Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Quest

Nu stiu ce solutie tehnica stufoasa au adoptat, dar pe iOS nu merge din lipsa de Flash (pe care Apple il considera periculos...), pe Android nu merge vrea in aplicatia Fb, iar pe PC nu merge nici pe Mozilla nici pe Chrome. Sper sa mearga macar inregistrarea ce ramine post-live.
Common sense will get you far !

Ionut

Se înregistrează. Va fi disponibilă înregistrarea sigur.

Horațiu 87

Necesitatea și soarta autostrăzii A8, dezbătută la Iași de oameni politici din mai multe județe

Timp de zece ani s-au făcut diferite demersuri pentru împlinirea unui deziderat: construirea Autostrăzii A8 Ungheni-Iași-Târgu Mureș, pentru a lega România de Est de Occident. Fără niciun rezultat însă. De aceea, la Iași a avut loc un eveniment important legat de soarta acestei autostrăzi, organizat de Grupul de Inițiativă Civică Împreună pentru A8, eveniment menit să aducă din nou în atenția guvernanților necesitatea acestei autostrăzi.

La această întâlnire au fost prezenți parlamentari din toate partidele ieșene, dar și din alte județe, aleși locali și județeni. Din partea Ministerului Transporturilor a fost prezent ieșeanul Cătălin Bălan, secretar de stat în cadrul ministerului. Acesta a declarat faptul  că "Iașul și implicit A8 are asigurată finanțarea în baza Programului Operațional Infrastructură Mare. În acest moment avem nevoie de o instituție capabilă să  gestioneze construcția acestei autostrăzi. Degeaba avem finanțare. Un proiect de așa complexitate și resurse de aproape 9 miliarde de euro, bazată pe mai multe surse, trebuie să fie gestionată de o instituție capabilă". În plus, acesta a mai susținut faptul că varianta prin orașul Bacău a acestei autostrăzi nu este în competitivitate cu ruta Iași-Târgu Mureș.

Marea majoritate a celor care au luat cuvântul în dezbaterea ce a avut loc au criticat modul în care guvernanții s-au ocupat și se ocupă în continuare de cel mai important proiect al țării, putem spune, care va aduce într-adevăr dezvoltare. "Niciodată în România autostrada nu poate fi construită sau începută măcar dacă nu vrea ministrul Transporturilor. Și acest lucru se vede", a declarat Marius Bodea, deputat PNL de Iași. Deputatul PMP, Petru Movilă  a vorbit proiectul de lege care ar trebui să fie dezbătut în Parlament și care ar trebui aprobat în mod urgent. "Singura presiune din partea noastră, a parlamentarilor, este proiectul de lege pe care trebuie să-l susținem cu toții, indiferent din ce județ suntem. Îmi pare rău să o spun, dar în ministerul Transportului sunt foarte mulți care habar nu au despre ce ar trebui să facă, mai ales în legătură cu acest subiect", a precizat Petru Movilă.

Deputatul PSD, Camelia Gavrilă a susținut în fața celor prezenți că toți colegii parlamentari s-au implicat cât au putut în această problemă care trebuie rezolvată, prin activitatea lor: discuții, întâlniri, insistențe și susțineri.

Pentru susținerea proiectului autostrăzii A8, au fost prezenți oameni politici din Mureș, Harghita, Vaslui sau alte județe, care consideră că autostrada trebuie să un final pozitiv pentru dezvoltarea acestei țări.

Grupul de Inițiativă Civică Împreună pentru A8 a oferit tuturor celor prezenți un memorandum pentru a reafirma susținerea puternică pentru construirea autostrăzii A8-Autostrada Marii Uniri și adoptarea urgentă a tuturor măsurilor necesare pentru a debloca realizarea acestui obiectiv.

Solicităm realizarea unui Pact politic național pentru infrastructură rutieră
Cerem realizarea unei comisii inter-ministeriale care să implementeze Strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere de transport, conform Mater Planului General și care să asigure coordonarea grupurilor ce vor pregăti proiectul, identificarea finanțării și realizarea lucrării
Solicităm asumarea politică și guvernamentală a unui calendar de construcție a A8
Solicităm ca procesul de lucru privind A8 să fie făcut transparent și prin consultare cu cetățenii organizați
Solicităm realizarea unei comisii parlamentare care să analizeze modul în care instituțiile publice și guvernamentale au lucrat la proiectul autostrăzii A8 și de ce după 10 ani nu s-a început construcția acestui obiectiv.

http://iasulinafaceri.ro/necesitatea-si-soarta-autostrazii-a8-dezbatuta-la-iasi-de-oameni-politici-din-mai-multe-judete/

adiarc

"Degeaba avem finanțare. Un proiect de așa complexitate și resurse de aproape 9 miliarde de euro, bazată pe mai multe surse, trebuie să fie gestionată de o instituție capabilă"

acesta este primul pas si cel mai important...mai important decat banii sau orice altceva...daca nu ramanem la povesti nemuritoare
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Horațiu 87

O analiză de acuratețe a stadiului proiectului autostrăzii Ungheni - Iași - Ditrău - Tg. Mureș: două interviuri de circa 10 minute realizate cu deputatul Cătălin Drulă și respectiv, cu vicepreședintele Asociația Pro Infrastructură, Ionut Ciurea - ambii excelenți cunoscători ai detaliilor legate de A8, dar și cu un consilier local ,,din secuime": Laszlo Bajko, din Gheorgheni - Harghita.
Interviurile au fost realizate în timpul evenimentului organizat de Împreună pentru A8, cel mai amplu memorandum din România pentru un proiect de infrastructură.

https://www.facebook.com/315383085322555/videos/755371344657058/?hc_ref=ARQl33wGGUm-lg74obue6Me7TnDT5yWe-CzzDOf3cpM8vN_2LEqknlHTB0SOdxbMPpg

TibiV

#920
Cutter, Ionut....

Ati fost de ++10 !

Cutter:
"In Romania la incompenta cerul este limita !"...


Ionut:
"Partea de exproprieri... (...) Autoritatile locale din zona au venit si au spus, cu o seninatate fantastica: "Da' ce ne facem, ca noi am dat autorizatie de construire pentru oameni, pentru diverse case sau alte investitii, pe aliniamentul autostrazii.. Si cum? Voi vreti sa faceti autostrada, si chiar se face autostrada asta?!..."...


Nu stiu daca sa  :lol: sau sa  :((  ...

LE
Ionut, foarte buna pozitia fata de impactul de mediu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Mulțumim, Tibi! :cheers:
A8 nu se va face fără AM. Iar AM nu iese fără partea de mediu documentată solid. Vezi PiSi.

Ionut

Am sa va pun in urmatoarele cateva mesaje capturi/extrase din prezentarea celor de la Milvus de la conferinta/intalnirea de la Ditrau din 10 august 2017, acolo unde am fost si eu prezent ca invitat si vorbitor. V-am povestit de intalnirea asta la momentul respectiv. Prezentarea celor de la Milvus a fost foarte interesanta. Ei aduna foarte multe date stiintifice prin variate metode: hairtraps (capcane de par), collars (zgarzi cu emitator care dau date telemetrice de deplasare), camera traps si probabil multe altele pe care nici nu le-au amintit.

Prezentarea din august a celor de la Milvus m-a facut pe mine sa ii spun "Autostrada Ursilor". O sa vedeti de ce.

Incep cu o imagine sugestiva. Hotspoturi unde este risc CRESCUT de fragmentare a habitatelor mamiferelor mari (cu rosu este A8 unde nu este risc mare de fragmentare, cu galbem tot A8 cu risc mare de fragmentare).


Ionut

Hairtrapping data (capcane de par) pentru ursi, lupi si lincsi.





Capcane de par - URSI


Capcane de par - LUPI

Ionut

Harta mea favorita, BARLOGURILE de ursi. Observati aliniamentul A8 (rosu) si barlogurile (galben). Daca nici asta nu este Autostrada Ursilor... aici nu e discutabil ca la LD2 unde ba "am vazut ursul", ba "nu am vazut ursul". Ce vreti mai clar de atat?

114 barloguri de ursi identificate in zona A8. Unele sunt in zona imediat adiacenta A8, PROBABIL unele chiar pe aliniament/pe coridorul de expropriere.



Detalii despre barloguri.

Ionut

#925
Telemetrie, datele de la collars, arata deplasarile ursilor. Cu rosu este aliniamentul autostrazii. Observati cum autostrada taie habitatele. Comentariile sunt de prisos.

Datele de la ursul "M2". Perioada 30.04.2013-25.05.2015 (doi ani si o luna).


Voinicul botezat "M2".


Datele de la ursul "M3". Perioada 08.06.2013-22.10.2014 (un an si 4,5 luni).


Voinicul botezat "M3" (plus un prieten sau o prietena).



Ionut

Datele de la ursul "M6". Perioada 17.05.2014-12.11.2014 (6 luni).


Voinicul botezat "M6".




Datele de la ursul "M9". Perioada 23.05.2016-12.08.2016 (aproape 3 luni).


Voinicul botezat "M9".

Ionut

Un post dedicat unui urs maratonist botezat M8. Observati cat s-a deplasat acest baiat intr-un an de zile - 13.01.2015-09.01.2016.



Maratonistul.


Asta a fost selectia. Abia astept urmatoarele prezentari Milvus. :)

Ionut

#928
Doua observatii:

- M9 este FOARTE aproape de Tg Mures, Acatari si se deplaseaza nord-sud foarte aproape de Tg Mures. Deci probabil ca trebuie ecoduct si in acea zona... unde teoretic nu te-ai gandi ca sunt asa multi ursi sau nu se deplaseaza pe-acolo.

- Nu ma pricep, dar din ce imi pot da seama baietii si fetele astea parcurg distante imense atat pentru hrana, cat si pentru... a... dragoste. :lol: Deci daca vrem sa avem in continuare cea mai mare populatie de ursi din Europa si vrem sa nu avem incidente pe autostrada (bizon auto + urs natural = dezastru), chiar trebuie foarte atent proiectate autostrazile, in special A8 pe TOATA distanta dintre Tg Mures si Tg Neamt...

Ieri la Iasi, poate interventia mea a lasat sa se inteleaga ca NU se poate construi A8. Se poate. Orice se poate. Doar ca trebuie ONG-urile de mediu ascultate, trebuie actualizate SF-urile din 2010-2011, trebuie un buget de timp si de bani suficient pentru documentatie (SF+licitatii) si dupa aia incepem efectiv constructia. In esenta nu e complicata deloc "procedura". Dar e complicat rau de tot cu prostia, incompetenta, fuga de responsabilitate, lipsa bugetarii si slugarnicia in fata jupanului.

Ionut

Cateva ecouri de ieri, nu multe. Posibil sa mai apara azi...
Adevarul aici si aici. Si News.ro.

In presa locala evenimentul a fost bine acoperit din ce-am inteles.