News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

teocharis

articol populist, studiile de fezabilitate succesive fac parte din procesul natural de "maturare" al unui proiect infra complex: de-a lungul acestui proces se pot descoperi vicii ascunse ale terenului (vezi Aciliu) si/sau aduce imbunatatiri substantiale traseului si/sau proiectului initial

prefer sa cheltui 5x3,4 sau chiar 5 SF-uri=20/25 mil EUR decat sa achit ulterior sute de milioane EUR in reparatii/mentenata

Katana_ro

Eu inclin sa cred ca e mai degraba cum zice istvan78: astia inca nu au inteles ce inseamna Master plan...ca facem planul odata, apoi executam...

Pe de alta parte, ar face sens ca primele segmente sa fie Ditrau-Tg Mures, deoarece colecteaza traficul si din nordul Moldovei  si centru (Iasi) + int. din Rep Moldova  (via Tg Neamt- Toplita) si cel din centru-est-sudest (Vaslui - Bacau, Roman) care se va scurge prin Piatra Neamt-Gheorghieni. Oricum din ce am vz si eu apropos de traficul actual, e mare in Tg Mures si Toplita, dupa care se cam rareste.

Dar d c nu au facut asta de la inceput in Master Plan ? Incep sa imi pierd increderea in competenta celor de la MT / Cnadnr...

rocklee

#392
ciprebbe.. paote trebuie dati niste bani cu dedicatie.... O:-)

dr4qul4

nu stiu cum e la SF, dar banuiesc ca si aici cele 17 luni incep dupa ce se plateste avansul.

Oricum, 17 luni inseamna deja 2017!!! SF-ul este valabil 2 ani. Asadar se poate porni licitatia pt primii 9 km cat mai repede si la inceput de 2019 (daca nu vor fi si prelungiri pentru realizarea SF-ului) se poate demara licitatia pentru restul tronsonului.

Putem pune 1 an pentru licitatie si de ce nu, inca 1 an pentru ordinul de incepere si avans. Asadar, putem avea primele lucrari aici abia in 2021, si nu mai difera mult fata de MP.

De fapt as vrea sa vad ca se vor programa licitatiile in asa fel incat sa nu mai intram in criza de timp. Dupa cum vedeti, nimic nu-i impiedica sa amane ordinul de incepere a lucrarilor, sau sa prelungeasca termenele, sau chiar sa puna 36 de luni la executie!!!

Sau poate ma insel, si SF-ul expira in 2 ani, chiar daca licitatia este in desfasurare  (desi nu cred, pentru ca ar fi expirat pe Lugoj-Deva)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cutter

Quote from: teocharis on May 21, 2015, 02:57:48 PM
articol populist, studiile de fezabilitate succesive fac parte din procesul natural de "maturare" al unui proiect infra complex:

Păi eu zic să-l mai refacem de vreo 4 ori pe ăsta. Cine știe - în final iese crème de la crème...

Serios vorbind: avem un Master Plan, avem o Strategie de Implementare. De acum încolo lucrăm numai pe baza ei, este literă de lege. Altfel e o bătaie de joc românească (pe care din fericire Comisia Europeană - ca de atîtea ori - n-o s-o permită). În Master Plan, Tg. Mureș-Iași este prevăzut pentru construcție începînd din 2023 cu studiul realizat în anii 2021-2022, ce e așa greu de înțeles? E ca în orice alt proces, dezbatem-dezbatem, dar cînd am luat o decizie aia e: o respectăm.




alecu26

Quote from: teocharis on May 21, 2015, 02:57:48 PM
articol populist, studiile de fezabilitate succesive fac parte din procesul natural de "maturare" al unui proiect infra complex: de-a lungul acestui proces se pot descoperi vicii ascunse ale terenului (vezi Aciliu) si/sau aduce imbunatatiri substantiale traseului si/sau proiectului initial

prefer sa cheltui 5x3,4 sau chiar 5 SF-uri=20/25 mil EUR decat sa achit ulterior sute de milioane EUR in reparatii/mentenata

tu chiar crezi ce spui? nici nu stiu in cate moduri poti combate foarte usor acest concept.

Drumurile noastre POATE;

M-Power

Privind retrospectiv la timpul parcurs intre intocmirea unui SF si inceperea efectiva a lucrarilor pe alte tronsoane (in lucru sau finalizate), situatia descrisa de @dr4qul4 are sens.  Altfel, nu care cumva sa se inceapa lucrarea in 2021 in loc de 2023 c-ar fi deja un semn de maxima neseriozitate... insa o eventuala intarziere pana dincolo de 2025 n-ar mai deranja pe nimeni fiind deja obisnuiti...  :)

NGC



NGC

#399
Se stia despre anularea licitatiei, dar vroiam sa verificam inainte sa publicam acest lucru.

http://www.cdep.ro/interpel/2015/r7215A.pdf



NGC

ANPM a luat decizia de "respingere a solicitării acordului de mediu pentru proiectul ,,Autostrada Tg. Mureş - Iaşi'' propus a fi amplasat în judeţele Mureş, Harghita, Neamţ şi Iaşi".
Observatii / contestatii se pot face pana in 5 Octombrie.

NGC

Licitatia pentru "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrau-Targu Neamt" este in curs de anulare.

S-au putut depune contestatii referitoare la decizia de anulare pana in 28.09.2015 si mai trebuie sa aflam daca s-a contestat.

dr4qul4

e si normal din moment ce trecea prin mijlocul Parcului Natural Vanatori Neamt. Acolo se va face ceva doar cu tunel.
Si daca au cerut ei tunele pe Lugoj-Deva pt mamifere mari (de zecile de podetele de 5 m pe A10 ce sa mai zic)  va puteti inchipui ce se va cere aici si pe ce distante.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

[151190] / 30.05.2014: "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau"
    Oferte deschise in 04.02.2015 -> 4 oferte
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 20.05.2015 conform anuntului de atribuire [158022] / 26.05.2015 catre AECOM INGENIERIA + CONSITRANS + SEARCH CORPORATION (loc 1)
    Valoare estimata:  33.267.173,00 RON fara TVA
    Valoare atribuire: 22.713.614,42 RON fara TVA

Deci nici Tg.Mures-Ditrau nu mai e in picioare?

NGC

#404
^^^ Contractul pentru Targu Mures - Ditrau este semnat, dar suspendat.

Deci sa recapitulam.

"Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau" -> Contract semnat in Mai 2015, dar suspendat din 15 Iulie 2015 pentru 12 luni.

"Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrau-Targu Neamt" -> Licitatie in curs de anulare (anulata, dar posibile contestatii impotriva anularii).

"Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Neamt (Pascani)-Iasi-Ungheni" -> Licitatie anulata in Iulie 2015, dar se va relicita foarte curand.