News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

Ultima linie de ecartament normal construită după 1990, linia 609 Dângeni - Saveni, lungă de 16 km...
    Această linie trebuia la final să ajungă de la Săveni, prin Drăgușeni - Mileanca, la Darabani (pentru carierele de nisip cuarțos de la Miorcani) și la Dorohoi.... A ajuns numai la Săveni la 05.07.1991.
    A funcționat până-n 1998, când din cauza unor alunecări de teren la ieșirea din Săveni spre Vlăsinești, linia a devenit impracticabilă.
    De atunci a început și marasmul gării Săveni.... Astăzi o ruină, înconjurată de speranțele deșarte ale localnicilor.





















   Din locul unde este făcută această ultimă poză linia (în spatele aparatului) mai merge cale de 7 km până la Drăgușeni.

frunzaverde

Quote from: cristi5 on January 31, 2016, 11:11:51 AM
Stiti cumva unde gasesc o scula din aia de shtantzat data pe bilete? E un obiect care ma fascina la maxim cand eram copil. Era atat de mare si facea atata zgomot pt un lucru atat de mic :)

Existau doua modele la CFR. Existau presele, care aratau cam asa si se gaseau in garile mari:

http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-EDMONDSONS-PATENT-TICKET-DATING-PRESS-MACHINE-/301856280023?hash=item4648094dd7:g:ybEAAOSwGotWh~Wm

Si clestii, care se gaseau in garile mici si aratau cam asa : http://www.okazii.ro/antichitati-metal-fonta/atam2001-727-stampila-mecanica-era-folosita-la-inserierea-vechilor-bilete-de-tren-gen-biscuit-la-cfr-pentru-colectionari-starea-care-se-vede-a167876114

Ambele erau standard edmondson, asa ca indiferent de unde provine (UK, US etc.) dispozitivul este identic si compatibil cu standardul folosit de CFR.

Problema e ca nu se mai fabrica de muulte decenii. Echipamentele romanesti, de la tiparnite la gauritoare erau ori interbelice, ori poloneze, cehoslovace sau sovietice de prin anii '50-'60, carpite de multiple ori (de aici existenta sau nu a gaurii centrale - echipamentele vechi le produceau fara gaura, cele de completare, sovietice sau poloneze le faceau cu gaura). Asa ca sunt greu de gasit - mai apar ocazional pe e-bay (vezi linkurile de mai sus) daca vrei sa cumperi asa ceva. Alta speranta sunt societatile de pasionati istorici si/sau muzeele feroviare.

Nu cred ca mai exista echipament CFR pe undeva. Garile mari, care aveau stantatoare mecanice mari, nu mai elibereaza bilete cartonate din 2004-2007 (Bucurestiul din 1993). Garile mici din 2005-2007. Spre sfarsit, datele erau ori trecute cu pixul, ori stampilate cu o stampila cu tus, masinariile mecanice vechi de 50 de ani cazusera complet... Doar cateva halte comerciale mici nu sunt conectate la xsell; astea elibereaza bilete pe hartie scrise de mana. In Romania, singurele echipamente inca in functiune sunt la Viseu, pe CFF, dar cu cartoanele importate din Elvetia.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Quote from: frunzaverde on January 31, 2016, 07:59:39 PM
Echipamentele romanesti, de la tiparnite la gauritoare erau ori interbelice, ori poloneze, cehoslovace sau sovietice de prin anii '50-'60, carpite de multiple ori (de aici existenta sau nu a gaurii centrale - echipamentele vechi le produceau fara gaura, cele de completare, sovietice sau poloneze le faceau cu gaura).

Acum s-a rezolvat si misterul "unele cu, altele fara gaura"....  :lol:
Multumim !...


Quote from: frunzaverde on January 31, 2016, 07:59:39 PM
In Romania, singurele echipamente inca in functiune sunt la Viseu, pe CFF, dar cu cartoanele importate din Elvetia.

Functionale astazi, in AD 2016 ?!... :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#49
Merci mult dar scula pe care o caut functiona prin impingere nu prin apasare sau strangere. Ceferistul/a de la halta statea in picioare, scotea biletul din dulap, si-l baga intr-un orificiu al sculei, apoi se impingea in scula cu toata forta trunchiului (cu bratul nu era de-ajuns). Era inalta de vreo 30-40 cm. Avea forme gen jugendstil. O perla de design daca stau sa ma gandesc, atat forma cat si functia. Asa erau in Ardeal, poate-s ramase de pe vremuri cezaro-craiesti.

Mi-amintesc ca tantile din gara Oradea, Cluj sau Huedin foloseau scula stand jos si era cea mai fizica operatie de la birou...

TibiV

frunzaverde, CFF=cale ferată forestieră ?...

R.G.Holz Company SRL...
Un super-oparator de CF... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#51
Quote from: cristi5 on January 31, 2016, 08:59:52 PM
Merci mult dar scula pe care o caut functiona prin impingere nu prin apasare sau strangere. Ceferistul/a de la halta statea in picioare, scotea biletul din dulap, si-l baga intr-un orificiu al sculei, apoi se impingea in scula cu toata forta trunchiului (cu bratul nu era de-ajuns). Era inalta de vreo 30-40 cm. Avea forme gen jugendstil. O perla de design daca stau sa ma gandesc, atat forma cat si functia. Asa erau in Ardeal, poate-s ramase de pe vremuri cezaro-craiesti.

Mi-amintesc ca tantile din gara Oradea, Cluj sau Huedin foloseau scula stand jos si era cea mai fizica operatie de la birou...

Eu din astea n-am vazut. Dar ce-i drept, prin Transilvania si Banat n-am fost decat prin gari mari, si aproape numai dupa ce au bagat bilete moderne.

Quote from: TibiV on January 31, 2016, 08:09:06 PM
Acum s-a rezolvat si misterul "unele cu, altele fara gaura"....  :lol:

Misterul ramane: la ce folosea gaura?

Presupun ca se baga o tija prin gaura, dar pentru ce?

Quote from: TibiV on January 31, 2016, 10:17:47 PM
frunzaverde, CFF=cale ferată forestieră ?...

Exact.

Quote from: TibiV on January 31, 2016, 10:17:47 PM
R.G.Holz Company SRL...
Un super-oparator de CF... :)

Firma face padurarit si cherestea. Exact ce trebuie sa faca firma care exploateaza o cale ferata forestiera. Ultima cale ferata forestiera din Europa. Poate ultima din lume.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Foarte tare www.cffviseu.com !!!
În capul paginii zice "Ultima cale ferată forestieră activă din Carpaţi"...
Au şi mersul trenurilor 2016 !....

Este clar că ar fi fost de kk să emită bilete tipărite la imprimantă laser... :D 
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ioandorin

 
cristi5:,,sculele" alea inca mai sunt prin casieriile din birourile de miscare ale statiilor mici si sunt ale CFR Calatori,iar in legatura cu ,,gaura"din mijloc a biletului de carton, pe acolo erau legate biletele cu o sfoara,numerotate si inseriate si trimise de la tipografie la statii !

cristi5

^ multumesc  @ioandorin, as fugi pana la o gara sa verific dar sunt cam departe :)

Intrebari:
- se mai folosesc? Parca-mi amintesc ca prin ceata ca o tanti de la gara din Cluj mi-a dat azi-vara, sau vara trecuta (pe langa biletele "electronice" dupa care asteptam o vesnicie sa iasa din imprimanta) un bilet gratuit la cuseta pt un copil de 1 sau 2 ani (depinde de vara) si mi l-a stantzat... Si scula, nefiind probabil folosita, a necesitat o apasare si mai serioasa...  Am avut o senzatie de intoarcere in timp.
- stii cumva care e denumirea oficiala si/sau cum le spun ceferistii?




ioandorin

@cristi5:nu se mai folosesc!Au fost retrase odată cu introducerea biletelor tip foi pe zone kilometrice.În interior aveau ştanțate cifre de la 0 la 9 corespunzătoare timpului (de la 1 la 4),datei,lunii si anulu care se modifica de catre idm sau vânzătorul de bilete.Se introducea biletul de carton si se împingea pt. imprimarea biletului (de aici acel zgomot). Pacat că nu stiu posta si poze pt.a vedea, că încă le mai avem prin dulapuri.Apropo:se numea compozitor.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ioandorin

...SE NUMEAU COMPOSTOR! TASTATURA,BAT-O VINA!

ioandorin


frunzaverde

Quote from: ioandorin on February 01, 2016, 11:33:40 PM
COMPOSTOR! TASTATURA,BAT-O VINA!

Postezi imagini asa: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=73.0

Pe scurt, uploadezi poza pe imgur.com, apoi copiezi de-acolo codul pe care ti-l da in partea dreapta sub BBCode si-l pui aici.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!