Author Topic: Autostrada A8 Targu Mures-Iasi-Ungheni  (Read 175824 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.230
  • Karma: +1221/-732
Re: Autostrada A8 Targu Mures-Iasi-Ungheni
« Reply #600 on: April 03, 2017, 02:55:59 PM »
^
În marea lor "deștepăciune", câteodata cei din CNAIR sunt și amuzanți (Târgu - Mureș - Ditrău).

Trecând la chestiuni serioase, din ce înțeleg din comunicat, Curtea de Conturi le-a spus celor din CNAIR că anumite servicii prevăzute în contractul de revizuire al SF-ului dublează anumite servicii realizate deja în SF-ul inițial. Drept urmare, cei din companie au încercat să o dreagă prin adăugarea acelei analize multicriteriale pentru determinarea traseului final. Doar că a apărut o nouă problemă: includerea acestei analize în contractul de revizuire SF. "Interpretarea și aplicarea art. 104, alin (8 ) din Legea 98/2016" îmi sună a "Nu se prea îndeplinesc toate prevederile acestui articol pentru cazul nostru, dar hai să îi întrebăm pe cei de la ANAP ce au vrut să zică, poate poate". Sper să mă înșel și să fie vorba doar de incapacitatea celor din CNAIR de a înțelege acest articol.

Quote
(8)Autoritatea contractantă are dreptul de a aplica procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare atunci când, ulterior atribuirii unui contract de achiziţie publică de lucrări sau de servicii, autoritatea contractantă intenţionează să achiziţioneze lucrări sau servicii noi şi numai dacă se îndeplinesc în mod cumulativ următoarele condiţii:
a)atribuirea se face contractantului iniţial, iar noile lucrări, respectiv noile servicii constau în repetarea unor lucrări sau servicii similare prevăzute în contractul atribuit iniţial şi sunt conforme cu cerinţele prevăzute în documentele achiziţiei elaborate cu ocazia atribuirii contractului iniţial;
b)valoarea estimată a contractului iniţial de lucrări sau servicii s-a determinat prin luarea în considerare inclusiv a lucrărilor sau serviciilor noi care pot fi achiziţionate ulterior;
c)în anunţul de participare la procedura aplicată pentru atribuirea contractului iniţial s-a precizat faptul că autoritatea contractantă are dreptul de a opta pentru achiziţionarea ulterioară de noi lucrări, respectiv noi servicii, de la operatorul economic a cărui ofertă va fi declarată câştigătoare în cadrul procedurii respective;
d)procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare este aplicată într-un interval care nu poate depăşi 3 ani de la încheierea contractului iniţial.

« Last Edit: April 03, 2017, 02:58:01 PM by horatiu.cosma »

alex8

  • Youngster
  • *
  • Posts: 41
  • Karma: +4/-3
Re: Autostrada A8 Targu Mures-Iasi-Ungheni
« Reply #601 on: April 20, 2017, 10:13:55 PM »
http://www.economica.net/mobile/autostrada-targu-neamt-iasi-ar-putea-fi-scoasa-la-licitatie-pentru-constructie-anul-acesta_136536.html

Quote
Tronsonul Târgu Neamţ – Iaşi din Autostrada Montana ar putea fi scos la licitaţie pentru proiectare şi execuţie chiar anul acesta, potrivit ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc. Construcţia celei mai scumpe autostrazi din România va începe astfel cu secţiunea din Moldova, singura provincie fără şosele de mare viteză din ţară.
"Dăm drumul la Târgu Neamţ – Iaşi. Dacă obţinem Acordul de Mediu, putem lansa achiziţia chiar la finalul semestrului doi pentru proiectare şi execuţie", a spus ministrul Transporturilor Răzvan Cuc într-un interviu acordat DCNews.
Ministrul a mai spus că există buget alocat pentru toată autostrada Tg. Mureş- Iaşi şi că urmează să fie "desuspendat" din nou contractul pentru studiul de fezabilitate pe tronsonul Târgu Mureş – Ditrău, blocat din cauza unor "aspecte" semnalate de Curtea de Conturi.

cove_adrian

  • Junior
  • **
  • Posts: 54
  • Karma: +35/-9
Re: Autostrada A8 Targu Mures-Iasi-Ungheni
« Reply #602 on: April 25, 2017, 10:11:20 AM »
http://www.economica.net/singura-provincie-fara-autostrazi-cum-au-ajuns-moldovenii-sa-ceara-acelasi-lucru-dupa-80-de-ani_135278.html

Nimic nou sub Soare pentru regiunea istorica cea mai defavorizata din Romania din prisma infrastructurii mari.
https://www.facebook.com/groups/479877282141378/ - Infrastructura de transport din Romania
(peste 5.100 de membri pasionati de infrastructura)

pentium10

  • Officer
  • ***
  • Posts: 190
  • Karma: +90/-23
    • kodokmarton.eu
Re: Autostrada A8 Targu Mures-Iasi-Ungheni
« Reply #603 on: May 18, 2017, 04:28:17 PM »
Ecologiştii propun modificări la traseul autostrăzii Târgu Mureş – Iaşi pentru a nu se periclita rutele animalelor sălbatice

Experţii Grupului Milvus din Târgu Mureş, parteneri din partea României în Proiectul „Transgreen – Infrastructură verde în Carpaţi” propun o serie de modificări la traseul preconizatei autostrăzi Târgu Mureş-Iaşi, pe motiv că, în forma vehiculată, aceasta ar putea fragmenta şi perturba unele ecosisteme valoroase incluse în arii naturale protejate, inclusiv siturile de interes european Natura 2000.
„Noi vrem ca această autostradă să fie făcută în aşa fel încât să diminuăm cât se poate de mult efectele negative. Marea majoritate a acestor specii are anumite mişcări sezonale, care sunt foarte importante în biologia lor. Introducând în habitatele naturale o barieră de acest gen, aproape impermeabilă, creăm această problemă de izolare a populaţiilor, a subpopulaţiilor speciilor şi, asta ştim deja de foarte mult timp că, în momentul în care o populaţie se izolează, practic putem vorbi de mai multe populaţii mici şi, cu cât sunt mai mici, cu atât sunt mai sensibile la efectele negative”, a declarat Kelemen Marton, expert biolog în cadrul Grupului Milvus, joi, într-o conferinţă de presă.
Ecologiştii susţin că dezvoltarea reţelei de autostrăzi şi căi ferate ce conectează între ele puncte cheie ale României, şi apoi cu restul Europei, este un proces în plină desfăşurare, iar planurile de dezvoltare a acestor tipuri de infrastructură prevăd traversarea Munţilor Carpaţi, fapt ce ar putea duce la crearea de bariere şi din acest motiv se caută soluţii.
„Noi, practic, ceea ce încercăm să facem este să identificăm acele locaţii unde trebuie implementate măsuri de reducere a fragmentării, dar nu suntem capabili să venim cu soluţii tehnice concrete, în schimb, autostrada respectivă încă nu are finanţare şi, ceea ce ar fi foarte important, din punctul nostru de vedere, este că, după un dialog cu autorităţile respective, să încercăm să modificăm planul, în sensul să fie incluse şi acele structuri speciale care să permită trecerea animalelor şi alte aspecte, iar finanţarea să se caute apoi după planul acesta nou, care include şi măsurile propuse de noi”, a arătat asistentul de proiect, Domokos Csaba.
Asociaţia Grupul Milvus din Târgu Mureş a fost inclusă în proiectul „Transgreen – Infrastructură verde în Carpaţi” alături de parteneri din Austria, Ungaria, Cehia, Slovacia, care vizează realizarea unor pachete de măsuri concrete care ţin de planificarea, construcţia, managementul şi monitorizarea infrastructurii mari.
Proiectul se va concentra pe patru proiecte-pilot, cum sunt autostrada Târgu Mureş-Iaşi (România), calea ferată Curtici (Radna) – Deva (România), autostrada Miskolc (Ungaria) – Kosice (Slovacia) – Uzhgorod (Ucraina) şi autostrada Beskydy (Cehia-Slovacia).
Proiectul Transgreen este cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi are un buget total de aproape 2,5 milioane de euro.

http://www.punctul.ro/ecologistii-propun-modificari-la-traseul-autostrazii-targu-mures-iasi-pentru-a-nu-se-periclita-rutele-animalelor-salbatice/
Waze evangelist, GDE, inmures.ro

laszlo.robert

  • Executive
  • *****
  • Posts: 381
  • Karma: +186/-27
Re: Autostrada A8 Targu Mures-Iasi-Ungheni
« Reply #604 on: May 18, 2017, 08:46:53 PM »
Au deptate si ecologistii,dar sa avem SF mai intii ,sa vedem totusi pe unde va trece autostrada si dupa putem vedea solutiile tehnice pentru protejarea faunei.
Sa nu avem surpriza ca lucrurile sa se rezolve pe cale naturala:pina cind partea montana din A8 sa ajunga la executie ,animalele respective vor fii de mult exticte.

Io

  • Executive
  • *****
  • Posts: 317
  • Karma: +156/-55
Re: Autostrada A8 Targu Mures-Iasi-Ungheni
« Reply #605 on: May 19, 2017, 01:11:07 AM »
Bun asa, o caruta de bani pentru niste vorbe. Transfrontaliere, maica, astea prind bine la Coana Evropa.
Baietii, concret ce e de protejat in zona? Aveti date? Care sint? De unde? De cind? La cum arata zisa voastra e poate fi aplicata la orice, oricind.
Caveat: e de banuit ca sint chestii de protejat pe traseu (chestii mari, vizibile, daca au blana e si mai bine da' merge si fara, daca-s bacterii sau ciori nu ne bagam ca se descurca ele, ai?) dar care sint concret ca numar/populatie, areal, trasee, etc. Pina la urma, in baza caror date existati voi?
« Last Edit: May 19, 2017, 10:22:50 AM by Io »
"S-a votat ca 300 de gorobeti intr-o camera, 10% dintre ei oameni normali"

AdrianB1

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 442
  • Karma: +271/-102
Re: Autostrada A8 Targu Mures-Iasi-Ungheni
« Reply #606 on: May 20, 2017, 02:09:27 PM »
Introducând în habitatele naturale o barieră de acest gen, aproape impermeabilă, creăm această problemă de izolare a populaţiilor, a subpopulaţiilor speciilor şi, asta ştim deja de foarte mult timp că, în momentul în care o populaţie se izolează, practic putem vorbi de mai multe populaţii mici şi, cu cât sunt mai mici, cu atât sunt mai sensibile la efectele negative”, a declarat Kelemen Marton, expert biolog în cadrul Grupului Milvus, joi, într-o conferinţă de presă.
Doar prostia e o bariera impenetrabila, ecoductele sunt o solutie cunoscuta si deja practicata si in Romania. Daca vor sa ajute la identificarea celor mai bune locuri in care sa se construiasca ecoducte e perfect, dar drobul de sare nu cade nicaieri deocamdata: nu am vazut un traseu detaliat din care sa lipseasca ecoductele, sa fie prea putine sau puse in locurile nepotrivite.

Acum vreo 3 ani am trecut prin parcul Sargan-Mokra Gora din Serbia, langa granita cu Bosnia. Soseaua aia trece pe o vale intre niste munti inalti si are cateva zeci de mici tuneluri, de la unele de cateva zeci de metri la peste 1 km. Cred ca animalele salbatice nu au nici o problema sa se plimbe prin zona cu atat de multe puncte de trecere naturale peste  autostrada. La noi se pot face suficiente ecoducte si suficient de late (pe directia de deplasare a animalelor sunt late, nu lungi) ca sa nu apara probleme serioase.

adiarc

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.354
  • Karma: +2240/-571
Re: Autostrada A8 Targu Mures-Iasi-Ungheni
« Reply #607 on: May 20, 2017, 04:29:35 PM »
^bineanteles ca se poate face orice,iar eu sunt adeptul tunelurilor pe post de ecoducte prin fiecare deal mai mare,mai ales din punct de vedere al unei soluții mult mai trainice

Din păcate,animalele sălbatice sunt folosite doar in funcție de interese.Cand ne convine sunt f.f multe,chiar mai multe decat in realitate ( cotele de vânătoare ) si cand apare cate un idiot care vrea debleele de vreo 45 de M,ele brusc au dispărut.
REZIST

alex8

  • Youngster
  • *
  • Posts: 41
  • Karma: +4/-3
Re: Autostrada A8 Targu Mures-Iasi-Ungheni
« Reply #608 on: May 20, 2017, 06:58:12 PM »
Acum să vedem cum o sa voteze principalul partid.

http://m.hotnews.ro/stire/21776878

Quote

"Prezenta lege aproba executarea obiectivului de investitii Autostrada Iasi - Targu Mures, denumita in continuare Autostrada Unirii. Obiectivul de investitii Autostrada Unirii se finanteaza de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, din credite externe si din fonduri europene disponibile in cadrul exercitiului financiar multianual 2014-2020"