News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Vroom Vroom!

Started by Ionut, September 17, 2011, 05:28:37 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Deci si in timpul noptii au radar. Mda. Sa inteleg ca in instanta se admite filmuletul?! Ca poza noaptea de la distanta nu-ti poate face. Sau se admite in cazul asta poza cu viteza captata/"locked" de pe ecran?

http://www.youtube.com/v/k8sj0xsdpxc

by Politia Romana Channel :police:


Ionut

QuoteCe viteză pot prinde tarifele taximetriştilor?

Atenție bucureșteni: taximetriștii au o veste bună și una proastă. Cea bună ar fi că șoferul care refuză curse, pe motiv că sunt prea scurte, ar putea fi suspendat până la un an. Vestea proastă? Vor un tarif de cel puțin doi lei pe kilometru.

Dacă sunt reclamați, șoferii indisciplinați - cum sunt cei ,,necizelați", cei care refuză o cursă sau care nu vor să închidă muzica dacă nu e pe placul clientului - pot rămâne fără autorizație. ,,Foarte bine", spune hotărât Lucian Marin, patronul Meridian Taxi, o firmă cu un parc auto de 1.300 de mașini, ,,oricum, sunt prea multe taxiuri comparativ cu cerințele pieței și, implicit, profitul companiilor este infim, nu există sau - mai rău - e pe minus". (Un amănunt important: ,,Micul Paris" are 9.000 de taxiuri autorizate, la aproape trei milioane de bucureșteni. Pentru comparație, adevăratul Paris, oraș cu 9 milioane locuitori, are o flotă de 15.000 de taxiuri.)

sursa: Capital

Pareri? :)

Ionut

QuoteRomânii inventivi reuşesc să alimenteze de la priză maşinile lor: Dacia, Tico şi Matiz | VIDEO

Mecanicii pricepuţi s-au închis cu zilele în garaje şi au ieşit triumfători atunci când au reuşit să arate satului că maşina lor "merge la priză". Inginerii noştri au luat însă treaba în serios.

În ţara aceasta, rar găseşti un inginer auto care să nu se fi gândit măcar o dată în viaţă să smulgă motorul cu combustie de pe Dacie şi să pună în loc unul electric. Aşa, ca să vadă cum merge. Maşina electrică nu promite multe: dacă porneşti cu ea pe autostrada Bucureşti-Piteşti, la kilometrul 70-80 te dai frumos jos, intri într-un PECO, îţi iei masă lângă geam şi strecori un cablu într-o priză. Ai de stat vreo opt ore. Plăteşti mai mult pe sucuri şi mâncare decât ai fi dat pe benzină, la o maşină obişnuită.

sursa: EVZ

Ionut

Precizari oficiale de la MT:

QuotePrecizări legate de  noile reglementări privind obligativitatea dotării autovehiculelor cu anvelope de iarnă

1. Scopul primordial al noii legislații este creșterea gradului de siguranță pe drumurile publice pe timp de iarnă și reducerea numărului de victime omenești ca urmare a echipării necorespunzătoare a autovehiculelor pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheață sau polei.

Creșterea siguranței este facilitată prin noua legislație având în vedere că anvelopele de iarnă schimbă în bine comportamentul unui vehicul în sezonul rece, micşorează spaţiul de frânare, menţin autovehiculul pe traiectoria dorită. În același timp, lanţurile sunt contraindicate pe gheaţă, iar utilizarea lor dăunează anvelopelor şi deteriorează îmbrăcămintea asfaltică a drumului.

2. Conform art. IV din Ordonanţă OG nr.5/2011, prevederile cu privire la obligativitatea dotării autovehiculelor cu anvelope de iarnă, lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate atunci când circulă pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei intră în vigoare de la 1 noiembrie 2011, iar legiuitorul nu a prevăzut în mod expres un interval de timp în care autovehiculele trebuie să fie dotate cu anvelope de iarnă ci doar în cazurile mai sus menţionate (drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei). În concluzie, dotarea autovehiculelor cu anvelope de iarnă, lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate nu depinde de o anumită perioadă de timp ci de condiţiile meteo, și anume drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.

3. Un conducător auto trebuie să achiziţioneze anvelope omologate, în concordanţă cu cele înscrise de către RAR în cartea de identitate a vehiculului şi care poartă marcajul M+S (sau M.S, sau M&S). Nu se recomandă anvelope de iarnă second-hand mai vechi de 4-5 ani sau la care înălţimea profilului lor este mai mică de 4 mm.

4. Apreciem că verificarea anvelopelor de către inspectorii ARR/RAR poate dura cel mult 15 minute, fără a se verifica integral starea tehnică a autovehiculului.

5. Anvelopele denumite comercial ,,all seasons" sau 4S, ca şi cele Alpin, Mountain sau Winter, pot fi acceptate dacă au marcajul specific anvelopelor de zăpadă (M+S, M.S., M&S), conform Directivei Consiliului 92/23/CE privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr. 54.

6. În cazul autovehiculelor cu masa totalã maximã autorizatã mai mică de 3,5 tone sau cu maxim 9 locuri pe scaune, inclusiv conducătorul auto, sancţiunea pentru nerespectarea prevederilor legale se aplică conducătorului auto de către reprezentanţii Poliţiei Rutiere conform OUG nr.195/2002, valoarea amenzii fiind de 600 - 1400 lei  şi se face venit integral la bugetele locale.

7. În cazul autovehiculelor de transport marfã cu o masã totalã maximã autorizatã mai mare de 3,5 tone şi a autovehiculelor de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducãtorului auto, sancţiunea pentru nerespectarea prevederilor legale se aplică după caz operatorilor de transport/întreprinderilor sau conducătorilor auto de către inspectorii de trafic ai ARR sau reprezentanţii Poliţiei Rutiere conform OUG nr.109/2005, valoarea amenzii fiind de 2500 – 4000 lei şi se face venit integral la Bugetul de stat sau bugetele locale, după caz. Dacă fapta constatată are ca efect şi blocarea unui sector de drum, sancţiunea contravenţională este de 5000 - 8000 lei plus costurile aferente intervenţiei de degajare a sectorului de drum afectat.

8. Statele europene care stabilesc obligativitatea ,,generală" de utilizare a anvelopelor de iarna în anumite perioade calendaristice şi în funcţie de condiţiile meteorologice sunt Finlanda, Estonia, Letonia, Lituania, Bosnia-Herţegovina, Slovenia. Două state au reguli chiar mai stricte, în sensul că utilizarea nu este condiţionată de condiţiile meteorologice: Suedia şi Norvegia. Obligaţia priveşte doar proprii cetăţeni/rezidenţi.

Statele europene care stabilesc obligativitatea ,,parţială" de utilizare a anvelopelor de iarnă, în sensul că acestea trebuie să fie folosite atunci când condiţiile de drum o impun (drumuri acoperite cu gheaţă/zăpadă/mâzgă/brumă/polei), indiferent de perioada calendaristică, sunt Germania, Austria, Slovacia, Cehia, Italia, Norvegia, Ungaria, Franţa, Spania. Statele europene care doar ,,recomandă" utilizarea anvelopelor de iarnă sunt Polonia, Portugalia, Belgia, Olanda, Bulgaria, Luxembourg, Marea Britanie, Irlanda, Danemarca, Grecia. În mare parte din aceste state este obligatorie utilizarea de lanţuri, acolo unde există marcaje rutiere în acest sens (Polonia, Portugalia, Bulgaria).

sursa: MT

frunzamihai

Masinile prinse de radar parca erau ca niste albine atrase de miere...Asa se opreau langa politie...parca nu se puteau abtine :)

davyl

Quote from: frunzamihai on October 27, 2011, 10:32:03 PM
Masinile prinse de radar parca erau ca niste albine atrase de miere...Asa se opreau langa politie...parca nu se puteau abtine :)
ha ha ha! Era pe vremuri in apropiere de Craiova, un turnulet al Politiei pe marginea lui E70 si pe care in zona toti il numeam "Borcanul cu miere"...Asa ca intelegi acum ca remarca ta are si aplicatie locala la Craiova! :lol:

Ionut

Noi la Buzau le spuneam borcane cu muraturi. :lol:
E unul faimos pe E85 in apropiere de Buzau, acum l-au desfiintat, e o ruina.

davyl

Quote from: Ionut on November 17, 2011, 03:20:06 PM
Noi la Buzau le spuneam borcane cu muraturi. :lol:
E unul faimos pe E85 in apropiere de Buzau, acum l-au desfiintat, e o ruina.
Saracele "muraturi"...ha ha ha

Si cel de la Craiova e o ruina.
Salutari din BXL  8)

Ionut

Autostrada noua in Polonia... asteptam si la noi Arad-Timisoara :)

http://www.youtube.com/v/MUtg8uMoaww

madad

Foarte tare, felicitari lor si multumim de stire 8)

Ionut

QuoteBulgarii vor sa ridice la 140 km/h viteza maxima legala pe autostrazi

Guvernul de la Sofia vrea ca viteza maxima legala pe autostrazile tarii sa fie ridicata de la 130 km/h, la 140 km/h, in acest mod urmand sa scada si numarul de soferi sanctionati, scrie publicatia Novinite care-l citeaza pe premierul bulgar. Bulgaria are aproape 500 km de autostrada, cele mai importante legand capitala Sofia de orase importante cum ar fi Varna, Plovdiv si Burgas.

sursa: 0-100.ro

Facem si noi la fel?  :police:

madad

si polonezii au ridicat limita anul asta la 140 km/h pentru autostrazi

Eu personal consider ca de la 130 km/h in sus, cresc enorm riscurile de accidente, din pacate cu deces.  :(

Ionut

Da, si mie mi se pare 130 km/h suficient. Mai ales ca la noi daca depasesti cu 10 km nu primesti amenda, deci poti merge deja cu 140. Deja 150 legal ar fi prea mult, mai ales ca noi nu avem infrastructura nemtilor. Si nici bulgarii nu o au, nu inteleg ce le-a venit.

davyl

Quote from: Ionut on December 14, 2011, 06:17:03 AM
Da, si mie mi se pare 130 km/h suficient. Mai ales ca la noi daca depasesti cu 10 km nu primesti amenda, deci poti merge deja cu 140. Deja 150 legal ar fi prea mult, mai ales ca noi nu avem infrastructura nemtilor. Si nici bulgarii nu o au, nu inteleg ce le-a venit.
Ionut, sunt de acord cu tine ca 130 km/h este suficient. Si mai ales ca romanii inca nu au deprinderile conducerii pe autostrazi, ca avand asa putine nu prea au unde sa cumuleze experienta. Iar tinerii cu pana la 2 ani de experienta (de la data de la care au luat carnetul) ar trebui limitati la maxim 110 km/h pe autostrada. E parerea mea personala si nu doresc sa o impun. Insa am constatat ca de multe ori a trebuit sa feresc tineri fara experienta pe autostrada care nu au stiut cum sa isi struneasca masinile... :(

Insa cand ai o masina mai puternica (unde numarul de cai putere depaseste 150-180 cp) viteza de 130 km/h e cam la limita. Multe din masinile noi din ziua de azi, consuma economic la viteze mai mari.

Eu unul personal am un Volvo xc60 care are viteza economica la 160 km/h.  :D In afara de Germania, nu am unde sa consum economic... O:-)

madad

Quote from: davyl on December 14, 2011, 12:48:51 PM
Quote from: Ionut on December 14, 2011, 06:17:03 AM
Da, si mie mi se pare 130 km/h suficient. Mai ales ca la noi daca depasesti cu 10 km nu primesti amenda, deci poti merge deja cu 140. Deja 150 legal ar fi prea mult, mai ales ca noi nu avem infrastructura nemtilor. Si nici bulgarii nu o au, nu inteleg ce le-a venit.
Ionut, sunt de acord cu tine ca 130 km/h este suficient. Si mai ales ca romanii inca nu au deprinderile conducerii pe autostrazi, ca avand asa putine nu prea au unde sa cumuleze experienta. Iar tinerii cu pana la 2 ani de experienta (de la data de la care au luat carnetul) ar trebui limitati la maxim 110 km/h pe autostrada. E parerea mea personala si nu doresc sa o impun. Insa am constatat ca de multe ori a trebuit sa feresc tineri fara experienta pe autostrada care nu au stiut cum sa isi struneasca masinile... :(
(...)

Eu as pune limita de 90 km/h pentru primul an de sofat si in al doilea an 110 km/h, doar din al treilea an as lasa regurile sa decurga ca in momentul de fata  ;)