News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Canalul Siret-Bărăgan

Started by Vlad94, February 15, 2023, 04:16:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vlad94

Deoarece canalul Siret-Bărăgan nu va mai fi unul navigabil, propun să continuăm discuțiile aici.

shift2rail

Se coace deja prima schema de greenwashing a irigatiilor faraonice din alta epoca, prin asa-zisele panouri photovoltaice flotante pe canal, proiect propus la finantare in RepowerEU:

Investiția 1b – Schemă de ofertare pentru instalarea unei capacități totale de 130 MW aferente producției de energie electrică solară cu tehnologie fotovoltaică flotabilă pe infrastructura sistemelor hidroameliorative aflate în administrarea ANIF – 100.000.000 euro.

De vazut daca va 'zbura' cu serviciile Comisiei.

dan tm

ANIF?

 :lol:

la nivel de ,,teritoriu" ei nici nu prea au habar ce au în patrimoniu.

pe ce canale sa pluteasca?

daca ANIF are canale CU APA care se preteaza atunci ideea nu ar fi rea pentru ca acoperind luciul de apa se limiteaza pierderile prin evaporare, dar cred ca putem continua discutiile ...
pe marginea canalului la umbra salciilor...

shift2rail

#3
ANIF dispune de o retea uriasa de canale de irigatii( stricto sensu siret-baragan nu apartine anif, daca nu gresesc): intuitia mea este ca se incerca re-introducerea irigatiilor in PNNR prin 'usa din spate' numita RePowerEU: adica vrem sa instalam panouri flotante pe luciul de apa, dar mai intai tb impermeabilizate canalele de irigatii, urcat apa cu statii de pompare, samd.

Sa reamintim ca proiectul de refacere a sistemului de irigatii pe modelul anilor '80, propus la finantare in PNRR,  a fost respins de Comisie ca nesustenabil dpdv ecologic si al utilizarii resurselor aquifere.

Le: canalul apartine, totusi, Anif:

https://www.euronews.ro/articole/daea-canalul-siret-baragan-pana-la-km-23-va-fi-gata-pana-in-2027-proiectul-ar-sco





Powered by API/PUM imgur uploader


TibiV

Daca tot s-a facut topic nou, macar pe prima pagina sa avem doua filmari cu subiectul topicului, desi sunt vechi cam de un an...

- De la @Raducu Popa : Canal Siret Baragan Tronson Garoafa-Haret 18 km

- De la Cu Alti Ochi:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

shift2rail

inteleg de la ministrul agriculturii ca sunt alocate fonduri -  de la buget, UE nu va finanta niciodata asa ceva -  ptr finalizarea primilor 23 km, in aval de ac. Calimanesti.

GIV

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/agribusiness/proiect-inedit-de-extindere-a-canalului-de-irigatii-siret-baragan-21079235

Președintele Asociației Prosanterra Buzău, Petrică Marin, unul dintre inginerii care au pus bazele Canalului de irigații Siret-Bărăgan, propune o modificare de deviere a canalului pe râul Călmățui, care ar duce la o extindere a suprafeței irigabile. Petrică Marin a declarat într-o conferință de presă organizată de către Direcția Agricolă Buzău, că, prin devierea canalului pe râul Călmățui, o suprafață de peste 350.000 de hectare ar putea fi asigurată cu apă în caz de secetă, scrie Agerpres.



rota

#7
^si o explicatie video:
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

shift2rail

#8
Solutie din alt secol...

Se uita, convenabil, ca va trebui sa ne adaptam unei duble constrangeri: dereglarile climatice si diminuarea aquiferelor de apa dulce (estimarile merg spre-30-40% la orizontul anilor 2050)

Exista solutii ptr adaptarea agriculturii la noul context climato-pluviometric, am mentionat cateva pe threadul celuilalt 'canal', nu e acest forum locul ptr o discutie extinsa.

Ps. Un preview cu razboiul ptr apa purtat zilele astea in zona megabasinelor de irigatii in sud-vestul Fr:


frunzaverde

@shift2rail : Canalul este o imbecilitate dar si ce zici tu e prostie.

Romania nu este Franta mediteraneeana, intelege. E cu totul alta clima! care n-are nici o legatura cu Franta.

Ia de-aci estimarile de precipitatii : https://www.meteoromania.ro/anm/images/clima/SSCGhidASC.pdf , mai ales figura 4 si 5. Modele sunt cele conventionale, si sunt rezonabile. Accentuari de secete vara, cresteri de precipitatii iarna, insa departe, departe rau de nivelul sudului Europei.



Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

shift2rail

cum anticipam, Comisia a desfiintat re_introducerea irigatiilor in PNRR prin usa din dos (RePowerEu):

Potrivit surselor G4Media.ro, măsurile propuse de Guvern și marcate cu roșu (respinse) de Comisia Europeană în cadrul planului REPowerEU sunt următoarele:


Investiția 2e – Schema de ajutor de stat pentru instalarea unei capacități totale de 90 MW pentru producția de energie electrică din surse hidroelectrice.
Investiția 2f – Decarbonizarea sectorului agricol prin creșterea eficienței energetice a infrastructurii canalelor principale și a echipamentelor sistemelor de hidroameliorații
Investiția 2 g – Schemă de licitație pentru instalarea unei capacități totale de 130 MW pentru producerea de energie electrică din energie solară cu tehnologie fotovoltaică flotantă pe infrastructura sistemelor de hidroameliorații administrate de ANIF

Investiția 4 – Sate Autonome Energetic
Investiția 8 – top-up C6 I3 – Cogenerare de înaltă eficiență (cogenerare)
Investiția 9 – Digitalizarea, eficientizarea și modernizarea rețelei naționale de transport al gazelor naturale
Investiția 9.a. Crearea de noi infrastructuri pentru asigurarea aprovizionării cu gaze naturale
Investiția 9.bDezvoltarea sistemului SCADA pentru creșterea securității operaționale a sistemului național de transport al gazelor naturale
Investiția 9.c. – Schema de finanțare pentru digitalizarea producătorilor de gaze naturale

Konter

    Oare n-ar fi fost mai economicos sa aleaga o metoda de tip channel lining decat beton de 20 cm cu plasa sudat in el? Cam asa: https://youtu.be/qfuHaszeH8U?si=ohDHgo3gaeGN1TaN

"Cu toate că oficialii de la Agricultură au anunțat că până la finele lunii martie a anului viitor vor fi reluate lucrările la canalul de irigații Siret – Bărăgan, totuși acest lucru este puțin probabil.
Termenul pentru predarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenție a fost stabilit pentru noiembrie 2023, după cum se arată într-o notă informativă a Ministerului Agriculturii.
După finalizarea documentației urmează lansarea licitației pentru atribuirea lucrărilor de execuție.
Contractul pentru elaborarea documentației de proiectare fazele: DALI+ET (inclusiv studiu de teren+studiu de impact) pentru Canal magistral Siret-Baragan etapa I, tronson km 0+000-km 23+372, jud.Vrancea – actualizare și completare, a fost atribuit în 29 decembrie anul trecut, asocierii Olt Proiect – Slatina (lider), Allplan Proiect și Double A Trust.
Prețul contractului este de 5,83 milioane de lei, fără TVA, iar durata de șase luni.
Reprezentanții Ministerului Agriculturii preconizează că în luna martie 2027 vor fi finalizate lucrările din etapa I.
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale derulează prin Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare Programul național de reabilitare și/sau înființare a infrastructurii principale de irigații și infrastructurii de desecare și drenaj, în care se regăsește și obiectivul de investiție Canalul magistral Siret-Bărăgan – Etapa I.
În funcție de condițiile topografice, Canalul magistral Siret – Bărăgan a fost proiectat să fie executat sub forma a trei tipuri de secțiuni trapezoidale: canal realizat în umplutură, canal realizat în secțiune mixtă și canal realizat în săpătură.
Pe tronsoanele cu secțiunea trapezoidală, lățimea fundului canalului este de 20 m. În zonele unde canalul trece prin localități, s-a optat pentru realizarea canalului sub formă de cuvă, restrângând astfel volumul construit.

Pe traseul situat în extravilan, canalul proiectat are o secțiune trapezoidală, cu pereu din plăci turnate din beton armat cu plasă de sârmă sudată, având 20 cm grosime, prezintă la partea superioară a pereului o grindă, parapetul sparge val, cu armături care se suprapun cu marginea superioară a plasei de sârmă sudatã din placa superioară a pereului.
Canalul asigură apa pentru irigații în spațiul Siret-Ialomița, iar după finalizare va permite irigații pe o suprafață de 120 mii hectare."

https://arenaconstruct.ro/executia-canalului-de-irigatii-siret-baragan-ar-urma-sa-intre-in-licitatie/