Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

alecu26

Nu. Cândva, inca de pe vremea lui Neaga, s-a spus ca e prea complicat, ca sunt programe diferite, finantari diferite...etc. Lamentari tipic romanesti.

Cum se scot pe banda rulanta licitatii pe baza de proiecte si SF-uri de acu 10 ani...e clar ca nu e mare lucru sa faci o licitatie pentru un tronson micut folosind design&build.
Drumurile noastre POATE;

pentium10

Quote from: pentium10 on July 11, 2017, 05:47:10 PM
Va zic ceva INEDIT, am aflat ca proiectul Transgreen despre care s-a discutat la intalnirea publica de la Miercurea Nirajului, Mures (29 iunie 2017) are in lucru o lucrare pentru sectiunea A8 Targu Mures -> Ditrau masuratori REALI pe baza de GPS despre traseele ursiilor din zona Magherani/Becheci/Sovata + alte zone. Deja au cateva mii de puncte masurate adunate si reprezentate pe o harta, prin care se poate distinge pe unde o sa fie necesar ecoducte si alte facilitati pentru protejarea faunei. E un proiect de nivel EUROPEAN pentru ca sunt parteneri din strainatate care ajuta cu know-how si echipamente.

Lucrarea lor urmeaza sa fie publicata in perioada urmatoare, si sta la dispozitia Search Corporation si CNAIR, cu trasee exacte ale animalelor.
Urmeaza o dezbatere publica in localitatea Ditrau, data inca nu a fost stabilita.

http://milvus.ro/RO/transgreen-planificare-integrata-a-infrastructurii-de-transport-si-a-infrastructurii-verzi-in-regiunea-dunare-carpati-in-beneficiul-oamenilor-si-al-naturii/9103

am pus in "Discutii diverse" poze related
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9.msg161563#msg161563
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pentium10

Va rog sa-mi ziceti in ce stadiu se afla sectiunea Ditrau-Iasi, are SF din anii precedenti, firma care e? Se stie ceva pe surse ca se pregateste ceva?
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

NGC


pentium10

rezumat si partea A8 dintro postare pe alt thread de aici

Quote from: pentium10 on July 13, 2017, 04:48:28 PM
Digi24 Exclusiv. Anchetă DNA la proiectele Pod Brăila și autostrada Tg.Mureș- Ditrău

Procurorii DNA au cerut Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere documentele aferente studiilor de fezabilitate făcute pentru autostrada Tg Mureș Ditrău și Podul de la Brăila. Suspiciunile sunt că sumele plătite pentru studiile de fezabilitate au fost umflate de câteva ori.

Studiile de fezabilitate făcute la infinit, fără nicio finalitate și pentru care a căror reactualizare se plătesc sume umflate au ajuns în atenția Direcției Naționale Anticorupție. Procurorii DNA au cerut acum câteva zile Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) două contracte inițiale pentru realizarea Studiilor de fezabilitate pe cele două proiecte, două contracte de refacere a acestor studii dar și alte documente corelate, potrivit informațiilor deținute in excvlusivitate de Digi24.ro

Care este problema cu aceste studii

- Autostrada Tg Mureș -Ditrău. Aspectele cercetate sunt atribuirea unor lucrări către firma Search Corporation prin incredințare directă și majorări ale valorilor inițiale. Contractul a intrat în primăvara acestui an în atenția Curții de Conturi și Autorității Naționale de Achziții Publice. La aproape doi ani după ce a fost demarat contractul de revizuire a studiului de fezabilitate pentru autostrada Tg Mureș-Ditrău, lucrările propriu-zise de refacere a documentației acestui proiect sunt blocate.

CNAIR SA a semnat contractul de servicii pentru Proiectul ,,Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu – Mureş – Ditrău în mai 2015. Una dintre problemele reclamate de către Curtea de Conturi a fost aceea că mai fost făcut un studiu similar în urmă cu câțiva ani deci actualul studiu ar reprezenta o risipă. Realizatorul studiului urmează să propune însă cinci variante de traseu, în loc de trei variante cum prevedea studiul inițial care va fi actualizat.

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/exclusiv-ancheta-dna-la-proiectele-pod-braila-si-autostrada-tg-mures-ditrau-760093
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

NGC

^^^

Quote from: NGC20 on June 28, 2017, 09:12:48 PM
Mai avem o stire, dar asta e mai degraba rea. Mai dureaza cateva zile pana sa va zic de ea.
Oricum, nu e legata de A3.

Inca mai avem stirea, dar mai asteptam putin. ;)
Acum e clar cu ce autostrada are legatura.

disney

Quote from: NGC on June 12, 2017, 06:29:08 PM
Quote from: yetiman on April 03, 2017, 01:42:32 PM
QuoteComunicat de presa 03.04.2017

Clarificări referitoare la Proiectul de Revizuire a  Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu – Mureş – Ditrău
...
În prezent se aşteaptă răspunsul Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice referitor la consilierea metodologică privind modul de interpretare şi aplicare a prevederilor art. 104, alin (8) din Legea 98/2016.

Sursa: CNAIR

Si ce zice raspunsul?
...
Nu de alta, dar revizuirea "documentatiei de atribuire", "astfel incat sa fie preluate toate observatiile Curtii de Conturi" si cu documentatia de atribuire pentru contractul actual nu prea se impaca, nu-i asa? ;)
Cum ar veni, e nevoie de o noua licitatie, nu-i asa? ;)

Quote from: NGC on June 12, 2017, 06:45:51 PM
Unde da cu virgula? La litera a) sau la litera b) din alineatul 8?

Se pare ca da cu virgula la litera a).





NGC

Quote from: NGC on July 13, 2017, 09:51:17 PM
Quote from: NGC20 on June 28, 2017, 09:12:48 PM
Mai avem o stire, dar asta e mai degraba rea. Mai dureaza cateva zile pana sa va zic de ea.
Oricum, nu e legata de A3.

Inca mai avem stirea, dar mai asteptam putin. ;)
Acum e clar cu ce autostrada are legatura.

Acum stiti si care e stirea. Da cu virgula la litera a).

Si pentru ca problema era cunoscuta, sa punem aici raspunsul complet al ANAP catre CNAIR.







Dar daca acest contract este suspendat, ce cautau cei care se ocupa de SF la acea intalnire despre care a scris pentium10 si de la care a si pus plansele de pe pagina anterioara?
Lucrau voluntar? :lol:

Multumesc sursei. :cheers:

NGC

Sa punem si raspunsul primit de Catalin.





Raspunsul e datat 07.07.2017 si vorbeste despre desuspendare in luna Iunie 2017.

Raspunsul primit de disney e datat 19.07.2017 si spune ca e in continuare suspendat.

Asteptam cu nerabdare sa vedem cum au scapat de virgula de la litera a). ;)

NGC

Va fi distractiv. Curtea de Conturi cu ochii pe ei, ANAP cu ochii pe documentatie si DNA cu ochii pe ei.
Si cireasa de pe tort, mai suntem si noi cu ochii pe ei. ;) :p :D

TibiV

Cu CCR, ANAP si DNA se descurca ei...

Cu NOI va fi mai greu... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

^^^ Mai ales ca exista si un articol in HG 395 / 2016 care ajuta in acest caz. ;)

QuoteART. 25

(1) În aplicarea prevederilor art. 225 şi 226 din Lege, ANAP controlează ex-post modul de atribuire a contractelor de achiziţie publică/acordurilor-cadru, care intră sub incidenţa prevederilor Legii, ca urmare a sesizărilor/solicitărilor persoanelor fizice/juridice sau din oficiu.

Avem destule cazuri: revizuire SF A8 Targu Mures - Ditrau (eventuala atribuire fara anunt de participare prealabil), revizuire SF A12 (licitatie anulata), A3 Targu Mures - Ungheni (nesuspendarea la timp a procedurii in urma deciziei CNSC), revizuire SF VO TM Sud (licitatie anulata).

Neufunk

Pe mine cel mai tare ma deranjeaza ca se abordeaza doar lucrurile usoare. Este o lasitate dusa la extrem in MT.

Se vede ca nu putem face MULTE proiecte, dar macar sa facem in exercitiul asta (cat vom prinde) lucrarile scumpe, si sa le facem de inalta calitate, ca nu dam noi. Oricum ma indoiesc ca mai prindem ceva, deci macar sa incepem cu alea care dureaza mai mult Bucata montana ar fi de nepretuit. La campie se merge cum se merge, si acolo lucrarile se executa mai repede, dar bucata montana dureaza cel mai mult pentru a fi construita si este de-asemenea locul unde se pierde cel mai mult timp, unde se intampla cele mai multe accidente si unde se consuma cel mai mult combustibil..

TibiV

:cheers:
(Se pare ca doar noi doi gandim asa...)

Quote from: Neufunk on July 26, 2017, 10:58:33 PM
... macar sa facem in exercitiul asta (cat vom prinde) lucrarile scumpe, si sa le facem de inalta calitate, ca nu dam noi.
Nu am vrut sa intru in polemici inutile cu alti colegi, dar ai evidentiat ceva foarte important...
Cofinantarea europeana scade in timp...
Daca pe 2007-2013 era "standard" 85%, acum, pe 2014-2020, se duce spre 75...
Posibil ca pe 2021-2027 sa se duca spre 50%.

De unde si intrebarea: cum este mai "rentabil", sa facem proiectele cele mai scumpe cu finantare de 75% (ca 85% nu mai pupam)  sau sa le amanam pana vom primi doar 60% sau 50%?

Stiu si replica, "banii de la UE sunt tot aia, depinde de noi pe ce ii cheltuim/cum ii repartizam.  Hai sa ii dam la ce este urgent".
(Buba este ca la noi aproape toate sunt urgente... :( )
Dar, anyway, merita sa te gandesti si la asta....
Daca am fi construit 30 km de "autostrada muzeu" intre Ditrau si Tg.Neamt (chiar si in creierul muntilor, "de nicaieri spre nicaieri") din miliardul ala pierdut de POS-T, ar fi fost chiar asa de rau ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pbh

Se vede din avion ca este vorba de o hotie evidenta pentru "bani electorali", hotie cu acte in regula, acte semnate si parafate. Primele SF-uri au fost realizate din pix iar acum cand vor sa le faca "pe bune" au bagat pretul corect. O revizuire (care nu este sinonima cu refacere) sa coste de 5,26 ori mai mult, spune multe.
Actele sunt oficiale, persoanele care le-au semnat se cunosc, in rest... "ramane cum am stabilit in tren".