News:

.

Main Menu

Canalul Dunare-Bucuresti

Started by Ionut, August 14, 2013, 08:00:43 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on October 05, 2016, 09:51:34 AM
Cate nave de marfa crezi tu ca ar descarca acolo, la 45 de km de Portul Giurgiu si la vreo 10 de DNCB. Pana la urma, din Port tot trebuie sa le incarce pe ceva.

Se construise si o linie CF pe care aproape o terminasera.
A fost insa furata - au mai ramas in doar cateva locuri niste traverse si cateva cupoane de sina - le-am vazut cu ochii mei, cu vreo 5-6 ani in urma... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

Atunci seamana cu o "investitie politica" si nu-si are alt rost decit sa verse niste bani in conturile unui partid. Nu de alta da' madam Firea pare-a fi croita pe asa ceva. Si bate cimpii.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

ghrt

Citisem că se intenţiona crearea unei centuri de lacuri care, în zilele de caniculă, să provoace mişcarea turbionară a aerului. Proiect SF dacă-i aşa.
Cont (aproape) inactiv.

frunzaverde

#18
De la inceput nu era foarte clara utilitatea canalului pentru altceva decat "glorie politica". Portul Bucuresti - 1 Decembrie. Asta e portul Bucuresti in toata splendoarea lui : https://goo.gl/maps/fa95A8MwgHR2

Din ce se vede are capacitate pentru o macara, o mica platforma pentru marfuri vrac si cam atat. Nu pare ca are capacitate de procesare containere, nu vad unde ar fi fost platforma de transbordare-incarcare.

E cam jumatate din Portul Medgidia, deci capacitatea de transport proiectata a canalului e cel mult modesta (mai ales gandindu-ma ca la Medgidia portul a fost dimensionat practic pentru o singura unitate industriala - fabrica de ciment). Pare ca proiectantii stiau ca canalul e o bazaconie de-a lui Ceausescu, si au facut minimul necesar pentru a-i satisface toanele.

Quote from: TibiV on October 05, 2016, 04:09:28 PM
Se construise si o linie CF pe care aproape o terminasera.

Aproape o terminasera e mult spus. Existau doua segmente de cateva sute de metri pentru aratat la tovarasi, plus un pod peste Sabar care a fost construit devreme pentru ca viitorul terasament sa fie folosit pe post de drum tehnologic. In rest, pe traseul CF amenajasera o sosea provizorie in regim de drum de santier (care azi se numeste partial DJ400). Azi arata asa: https://goo.gl/maps/KkT3GyTxPR52. La abandonarea lucrarilor terasamentul nu fusese construit, se montasera podetele casetate, si cam atat.

Linia s-ar fi conectat in linia de centura, cu racord doar spre directia Progresu - Bucuresti Sud. Linia ar fi fost simpla, diesel (LdC nu e electrificata in punctul ala), deci capacitatea de transport marfa n-ar fi fost cine-stie-ce.

La fel, dat fiind ca nu exista racord spre Bucuresti Vest - Chiajna, probabil nici nu s-au gandit la ideea de a transporta containere pe-acolo (terminalul de containere al Bucurestiului fiind la 16 februarie).

Oricum, toata ideea nu e altceva decat prostie... in conditiile in care porturile Giurgiu si Oltenita zac aproape nefolosite (situatia nefiind mult diferita in 1989), sa construiesti un canal de +1 miliard de euro cu un micro-port si 5 ecluze la 40 km de astea e o tampenie fara margini... Ar trebui declarat oficial abandonat obiectivul si ecologizata zona.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AFC

^^^ AMIN! Ne pierdem vremea cu bazaconii. Nici nu merita amintit proiectul asta.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

TibiV

Merita amintit macar pentru faptul ca din cauza lui (si a haosului general din Romania anilor '90) au fost afectate alte modalitati de transport.
Podul de la Gradistea de ce a cazut ?
Din cauza exploatarii irationale a pietrisului din albie... Permisa de faptul ca s-a "reconfigurat" albia raului pentru Canal....
Iar cateva DJ-uri din zona sunt "mutate" fix peste lucrarile de la "Canal" (poduri si ecluze neterminate...)

Ori il facem, ori il dam ma-sii de proiect. Daca "il dam ma-sii" sa stim si noi, si sa readucem lucrurile la normal.
Dar nu mai poate ramane in stadiul actual de "struto-camila".
Trenul face distanta dubla Bucuresti-Giurgiu din cauza asta. Practic nu mai exista tren Bucuresti-Giurgiu.
Si e pacat...
Ca a fost prima Cale Ferata din Regat... :(
(Iar gara (acum AutoGara Filaret chiar ar trebui reabilitata complet. Asta chiar este un monument istoric!
Pana la urma este prima gara din Bucuresti !
Si arata vai de mama ei... :( )

(Nashpa... am amestecat Naval cu Feroviar...
Dar intamplator proiectul asta este legat "strans" de amandoua...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry


Ionut

Primăria Capitalei soliciată să preia proiectul "Bucureşti-Port la Dunăre"

Primarul General, Gabriela Firea, a avut o întâlnire cu specialişti în domeniul consultanţei în infrastructuă pentru a discuta despre posibilitatea reluării lucrărilor la Proiectul "Bucureşti - Port la Dunăre".  "Îmi doresc ca în urma acestei întâlniri să tragem o concluzie în ceea ce priveşte utilitatea, funcţionalitatea şi avantajele acestui proiect, dar şi să stabilim paşii pe care îi avem de urmat pentru continuarea şi finalizarea acestei investiţii. Vreau să continuăm acest proiect, să preluăm responsabilitatea realizării lucrărilor în Bucureşti, iar investiţia să devină o prioritate pentru Capitală. După discuţiile pe care le vom avea cu reprezentanţii unităţilor administrativ teritoriale responsabile şi după întocmirea documentaţiei necesare, vom putea demara procedurile pentru obţinerea cofinanţării proiectului din fonduri UE. Avem deja sprijinul Comisarului European, Corina Cretu pentru realizarea acestui proiect important", susţine Primarul Capitalei, Gabriela Firea.

În cadrul şedintei s-a stabilit ca pentru a putea demara procedurile de accesare a fondurilor europene este necesară actualizarea studiului de fezabilitate. De asemenea, pentru a putea relua construcţia acestui proiect este necesară implicarea autorităţilor locale care ar putea beneficia de avantajele acestei investiţii: judeţele Giurgiu, Ilfov şi Călăraşi, dar şi autorităţile centrale cu responsabilităţi în acest sens: Ministerul Transporturilor, Ministerul Energiei sau Ministerul Dezvoltării, precizează primăria Capitalei.

Potrivit primăriei, investiţia este evaluată la aproximativ un miliar de euro

"Prin conectarea Bucureştiului cu Fluviul Dunarea se obţine o cale navigabilă cu o capacitate de transport semnificativă, iar racordarea Capitalei la principala artera de navigatie transeuropeana permite legătura directa a Bucureştiului cu Belgrad, Budapesta, Bratislava, Viena, Frankfurt, Duisburg, Rotterdam etc., ceea ce va face posibil transportul de mărfuri pe apă, apreciat ca fiind cel mai economic şi nepoluant, precum şi includerea Bucureştiului pe lista porturilor în care pot acosta navele de pasageri", mai susţine Primăria Capitalei într-un comunicat de presă.

Mediafax

stangabriel

#23
Eu am 2 probleme acum, insa dupa constructie vor fi problemele noastre.

Debitul variaza enorm. Intre 10 metri cubi si aproape 2000 metri cubi la inundatii.

Apoi raman aluviunile..... la propriu in canalul cu o viteza a apei oricum incetinita.

Cat despre oportunitate..... am o cunostinta care transporta piatra adusa din zona Drobeta pe Dunare cu descarcare la Oltenita.. Poate daca s-ar aduce pana la Bucuresti pe apa ar fi si mai ieftina. Studii exacte exista? Recuperare investitie?

Cum deja am observat ca Baraganul a fost abandonat politic ,iar vremea a tinut cu agricultura, consider mai important Canalul Siret Dridu. E o varianta cu latime de 50 m , pescaj 7m ,navigabil. Aici e un canal veritabil, apa aproape ca nu curge, va primi apa doar cat pentru irigatii si mentinerea nivelului, cu posibilitate de navigare barje.

Cred ca mai ieftin ies daca sapa un canal separat, pe langa Arges si il betoneaza, alimentat cu apa curata cat nu sunt viituri, ferit de inundatii si alte probleme.

Pana atunci , Centura oameni buni la Bucuresti, de asfalt, nu apa....de ploaie.

GDPR

Navigabilitatea canalului Siret-Baragan (Calimanesti-Dridu mai exact) este doar o legenda urbana, avand in vedere ca toate cursurile de apa urmau sa fie subtraversate prin sifonare, cam cum e Dambovita la Piata Unirii.

Harry

Decat sa cheltuie banii aiurea mai bine ar reface canalul Negru Voda .... asa s-ar repune calumea pe picioare agricultura in Dobrogea.

mr.L

#26
Quote from: Harry on October 17, 2016, 11:12:51 AM
Decat sa cheltuie banii aiurea mai bine ar reface canalul Negru Voda .... asa s-ar repune calumea pe picioare agricultura in Dobrogea.

Asta daca si agricultorii ar avea bani de apa, ca daca nu ai macar 1000 de hectare de teren de cultura normala, nu prea se merita investitia cu irigatul. Ar fi o treaba ca agricultorii sa se asocieze, dar inca sunt multi care cred ca asocierea e un CAP , dupa cum sunt altii si mai multi care detin terenurile in scop speculativ.

Cat despre transformarea Bucurestiului in port la Dunare, treaba nu e rea daca avem in vedere doar croazierele, dezvoltarea comertului, transportul alimentelor, parcurile industriale.

Harry

Terenuri agricole mari sunt in Constanta, in special de cereale operate de companii straine. Deci ar avea bani pentru a plati apa. Sa-i asociezi pe cei mici pe tarani e greu. Exista mult raca si invidie si prostie din asta tipic romaneasca asa ca e aproape imposibil sa gasesti 3 insi care sa-si puna impreuna terenurile fara sa se certe si sa se dea in judecata.

mr.L

#28
Din pacate jumatate din terenuri sunt cumparate doar pentru a fi lucrate  cealalta jumatate sunt lucrate dar si scoase la vanzare. Cei care le tin pentru a le vinde mai tarziu nu sunt interesati de irigatie sau de alte investitii, ci doar de arenda sau ajutoarele euopene. Din prima jumatate doar o parte sunt comasate in ceea ce putem numi exploatatii medii , foarte putine sunt exploatatiile mari si foarte mare suprafata faramitata.

Asta din urma e atat de mare incat arendasii fac schimburi de teren intre ei atiunci cand le lucreaza.

GDPR

Just for fun:

Se reia proiectul lui Ceaușescu, canalul Dunăre - București

Românii ar putea ajunge de la Bucureşti la mare şi în deltă pe Dunăre. Autorităţile vor să aducă la viaţă un proiect realizat în proporţie de 70% pe vremea lui Ceauşescu. Ce a mai rămas din principalul port construit pe râul Argeş în localitatea 1 decembrie, aflăm dintr-un reportaj Digi24.

Digi24.ro