Fortele Aeriene Romane

Started by Ionut, July 21, 2013, 04:32:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Balto

România a cumpărat un radar de aproape 14 milioane de euro de la Lockheed Martin

Compania de stat Romtehnica a achiziţionat un radar tridimensional, în valoare de 64,46 milioane lei (13,9 milioane euro), fără TVA, de la compania americană Lockheed Martin, potrivit unui anunţ publicat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).Contractul a vizat achiziţionarea unui radar tridimensional mobil-TPS-77, cu distanţă mare de descoperire, destinat apărării aeriene. Tipul procedurii a fost negociere fără anunţ de participare.
"Justificarea alegerii procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare: lucrările / produsele / serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive tehnice", se arată în anunţ.

News.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Harry

^^Va mai veni unul anul asta.
AN/TPS-77 este un radar mobil cu raza mare de actiune si localizare 3D. Acoperirea oferita de radar este de maxim 470 kilometri.


Balto

O nouă etapă în achiziția de rachete Patriot de către România: Pentagonul a atribuit Lockheed Martin un contract de peste jumătate de miliard de dolari

Departamentul pentru Apărare al Statelor Unite a atribuit un contract în valoare totală de circa 524 milioane dolari gigantului american al tehnologiei militare Lockheed Martin în baza căruia acesta va livra rachete Patriot model Advanced Capability Missile Segment Enhancement (PAC-3 MSE) și echipamente de suport la sol pentru acestea României, Arabiei Saudite și Qatarului. Data estimată de finalizare a contractului este 31 ianuarie 2021, potrivit Pentagonului. Lucrările aferente contractului vor fi efectuate în 6 centre de producție ale Lockheed Martin din SUA, localizate în Texas (două), Alabama, Arizona, Florida și Massachusetts.

Profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Bogdan_Cluj

Detalii despre achizitia de noi avioane de vanatoare / Fifor: Inca 4 aeronave sa completam escadrila de F-16 pe care o avem. In proiectie avem inca 36 de avioane F-16

Romania doreste sa completeze escadrila de F-16 cu inca patru aeronave si are in proiectie achizitionarea a inca 36 de astfel de aparate de zbor, a declarat, marti, ministrul Apararii Nationale, Mihai Fifor, transmite Agerpres. Ministrul a precizat ca Romania  a cerut Statelor Unite informatii daca exista avioane F-16 ce ar putea fi cumparate de tara noastra, insa nu a primit pana acum un raspuns.



Detalii: https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22296580-ministrul-apararii-detalii-despre-achizitia-noi-avioane-vanatoare-inca-4-aeronave-completam-escadrila-16-care-avem-proiectie-avem-inca-36-avioane-16.htm

Sorinus

16 avioane multirol operationale, desi nu pare, sunt mult mai mult decat au tarile vecine la momentul de fata. Ucraina are mai multe per hartie, dar multe nu sunt in stare de zbor. Doar un conflict cu Rusia ar cere multe avioane, dar chiar si cu 48 de F16 am fi depasiti.

SAM-uri moderne si macar 16 F16 operationale ar fi mai cost effective.

georgec

http://www.bizbrasov.ro/2018/03/05/reprezentantii-armatei-vizita-de-lucru-la-o-fabrica-bell-helicopter-pentru-vedea-ce-transfera-la-ghimbav/

Se pare ca elegerea pentru AH 1Z Viper este facuta, am cautat comparatii intre Viper si Apache si se pare ca alegerea lui Viper are logica, este un elicopter mai rapid, cu viteza de ascensiune mai mare , mai modern si probabil mai bine adaptat pentru Romania.


TibiV

Nu as baga mana in foc...
La 01.40 vad niste inadvertente la "Radius" si "Combat range"...

Iar la varsta am niste dubii.
Ei spun la AH-1Z ca "first flight 2000"... Dar celula este AH1 care a facut Vietnamul !...
Mi se pare ca este ca si cand ai "tuna" astazi un ARO 244 si ai zice ca este din 2018...
(Desi s-ar putea ca un ARO remotorizat si cu "avionica" modernizata sa se descurce onorabil fata de SUV-urile de astazi...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Nici la civili nu s-au schimbat mult conceptele de atunci. Materiale noi, motoare noi, computere pana si la buda, dar design-ul de baza tot ala este.
De exemplu, Boeing 747 a avut primul zbor in 1969. Ultima varianta, 747-8, a avut primul zbor in 2010.

TibiV

Da, dar job-ul lui 747 a ramas acelasi... Multe sute de pasageri transportati la distanta mare.
DAR intr-un 747 nu trage (aproape) nimeni... (Ma rog, cu exceptia aviatiei militare ruse cand ii apuca strechea...)

Si ca veni vorba.... Am citit undeva ca in lume mai sunt "hundreds of DC-3" functionale...  :D

PS
Acum imi dau seama ca se intelege ca ma opun AH-1Z...
Deloc, o tehnologie super-testata este OK pentru noi.
Doar ca nu imi plac "tromboanele" astea partinitoare de genul "first flight: AH-1Z 2000, AH-64 1975".... Adica Apache este preistoric...
Pai comandam noi un Apache cu 3 computere noi si un upgrade de motor si vom avea "first flight" in 2020...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Ionut, imi cer scuze dar aici nu avem "Parcare" si nu stiu unde sa pun stirea asta, care ne cam priveste direct...

În Crimeea au intrat în funcţiune noi staţii radar de tipul 55J6M 'Nebo-M', anunţă în ediţia sa de marţi semioficiosul Izvestia, citând o sursă din comandamentul superior al forţelor aeriene ruse, potrivit publicaţiei Vzgliad.

Aceste staţii radar, al căror număr nu este precizat, au fost instalate la începutul anului 2018 pentru a controla spaţiul aerian din întreaga zonă a Mării Negre, conform ziarului menţionat.

Respectivele sisteme au capacitatea de a detecta până la 200 de ţinte - de la elicoptere şi avioane, până la aparate hipersonice şi rachete de croazieră care se deplasează cu viteze de până la 18.000 km/oră - pe o rază de până la 1.800 km şi la altitudini de până la 600 km, fiind capabile de a calcula coordonatele lor exacte.

Conform presei ruse, aceste staţii radar de frecvenţe mari şi medii analizează date despre ţinte hipersonice şi aerodinamice în condiţii meteorologice dificile şi transmit informaţia colectată forţelor antiaeriene.

Astfel de radare pot detecta, capta şi urmări ţinte în afara atmosferei şi pot determina nu doar coordonatele, ci şi apartenenţa acestora.

Sistemele radar 55J6M 'Nebo-M', unul dintre cele mai avansate din clasa lor, sunt de regulă montate pe o platformă mobilă şi pot fi transportate rapid în orice parte a Crimeei, relevă media ruse.

Fostul şef al forţelor antiaeriene ruse, Aleksandr Gorkov, a declarat pentru Izvestia că, datorită acestor radare, Marea Neagră este astfel acoperită complet de un câmp radar. Prin intermediul acestor radare, Rusia poate controla spaţiul aerian până în strâmtorile Bosfor şi Dardanele, mai spune el. 'Sunt staţii radar de detectare pe distanţe lungi, care permit monitorizarea situaţiei aeriene, a activităţii aviaţiei şi pot identifica potenţialele ameninţări la mari distanţe', a adăugat Gorkov.

Potrivit Vzgliad, aceste radare noi şi-ar fi demonstrat deja eficienţa la baza aeriană rusă Hmeimim din Siria.

https://www.agerpres.ro/politica-externa/2018/04/03/rusia-a-inceput-sa-exploateze-noi-radare-in-crimeea-cu-care-monitorizeaza-intreaga-zona-a-marii-negre--85396
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Ellison, Raytheon: România va primi cea mai nouă configuraţie Patriot, cea folosită şi de Armata Statelor Unite. Europa se confruntă cu cele mai mari provocări de la căderea Zidului Berlinului

Compania americană Raytheon va livra României cea mai nouă configuraţie a sistemului de rachete Patriot, cea care este folosită şi de Armata Statelor Unite, iar specialiştii români vor avea şansa de a contribui în viitor la optimizarea şi modernizarea acestui sistem, în contextul în care Europa se confruntă cu provocări de securitate fără precedent de la căderea Zidului Berlinului, în 1989, a declarat miercuri country managerul Raytheon, Mike Ellison, în cadrul unei conferinţe de presă organizate cu ocazia expoziţiei internaţionale Black Sea Defense & Aerospace (BSDA) 2018. Ministrul Apărării, Mihai Fifor, şi ambasadorul Statelor Unite, Hans Klemm, au participat miercuri la deschiderea BSDA 2018.

Informatii si poze pe News.ro

elphax

deci rusii au 2 radare noi care pot sa vada tot ce zboara peste Marea Neagra
si noi tocmai ne pregatim sa montam rachetele ( cam intr-un an vor fi operationale)  - care pot sa dea jos cam tot ce se apropie de granitele noastre - bineinteles cu un cost semnificativ

tom_sawyer

Începe modernizarea pentru 21 aeronave IAR 99 Şoim

Ministerul Apărării Naţionale doreşte să înceapă în acest an modernizarea a 21 de aeronave IAR 99 Şoim.

Acestea ar urma să fie avioanele şcoală pentru piloţii care vor opera aeronavele F16 din dotarea Forţelor Aeriene Române.

Primul avion a fost dus deja la Uzina de la Craiova şi a fost stabilită o colaborarea pentru începerea modernizării între Armată, Ministerul Cercetării şi  Ministerul Economiei.

RRA

tom_sawyer

Avioanele IAR-99 vor fi modernizate la standardul ,,Super Șoim" pentru 124 milioane de euro.

,,Dotarea Forțelor Aeriene cu avioane multirol F-16 impune asigurarea unei platforme de antrenament avansat prin reconfigurarea sistemelor de avionică și de control al zborului aeronavelor IAR-99", se arată în scrisoarea transmisă Parlamentului spre aprobare de către ministrul Mihai Fifor și obținută de HotNews.ro.

Potrivit acestuia,în dotarea actuală a Ministerului Apărării Naţionale se află 10 aeronave şcoală IAR-99 Standard (în configuraţia de bază, clasică de la nivelul anului 1989) şi 11 aeronave IAR-99 Şoim (modernizate cu sistem de avionică la nivelul anului 1996, folosite pentru a facilita instruirea pe aeronavele MiG-21 LanceR).

hotnews.ro

tom_sawyer

Dupa Airbus si Bell, baga si Lockheed Martin o oferta pentru elicoptere:

Competiția elicopterelor militare cumpărate de România: Lockheed Martin propune elicopterele Blackhawk pentru toate forțele Armatei și un centru european la Romaero pentru modernizarea și mentenața aparatelor de zbor de pe continent

În timp ce americanii de la Bell discută cu Armata pentru a produce și a vinde în România elicoptere de atac, iar francezii de la Airbus propun României elicoptere militare produse la fabrica din Brașov, compania americana Sikorski, deținută de Lockheed Martin, intră și ea în competiție și propune celebrul elicopter Blackhawk pentru toate forțele Armatei - un ,,all-in-one", pentru toate tipurile de misiune.

Deși ar fi vorba de o achiziție majoră, aparatele nu ar urma să fie construite în România. În schimb, compania americană propune deschiderea la Romaero, în București, a unui centru european pentru personalizarea, modernizarea, reparația și întreținerea elicopterelor, nu doar ale României, cât și ale altor aliați de pe continent, după cum au detaliat reprezentanții Lockheed Martin într-un interviu acordat HotNews.ro.

,,Elicopterul propus este așa numitul "all-in-one", sau mai tehnic spus, "multi-misiune" și este capabil să îndeplinească practic toate tipurile de misiuni militare și civile. Folosirea unui singur tip de elicopter pentru toate misiunile este eficientă din punct de vedere al costurilor de achizitie și suport logistic datorită "economiei de flotă" (discount de cantitate și repartizare costuri nerecurente pe un număr mai mare de produse)", a precizat pentru HotNews.ro, John Neilson, Director of Communications EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), Lockheed Martin.

Oficialul companiei americane susține că elicopterul Blackhawk este singurul elicopter multi-misiune produs in Europa, și care este de asemenea și un elicopter militar.

,,Toate celelalte elicoptere europene multi-misiune nu sunt militare ci militarizate, adică nu sunt triplu redundante în ceea ce privește echipamentele hidraulice, electrice și de misiune, nu au capabilități intrinseci de protecție împotriva prabușirii, nu sunt capabile să decoleze în 90 secunde, nu au rezistență la balistica de 23mm, sau nu sunt operaționale pe orice tip de vreme și orice tip de teren", a mai declarat Neilson pentru HotNews.ro.

,,Sikorsky intenționează să dezvolte în cadrul Romaero un Centru European pentru personalizarea, modernizarea, întreținerea și reparația elicopterelor Blackhawk. Va fi unicul centru de acest fel din Europa. Sikorsky are un centru de producție și un număr mare de utilizatori de elicoptere Blackhawk în Europa, dar nu are un astfel de centru de modernizare, întreținere și reparații, iar România a fost considerată cea mai bună opțiune, datorită vastei sale experiențe aeronautice. Mai mult, acest centru va oferi o perspectiva operațională de cel puțin 30 ani, întrucât modernizarea, întreținerea și reparațiile vor avea loc pe întreagă perioada de utilizare a elicopterelor, chiar și după ce producția încetează", a detaliat John Neilson pentru HotNews.ro.

Întrebat dacă unele elicoptere ar putea fi samblate și în România, reprezentantul Lockheed Martin a specificăt că ,,în România se va face doar personalizarea, modernizarea, întreținerea și reparațiile, dar nu și producția, din motivele economice și legate de eficientă expuse mai sus".





Powered by API/PUM imgur uploader

hotnews.ro