Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

rrs

Daca Comisia o sa accepte aceste modificari atunci o sa fie intradevar o veste buna, dar pana acolo mai e mult.
Vestea proasta ar fi o sa vedem autostrada, in perioada 2014-2020, in 2014 o sa reinceapa SF-urile, apoi licitatiile, eu nu vad mai repede de 2016-2017 primul tronson construit cu aceste fonduri; pana atunci tragem speranta la portiunea facuta de Behtel
Pe de alta parte din banii de la bugetul de stat, mai greu sa se faca ceva fara acest parteneriat.

davyl

Vesti bune:
http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-11810954-alexandru-nazare-comisia-europeana-acceptat-includerea-autostrazii-timisoara-targu-mures-iasi-reteaua-trans-europeana-transport.htm

Comisia Europeana a acceptat includerea in noua retea trans-europeana de transport TEN-T a traseului Timisoara-Sebes-Turda-Targu-Mures-Iasi-Ungheni si a rutei Calafat-Craiova-Alexandria-Bucuresti, ambele atat in componenta rutiera cat si feroviara, informeaza Ministerul Transporturilor. De asemenea, "s-a acceptat de catre Comisie si includerea rutelor Bors-Turda si Constanta-Tulcea-Braila-Galati in reteaua globala si a Canalului Dunare-Bucuresti in reteaua centrala", mai arata Ministerul Transporturilor. De fapt, asa cum arata comunicatul ministerului, aceste lucruri au fost convenite in cadrul unei sedinte de lucru cu Vicepresedintele Comisiei Europene, comisarul Siim Kallas. 

Ionut

Vesti bune davyl! Multumesc!
Sper sa vedem curand si baniiiiiiii europeeeeni pe Tg Mures-Iasi. :)

davyl

#33
Quote from: Ionut on March 23, 2012, 09:02:33 AM
Vesti bune davyl! Multumesc!
Sper sa vedem curand si baniiiiiiii europeeeeni pe Tg Mures-Iasi. :)
Si eu sper ionut sa fie "de bine" in curand!

Uite si documentul oficial asa cum a fost adoptat dupa reuniunea ministrilor la Bruxelles:

http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/doc/com(2011)_650_final_2_annex_i_part21.pdf

iuli

Super stiri si imi place cum suna traseele autostrazilor. Dar mai e mult pana departe...
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

delacroix

Scuzati, ca sunt nou pe aici, dar care sunt vestile bune?

Ionut

Quote from: delacroix on March 26, 2012, 12:29:48 PM
Scuzati, ca sunt nou pe aici, dar care sunt vestile bune?

Pai cum nu sunt vesti bune... extinderea TEN-T cu acele coridoare "core" e o veste f buna. Sunt sanse sa vedem pe core finantare europeana pentru autostrazi.

valexandru

Cand o sa se stabileasca POS-T pe 2014 , este posibil ca Targu Mures-Iasi sa aiba finantare de 95%?
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

Quote from: valexandru on March 26, 2012, 01:59:52 PM
Cand o sa se stabileasca POS-T pe 2014 , este posibil ca Targu Mures-Iasi sa aiba finantare de 95%?

Teoretic da, insa practic trebuie sa vedem cat de bine vom cheltui banii pt actualul exercitiu financiar, adica pana in 2013. Si tine minte ca acea finantare nu include exproprierile, mutarile de utilitati etc.

valexandru

Quote from: Ionut on March 26, 2012, 03:39:55 PM
Quote from: valexandru on March 26, 2012, 01:59:52 PM
Cand o sa se stabileasca POS-T pe 2014 , este posibil ca Targu Mures-Iasi sa aiba finantare de 95%?

Teoretic da, insa practic trebuie sa vedem cat de bine vom cheltui banii pt actualul exercitiu financiar, adica pana in 2013. Si tine minte ca acea finantare nu include exproprierile, mutarile de utilitati etc.

1.Pai bugetul actual, adica cel pana in 2013, nu a fost atribuit in proportie de 100%?
2. Oricum 5% din 6 mld. de euro+alte costuri e mult mai bine decat 6 mld.+alte costuri
3.Ca si curiozitate: 33% din traseul acestei autostrazi e reprezentat de poduri si viaducte.   
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

1. Ba da, insa banii trebuie atrasi, adica efectiv cheltuiti, nu e de ajuns sa semnezi contractul de finantare, e nevoie sa trimiti facturi la UE si ei sa plateasca, sa deconteze. Deci trebuie in teren sa se munceasca. De aici graba cu termenele de finalizare 2013,  altfel risti sa pierzi finantarea.

2. De acord! :) Spun doar ca e totusi un efort al statului care trebuie luat in seama.

3. Da, cam asa. Si nu uita de tuneluri, din ce stiu eu la ultimul studiu de fezabilitate, am numarat vreo 15 tuneluri sau chiar mai multe. Aici nenea_hartia ne poate spune mai multe.

valexandru

Quote from: Ionut on March 26, 2012, 03:52:53 PM
1. Ba da, insa banii trebuie atrasi, adica efectiv cheltuiti, nu e de ajuns sa semnezi contractul de finantare, e nevoie sa trimiti facturi la UE si ei sa plateasca, sa deconteze. Deci trebuie in teren sa se munceasca. De aici graba cu termenele de finalizare 2013,  altfel risti sa pierzi finantarea.

2. De acord! :) Spun doar ca e totusi un efort al statului care trebuie luat in seama.

3. Da, cam asa. Si nu uita de tuneluri, din ce stiu eu la ultimul studiu de fezabilitate, am numarat vreo 15 tuneluri sau chiar mai multe. Aici nenea_hartia ne poate spune mai multe.

1. Stiu cum e cu decontarea si cu termenele de finantare (off topic: La noi in Rm. Valcea, o profesoara de la Colegiul National Mircea cel Batran s-a hotarat sa implementeze la acest liceu Bacul International (pt a oferi o deschidere mai mare si mai buna elevilor spre universitati din afara) si a luat bani de la UE pt pregatirea cadrelor didactice si stiu ca uneori , chiar daca ai contractul cu ei semnat, pot sa nu iti deconteze tot)
2. Asta asa e! :)
3. 15 tuneluri???  :shocking:
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

Felicitari doamnei profesoare! 8)

Da, vreo 15 tuneluri intre Tg Mures si Tg Frumos. Si viaducte imense care fac de rusine viaductul de 1,8 km de la Suplacu de Barcau de pe A3. Daca se va face autostrada asta asa cum am vazut eu in acel SF atunci va fi una dintre cele mai spectaculoase din Europa. Si stiu ce zic, am vazut Alpii si ce autostrazi ii traverseaza. Drumul asta va rivaliza cu ele, chiar daca noi nu avem munti atat de inalti.

Singura problema: banii. Dar sa speram ca vom prinde fonduri europene aici, premisele acum sunt bune.

valexandru

Quote from: Ionut on March 26, 2012, 04:07:16 PM
Felicitari doamnei profesoare! 8)

Da, vreo 15 tuneluri intre Tg Mures si Tg Frumos. Si viaducte imense care fac de rusine viaductul de 1,8 km de la Suplacu de Barcau de pe A3. Daca se va face autostrada asta asa cum am vazut eu in acel SF atunci va fi una dintre cele mai spectaculoase din Europa. Si stiu ce zic, am vazut Alpii si ce autostrazi ii traverseaza. Drumul asta va rivaliza cu ele, chiar daca noi nu avem munti atat de inalti.

Singura problema: banii. Dar sa speram ca vom prinde fonduri europene aici, premisele acum sunt bune.

      Si de curiozitate, care va fi lungimea maxima pt tunele , si care va fi maxima pentru viaducte?
      Se pare, ca viaductul Topolog (si asa uitat de lume) va ajunge necunoscut , cu exceptia localnicilor si celor care fac drumul Rm. Valcea-Curtea de Arges, ce sa mai zic de tunelul Gibei.... :ohno: :ohno:
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

Imi aduc aminte de un viaduct de aproximativ 2,2 km si de un tunel de vreo 900 m. :) Dar e posibil sa se mai fi schimbat, poate nenea_hartia are informatii mai precise.