News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cuneo

Ministrul Transporturilor promite 2 milioane de lei pentru continuarea renovarilor la Gara de Nord din Timisoara

În ultimele luni principala poartă feroviară de intrare în Timişoara a suferit o serie de îmbunătăţiri, mai ales din punct de vedere estetic. Lucrările nu se opresc aici, valoarea totală a sumelor investite va ajunge la două milioane de lei, a declarat ministrul Transporturilor.
Schimbarea suferită de Gara de Nord a fost observată de mulți timișoreni. După ce a fost atenţionată de autorităţi asupra aspectului inestetic al clădirii, Regionala CFR a demarat o serie de lucrări de igienizare. Ultimele intervenţii de acest gen au avut loc în anul 1975, deci starea zugrăvelilor era departe de a fi una bună. Bugetul alocat renovărilor, din surse proprii ale Regionalei, a fost stabilit la 1,9 milioane de lei. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat la Timişoara majorarea acestui buget. De asemenea, am aflat că şi gara din oraș este cuprinsă într-un program în valoare de 82 de milioane de lei pentru reabilitarea în totalitate a mai multor asemenea stații feroviare din întreaga ţară.

,,Modernizarea staţiei Timişoara Nord este inclusă într-un proiect de modernizare a 47 de staţii. Valoarea totală a proiectului este de 82 de milioane de lei. Între 2017-2018 se va realiza Studiul de Fezabilitate, iar modernizarea propriu-zisă, în perioada 2018 – 2020. Asta nu înseamnă ca staţia Timişoara Nord nu e în atenţia companiei naţionale. Anul trecut, 1,9 mil lei au fost alocaţi, iar in acest an, în urma discuţiilor cu CFR, vom majora suma la 2 milioane lei. Cu aceşti bani se vor moderniza accesul pietonal, copertinele şi Corpul E de cladire" a declarat Răzvan Cuc.

Lucrările de renovare a gării sunt în curs în acest moment. Astfel, se lucrează la grupurile sanitare de la subsol care sunt în curs de reamenajare, va fi realizat inclusiv o cale de acces pentru persoanele cu handicap. În decembrie 2016, în urma unei licitaţii a fost închiriat unul dintre spaţiile nefolosite în ultima perioadă, este vorba despre holul dinspre ceea ce erau cunoscute ca fiind liniile Reşiţa, în partea stângă a clădirii principale. Aici urmează să fie deschis un supermarket. Vor mai fi schimbate uşile de acces în holul mare al gării, dar şi cele pentru accesul spre peroane, acestea vor fi dotate cu fotocelulă.
http://www.tion.ro/ministrul-transporturilor-promite-2-milioane-de-lei-pentru-continuarea-renovarilor-la-gara-de-nord-din-timisoara/1784396

GDPR

De pe FB CFR Intrastructura citire:

QuoteBucureşti,1 martie 2017

Gara Brad – la 2 luni de la începerea lucrărilor de reparaţii

Staţia CF Brad a intrat în reparaţii capitale la sfârşitul anului trecut. Programul, susţinut financiar din fonduri proprii ale companiei, prevede lucrări de reparaţii şi consolidare la exteriorul şi interiorul clădirii (acoperiş, faţade, uşi de acces, lambriuri, sală de aşteptare, birou de mişcare etc.), lucrări la instalaţiile sanitare, prin înlocuirea conductelor şi refacerea reţelei de canalizare, precum şi lucrări la instalaţiile electrice pentru refacerea circuitelor de iluminat general şi de siguranţă.

Stadiul lucrărilor executate:
- consolidarea subsolului clădirii de călători (76,87%);
- execuție dren perimetral exterior ape pluviale (88,22%);
- refacerea rețelei de canalizare exterioare (99,63% );
- finisaje interioare (22%);
- reparații electrice interioare (21,78%);
- refacere sistem paratrăznet/împământare (96,14%);

Predarea amplasamentului - 28.11.2016
Durata contract - 24 luni
Finanţare: surse proprii CFR SA

Au pus si poze: https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/

TibiV

Mai frate, astia sunt cu capul ?!?!... :o
Isi aduc aminte in martie sa spuna ce au facut in decembrie ?!...  :o
In link se vede clar data postarii - adica 3 martie 2017 (3453-03-martie-2017-cp-receptie-finala-statia-resita-sud)
Continutul comunicatului este insa... hmmm... un pic... depasit ?....
Redau comunicatul exact cum apare pe site, bolduiesc si inrosesc doar datele relevante...

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2017/3453-03-martie-2017-cp-receptie-finala-statia-resita-sud

Quote
03 Martie 2017 CP Receptie Finala Statia Resita Sud

Compania Naţională de Căi Ferate ,,CFR" SA
Comunicat de presă
București, 29 decembrie 2016

Fonduri alocate de Uniunea Europeană pentru Modernizarea unor stații de cale ferată din România – Stațiile CF Slatina, Râmnicu Vâlcea, Reşița Sud – Lot 3 ,,Lucrări de modernizare a stației Reşiţa Sud"

În data de 29.12.2016 s-a semnat Certificatul de Recepţie Finală pentru Lotul 3 ,,Lucrări de modernizare a stației Reşiţa Sud", contract de lucrări aferent proiectului ,,Modernizarea unor stații de cale ferată din România – Staţiile CF Slatina, Râmnicu Vâlcea, Reşiţa Sud", inclus în Programul Operaţional Sectorial – Transport 2007-2013, Axa prioritară 2.
Beneficiarul contractului a fost Compania Naţională de Căi Ferate ,,CFR" S.A. Valoarea obiectivului a fost de 13.262.403,41 lei fără TVA (17.021.332,51 lei cu TVA) din care 11.227.353,76 lei a reprezentat sprijinul financiar nerambursabil acordat de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat.
Principalul obiectiv al contractului de lucrări atribuit în data de 24 aprilie 2012 asocierii S.C. DARIA CONST S.R.L. NEGREŞTI OAŞ – S.C. COMPANIA CONSTRUCȚII FEROVIARE S.A., CÂMPULUNG MOLDOVENESC - S.C. VEST CONSTRUCT S.R.L. BRAŞOV, lider al asocierii S.C. DARIA CONST S.R.L. NEGREŞTI OAŞ, a fost de a moderniza stația de cale ferată Reşiţa Sud.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vice33

Nu am inteles exact, la data actuala care este procentul de lucrari de electrificare intre Galati-Tecuri? S-a electrificat ceva pe aceasta distanta (cati km?) si cand se preconizeaza a termina electrificarea complet?

Multumesc.

frunzaverde

Quote from: Vice33 on March 31, 2017, 11:32:20 AM
Nu am inteles exact, la data actuala care este procentul de lucrari de electrificare intre Galati-Tecuri? S-a electrificat ceva pe aceasta distanta (cati km?) si cand se preconizeaza a termina electrificarea complet?

Intreaga distanta este electrificata complet (lucrarile au fost finalizate in 2013) si este sub curent. Se poate (si se si circula) in trafic comercial cu locomotiva electrica - poti circula chiar si azi cu CFR Calatori cu electrica pe linia aia.

Singurul lucru ce lipseste este statia de redresare de la Hanu Conachi care ia curent din reteaua comerciala de curent (Transelectrica) si il transforma in curent CFR (25 kV, 50 Hz.) si alimenteaza catenara.

Fara statia de redresare, capacitatea liniei in trafic electric este foarte, foarte, foarte redusa. Adica pot circula doar automotoare electrice, EC-uri cu 2-3 vagoane si cam atat. Si exista si limite severe de capacitate (un singur tren electric odata pe toata linia). Asa ca, pana e gata statia de alimentare, in continuare linia e exploatata in mare parte cu vehicule Diesel.

Si cum imaginile fac totul, uite un filmulet cu exploatarea electrica a liniei :
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

București, 1 mai 2017
Reprezentanții europeni mulțumiți de modernizarea gării Vaslui
Reprezentanții Comisiei Europene, prezenți la Iași, au vizitat gara Vaslui, un obiectiv modernizat din fonduri europene în cadrul programului POS-T.
Construită după un proiect al lui Anghel Salighy, Gara Vaslui a suferit de-a lungul anilor numeroase schimbări, culminând cu reabilitarea completă în anul 2013.
Transformată în ruine în timpul celui de-al doilea război mondial, gara vasluiană şi-a păstrat arhitectura, fiind considerată cea mai frumoasă gară din judeţ.
La finalul vizitei, reprezentanții europeni s-au declarat mulțumiți de rezultatul final al programului de modernizare a gării Vaslui.

Calitatea lucrarilor sincer nu ma impresioneaza, din contra








Harry


vancouver

Quote from: Harry on May 01, 2017, 05:37:42 PM


Ce absurd sa scrii "VASLUI" pe partea dinspre oras a garii. De parca oamenii din oras, cand vor sa ia trenul, cauta sau vada unde scrie VASLUI  :lol:

Alo, oamenii intelihentzi de la CFR: pe partea cu orasul se scrie "GARA" sau "GARA CENTRALA" sau "GARA DE NORD", etc... Adica un indiciu clar pentru omul strain de loc, ca in aceasta cladire este gara. Cunoscatorii oricum nu se vor uita niciodata la ce scrie acolo.

De culoarea si calitatea panoului, fara nici o legatura cu estetica garii, nu mai vorbesc ...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

florin74

^Continutul, marimea si forma panourilor sunt impuse. Intrucat este finantat din fonduri europene, panoul trebuie sa respecte masurile de informare si publicitate asumate in raport cu UE. (se da inclusiv tipul si marimea fontului)

vancouver

Ma refeream la panoul pe care scrie Vaslui.

Cat despre celalalt panou, cel cu fondurile europene. Da, impus impus, dar si in Germania am lucrat la proiecte cu fonduri europene. Unu la mana ca panoul disparea in momentul finalizarii investitiei, doi la mana, nu am vazut panouri puse asa in drum ca la noi (de regula le-am vazut la intrarea in organizarea de santier a constructorului). Iar cand discutam de o opera de arta, in nici un caz nu trantim panoul in fata artei.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

florin74

Sunt 2 categorii de panouri. Unul pe perioada de implementare a proiectului. Al doilea pe perioada post implementare  - 5 ani cred in cazul asta. DIn cate imi dau seama  panoul din poza pare sa fie din prima categorie.
Regula este sa fie pus la un loc de vizibilitate maxima- este o cerinta.

Cateodata sunt puse ca nuca in perete, dar asta e.

TibiV

Quote from: florin74 on May 01, 2017, 06:56:58 PM
Al doilea pe perioada post implementare  - 5 ani cred in cazul asta. DIn cate imi dau seama  panoul din poza pare sa fie din prima categorie.
Corect. Fix 5 ani.
S-a mai discutat si pe alte topicuri...
Daca ai luat bani de la UE, 5 ani nu mai poti pune pickhammerul pe ele...
;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elphax

probabil si pe cealalta parte au panoul cu Vaslui

frunzaverde

#193
Quote from: elphax on May 02, 2017, 12:07:14 PM
probabil si pe cealalta parte au panoul cu Vaslui.

Pai pe partea cu peroanele chiar ar trebui sa fie un panou pe care scrie "Vaslui". Pentru ca acolo esti in tren, si trebuie sa stii unde esti, si daca trebuie sau nu sa cobori. Pe peron placa ar trebui repetata de multiple ori, pe fiecare peron. Pe partea cu orasul ar trebui sa scrie functia cladirii (Gara), ca doar toata lumea stie ca e in Vaslui.

Panoul respectiv e si foarte urat, si pare foarte putin rezistent, si pare de foarte proasta calitate. Si bineinteles ca nu respecta normativele si instructiile CFR.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

nenea_hartia

@Harry: mulțumesc că ai postat și poza cu vechea gară! Am citit de două ori pasajul ,,gara vasluiană și-a păstrat arhitectura, fiind considerată cea mai frumoasă gară din județ" și nu văd deloc legătura cu rezultatul final.  :(

Quote from: vancouver on May 01, 2017, 06:42:31 PM
Ce absurd sa scrii "VASLUI" pe partea dinspre oras a garii. De parca oamenii din oras, cand vor sa ia trenul, cauta sau vada unde scrie VASLUI  :lol:
Parcă poți să mai știi? Uite, au montat deasupra panoului și un ceas pentru călătorii care așteaptă trenul în parcarea din fața gării. :lol:

Quote from: elphax on May 02, 2017, 12:07:14 PM
probabil si pe cealalta parte au panoul cu Vaslui
Probabil. În a doua poză pusă de @Harry, acolo unde se îmbină atât de urât sub picioarele oficialilor straturile de asfalt de pe peron, se vede un panou ,,Vaslui" și pe lateralul gării. Probabil există unul și pe partea dinspre linii, însă mă întreb dacă nu e cumva obturat de copertina aceea.