Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut


imagine la dimensiune completa

Indicatori tehnico-economici si planse din SF 2010.
Licitatia pentru actualizare/completare SF Targu Mures-Ditrau-Targu Neamt.

Licitație lucrări A8 Târgu Mureș-Târgu Neamț - Secțiunile 1 și 3, Târgu Mureș-Miercurea Nirajului și Leghin-Pașcani (DN2/Moțca).

Ionut

QuoteÎn legătură cu dosarele privind revizuirea politicii TEN-T şi propunerea Comisiei Europene privind noul cadru financiar multi-anual 2014-2020, ministrul Boagiu a reiterat poziţia României conform căreia principiul alocării echilibrate a resurselor pentru reducerea decalajelor între statele Uniunii Europeană trebuie să rămână la baza construcţiei unor politici atât de importante.

În context, ministrul Boagiu a amintit şi că România doreşte în cadrul revizuirii politicii TEN-T integrarea unor proiecte precum Autostrada Târgu Mureş- Iaşi sau linia feroviară de mare viteză Constanţa-Bucureşti-Budapesta.

sursa: MT

Ar fi cel mai mare succes al lui Boagiu daca se va reusi asa ceva. Bine, daca va mai fi in guvern. Ar fi extraordinar.

frunzamihai

Cred ca sunt prioritare primele de autostrazi ale tarii. Abia apoi cred eu ca se va incepe lucrul pentru urmatoarele 2. Adica 2018-2020.

Ionut

Quote from: frunzamihai on October 28, 2011, 11:59:56 PM
Cred ca sunt prioritare primele de autostrazi ale tarii. Abia apoi cred eu ca se va incepe lucrul pentru urmatoarele 2. Adica 2018-2020.

Mihai, vezi tu, am avut discutia asta de nenumarate ori. E ciudat sa ii spui unui moldovean ca autostrada care sa-l lege de Europa (de nemti, asa cum tot zic prietenii de la Capital) este mai putin importanta decat A1 sau A3. Pentru moldoveni cele mai importante autostrazi sunt cele din Moldova.

Nu stiu cat ai mers pe E85, de exemplu. Bine, dupa rationamentul asta, oltenii ce sa mai zica? E si Ford acolo. Concluzia e ca sunt vreo 1000 de km de autostrada, chiar 2000, urgenti. Aveam ieri nevoie de ei.

:rolleyes:

frunzamihai


frunzamihai

Ionut, eu sunt de acord ca e nevoie de toate cele 5 autostrazi. Ba mai mult, cred ca de vreo 4000km de autostrada raportati la suprafata tarii noastre. Insa eu vorbeam de prioritatile guvernului. Si dupa cum pare...in ordinea asta se construiesc : A2, A4, A1, A3, A5/A6

Ionut

Eu zic ca daca tot esti oltean sa te rogi pentru niste investitii in Lugoj-Craiova-Calafat. Mai ales ca deja din coridorul asta (este de fapt IV-sud) vor fi executati vreo 15 parca in cadrul proiectului Lugoj-Deva. Acel "drum de legatura" este autostrada si, de drept, va fi viitoarea autostrada Lugoj-Craiova-Calafat.

frunzamihai

Eu stiam ca va fi drum expres cu 2 benzi e sens.

Ionut

Quote from: frunzamihai on October 29, 2011, 05:10:22 PM
Eu stiam ca va fi drum expres cu 2 benzi e sens.

99% sigur va fi autostrada. Autostrada pe bune, fara "in regim de autostrada" si alte prostii patentate recent. :)

bogdymol

Stiu ca atunci cand s-a facut studiul de fezabilitate pentru aceasta autostrada, cei care au facut studiul recomandau in urma analizei traficului/costurilor/etc. ca portiunea care este montana (care traverseaza Carpatii) sa fie facuta in prima faza doar half-profile, pentru ca nu se merita full-profile.

Eu inclin sa fiu de acord cu ei. Deocamdata nu e nevoie de o autostrada adevarata acolo. Daca se va face half-profile pentru inceput ar fi o idee buna sa se faca cu 2 benzi de urcare pe portiunile in rampa.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Felicitari Dna Boagiu & company.

:girlpower:

QuoteFonduri europene pentru autostrada Târgu-Mureş-Iaşi

Autostrada Târgu-Mureş-Iaşi se va putea construi cu bani europeni, după ce a fost inclusă de Comisia Europeană în Reţeaua de Transport Transeuropeană(TEN-T).

Potrivit money.ro, autorităţile române vor primi din anul 2014 fonduri nerambursabile pentru a construi cei 300 de km de autostradă între Târgu-Mureş şi Iaşi. Potrivit unui document elaborat de Comisia Europeană, contribuţia UE la construcţia unei autostrăzi incluse în TEN-T este de 20%, bani care nu trebuie returnaţi de autorităţile române.Restul fondurilor ar urma să provină de la bugetul de stat ori investitori privaţi.

sursa: Adevarul

madad

#11
^

pai proiectele TEN-T nu erau acoperite de UE in proportie de 95% ?

Ionut

#12
^

Nu nu, 95% era vorba sa SE FACA pe POS-uri (programele operationale sectoriale). TEN-T e altceva, nu e POS-T (transporturi). Nici eu nu cunosc foarte bine.

hentz

pe TEN-T maximul este de 50% pentru proiectare si 30% pentru constructie,in functie de prioritati si ce alte cheltuieli mai sunt prevazute
Mai multe detalii
http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/index_en.htm
http://tentea.ec.europa.eu/

madad

#14
Am inteles acum. Eu am amestecat POS-T cu TEN-T  :-[

Dar tot mi se pare greu pentru tara noastra sa construiasca Târgu-Mureş-Iaşi cu doar 20% nerambursabili :(