Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Schumy

Din drumurile parcurse recent:
DJ103K (jud. Cluj) - pe intreaga lungime de la Capusu Mare pana la Belis se poate retrograda la galben (gropi in multe locuri, au aparut si cateva denivelari)
DJ106E (jud. Alba) - segmentul Dobra - Jina se poate retrograda la verde (marcajele sterse, cateva zone cu nisip de la alunecarile de teren si au aparut si cateva gropi mici/denivelari)
DJ106E (jud. Sibiu) - segmentul Jina - Poiana Sibiului - Saliste - ar fi in continuare galben, dar sunt cateva zone scurte destul de denivelate si/sau cu gropi
DJ106E (jud. Sibiu) - sementul Saliste - Sibiel - Orlat - asfalt bun, dar nu mai e foarte nou si sunt si vreo doua zone cu denivelari, deci verde
DJ106D (jud. Sibiu) - segmentul Orlat - Poplaca - DJ106A e foarte bun (albastru)
DJ106 (jud. Sibiu) - Sibiu - Agnita a trecut cu bine de iarna si ramane albastru
DJ106 (jud. Sibiu/Mures) - Agnita - Sighisoara e in continuare de galben, dar unele zone dupa Agnita sunt pline de gropi si se apropie de rosu.

a3ds

Quote from: rizzuh on April 27, 2017, 01:19:51 PM
a3ds, Craiova - Valcea - Sibiu - Brasov este foarte circulat. Drumul este bun, dar aglomerat. Eu raman cu recomandarea Craiova - Pitesti - Gaesti - Targoviste - Ploiesti - Brasov. Harta nu este la zi, dar Craiova - Pitesti este de verde (albastru pana la Bals), A1 este de albastru (au inlocuit recent stratul de uzura pe distante foarte mari), DN72 era de albastru in August 2016 (nu cred ca s-a stricat de atunci), iar DN1 este ca pe harta.

Ca timp tot cam acolo este (mai rapid prin Campulung daca ai noroc sa nu stai mult la semafoare si ii dai blana intre semafoare, dar sta politia des), dar este mai lejer decat pe Valea Oltului ;)

PS: Daca o iei pe Valea Oltului, mergi pe DN65 si DN64 (Bals respectiv Dragasani); nu o lua prin DN65C (Balcesti), chiar daca pe acolo te trimite Google Maps, iti cam rupi masina.

O mica clarificare daca se poate: tu zici sa o iau pe Pitesti-autostrada, de unde ies pe undeva-Gaesti?

Si drumul asta e la fel ca timp ca varianta Valcea-Sibiu-Brasov, care in schimb e mai aglomerat?

pasadia

Iesirea Ionesti - cam asta e traseul sugerat de el pe GMaps. Nu stiu daca chiar e mai ok decat varianta pe Campulung. Pare insa egal ca timp u varianta prin Valea Oltului.

strainu

A1 de albastru? Ești foarte permisiv @rizzuh. Eu aș da albastru doar la centura Pitești, și asta cu generozitate. Banda 1 rămâne o problemă pe toată lungimea pe sensul spre București.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Ionut

Daca s-a frezat si re-asternut strat de uzura pe portiuni extinse, poate fi trecut verde (dar albastru putem pune doar daca drumul este cap-coada refacut, ca strat de uzura, adica nu peticit). O sa trec si eu pe A1 la finalul acestei luni si o sa ofer o opinie. Cred ca voi face si niste filmulete cu dashcam.

strainu

Pitești-București de la ~km 36 (de la pădure) la intrarea în București nu e nici de verde, sunt încă gropi și porțiuni plombate. Nu mai zic că acele peticiri făcute nu sunt nici ele drepte...
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

rizzuh

@a3ds, este traseul care l-a aratat pasadia. Astazi am fost pe Valea Oltului, am facut 5 ore Bucuresti - Sibiu. Se lucreaza imediat dupa Calimanesti la acest viaduct,
am pierdut o jumatate de ora la semafor acolo. Daca mai prinzi si trafic, faci mult pe Valcea - Sibiu - Brasov.

@strainu, Ionut: Am facut astazi Bucuresti Sibiu. Asfaltul pe A1 este foarte bun pana la trecerea in jud. Arges, s-a frezat si reasternut stratul de uzura pe portiuni foarte lungi (kilometrii) pe ambele benzi (am circulat predominant pe banda 1). Am mers lejer cu 130, nicio denivelare. Din Arges sunt cateva locuri unde mai intalnesti cate o groapa sau crapaturi, dar nu sunt deloc adanci, nu influenteaza viteza de mers. Stratul "vechi" este foarte bine tasat, nu este valurit deloc. Citez mai jos discutia dintre pe dr4qul4 si vancouver:

Quote from: vancouver on April 18, 2017, 01:52:53 PM
Quote from: dr4qul4 on April 18, 2017, 12:11:06 AM
Pe A1 Bucuresti-Pitesti avem km intregi de strat nou de uzura. Indeosebi pe banda 1 pe care acu. se poate circula.
Nu credeam vreodata ca voi spune, dar pare una din cele mai bune autostrazi. Nu exista trambuline ca pe A3 si A2 si se poate rula lejer si cu 160 kmh.

Este efectul autostrazilor "vechi". Aici tasarile s-au consumat deja si nu mai apar trambuline (decat in mod exceptional). Trambulinele sunt specifice autostrazilor noi si apar peste tot in lume. Doar ca noi prin Austria si Germania si chiar prin Ungaria circulam de obicei pe autostrazi vechi si care, atunci cand se face cate un face-lift, arata perfect. Asta nu inseamna ca trebuie sa ne culcam pe o ureche si sa acceptam lucrari de mantuiala, vroiam doar sa explic fenomenul autostrazii Bucuresti-Pitesti fara trambuline.

Pe sensul Pitesti - Bucuresti am fost mai demult, nu stiu daca au aparut gropi intre timp (intradevar acea bucata de la padure pana in Bucuresti a fost horror banda 1 dupa ninsorile din Ianuarie), vad maine cand ma intorc de la Sibiu:

Quote from: rizzuh on April 18, 2017, 08:06:20 AM
Pe directa Pitesti - Bucuresti am fost acum 2-3 saptamani, pana la Bolintin-Deal la fel, strat nou de uzura. Dupa as zice sa fie verde, eu retin ca acolo nu a fost turnat astfalt continuu, doar petece.

Eu as spune ca este de albastru daca poti merge cu viteza legala fara nicio grija de gropi / denivelari, nu ar trebui criteriul pentru albastru (excelent) sa fie "asfalt nou, proaspat, negru". Sa vedem cum arata si sensul catre Bucuresti. Pe aceasta directie pot sa pun filmulet cu dashcam (din pacate din drumul de astazi nu pot, intra doar 2 ore pe cardul de la camera).



Acum sa discutam de DN7. Pitesti - Valcea este exact ca pe harta, portiunea cu galben este valurita, are gropi, sunt petece puse repede si anapoda. Unde este verde e bun drumul...  nu foarte (mai sunt petece si gropi mici), dar se poate circula cu 80-90 linistit. Totusi, daca vrem mai catolici ca papa, este mai rau decat DN65 Pitesti - Slatina (despre care au sugerat unii colegii de pe forum sa fie trecut verde).

De la Valcea pana la intrarea in jud. Sibiu drumul este verde, exact ca pe harta. Din jud. Sibiu (imediat dupa Lazaretto) pana la intersectia cu DN1 este albastru cu brio, incepe portiunea cu 2 benzi (intial o bucata ambele sensuri si dupa alternativ), asfaltul este nou, ca in palma.

dr4qul4

in aceeasi discutie eu am zis ca A1 este de verde. Are acel aspect peticit, si mai are si alte zone unde marcajul s-a mai sters (cel rezonator cam lipseste).
Albastru mi se pare prea mult totusi.

PS. cu viteza legala (+) eu merg si pe A2, asa ca asta nu e un criteriu. Dar eu sunt obisnuit cu intersectiile cu tramvai din Bucuresti.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

a3ds


ActiON_

S-au tras marcajele (chiar și cele de pe margine) pe porțiunea reabilitată de pe Botoșani-Dorohoi.

Trimis de pe al meu E3_Living folosind Tapatalk


dumbravaandrei


rizzuh

#1376
dr4qul4, si eu sunt obisnuit cu intersectiile cu tramvai din Bucuresti. Capitala Europeana... are niste strazi PRAF. Numar pe degete arterele mari care au asfalt decent, nu neaparat bun (si cu planeitate la sina de tramvai).

O completare la postarea mea anterioara, avand in vedere ca m-am intors de la Sibiu. Sensul catre Valcea pe DN7 este mai rau, din pacate; sunt petece prost turnate, denivelari minore, dar se circula bine. Eu l-as pune verde la Boita pana la Sibiu, sa ramana doar bucata largita cu albastru. Dupa Rm. Valcea al trebui lungita portiunea cu galben pana la granita dintre Valcea si Arges; mai ales in curba aia de 180 este praf, pe banda 1 sunt niste cocoloase imense in asfalt (nici banda 2 nu e grozava):

https://youtu.be/kuTSHjjV5fg

Nu avem pe harta centura Calimanesti, dar daca ar fi sa o punem este de ROSU. Am vrut sa o iau pe centura la dus dar m-am intors pe DN7 la baraj, este bombardata centura asta, faceam slalom printre gropi la 20 km/h. Nu stiu daca e toata asta, dar nu am vrut sa-mi rup masina. Ar trebui pusa pe harta, ca sa stim sa o evitam.

Pe harta la A1 este trecut Pitesti Est in loc de Pitesti Sud, iar nodul Est nu are nume ;)

Quote from: Ionut on May 04, 2017, 09:02:12 AM
Daca s-a frezat si re-asternut strat de uzura pe portiuni extinse, poate fi trecut verde (dar albastru putem pune doar daca drumul este cap-coada refacut, ca strat de uzura, adica nu peticit). O sa trec si eu pe A1 la finalul acestei luni si o sa ofer o opinie. Cred ca voi face si niste filmulete cu dashcam.

https://youtu.be/5KK1X7UYeUQ

Am setat viteza 140 kph pe pilot automat (Waze arata ~130 real), la depasiri (cand venea un grabit din spate) 150 in bord. Altii au mers mult mai tare... concluziile le trageti voi.

cavver

Centura de la calimanesti este de albastru dupa ce treci barajul. Partea dintre calimanesti si  baraj e intradevar bombardata , dar din fericire sunt doar 2 km. Se poate evita mergand pana la politie apoi dreapta trecand pe langa piata.
Quote from: rizzuh on May 05, 2017, 07:02:14 PM
Nu avem pe harta centura Calimanesti, dar daca ar fi sa o punem este de ROSU. Am vrut sa o iau pe centura la dus dar m-am intors pe DN7 la baraj, este bombardata centura asta, faceam slalom printre gropi la 20 km/h. Nu stiu daca e toata asta, dar nu am vrut sa-mi rup masina. Ar trebui pusa pe harta, ca sa stim sa o evitam.

rizzuh

Multumesc cavver! Deci am renuntat fix inainte :lol:

strainu

Am filmat și eu azi între Petrom și București, cu viteze între 100-110 cam tot timpul, 80% din timp pe banda 1. Corespunde cu filmarea lui @rizzuh, de la minutul 40. Mi-au atras atenția următoarele probleme: podurile (cel de la km 36 - chiar la începutul filmării mele - e praf, celelalte au doar găuri la rosturi), gropi adânci până la al doilea strat pe banda 1 (min 4:30-5:00 pe filmarea mea; cea mai mare e la 4:43), bucăți reasfaltate cu vălurele (uitați-vă cum fac mașinile vizibile la 2:20 la mine, 39:25, 40:30 la rizzuh).

Și eu merg cu 140 km/h pe drumul ăsta când mă grăbesc, dar nu asta e viteza la care ești confortabil aici. Părerea mea e că București-Pitești e de verde, Pitești-București e undeva la limită între galben și verde. Albastru, în niciun caz.

https://www.youtube.com/watch?v=PH9tK3bvoKo
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.