Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cezar-mario2012

 Aceasta autostrada este o utopie pentru România, putem visa mult și bine. Costurile și durata de implementare sunt mari și de durata. Până ce va concretiza ceva nici nu va mai fi nevoie de autostrada. Noi nu suntem în stare de 20 de ani sa facem Ploiești - Brașov care ar avea traficul cel mai mare și o să vedeți cît de mult o să dureze execuția la Pitești - Sibiu, cel puțin 10 ani și noi vorbim de o autostradă prin acea zona?
Treziți- vă la realitate, a că de va face un SF, normal mai păpăm niște bani, poate o bucata de va face Iași - Târgu Neamț posibil, dar mai încolo nu.

carutasul

Poate fi o utopie dar poate fi si o utopie... realizabilă. Probabil se va putea face asa incat intr-o primă fază să se facă părţile uşoare, de deal şi câmpie, traversarea munţilor să se facă ulterior, în etape ; chiar dacă să zicem rămân 100 de km de construit ( ceea ce s-ar traduce probabil in o oră în plus de mers) tot ar fi un progres extraordinar faţă de situaţia actuală, mai ales dacă se mai întreţin şi actualele traversări montane. Construcţia zonelor "uşoare" ar avea şi avantajul că ar "bate în cuie " traseul ceea ce ar elimina disiparea energiilor în tot felul de soluţii alternative, cum s-a intâmplat cu Pi-Si şi Co-Bra . Dacă avem traseul stabilit, energiile se vor concentra in direcţia finalizării lui; inclusiv "smecherii" o să cumpere terenuri pe traseu, aşa că vor promova şi ei acelaşi proiect :)

dumbravaandrei

Proiectul asta trebuie impartit in doua faze de urgenta: Iasi-Pascani/Tg-Neamt si separata tronsonul montan. Si de aceste doua proiecte sa se ocupe doua UIP diferite. Daca se va mai merge la pachet cu ele, va garantez ca atunci cand vezi ca trebuie sa scoti 5-6 mld de eur, toata lumea se va re-orienta in alocarea acestor bani.
Ar ajuta si planificarea bugetara atat a statului cat si a proiectului.
Dar astea trebuie facute urgent (2017-2018 cel tarziu) si trebuie inceput sectorul Ungheni(IS)-Tg. Neamt cat mai repede!!!!

dr4qul4

Eu sunt satul de atata optimism care nu aduce decat linii trase pe harta. Nu vrea sa mai aud de Tg Mures- Pascani. Nici macar nu stiti daca acela va fi traseul.
Pur si simplu va bazati pe un SF facut din birou, pe baza unor harti atat de vechi incat, pana la momentul primei lopeti, unele localitati vor disparea de pe traseu, iar padurile din zona vor fi de mult rase.
Prima autostrada din Moldova trebuie sa fie Bacau-Iasi. Dupa ce vedem utilaje pe aici (macar centurile Roman si Tg Frumos), atunci putem sa visam si la treceri ale Carpatilor (pe care eu le vad doar ca half-profile pt inceput)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cezar-mario2012

 asta spun și eu, vise... Suntem în anul 2017, iar Bucureștiul nu are o șosea de centură decentă, nu mai zic de o centură la nivel de autostradă, dar visam la un A8 prin cel mai dificil relief O:-)

tom_sawyer

aici: http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?f=124&t=5391 se gasesc mai multe documente legate de A8, nu stiu daca au mai fost postate pe forum

NGC

^^^ Documentele acelea nu mai sunt actuale.

Parca am mai scris despre asta, dar oricum, intre timp, in 28.09.2015, ANPM a respins solicitarea CNADNR din 21.06.2012 in vederea obtinerii acordului de mediu pentru proiectul "Autostrada Tg. Mures - Iasi", pentru ca CNADNR nu a depus raportul privind impactul asupra mediului si studiul de evaluare adecvata in termen de 2 ani de la data solicitarii.

pasadia

E bine ca nu mai sunt actuale ca incepusem deja sa comentez pe seama lor:

Quote3.1. Situatia existenta

In momentul de fata legatura Moldovei cu Transilvania este deficitara ea desfasurându-se prin 2 mari culoare DN 15B – DN 15 si DN 15 - DN12C - DN13B, care prezinta trasee sinuoase si declivitati mari la traversarea Carpatilor Orientali.

Deci DN11, DN12A, DN 17, DN18 nu exista... Urmatorul paragraf insa:

QuoteLegatura rutiera intre Tg Mures si Moldova pe axa Tg Mures – Iasi se realizeaza in prezent pe reteaua actuala de drumuri nationale si judetene.

Deci acum Transilvania se reduce la Targu Mures. Pentru ca Targu Mures ar fi centru nodal al Transilvaniei. Ma rog, pacat doar ca Targu Mures nu se afla in traseul natural spre Moldova nici pentru Brasov, nici pentru Sibiu, nici pentru Bistrita, nici pentru Baia Mare sau Satu Mare. Dar astea sunt detalii...

QuoteAstfel, cele doua coridoare care asigura traversarea carpatilor Orientali pe aceasta axa sunt :
Culoarul I – Targu Mures DJ151D, DJ135, DN13A (Sovata), DN13B (Praid - Gheorghieni), DN12C (Gheorghieni - Lacul Rosu - Bicaz), DN15 (Bicaz - Piatra Neamt), DN15D (Piatra Neamt - Roman), DN2, DN28 - DN24 (Targu Frumos – Iasi - Sculeni).
[...]
Culoarul II – Targu Mures (DN15) – Poiana Largului, DN15B (Poiana Largului - Targu Neamt), DN28A (Targu Neamt - Targu Frumos), DN28 (Iasi), DN24 (Iasi - Sculeni)
[...]
Primul coridor existent traverseaza defileul Muresului intre Tg. Mures si Toplita, avand in stanga Muntii Calimani si in dreapta Muntii Gurghiu. [...] si la sud Coasta Iasilor.
Al doilea coridor existent traverseaza Dealurile Tarnavei Mici intre Tg. Mures – Balauseri – Sangiorgiu de Padure. [...] la sud Coasta Iasilor.

Deci mai intai sunt coridoare, apoi culoare, apoi iar coridoare, dar inversate in numeratore. Pentru ca document de calitate...

QuoteAutostrada va atrage o parte din traficul de pe reteaua de drumuri nationale din culoarul ei. Efectul benefic se va manifesta prin scaderea poluarii chimice si fonice de-a lungul drumurilor: DN 13, DN 15, DN 13A, DN 13B, DN 2.

Aici am ramas blocat. Inca nu inteleg cum A8 va atrage trafic de pe DN13. Adica soferii ce in mod normal veneau de la Targu Mures spre Brasov pe DN13 o vor apuca pe A8 spre Iasi? La fel cei care plecau din Iasi spre Bucuresti pe DN2 vor alege traseul A8 spre Targu Mures? Sau care e logica mai exact?
Macar daca spuneau de DN11, DN12A, DN17...

Sarim peste tabelele cu MZA progrnozat (desi am si acolo dubii) si ajung la urmatoarea formulare:

QuoteAutostrada urmeaza sa realizeze o legatura rapida si sigura intre Autostrada Transilvania A3 (Brasov – Bors) si coridorul IX Pan European (Bucuresti – Focsani - Albita), facilitand astfel traficul auto pe directia vest-est, intre Transilvania si Moldova.

Deci A8 iese din tara la Ungheni, coridorul IX la Albita si legatura intre ele se face probabil pe la Crasna. Sau Chisinau, dupa cum e cazul. Dar ce mai conteaza, text sa fie...

Pe bune, unele documente zici ca sunt scrise folosind un generator random de cuvinte.

ovideatza

Vise sau nu, A8 sau alta varianta de Est-Vest peste Carpati e necesara, cred ca toata lumea de pe forum e de acord. Iar discutiile "intai sa facem proiectul X" nu cred ca aduc nici un plus.

Joi am facut Iasi-Cluj, prin Vatra Dornei-Bistrita, si am crezut ca am nimerit pe DN2 sugrumat la 1 banda/DN1 etc. Plin ochi de camioane. Am scos undeva la 7 ore aproape, condus destul de agresiv, dar pur si simplu perioade lungi nu ai pe unde sa conduci nici pasnic nici agresiv. Sunt aprox 415-420 km. Iasi-Constanta, 450km, ii fac in 6 ore lejer, de obicei chiar mai repede, drum tot 1+1, dar nu cu zona montana. Pe trecerea pasurilor se pierde extrem de mult timp.

Ieri la intoarcere am facut 6.30 de condus efectiv, cu tot cu trecut Clujul din celalalt capat (langa Polus), deci un 6.10 cam intre orase. Am prins mai liber si am putut merge constant.

A8 in opinia mea ar trebui:
- full profile pe "partile laterale" ale Carpatilor
- half-profile pe zona montana.

Cu siguranta 2*half-profile > 1*full-profile, dar ar fi un pas firesc, care trebuia facut acu 5-10 ani. Restul de bani ar permite rezolvari punctuale si la Bacau-Brasov si Vatra Dornei-Bistrita.

Vad ca CNAIR nu are in vedere astfel de solutii, iar deputatii/senatorii iau doar in calcul scenarii de genul "totul sau nimic". Pagubos pentru noi iar sanse de realizare a segmentelor devin din ce in ce mai mici in conditiile actuale.

Macar segmentul Iasi(Ungheni)<->A7 de l-ar face pana in 2023.

TibiV

Quote from: ovideatza on March 28, 2017, 12:02:44 PM
A8 in opinia mea ar trebui:
- full profile pe "partile laterale" ale Carpatilor
- half-profile pe zona montana.

Cu siguranta 2*half-profile > 1*full-profile, dar ar fi un pas firesc, care trebuia facut acu 5-10 ani. Restul de bani ar permite rezolvari punctuale si la Bacau-Brasov si Vatra Dornei-Bistrita.

:cheers:
+1
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Nu pot sa fiu decat de acord, cu amendamentul că sunt de acord si cu părerea colegilor că ar trebui totuşi început cu un SF ( sau de oportunitate, prefezabilitate cum s-o numi)  "pe bune"  care să bată in cuie traseul. E foarte nasol când nu ai date suficiente ca să poti estima dacă o decizie e bună sau proastă...

AdrianB1

Quote from: ovideatza on March 28, 2017, 12:02:44 PM
Restul de bani ar permite rezolvari punctuale si la Bacau-Brasov si Vatra Dornei-Bistrita.
Cum se pot rezolva punctual problemele pe Gura Humorului-Vatra Dornei-Bistrita?  Sunt 3 probleme majore pe drum si nu vad o solutie punctuala:
- Bistrita-Tihuta: sunt toate satele Bargaului legate unul de altul si plin de radare, se merge cu 50 km/h. O centura ocolitoare ar avea vreo 25 de km si ar iesi direct de un DX.
- pasul Tihuta: e destul de bun
- Poiana Stampei-Vatra Dornei-Iacobeni: drum prin localitati, limitare de viteza, radare. Varianta de ocolire iese direct DX.
- pasul Mestecanis: pe partea dinspre Vatra Dornei e nasol, pe cealalta e largit pe unde e nevoie
- valea Moldovei: drumul trece prin localitati si nu prea sunt locuri pentru depasiri din cauza curbelor dese

Deci solutia pentru probleme ar fi un drum nou care sa nu treaca prin localitati si cu posibilitatea de a efectua depasiri, adica un 2x2. Se numeste DX :) Dar cu A8 cred ca traficul ar scadea sub jumatate (tot ce vine mai de departe ar trece prin Cluj-Targu Mures) si nu ar mai fi atat de rau. Pe vremea aia daca vrei sa mergi de la Iasi la Cluj nu mai treci prin Vatra Dornei.

dr4qul4

preiau un mesaj al lui florin74, care cred ca se potriveste perfect si aici:
Quote from: florin74 on March 29, 2017, 09:23:36 PM
Orice proiect finantat din fonduri UE, in special cele majore trebuie sa se fundamenteze pe ACB. Se analizeaza diferite variante (se calculeaza pentru cel putin 3 variante de traseu) si se calculeaza niste indicatori. financiari, a caror valoare conduce la decizia acordarii/neacordarii de finantare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ovideatza

#598
Legat de ACB, eu v-am mai spus de multe ori.

NU VA INCREDETI IN ACB!!

ACB-urile sunt facute sa iasa "CE TREBUIE".
Decizia este politica.
In ACB fiecare face sa iasa ce solutie s-a ales deja constructiv. HG28, folosit din 2008 pana de curand, prin structura sa "imbia" la acest comportament.
Chiar credeti ca face cineva la nivel de detaliu calcule, liste de cantitati, studii geo pe 3 variante de traseu a unui proiect??
Ca sa poti face ulterior un ACB fundamentat pe optiuni, iti trebuie ca proiectantul sa iti furnizeze cele 3 variante corect fundamentat. In practica se da din pix o valoare si caracteristici pentru varianta alternativa, astfel incat ACB-ul sa iasa din parametrii necesari pe acele variante.

Nu se fac nici la o cladire, unde ar fi mai simplu.
De aia se cheama "variante alternative".
(scuze pt scris, dar cred ca la treaba asta trebuie sa intelegem ca nu ne putem increde pe diverse studii care sa ne aleaga tehnic un traseu )

yetiman

QuoteComunicat de presa 03.04.2017

Clarificări referitoare la Proiectul de Revizuire a  Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu – Mureş – Ditrău


CNAIR SA a semnat contractul de servicii pentru Proiectul ,,Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu – Mureş – Ditrău" în data de 20 mai 2015.

Contract aferent sectorului de Autostradă Târgu Mureş – Ditrău face parte din coridorul Autostrăzii Târgu Mureş – Ditrău – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni.

În perioada 15 iulie 2015 – 30 septembrie 2016 contractul a fost suspendat din cauza lipsei de finanţare.

Deşi pe data de 20 noiembrie 2016 a fost emis ordinul de începere a Contractului de Servicii, anumite aspecte consemnate în răspunsul Curţii de Conturi au dus la o nouă suspendare a contractului în data de 20 decembrie 2016.

Ca atare, în cadrul contractului ,,Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu  Mureş – Ditrău" a fost prevăzută realizarea unei Analize Multicriteriale în baza căreia urmează să fie determinată varianta finală a traseului autostrăzii Târgu Mureş – Ditrău.

În prezent se aşteaptă răspunsul Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice referitor la consilierea metodologică privind modul de interpretare şi aplicare a prevederilor art. 104, alin (8) din Legea 98/2016.

Sursa: CNAIR
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu