Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#1425
In general harta de aici contine numai drumuri de interes pt tranzit, dar incercam ca ce e aici sa fie la fel si pe OSM (de aceea avem log aici si log OSM). 

Hartile nu arata aceeasi culoare in cazuri speciale gen
- drum neasfaltat: poate fi neasfaltat dar cu suprafata decenta, caz in care pe OSM e de exemplu surface=gravel si smoothness=intermediate (adica galben). Pe harta de aici ar fi rosu, pe randarea OSM sunt reprezentate cu linie punctata.
- drum ingust, caz in care pe OSM se pune highway=secondary, tertiary etc, dar smoothness poate fi albastru. Pe harta de aici nu vor fi albastre, pe OSM pot aparea albastre dar mai inguste.

Cu alte cuvinte pe OSM smoothness se refera exclusiv la cat e de buna suprafata, pe cand aici culoarea reprezinta si alte aspecte gen tipul suprafetei, cat e de lat drumul, marcaje, etc.

In legatura cu DJuri, vreau sa fac curand o vizualizare a DJurilor cu calitate necunoscuta, poate mai imbogatim OSM. De asemenea, sunt multe informatii pe topicul "Drumuri Judetene" care implica calitatea DJurilor...

Vizualizarile de calitate OSM se pot folosi de ex pt turism (se poate pune harta hike&bike pe fundal, contine inclusiv semnele traseelor montane, dar apropo are mult galben). Pt turism drumurile judetene si comunale sunt importante

PS: acum vad ca ai pus pe OSM din log-ul de aici, super! Trebuie si sa ne uitam pe logul OSM sa vedem daca e ceva nou fata de ce e in harta de aici.

Horațiu 87

Am si eu o intrebare: de ce portiunea din DN 2 intre RM. Sarat si Buzau e clasificata ca fiind "verde" ?? Anul trecut a fost turnat covor asfaltic + marcaje de la Stadionul din Ramnic pana aici (sfarsit 4 benzi), deci macar aceasta bucata ar fi trebuit sa fie "albastra"(sunt aproape 13 km, masurati cu google maps). Marti, cand am trecut ultima data pe acolo, baietii aveau niste jaloane pe marginea drumului, semn ca vor continua spre Buzau cu asfaltarea.  ;)

vancouver

VREAU PARERI, NU INTREBARI !

@Hory, din pacate aici nu suntem la rubrica intrebari si raspunsuri. Aici am rugamintea ca fiecare sa-si exprima in mod succint parerea despre un drum parcurs recent. De ex.:

DN2 Rm. Sarat - Buzau, albastru, parcurs 09.06.2017. Primii 13 km de la Rm. Sarat spre Buzau au fost reasfaltati anul trecut, acum par sa continue spre Buzau, sunt jaloane pe margine.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

mariuskl

Dupa o sesiune de o luna in care am luat la rand o multime de drumuri prin tara, revin cu cateva updateuri legate de niste drumuri:

Banat

DN59C - Sannicolau Mare - Nerau - Comlosu Mare - Jimbolia - drumul este foarte bun, chiar daca nu a mai fost asfaltat de ceva vreme. Marcajele sunt ok -> Verde

Ardeal

DJ 132 Rupea - Jimbor, nu foarte bun, de galben. Bucata de la Jimbor pana la limita de judet cu Covasna zici ca a fost bombardata de rusi.
DJ 131 de la Ocland la Baraolt e intr-o stare buna, undeva la verde, dar e un pic inghesuit.
DJ 103E de la Baraolt la Maierus e ca in palma, dar n-au apucat sa inca puna marcaje peste tot. Deci probabil ca tot la verde s-ar incadra

DN 1S Sercaia - Hoghiz - drum foarte bun, marcaje bune -> albastru

DJ 135A intre Viforoasa si Miercurea Nirajului - foarte bun, portiunea pe dealuri usor denivalta, dar nimic problematic -> verde
DJ 151D intre Miercurea Nirajului si Acatari - foarte bun -> verde

DJ 107G Ludus - Atintis e foarte bun (verde), de la Atintis pana la limita cu judetul Alba e vai steaua lui, cu o portiune de vreo 3 km pe dealuri neasfaltata (rosu-violet). Dupa ce ai intrat in Alba, ai asfalt pana la Ocna Mures (verde)

DJ 107M Buru - Iara - ca in palma cu marcaje si tot ce trebuie. Dupa Iara am inteles ca e dezastru insa.

DN 74 Abrud - Zlatna - Alba Iulia - 95 % din drum e refacut, cu tot cu marcaje, se merge excelent. Am facut 77 km intr-o ora si 10 minute, cu tot cu serpentine, deci va puteti da seama de calitate (albastru)

DN 73 Pitesti - Radesti (albastru), Radesti - Campulung - Rucar e inca in lucrari, multe semafoare si mult de stat.

Moldova

DJ 251 Tecuci - Matca - Cudalbi e varza, gropi gramada. Rosu

DJ 253 Cudalbi - Baleni - Viile e mai ingust, dar e drum bun, cu marcaje, pe dealuri. Asa-i daca sunt eoliene pe acolo, sunt bani si pentru un drum mai bun. Verde

DN 24D Targu Bujor (intersectia) pana la Barlad e rosu spre violet. As spune ca e mult mai rau decat Carlibaba - Borsa, si am fost si pe acolo iarna asta.

DN 24A Barlad - Murgeni e ca in palma, mergi super rapid. Ok, mergi super rapid pana dupa intersectia cu Epureni, dupa aia au ramas fara asfalt si mergi tot pe dale de ciment. De la Murgeni pana la Husi e tot vai mama lui, cu exceptia a 2 localitati: Berezeni si Falciu, unde s-a turnat asfalt nou. Dar in general, rosu.

DJ 177A Frasin - Stulpicani - placi de ciment, dar nu chiar dezastru. (Galben)

DJ 177B Stulpicani - Campulung Moldovenesc - asta nu e drum. E o poteca prin padure, pietruita, mai degraba un drum forestier decat efectiv un drum judetean. Am urcat muntele dupa o ploaie si erau paraie pe "sosea". Nu trebuie neaparat trecut pe harta, dar pentru cine e ratacit pe acolo si da o cautare pe net, e mai bine sa stie de aici sa nu mearga pe acolo.

DJ 281C Cotnari - Todiresti - Violet. Un drum mai prost n-am vazut de multa vreme. Si denivelat si plin de gropi. Mai bine ocolesti pana la Targu Frumos decat sa mergi pe acolo.

Bonus

2 drumuri din Republica Moldova

Leuseni - Chisinau - drumul de mers catre Chisinau. Placi de beton + bitum, faci o ora de la vama pana la Chisinau
CHisinau - Calarasi - Ungheni - Sculeni - portiuni unde e foarte foarte rau, portiuni unde mergi cu 120 km/h. Trebuie sa fi atent sa nu iti rupi masina.
Mereu pe drum

pasadia

Interesante drumuri ai mai strabatut si tu. Dar am 2 observatii:

1.
QuoteDJ 103E de la Baraolt la Maierus e ca in palma, dar n-au apucat sa inca puna marcaje peste tot. Deci probabil ca tot la verde s-ar incadra

Mai exact pe ce mal al Oltului ai fost?

A1. Cel drept, din judetul Covasna, adica DJ131, prin Miclosoara, si apoi trecut Oltul pe la Apata, pe asa zisul pod inchis?)

A2. tot malul drept, dar continuat pe DJ103E si trecut Oltul la Maierus, pe alt pod de toata jena?

B. Pe cel stang, din judetul Brasov, pe DJ131B, prin Ormenis, drum care cel putin pana in urma cu 3 ani era de pamant pe unele portiuni dar care beneficia de un pod mai sanatos peste Olt.

Stiu ca am auzit de ceva lucrari in zona, dar nu am mai fost pe acolo si de asta as vrea sa inteleg clar pe unde ar fi drumul atat de bun precum ai descris tu.

2.
QuoteDN 1S Sercaia - Hoghiz - drum foarte bun, marcaje bune -> albastru

Nu i-as da albastru nicicum (si am fost pe el acum o luna). Foarte multe viraje, unele nesemnalizate, platforma ingusta, tipica de drum judetean, marcajele mai degraba anemice (sunt zone in care lipsesc pe margine sau sunt acoperite de verdeata).

stelian222

Quote from: AlexAllex on May 27, 2017, 08:36:15 AM
Am trecut anul trecut de doua ori intre Lepsa si Soveja. Ai dreptate, e ca un drum forestier, nu recomand parcurgerea acestuia decat daca e musai. Si de preferat nu dupa ploi sau topirea zapezilor. Auzisem si eu mai demult ca ar vrea sa il modernizeze. Probabil asta a intrebat stelian222.

Da, de asta am intrebat. Au fost in anii trecuti niste articole in presa vranceana in care se laudau ca vor moderniza drumul. Eu am prins drumul ala in stare buna pe la inceputul anilor 2000.

DN28 dintre Albita si Iasi incepe sa arate din ce in ce mai bine in judetul Iasi: reasfaltarea(din surse proprii cred) a ajuns pana aproape de acele curbe unde acum e galben, se circula foarte bine, marcaje noi. Deci se poate extinde bucata de albastru. Nu stiu sa zic cand ar putea(si daca) vor ajunge la limita de judet pentru ca nu e ceva consistent, din cand in cand mai apare cate 100m de asfalt nou. In judetul Vaslui doar peticiri de sezon.

Granata06

^^^ "DN 74 Abrud - Zlatna - Alba Iulia - 95 % din drum e refacut"
In presa locala nu a aparut nimic despre aceasta reabilitare....ciudat

Dan74

Acum vreo 3 ani cand am mers de cateva ori pe acolo s-au refacut cateva zone si nicaieri nu scria nimic de lucrari, inclin sa cred ca nu e vorba de reabilitare ci de intretinere, doar ca intretinerea nu se putea face cu peticiri ci cu reasfaltare. Pentru cei care nu au fost pe acolo, atunci erau mai multe zone unde drumul era rupt si se circula doar pe un sens, pe partile laterale erau o gramada de gropi, intr-o astfel de groapa plina cu apa am "reusit" sa rup un amortizor pe Logan desi nu aveam mai mult de 50 km/h. Dupa aceasta intamplare  nu am mai mers pe acel drum.

pasadia

Mai degraba pentru distractie, am facut azi Alba Iulia - Oradea prin Zlatna - Abrud - Campeni - Nucet (DN74-DN74A-DN75-DN76). Traseul a fost o noutate pentru mine pe toata lungimea, dar sincer sa fiu nu imi pare deloc rau ca l-am facut.

E intr-adevar cea mai scurta varianta ca lungime dar cea mai lunga ca timp. Numarul mare de viraje isi spune cuvantul, si in ciuda faptului ca nu e circulat viteza medie a fost mai mica decat pe alte vaiante. Insa drumul e ok: fara gropi, cu petice putine si acelea nivelate, cu putine surprize la cateva podete. Daca ar fi avut si marcaje decente (si poate o latime ceva mai mare, macar in unele viraje) ar fi meritat chiar un albastru. Asa e de un galben verzui, mai ales datorita lipsei marcajelor.

Cea mai lunga zona fara marcaje (dar cu asfalt perfect, probabil proaspat turnat) e Nucet - Vartop. In rest zonele fara marcaje sunt mult mai scurte, intercalate in zone cu marcaje foarte putin vizibile. Sunt putine zone cu marcaje bune (cele mai multe in zona Arieseni). Cele mai multe petice in zona Zlatna-Abrud.

DN79 e mai neplacut doar intre Stei si Beius (cateva zone de santier, podete cu denivelari, etc...). Dar chiar si asa am mers destul de bine.


Dan74

#1434
Portiunea dintre Lunca (int.DN76-DN75) si Vartop este reabilitata de anul trecut, mai exact din august. Acusica avem 1 an fara marcaje. Probabil cei responsabili au uitat ca trebuie trasate marcajele.

mariuskl

Quote from: pasadia on June 15, 2017, 05:23:38 PM
Interesante drumuri ai mai strabatut si tu. Dar am 2 observatii:

1.
QuoteDJ 103E de la Baraolt la Maierus e ca in palma, dar n-au apucat sa inca puna marcaje peste tot. Deci probabil ca tot la verde s-ar incadra

Mai exact pe ce mal al Oltului ai fost?

2.
QuoteDN 1S Sercaia - Hoghiz - drum foarte bun, marcaje bune -> albastru

Nu i-as da albastru nicicum (si am fost pe el acum o luna). Foarte multe viraje, unele nesemnalizate, platforma ingusta, tipica de drum judetean, marcajele mai degraba anemice (sunt zone in care lipsesc pe margine sau sunt acoperite de verdeata).

Hmm.... Imi pare rau ca nu mai filmez drumurile cap coada, pentru ca asa isi poate da lumea seama mai usor de calitatea drumurilor. Am totusi ceva filmari pe camera cu segmente de drum, sa vad daca le pot pune cap la cap.

Sa iti raspund pe rand:

1. Legat de drumul  dintre Baraolt si Maiures, am stat putin sa ma gandesc. Stiu sigur ca la prima intersectia am facut stanga, deci am mers prin Miclosoara pana in Aita Mare. Dar de acolo nu mai retin exact pe unde am mers. Cred ca am continuat pe Apata si apoi mai departe la Maierus.

2. Legat de drumul dintre Sercaia si Hoghiz, am fost de cateva ori pe el in ultimul an, dar niciodata nu am avut probleme (ziua sau noaptea). Admit totusi ca marginile drumului nu au marcaje corespunzatoare si ca ar mai putea taia si ei iarba din cand in cand, ca daca mergi noaptea si iese un animal din camp nici nu il vezi. Deci da, poate albastru e un pic exagerat.

@Granata06 & pasadia - Am mai fost si in trecut intre Abrud si Zlatna si drumul era teribil. Acum era chiar in regula, poti merge pe drum cu viteza. Acolo sigur am mai multe portiuni cu filmari, o sa le pun in curand si aici.

Mai am o serie de "noutati" legate de ceva drumuri de prin Moldova pe care am mers saptamanile trecute. Iar saptamana viitoare am de mers prin zona de Bistrita - Maramures (Nasaud - Singeorz - Borsa - Dragomiresti), revin cu un update cu toate dupa ce merg pe acolo.
Mereu pe drum

pasadia

Cateva observatii de pe langa casa:

- toata luna iunie au fost lucrari pe DN11 intre nodul cu DN10 si iesirea din judetul Brasov. Peticiri intre nod si Lunca Calnicului (al caror rezultat e foarte prost, oricum) si lucrari de canalizare / gaz in Lunca Calnicului, lucrari care blocheaza o banda si aduc mult noroi pe carosabil.
N-as avea nici o problema daca DN11 ar fi galben intre nodurile cu DN10 si cel cu DN12.

- DN1A nu merita verde datorita lipsei marcajelor. A aparut o stire care spune ca fac marcaje in judetul Brasov , dar e un "fake-news" in totalitate (kilometrii indicati pentru DN1A sunt in judetul PH, DN72 nici macar nu se apropie de jud Brasov).

In plus pe DN1A, zona Bradet - Cheia, sunt nenumarate zone in care carosabil este ingustat, fie provocate de alunecari, fie de tirurile care "mananca" asfaltul din curbele spre interior. Bine, drumul asta nu ar fi trebuit niciodata deschis tirurilor, ma astept ca la un moment dat traficul greu sa provoace distrugerea completa a lui. Si nu ma astept la vreo renovare completa a lui, mai ales ca nici macar intretinerea parapetilor sau a marcajelor nu se intampla.

cristi5

#1437
Cateva corectii pe OSM dupa o excursie Somesu Rece-> Maguri-Racatau -> Maguri -> Belis -> Rachitele -> Bologa

Inainte:

Dupa:

Cu alte cuvinte
- In zona barajului DN1R devine mai bun, si continua pana in Belis => verde
- DJ107 (S, T, N) nu e asa prost cum aparea pe OSM (e galben si verde pe alocuri, si zona asfaltata e mai lunga spre vest).
- Drumul in Maguri e ok, asfaltat (spre deosebire de DJ). In multe localitati drumul e mai bun decat drumul judetean sau comunal care duce la localitate. Sau invers, depinde de primarie probabil
- Maguri-valea Racataului-Crucea Iancului e practicabil (vreo 30 km/h)
- DJ107P Crucea Iancului - DN1R nu e "impassable" cum era trecut pe OSM, e tot de vreo 30 km/h, dar nu mai putem zice ca e asfaltat (ar trebui sa apara cu linie punctata). Probabil tot segmentul DJ107P de la Marisel la DN1R e "bad" mai degraba. La Crucea Iancului se vedea bine asfaltul, am crezut ca e asa pana la baraj :)


DJ103G Rachitele-Scrind era rosu pe OSM, dar e de fapt galben in Rachitele, apoi verde pana-n Scrind, dar podurile sunt deocamdata rosii, imi spunea cineva care lucreaza la drumuri judetene ca trebuie refacute destul de serios.

DJ103H Sacuieu-Bologa era galben, e de fapt verde in afara localitatilor, si rosu (bad) in Bologa.

Florin.I

DC 212   : Sacalaz->Sanmihaiu Roman,  Drum nou din toamna 2016. Marcat complet, parapet metalic pe partea estica, restrictie de tonaj,Platforma lata pt un DJ. calitate:  Albastru

http://www.tion.ro/se-circula-pe-drumul-care-ocoleste-aglomeratia-din-timisoara-de-la-sanmihai-la-sacalaz-urmeaza-receptia-finala/1719700


mopy

Salut,
vreau sa fac o tura prin Apuseni, si ma intereseaza starea urmatoarelor tronsoane de drumuri:

- DN75  Turda - Campeni - Scarisoara

- DN74  Abrud - Brad  (pe harta calitatii apare o portiune cu rosu - e circulabil cu autoturism?)