Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

hentz

Mie mi se pare grau sa discut despre autostrada asta cu finantare chiar si 20%si nu se discuta nimic despre Pitesti-Sibiu,o autostrada mai scurta ,nu mai grea,si mai importanta IMO. :(

Ionut

Pai pe Sibiu-Pitesti finantarea UE este zero. :)
Eh, stiu ce zici, sper ca pe Sibiu-Pitesti sa faca repede PPP, altfel e f greu, sunt 3 mld euro cel putin de bagat acolo.

hentz

Pai stai putin si aici despre ce cifra discutam  pentru TgNeamt -Ditrau bucata de munte chiar si halfprofile.
Pe Vale Oltului ai undeva la 25 km  sectorul greu, care sa cuprinda tunel-viaduct in schimb aici se pare ca este mult mai mult,si mai este o chestiune pe care nu a mentionat-o nimeni,expropieri la greu,vaile pe care este descris traseul sunt populate ,sate rasfirate de munte,dar iti da impresia de sat cntinuu.

Ionut

Ai dreptate cu exproprierile, da. :rolleyes:

Cred ca totusi ar avea efect mai mare Tg Mures-Iasi, ma refer strict la efectul economic si turistic. Parca Sibiu-Pitesti e doar asa un inconvenient (MAJOR, da!) insa o autostrada Tg Mures-Iasi ar crea efecte economice mult mai mari. Cel putin asa cred, evident ca nu am cifre care sa sustina asta, e doar o opinie.

Cert e ca avem nevoie ca de aer de ambele... la urma urmei oricare s-ar face ar fi OK. Cred ca ambele sunt la fel de greu de facut, mai ales ca sunt foarte apropiate ca valoare (nu ca nr de km).

hentz

si ca sa fie toata lumea impacata se va face Comarnic -Brasov :lol:

Ionut

Quote from: hentz on November 11, 2011, 04:43:58 PM
si ca sa fie toata lumea impacata se va face Comarnic -Brasov :lol:

:lol: Cred ca are cele mai mari sanse pentru ca traficul e infernal, e nr 1 in Romania.

iuli

QuoteVicepreşedintele politic al UDMR Laszlo Borbely, ministru al Mediului a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, că autostrăzile Târgu – Mureş - Iaşi şi Transilvania constituie priorităţi pe care Uniunea le sprijină. Borbely a spus că în prezent se elaborează studiul de fezabilitate pentru autostrada Târgu - Mureş - Iaşi, a cărei construcţie este sprijinită de reprezentanţii UDMR încă din 2008.
"Din câte ştiu eu, încă nu este în faza în care să se ceară avize de mediu, acesta se cere când este în fază de proiectare. Este o autostradă care este clar că este sprijinită de noi, este normal, fiind o autostradă care ar trece Carpaţii şi ar fi de fapt o legătură între Moldova şi Ardeal. Noi am sprijinit-o atunci când s-a propus, în 2008, eram tot acolo, în Guvern. Nu noi trebuie să propunem sume, ci Ministerul Transporturilor. Vom avea o discuţie în Guvern care sunt priorităţile pe 2012. Pentru mine, ca târgumureşean, această autostradă este o prioritate. O prioritate este şi autostrada Transilvania", a spus Borbely.
"A fost o discuţie la nivelul Comisiei Europene şi s-a acceptat până la urmă ca o parte din aceste zone (n.red. autostrada Târgu - Mureş - Iaşi; tronsoane din autostrada Transilvania) să fie finanţate din bani europeni. UE a spus că, dat fiind că s-au clarificat lucrurile cu Bechtel, ar fi posibil ca în perioada 2014-2020 să se aloce bani şi de la UE. Noi am dori să se finalizeze cât mai repede", a spus Borbely.
[...]

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

nenea_hartia

Quote from: hentz on November 11, 2011, 03:51:57 PM
Pai stai putin si aici despre ce cifra discutam  pentru TgNeamt -Ditrau bucata de munte chiar si halfprofile.
Pe Vale Oltului ai undeva la 25 km  sectorul greu, care sa cuprinda tunel-viaduct in schimb aici se pare ca este mult mai mult,si mai este o chestiune pe care nu a mentionat-o nimeni,expropieri la greu,vaile pe care este descris traseul sunt populate ,sate rasfirate de munte,dar iti da impresia de sat cntinuu.
Am bătut aproape la pas tot traseul autostrăzii între Ditrău şi Iaşi. Cu excepţia pasului Ţengheler, lângă Ditrău (vreo 15km), şi a traversării Lacului Bicaz la Poiana Largului, relieful nu e aşa dur cum pare. Sunt prevăzute multe tuneluri, dar în special în Ţengheler şi la unele schimbări de direcţie (spre exemplu la Grinţieş, unde autostrada trece în tunel de pe dreapta pe stânga râului Bistricioara şi a DN15, pe sub acesta din urmă).
În general, autostrada urmează cumva culmea dealurilor şi munţilor, aşa că nici exproprierile nu sunt de speriat. În zona montană terenul aparţine mai mult Romsilva, iar casele care trebuie demolate se numără pe degetele de la o mână. Probleme cu exproprierile apar când autostrada coboară la deal, dar şi acolo sunt mai mult terenuri agricole. Culmea e că dificultăţi tehnice sunt şi în judeţul Iaşi, unde se propun tuneluri de tip cut and cover prin zona colinară, o soluţie mult mai logică decât decopertarea a mii de metri pătraţi de dealuri făcută de Bechtel pe A3. Adevărat, cu tuneluri creşti mult costul autostrăzii, dar din punct de vedere tehnic aceasta e soluţia potrivită reliefului de acolo. O consolare mică e că mai scazi astfel costul exproprierii.

Ionut

Multumim nenea_hartia pentru detalii! De nepretuit, ca intotdeauna! :notworthy:

Sa intelegem ca ne vei incanta cu updateuri in continuare de pe traseu? Stiri, poate chiar poze cand vor incepe lucrarile? :D

nenea_hartia

#24
^
Dacă vom mai trăi atunci...  :D

Ionut

#25
Ce optimist esti. :lol:
Chiar, ai auzit de ceva vesti legate de finantare pe proiectul asta? Sau orice tip de PPP in alte parti... o tot lungesc...

Ionut

QuoteFără bani pentru aeroport şi autostradă[/size]

Guvernanţii nu au alocat nici în 2012 fonduri pentru cele mai importante proiecte de infrastructură din Iaşi: modernizarea aerogării şi construcţia rutei de legătură cu Transilvania.

Nici autostrada de 300 de kilometri Iaşi-Târgu Mureş nu a fost prinsă în bugetul de stat, fiind în schimb inclusă de Comisia Europeană în Reţeaua de Transport Transeuropeană în lista de investiţii pentru 2014.

sursa: Adevarul

Scrie in articol si de centura Iasi.

Ionut

Pe Tg Mures-Iasi tot de PPP vorbim...

QuoteAutostrada Târgu-Mureş-Iaşi, în atenţia noului Guvern

Unul dintre punctele din programul de guvernare al cabinetului condus de Mihai Razvan Ungureanu este autostrada Targu Mures-Iasi. Noul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare doreşte să lanseze procedura de selecţie a unui partener privat pentru construcţia autostrăzii.

sursa: Adevarul

rrs

Quote
Alexandru Nazare cere Comisiei Europene sa sprijine realizarea unei noi autostrazi: Bors - Targu Mures - Iasi


Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Alexandru Nazare, a avut astazi la Bruxelles o intalnire cu vicepresedintele Comisiei Europene si comisar european pentru Transport, Siim Kallas. In cadrul intalnirii, i-a cerut sprijin prin finantare europeana in vederea realizarii sectiunii rutiere Bors- Zalau -Campia Turzii-Targu Mures- Iasi- Ungheni in reteaua centrala a politicii TEN-T a CE, informeaza Ministerul Transporturilor. "In cadrul intalnirii, ministrul roman a reiterat pozitia Romaniei fata de propunerile Comisiei Europene privind reperele renegocierii politicii TEN-T, in baza careia vor fi calibrate si finantarile europene nerambursabile pentru exercitiul financiar 2014-2020 al Uniunii Europene", se arata in comunicat.

articolul complet:
http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-11754434-alexandru-nazare-cere-comisiei-europene-sprijine-realizarea-unei-noi-autostrazi-bors-targu-mures-iasi.htm

Ionut

Asta da veste buna! Bine, sper sa nu ma entuziasmez degeaba, mai e mult pana departe, dar e un inceput. :cheers: