News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

valexandru

#45
Quote
După proiectele de concesiune Ploieşti-Braşov-Făgăraş şi Piteşti -Sibiu, aflate în stand-by de ani de zile, Transporturile mai promit unul, respectiv cel al unei autostrăzi de la Ungheni-Iaşi la Tg.Mureş.
România ar putea construi până în 2016, termenul de începere a lucrărilor fiind 2013, o autostradă de 310 kilometri între localităţile Ungheni-Iaşi şi Tg,Mureş. Proiectul de realizare a acesteia în concesiune - valoarea investiţiei fiind estimată de către Ministerul Transporturilor la nu mai puţin de 8,6 miliarde euro a fost prezentat la finele lunii trecute, la Bruxelles, în cadrul Forumului de investiţii Traceca 2012. Traceca (Coridorul de Transport Europa-Caucaz-Asia) este o organizaţie ce reuneşte pe lângă România, Moldova, Bulgaria şi Turcia, statele din Caucaz precum şi cele din estul Mării Caspice.
Potrivit datelor prezentate de oficialii Ministerului Transporturilor, in primăvara acestui an se va definitiva studiul de fezabilitate, în 2013 va fi ales un concesionar, iar lucrările vor fi terminate până în 2016. Autostrada, care va avea două benzi pe sens, ar putea fi concesionată pe 30 de ani, caz in care Rata Internă de Rentabilitate (RIR) a proiectului va atinge 15%. Ca să fie bancabil un proiect de infrastructură are nevoie de o RIR de cel puţin 10%. Autostrada va fi împărţită în trei segmente separate de localităţile Tg.Mureş, Ditrău (judeţul Harghita), Tg.Neamţ şi Ungheni. Autostrada va lega Uniunea Europeană de ţările Traceca, Bulgaria şi Ungaria de Moldova şi Ucraina, au arătat avantajele oficialii ministerului la eveniment.


Autostrada ar putea avea finanţare mixtă


Săptămâna trecută la Bruxelles, Consiliul pentru Transport al UE a extins reţeua europeană de transport TEN-T pe teritoriul României cu cinci rute, printre care se găseşte şi Timişoara-Sebeş-Turda-Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni. "Accesul la finanţare va fi simplificat, iar finanţarea europeană disponibilă pentru proiectele acestea, identificate de acum ca fiind prioritare, va creşte substanţial", a declarat, într-un comunicat, ministrul Transporturilor Alexandru Nazare. Reţeaua TEN-T a UE este împărţită însă în două părţi. Cea centrală include nodurile şi conexiunile cele mai importante pentru UE din punct de vedere strategic şi economic şi beneficiază de o finanţare nerambursabilă a UE de până la 30% în cazul lucrărilor de construcţii. Cea secundară permite accesul locuitorilor unei ţări la prima reţea, iar finanţarea UE în cazul acesteia e de 10%.


UE încurajează PPP în proiectele TEN-T

Singurele segmente ale infrastructurii naţionale de transport rutier şi feroviar ce sunt incluse în reţeaua principală europeană sunt cele de cele două coridoare pan-europene de transport ce traversează România respectiv IV (rutier Nădlac-Bucureşti-Constanţa cu o variantă şi feroviară spre Calafat; feroviar Borş-Cluj-Braşov-Bucureşti-Constanţa) şi IX (rutier şi feroviar Giurgiu-Bucureşti-Bacău-Iaşi cu variantă la Suceava).
Potrivit hărţilor prezentate săptămâna trecută pe situl de internet TEN-T, tronsonul Tg.Mureş-Iaşi-Ungheni este inclus în reţeaua secundară şi ca urmare finanţarea Uniunii va fi minimă.
Autostrada est-vest ar putea beneficia în consecinţă de o finanţare mixtă în care grosul să vină dinspre sectorul privat, iar o mică parte din fonduri comunitare. Deoarece valoarea totală a proiectelor TEN-T este uriaşă, de 900 miliarde euro până în 2020, UE incurajează derularea proiectelor prin PPP (parteneriate public-privat), spun oficialii TEN-T.
Cele cinci rute noi aprobate vizează atât infrastructura feroviară, cât şi cea rutieră pe traseele Timişoara-Sebeş-Turda-Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni, Calafat-Craiova-Alexandria-Bucureşti, Borş-Turda şi Constanţa-Tulcea-Brăila-Galaţi în reţeaua secundară şi Canalul Dunăre-Bucureşti în reţeaua principală.
sursa: RRomania Libera

    Se pare ca blestemul PPP sau/si al concesiunii ne urmareste  :shocking: .....  :stop: Dar ce ar cauta un PPP sau concesiune cand avem finantare de la UE?
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

Nu se stie exact cum vor fi finantarile... nu te grabi, mai avem de asteptat. :)

delacroix

Quote from: Ionut on March 29, 2012, 05:25:14 AM
Nu se stie exact cum vor fi finantarile... nu te grabi, mai avem de asteptat. :)
De abia astept sa vad o autostrada construita, inceputa, in PPP cu finantare UE!

budrom

ziaristii...
:lol:

Din pacate, blestemul poate veni numai dinspre noi, in noiembrie...
caci imi amintesc perfect, ca programele de coeziune ale UE existau si puteau fi accesate full din 1 ian 2007, dar pana prin vara lui 2009 se accesase pt aceste Coridoare, fix zero...
asa ca viitorul nu suna bine, va fi practic o intoarcere in trecut!
banii de la autostrazi vor merge la pensiile nesimtite si ajutoarele sociale...
Ar fi frumos sa fie ca in... Polonia, politicul sa nu aiba de a face cu autostrazile, dar la noi este EXACT invers...

Ionut

@budrom: uite genul asta de post nu-mi place :) As vrea sa nu vorbim daca se poate deloc despre politica. Este EVIDENT ca intr-un an electoral se vor face pomeni. Si asta nu se intampla doar in Romania! Discutia asta nu duce nicaieri si as vrea sa nici nu o mai abordam. Fara politica, multumesc!

delacroix

Nu ar trebui schimbat titlul in "Sebes-TgM-Iasi-Ungheni"?

Cristi232


Ionut

Pai stati asa ca deocamdata nu stim exact cum vor fi autostrazile numerotate. Iar pentru Sebes-Turda nu avem stiri de niciun fel... deci chiar nu stim unde se vor incadra. Pentru Tg Mures-Iasi-Ungheni sunt studii de fezabilitate facute... Eventual cand avem stiri noi despre Sebes-Turda facem thread doar pt acest segment. E posibil nici sa nu fie autostrada... poate doar un drum expres...

valexandru

@Ionut
Eu stiu ca TEN-T core presupune autostrada.
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

sorinAcesta

QuoteAutostrada Est-Vest are documentaţie tehnică!

* acordul de mediu pentru autostrada Est-Vest este condiţionat de amplasamentul podului peste Prut * costurile au fost estimate la 6,1 miliarde de euro

Întocmirea studiilor pentru autostrada Est-Vest a intrat în faza de obţinere a avizelor şi a acordului de mediu. Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR), Ionuţ Maşala, a declarat pentru ,,Evenimentul Regional al Moldovei" că documentaţiile tehnice pentru autostradă au fost finalizate pentru toate cele trei tronsoane. Ultimul pas în elaborarea studiilor de fezabilitate constă în obţinerea tuturor avizelor şi acordurilor stipulate în certificatul de urbanism. ,,Pentru obţinerea acordului de mediu trebuie stabilit amplasamentul podului peste Prut printr-un memorandum între România şi Republica Moldova. De asemenea, Agenţia pentru Protecţia Mediului doreşte ca procedura să fie executată pe tot traseul autostrăzii de un singur proiectant", ne-a declarat directorul general al CNADR, Ionuţ Maşala. Potrivit acestuia, după ce se vor obţine autorizaţiilor necesare, studiile de fezabilitate vor fi supuse aprobării Consiliului Tehnic Economic (CTE) al CNADR. Recent, în CTE al CNADR s-a avizat o revizuire a traseului secţiunii Târgu Neamţ - Ungheni cu considerarea tronsonului Târgu - Neamţ - Iaşi (intersecţie DN24), urmând ca tronsonul Iaşi - Ungheni să fie analizat după finalizarea memorandumului cu Republica Moldova.
http://www.evenimentul.ro/articol/autostrada-est-vest-are-documentatie-tehnica.html

Noutati, noutati :) Deci se pare ca sectiunea Iasi-Ungheni va fi separata de restul autostradei, in proiect ma refer.

Ionut

Uh, merci de stire, imi scapase! :D
Suna bine, acum mai avem o mica mare problema: finantarea.

Ionut

Colegul Grivei ne-a adus o veste f buna:

Autostrada de 9 miliarde de euro, pe masa Guvernului. Va lega Ardealul de Moldova
Ministerul Transporturilor a elaborat deja indicatorii tehnico economici pentru proiectul autostrăzii Târgu Mureş-Iaşi, iar aceştia urmează să fie supuşi aprobării Guvernului. Autostrada se va construi în patru ani.

sursa: RTV

cricric

Ionut, mie mi se pare ca e o greseala acolo.

"Prin introducerea secţiunii rutiere Borş – Zalău – Câmpia Turzii – Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni în reţeaua centrală europeană vom avea o rută care scurtează conexiunea Est-Vest cu 300 kilometri", a declarat atunci ministrul. "Tronsonul de autostradă va conecta jumătate din România la Piaţa Unică şi, nu în ultimul rând, va acoperi nevoile traficului proiectat" a arătat Nazare.

Din cate stiu eu, atunci cand a fost bagata ruta asta la finantare, era vorba de Timisoara-Sebes-TGM-Iasi, adica practic Sebes-TGM-Iasi. Bors-Zalau-Cluj nu e in core network.

Oricum, daca nu s-a dat drumul nici pana la Ogra=>slabe sanse sa se faca chiar si tronsoanele din zona deluroasa.
Daca nu facem tot cate un pic din TGM-Bors si Iasi-Targu Neamt (sau macar Pascani) nu avem nici o sansa sa o vedem.

Apropo, presupunand ca maine e gata, ce trafic o sa aiba autostrada asta, mai ales pe sectorul unde se trec muntii?

tonică

stirea aceea cu masa guvernului se numeste de fapt 'propaganda'. Cine a citit stenogramele de mai ieri atent putea sa intrevada printre randuri nevoia de a da cu lingurita din ora in ora stiri presei cu realizari viitoare. Guvernul nu are pe masa nimic altceva de 3 luni incoace in afara problemei arzatoare a tarii si a integi lumi, demiterea presedintelui. Altceva nimic si au recunoscuto si ei ca tot ceea ce au facut pana acum si vor face pana dupa referendum ( spera ei ) e doar joc politic. Despre treburile guvernarii se vor ocupa mai apoi...
Pe de alta parte tocmai ni s-a strecurat pe sub streasina creierului o foarte costisitoare autostrada care costa nici mai mult, nici mai putin de 30 mil euro/km. 30! Si fireste asta ca o medie tagand concluzia aici cum ca vor fi km care pot costa si 50 de mil... Asa ca bechtelul va fi deja o amintire ieftina....
Ditrau -tg neamt - 29 de tuneluri, 8 tuneluri pana-n ditrau si 6 dupa tg neamt...Acestea din urma, culmea insumand cel mai mult, 9 km... Sincer, si pretul si datele acestea imi provoaca un rictus de desgust.
Ii vad atat de prosti si infometati ipe cei de la conducere incat sa avanseze astfel de preturi dar nu vad insa ocupandu-se zilele acestea guvernul de altceva decat de mitinguri si campanie impotriva lui basescu.
Asa ca as fi mai precaut cu citarea unor astfel de stiri, nu chiar orice zboara se mananca. Nu cred ca trebe folosit in zilele noastre cuvantul 'autostrada' pentru tag si cautare ci mai degraba cuvantul 'seriozitate in domeniul transporturi' ..Rar da' sa speram c-apare ceva....

cricric

parca pretul pentru autostrada asta era 6 si un pic de miliarde. cum de a sarit la 9?