News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fili

#60
Numai 9, nu se poate si mai mult? Un 16 cum ar sta cocotat pe bugetul Romaniei? Numai bine!

Altfel, incepe tristetea:
http://www.tvrinfo.ro/plati-ue-intrerupte-suspiciuni-de-frauda-privind-construirea-portiunii-de-autostrada-nadlac-arad_19488.html

@Ionut
Iti amintesti, acum 2 sapt cand spuneam ca asta o ne pasca si tu ziceai ca "sa nu ne pripim"... " este vb doar despre un singur si mic segment de autostrada" si " UE nu va susupenda sau rezilia alte plati"
?


Ionut

Guys, putem lasa politica deoparte? N-am chef de editat/sters mesaje... :)

Suma de 9 mld euro provine din faptul ca se doreste PPP, singura solutie viabila pentru a se face asa o autostrada, iar acesti 9 mld euro includ tot felul de costuri care nu vor fi musai acoperite de statul roman.

Fili

#62
Quote from: Ionut on July 26, 2012, 05:28:08 PM
Guys, putem lasa politica deoparte? N-am chef de editat/sters mesaje... :)

Suma de 9 mld euro provine din faptul ca se doreste PPP, singura solutie viabila pentru a se face asa o autostrada, iar acesti 9 mld euro includ tot felul de costuri care nu vor fi musai acoperite de statul roman.

Sincer, crezi ca exista vreo entitate privata in Ro, care are vointa si potenta sa intre in PPP?
Cred ca visam cai verzi pe pereti albi... sau ne imbatam cu apa rece.
Banul va fi numai public, In Ro, multi ani de aici, inainte! (sub diferite forme, el poate deveni si privat, dar NUMAI spalat (scuze, derivat) din public.
Viata romanesca de dupa 90, ne-a demostrat cu NU se poate.
Mai ales, in conjunctura politica actuala.


Uite, sa facem doar un exercitiu SIMPLU:
ieri erau 6 mld E, azi sunt 9, maine vor fi 12, la pariu? O SA VEDETI,  in relativ scurt timp, chiar!
ea costa in realitate 6, este adevarat, costul efectiv va fi 6,  dar privatul va incasa doar banii, apres, ATAT.
de aceea EA va costa 12... sa platesca onor statul roman,  TOTI cei 6 mld !

Remember this!

Ionut

Man, eu iti zic atat: fara politica si lamentari/frustrari personale, asa cum am scris si in reguli. Inteleg ce vrei sa spui, ai zis, e OK, nu trebuie sa convingi pe nimeni, mai ales pe mine. :) Comenteaza strict legat de infrastructura, nu de viata romaneasca de dupa 90. :)

Daca vrei sa intelegi bine, OK, daca nu te vei trezi cu mesajele editate sau sterse...

Ontopic:
QuoteSincer, crezi ca exista vreo entitate privata in Ro, care are vointa si potenta sa intre in PPP?

Inteleg ca nu prea stii ce presupune un contract PPP. Nu e musai sa fie entitate privata din RO, poate fi orice investitor strain, inclusiv banci, chiar guverne. So relax, sunt bani suficienti in lumea asta. :)

isotech_ro

9 miliarde ?!? EURO !!!???!!!  :wtf: miroase deja un a un "nou A3", chiar si in conditiile unui PPP, suma este enorma iar, conditiile actuale, economice si ale pietelor de capital, eu vad un "investitor" (LA RISC) care sa aiba cel putin un profit de 100% in comisioane necontabilizate ( asta-i pentru cei care vor sa inteleaga)

Fili

@ Ionut
Cine face politica si cine nu discuta despre infrastructura?
Ciment, asfalt, fier, muncitori -  FARA bani nu exista - banii FARA factorul uman/politic nu exista. Simplu.
Atentie mare: cand ma citezi, citeste si ceea ce citezi, acorda-mi putina atentie, fara suparare.
Eu am spus;,, in Romania" nicidecum si niciodata din Romania
:D


cricric

@Ionut: Pai daca e vorba PPP, ma gandesc ca un investitor/investitori sunt interesati daca e un anumit trafic. Sa vedem ce se intampla la urmatoare incercare pe Comarnic-Brasov si atunci ne vom face si o parere pentru Iasi-Targu Mures. Un PPP unde statul vine si acopera tot felul de gauri ale investitorului nu cred ca e avantajos.


Ionut

@cricric: de acord, niciun investitor nu va pune bani intr-un proiect fara sa doreasca sa faca profit, iar profitul se face pe baza traficului. Sincer cred ca ne agitam oricum foarte mult, proiectul asta este foarte indepartat... sunt multe variabile si acum chiar e inutil sa vorbim in detalii.

tonică

tocmai dintr-acest motiv si multe altele e bine sa citam articole care chiar spun ceva si o fac in mod serios si responsabil.
Acest fel de articole sunt facute sa inflameze si pur in scop propagandistic. Adica legat de politica. So, n-ai cum sa nu te legi de planul politic al articolului cand el tocmai pentru acest aspect e facut.
Noroc ca nu urmarim otv-ul caci atunci sa fi vazut articole care mai de care... ;)


tonică

nuuu, n-are!
E dinpotriva extrem de folositor... 8)
Probabil e scris de-un prim ministru caci e de fapt un copy paste la precedentul articol. Doar ca acum este, citez, " aproape de inceperea lucrarilor ". Parca si vad cum si-au scos lopetile, au facut deja ceva decopertari si asteapta toti sa afle unde sa puna scena pentru taierea paMglicilor.... :D

La ce credibilitate mai are guvernul acesta sunt sigur ca stau la coada investitorii pt ppp...


Ionut

E mai veche "stirea", te rog inainte sa pui o stire verifica daca nu cumva s-a pus deja. Multumesc! :cheers:

Ionut

Explicatii subtiri ale lui Pop.

Quote"Costurile de realizare a autostrăzii sunt justificate prin traseul dificil din punct de vedere tehnic (autostrada traversează munţii), ceea ce impune un volum mare al lucrărilor de artă", spune Mircea Pop, director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

"Se va trece la etapa de execuţie a lucrărilor după identificarea şi aprobarea surselor financiare necesare (...). În acest moment nu se poate esti­ma o dată exactă pentru demararea proce­du­rilor de achiziţie a lucră­rilor. Durata estimată pentru execuţia lucrărilor este de 48 de luni", mai spune Mircea Pop de la CNADNR.

sursa: ZF

Pretul final va fi mult sub aceste estimari, probabil la jumatate. La licitatii constructorii liciteaza mult sub estimarile oficiale. Sunt foarte multe variabile in acest moment, oricum. Iar un PPP e departe rau.

Ionut

Asa cum banuiam, ceata totala.

"Indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Târgu Mureş-Iaşi sunt în curs de elaborare, finalizaera acestora fiind estimată pentru anul 2013. În acest moment nu se poate estima o dată exactă pentru demararea procedurilor de achiziţie a lucrărilor. De asemenea valoare exactă a investiţiei va fi determinată numai după aprobarea indicatorilor tehnico-economici", au afirmat reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

sursa: Adevarul