumbravita spre Dorohoi









Powered by API/PUM imgur uploader



vancouver

Quote from: dumbravaandrei on September 11, 2017, 09:27:52 AM
Quote from: dumbravaandrei on August 12, 2017, 02:04:10 PM
DN 29A de la Dorohoi la Darabani poate fi trecut verde. Este covor asfaltic turnat + marcaje. Nu merita albastru

Da, exact. Aici vedem un caz tipic in care multa lume zice imediat albastru. Asfalt nou, marcaje ireprosabile. DAR NU ESTE DE ALBASTRU. Exact cum spune si dumbravaandrei. In astfel de cazuri punem verde. Motivele sunt multiple. In rezumat, este vorba doar de refacerea stratului de uzura si nu de reabilitare. Numai reabilitarile, acelea care dureaza 2-3 ani si se schimba intraga fundatie a drumului, numai acelea pot face un drum sa fie de albastru. Si desigur, daca ulterior reabilitarii drumul se mai strica, si refac uzura, aceste drumuri reabilitate in ultimii 20 de ani, revin la albastru.

Practic avem 2 situatii:
1. Drumuri construite inainte de anii 1950, asfaltate in anii 1950-1970, apoi 30-40 de ani peticite si acum primesc in sfarsit un strat nou de asfalt cu marcaje noi - dar fara refacerea fundatiei. In unele cazuri suntem la a doua sau a treia reasfaltare dupa 1990 (cum este DN65), in alte cazuri la prima (iata DN29A). Dar in toate cazurile fundatia gandita pentru alte vremuri, latimea mica a carosabilului si alte elemente fac sa apara repede (dupa numai 1 iarna de regula) defectiuni, gropi, denivelari. Ele sunt cu atat mai periculoase, cu cat drumul da impresia de ireprosabil.
2. Drumurile reabilitate prin programul de reabilitare inceput in anii 1997-1998 si prin care este planificata reabilitarea tuturor DN-urilor din Romania pana in 2030, cu finantare prin imprumut BEI/BERD. Exemplul cel mai bun: DN6 Craiova-Drobeta-Lugoj-Timisoara. Dupa ce mergi pe DN65 in diverse moduri pana la Craiova, ei bine pe DN6 afli ce este albastru cu adevarat. Si anume un albastru care persista de mai multi ani, in ciuda unui trafic greu consistent.

Deci hai sa facem conventia aici: drumuri deja reabilitate dupa anul 2000 pot fi albastre sau pot deveni albastre dupa refacerea uzurii. Drumurile care nu au fost reabilitate dupa anul 2000 si pe care doar se reface stratul de uzura, pot primi maxim verde.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ovideatza

Ok, dar pe mine poti sa ma bati ca nu stiu sa iti spun cand au fost reabilitate anterior ultima data drumurile din zona Moldovei pe care merg  :lol: Le parcurg de prin 2008-2009 mai activ.

Cred ca ne complicam putin.
Stiu la ce te referi, nerefacerea fundatiei duce de multe ori la "valuri" cum e Tg Frumos-Pascani DN28A, care e verde acum pe harta. Dar tot asa s-a refacut si Pascani-Motca, bucata albastra din acel sector de pe harta, la distanta de 1 an, si care e plana.

Depinde de calitatea executiei.

rizzuh

#1559
Quote from: vancouver on September 11, 2017, 02:58:33 PM
1. Drumuri construite inainte de anii 1950, asfaltate in anii 1950-1970, apoi 30-40 de ani peticite si acum primesc in sfarsit un strat nou de asfalt cu marcaje noi - dar fara refacerea fundatiei. In unele cazuri suntem la a doua sau a treia reasfaltare dupa 1990 (cum este DN65), in alte cazuri la prima (iata DN29A). Dar in toate cazurile fundatia gandita pentru alte vremuri, latimea mica a carosabilului si alte elemente fac sa apara repede (dupa numai 1 iarna de regula) defectiuni, gropi, denivelari. Ele sunt cu atat mai periculoase, cu cat drumul da impresia de ireprosabil.

DN65 este cazul tipic. Sunt cateva portiuni unde mergi kilometrii intregi in linie dreapta, acolo este mereu bun asfaltul (mai sunt unele denivelari mici, mai cate o groapa, dar nimic rau), toti ii dau 110-120. Dupa vine un deal si ai curbe de 50 km/h sau chiar si 30 km/h, denivelari, sleauri, gropi adanci, alunecari de teren, tot tacamul. Drumul nu a avut nicio corectura de traseu de pe vremea lui Cuza, este foarte periculos. Acum se chinuie in 3 locuri sa stabilizeze versantii sa o mai ia banda 1 la vale. Cred ca singurul loc unde chiar este de albastru este intre Craiova si Bals.

Quote from: vancouver on September 11, 2017, 02:58:33 PM
Deci hai sa facem conventia aici: drumuri deja reabilitate dupa anul 2000 pot fi albastre sau pot deveni albastre dupa refacerea uzurii. Drumurile care nu au fost reabilitate dupa anul 2000 si pe care doar se reface stratul de uzura, pot primi maxim verde.

De acord. :thumbsup:

Exemplu concret in lucru: DN55. Cel mai bun exemplu de drum finalizat: DN6 (mai ales intre Craiova si Filiasi, e parfum, 2x2).