News:

.

Main Menu

Canalul Dunare-Bucuresti

Started by Ionut, August 14, 2013, 08:00:43 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

E o sansa mica sa vedem ceva, hai sa deschidem topic special.

Canalul Dunăre-Bucureşti, un vis ce devine realitate. Studiul de fezabilitate al proiectului a fost reactualizat



Mega-proiectul canalului Dunăre-Bucureşti începe să se mişte încet-încet. Conform declaraţiilor preşedintelui Consiliului Judeţean Călăraşi, Răducu Filipescu, studiul de fezabilitate a fost reluat, fiind reactualizat.

"Vreau să vă dau o veste care sper să bună şi care să nu fie un foc de paie. S-a reluat SF-ul pentru actualizarea proiectului Dunăre-Bucureşti. Este un lucru extraordinar! Înseamnă că prin nişte cabinete au avut loc nişte discuţii vizavi de posibilitatea construirii acestui canal. În noul SF, din câte am informaţii, se face o economie consistentă faţă de preţul iniţial, şi se va ajunge undeva la 2 miliarde de euro, astfel încât preţul să fie acceptabil pentru o finanţare sigură", a spus Filipescu, întro conferinţă de presă.

După mai bine de 20 de ani, proiectul va fi reluat. Punctul terminal al canalului va fi la la Glina, în apropiere de Bucureşti. Planul conţine trei poduri: la Fundeni, Vasilaţi şi în oraşul Budeşti, toate cele 3 localităţi aflate în judeţul Călăraşi Proiectul include amenajarea râului Dâmboviţa şi a râului Argeş. Punctul terminal este Glina, în apropiere de Bucureşti, unde va fi amplasat un port şi încă unul va fi la Olteniţa. Proiectantul iniţial, SC IPTANA SA, la solicitarea Ministerului Transportului şi Infrastructurii, a actualizat proiectul ce s-ar putea realiza în 4 ani. Investiţia ar antrena, în execuţie, 7- 8.000 de oameni, urmând ca, pentru perioada următoare, peste o mie de persoane să lucreze în exploatare.

sursa: Adevarul

La Glina punctul terminal?! Hm... Ceausescu avea la 1 Decembrie programat punctul terminus, wtf?! In fine, vad ca l-au dus acum in est... Sau sunt doua porturi terminus, unul pentru marfa, altul turistic?

sebba

huh! asta da veste (posibil) buna!
dar de ce le-a trebuit un sfert de secol ca sa nu mai considere acest proiect o megalomanie a unui cizmar?

sper insa sa caute alt nume ptr "portul Glina", cel putin mie imi pare cam aiurea si parca n-ar fi frumos ca un turist sa confunde groapa de gunoi de la Glina cu portul (sau invers) :D
dar la urma urmei, chiar si "Glina Harbour" sa-i zica, numai sa-l faca

2 miliarde eur? comparativ cu afacerea "blegtel"... e chiar ieftin!

Sailing away! S/Y Haimana

Ionut

Doar asa, ca fapt divers, dupa 3 ani si ceva de la ultimul mesaj de pe acest thread...




CANALUL DUNĂRE - BUCUREŞTI. Cât ar COSTA finalizarea PROIECTULUI. Ce spune Gabriela Firea
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a reiterat luni dorința de a iniția un proiect pentru finalizarea obiectivului București - port la Dunăre, subliniind că un astfel de canal nu ar fi doar unul navigabil și că, de-a lungul cursului apei, ar putea fi construite și câteva hidrocentrale.

"S-a vorbit mult despre acest proiect, Bucureștiul — port la Dunăre, care ar urma să transforme Capitala României în port fluvial. Nu știu cât de mult se cunoaște faptul că acest canal a fost realizat în proporție de 70% înainte de Revoluție. Acest proiect nu ar avea doar beneficiul unui canal navigabil, care ar lega practic Bucureștiul de Marea Neagră, dar pe acest curs de apă, cu o lungime de peste 70 de kilometri, s-ar putea instala și câteva hidrocentrale, care ar produce energie. Diferența de nivel între București și Dunăre este de 53 de metri, ceea ce ar permite utilizarea căderii de apă pentru producerea de energie. Pentru acest proiect ar fi necesară o finanțare din partea UE de circa 1,5-1,7 miliarde de euro", a spus edilul general, în cadrul conferinței ''Orașul meu în Europa noastră'', la care a participat și comisarul european Corina Crețu.

"I-am transmis comisarului european Corina Crețu un proiect la care ținem, care a fost început înainte de 1989, un proiect abandonat și despre care se vorbește de multe ori în șoaptă, pentru că există anumite rețineri, dar ca orice proiect mare și important, este — posibil — și unul contestat. Dar, după ce am discutat cu mai mulți specialiști, cu persoane care nu au de-a face neapărat cu vâltoarea mediului politic și care nu au subiectivism, ci doar profesionalism — reprezentanți ai mediului universitar și academic — am luat decizia să vorbesc în public despre acest proiect. (...) Am fost încurajată de reacția comisarului european Corina Crețu și a colegilor domniei sale, din cadrul întâlnirii pe care am avut-o recent la Bruxelles. Ni s-a comunicat că trebuie să realizăm un proiect, să venim în fața Comisiei Europene cu un document concret. Ne-am întors la București și am început să lucrăm deja", a menționat edilul șef.

"Suntem în acest moment în situația în care vrem să identificăm o suprafață de teren de circa patru hectare, am găsit o astfel de suprafață, am identificat și sursa proprie de finanțare sau co-finanțare și vom merge la Bruxelles. Dacă ni se va adopta proiectul, vom fie extraordinar de fericiți. Dacă nu, oricum vom construi acest spital regional de urgență al Bucureștiului", a spus Firea.

B365




Sunt curios ce zice Adi. :)
Eu n-am inteles care e ideea cu suprafata de teren si spitalul regional.

iuli

Nu stiu cum naiba, la intervale regulate de timp iarasi se scoate ideea asta de proiect de la naftalina. De 25 de ani insa nu se face nimic. Nici macar un studiu de prefezabilitate, o decolmatare, ceva...
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

isotech_ro

Quote from: Ionut on October 04, 2016, 07:47:26 AM
Doar asa, ca fapt divers, dupa 3 ani si ceva de la ultimul mesaj de pe acest thread...




CANALUL DUNĂRE - BUCUREŞTI. Cât ar COSTA finalizarea PROIECTULUI. Ce spune Gabriela Firea
....

bla bla bla proiect electoral drag ilich iliescu, de la ape, preluat de trompetista centurista fierea bleah bleah bleah

GDPR

Niet, tavarisci Ilici era impotriva proiectului, de aia a si murit complet dupa '90.

dr4qul4

Din moment ce lacul Vacaresti a devenit parc natural, cat mai are pana moare de tot proiectul?
Practic au ramas fara portul de agrement. Iar pentru marfa chiar nu se merita. Giurgiu e foarte aproape si mult mai mare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Nu inteleg ce legatura are Parcul Vacaresti. Era vorba de port in 1 Decembrie, nu in Vacaresti. Sau...?!

TibiV

Vacarestiul nu are nici o legatura.
Doar lacul Mihailesti are legatura, ca este pe Arges si teoretic ar fi reglat nivelul pe canal...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

In aval de Mihailesti trebuia sa fie portul de marfa.
Insa portul turistic trebuia sa fie pe Dambovita iar fara lacul Vacaresti nu au cum sa pastreze debit constant.

Si am auzit ca unul din vise era ca iahturile sa se plimbe si pe Vacaresti. Nu bag mana in foc, dar cu siguranta nu a fost gandit ca " delta".
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Asta este "portul turistic  Bucuresti" de pe Dambovita... La Glina !
https://goo.gl/maps/ZB6tEuDWVEN2
(GM iti va arata ca Dambovita este "canalizata" pana la Budesti, la confluenta cu Argesul - mai exact pana la confluenta cu fostul-viitor canal Bucuresti-Dunare...)

Mi-e greu sa iti spun ce a avut Ceasca in minte...
Ii aducea pe "turistii occidentali"la muntele de gunoi de la Glina si dupa aia ii ducea cu autocarul sa vada "maretia Casei Poporului" ?!...
Beats me...

Iar statia de epurare de la Glina s-a inceput "fix" din motivul asta...  Pentru ca turistii care urcau cu vaporasul pe Dambovita sa nu fie deranjati de mirosul si "aspectul sugestiv" al "mititeilor" provenind din WC-urile a 2 milioane de bucuresteni (multi au renuntat la RADET, dar nimeni nu renunta la canalizare... :D )


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Ok. Si Lacul Vacaresti pentru ce a fost creat? Wikipedia zice ca pt prevenirea inundatiilor, dar fiind mult mai sus ca Dambovita nu vad cum putea face asta!

El trebuia umplut cu apa din lacul Mihailesti, dar care sa fie logica sa aperi Bucurestiul de inundatiile de pe Arges?
Eu am auzit (de la oameni mai batrani dar nu neaparat informati) ca trebuia sa asigure alimentarea cu apa a Dambovitei navigabile pe perioada secetelor ( Lacul Morii nu ar fi de ajuns).

Totusi, varianta cu lac de agrement pentru iahturi nu pare chiar asa de nastrusnica. Ok, la Glina era portul, dar acolo e si groapa de gunoi si deversorul. Cu toate statiile de epurare tot o sa puta. In plus, portul turistic ar trebui sa fie destul de incapator. Vorbim de cateva sute de iachturi.

Pfff. Ce bun ar fi acum proiectul vechi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Io

Da, Bucurestiul e nr 1 la contributie in PIB a.s.o. dar tot incerc sa-mi dau seama ce si cita marfa ar fi de transportat pe canalul asta...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

#13
Putina.
Portul Bucuresti este undeva pe la 1 Decembrie. Cate nave de marfa crezi tu ca ar descarca acolo, la 45 de km de Portul Giurgiu si la vreo 10 de DNCB. Pana la urma, din Port tot trebuie sa le incarce pe ceva.
Si ca sa ajunga la Portul Bucuresti un vapor trebuie sa treaca prin vreo 5 ecluze.
Ceausescu avea ceva cu transportul naval. Credea ca acolo e cheia dezvoltarii (si a fost pentru toata europa pana sa apara autostrazile).

In loc sa bage atatia bani in acest canal, mai bine ar face o autostrada pana la Giurgiu sau pana la Oltenita ca e mai aproape.

Si inca ceva: nu cumva ridicarea nivelului apelor Argesului cu 20-30 de m ar face imposibila scurgerea apelor Neajlovului ceea ce va avea impact asupra Baltii Comana?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cezar-mario2012

 Lacul Văcărești a fost gândit ca rezervor de apă pentru sudul Bucureștiului, avea în proiect și o stație de tratare a apei.