Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Valeantudor

#495
alecu26, mai citeste o data mesajele lui frunzaverde de pe ultimele doua pagini. Nu ajuta pe nimeni un tunel dedicat doar traficului local. Pur si simplu nu merita pentru cele 5000 de masini care trec pe acolo zilnic. In plus, nu putem porni la drum cu ideea ca "hai sa le dam proiectul asta, sa invete sa faca tunele pe banii nostri" - tinand cont si de costurile foarte substantiale pe care le aduce cu sine construirea si intretinerea unui tunel.

MNU

Cum sa spui ca traficul pe DN6 este trafic local? Si daca constructia A6 nu se intrevede asa de curand, tunelul e foarte profitabil. Nu vorbim aici de cine stie ce proiect de genul celor din Alpi.

Ni s-a atrofiat atat de mult perceptia pe acest subiect incat ni se pare ceva extraordinar un banal tunel de 700 m?

stangabriel

Tocmai ca Dn 6 nu e foarte dificil ca traseu, un tunel l-ar face si mai usor in o zona unde viteza scade, creste consumul de combustibil si ambreiaj, apoi frane la coborare, ca la unele curbe trebuie sa mai calci si frana. Acest tunel ar da  Dn 6 inca un motiv sa fie utilizat ca alternativa, pana terminarea Sibiu Pitesti, apoi va ramane pe el traficul Craiova , pod Calafat -- vestul tarii. Am avut de facut un transport cu un tir din zona Timis si a ales varianta pe Dn 6 pana la Ploiesti Nord, deci mult mai lunga decat pe Deva Brasov Ploiesti. Si sunt inca multi care merg pe Dn6 , doar ca li se par mai putine serpentine. Acum avem si autostrada completa pana la Lugoj.

Concluzia legata de A6 e ca A1 Sibiu Pitesti va trage tot traficul de tranzit din Sud , iar Dn6 ramane pentru trafic local si de urgenta de tranzit in caz de blocaj . de ce sa nu-l facem mai atractiv cu un tunel in locul potrivit.

alecu26

#498
@valeantudor: probabil exact la fel gândesc și cei din CNADNR.  Dar de când 5000 de autovehicule din care multe tiruri e ceva puțin?  As mai fi zis dacă erau acolo 2 viaducte unul la urcare și unul la coborâre și un Debleul de 15-20 de metri, dar acolo acest tunel e cum am zis unul din cele mai eficiente din tara. Ăsta cu atât mai mult cu cât DN6 este cuprins intr-un program de upgrade spre un fel de DX (a se vedea nenumăratele centuri). Și garantat experiență și expertiza câștigate în urma unui asemenea tunel ar aduce nenumărate beneficii având în vedere ca urmează kilometrii întregi de galerii de tunel pe PiSi.
Dacă tu crezi ca noi ca tara putem trece la execuția a vreo 10 km de galerii așa. ....pe nepusa masa te înșeli.
Drumurile noastre POATE;

Valeantudor

Bun, hai sa o luam matematic. Conform datelor CNADNR, standardul de cost pentru un tunel de 2 benzi + banda de urgenta este de 27,500 EUR/ml (asta era in 2010, date mai noi nu am gasit; totusi, sa pastram datele astea). Un calcul simplu ne duce la un cost de 700 x 27.500 = 19.250.000 EUR pe sens, adica 38.500.000 EUR pentru ambele sensuri (nota: e un cost absolut minim - cel mai fericit scenariu posibil). Dupa cum se vede, e un cost imens pentru doar 700 metri de drum.

Exact pentru situatii de genul asta se fac studii de fezabilitate, sa se vada daca "merita", adica daca beneficiile justifica costurile si cred ca e foarte clar ca doar tunelul nu justifica investitia de 38m EUR. Ar ajuta faptul de a-l face impreuna cu autostrada insa ma indoiesc ca in urmatorii 4-5 ani traficul de 5.000 masini zilnic va depasi pragul 20.000 masini zilnic, cum se intampla pe alte rute, ca sa se justifice necesitatea urgenta a unei autostrazi (mai ales tinand cont de faptul ca vom avea in cativa ani ruta A1 completa).

Referitor la "expertiza", imi mentin pozitia: nu poate fi acceptabil faptul de a permite unui constructor sa "invete" sa faca tunele pe banii nostri. Exista experti, exista firme cu experienta si exista destule studii si exemple la alte tari. Nu suntem primii din lume care au nevoie de tunele prin munti asa ca nu e nevoie sa reinventam noi roata. Daca un constructor e dispus sa faca proiectul asta pe banii lor, ca sa aiba avantajul experientei unui proiect similar la noi in tara cand se vor deschide ofertele pentru PiSi atunci e alta treaba - insa nu pe banii nostri.

MNU

Pai tu citesti raspunsurile anterioare? Despre ce sensuri vorbesti? Despre ce banda de urgenta vorbim daca e vorba de un tunel pe un drum national 1+1? Acel tunel are doar un "tub" (nu doua) si e prevazut cu o galerie de serviciu. In plus, e pozitionat pe un tronson din reteaua "core" ce constituie o "gatuire" (bottleneck), perfect eligibil la finantare UE.

PS: Daca se poate, mi-as dori astfel de investitii pe TOATE traversarile montane pe DN care urca pe serpentine.

Valeantudor

Si atunci cum vrei? Sa facem un singur tunel, 1+1, de 20 milioane de EUR (minim) pentru 700 metri? Si cand va fi construita A6 ce facem? O luam de la capat, cu alt tunel?

dr4qul4

Pe langa serpentina, tunelul ar actiona si ca centura pentru Plugova.
Sunt doar 20 mil euro (daca se face la standard de autostrada half-profile). 

Daca s-ar alege o varianta de DN , cu panta mai mare, ar putea fi mai ieftin. Posibil chiar si cut&cover ....

Iar UE a insistat pentru el asa ca are minim 85% finantare.
Eu as merge pe varianta in care, pe viitor sa faca parte din A6 . chiar daca ar fi putin mai scump.

Daca il incepeau la timp (in acelasi timp cu VO de pe DN6) acum era gata (nu cred ca poate dura mai mult de 2 ani) si nu ne costa nimic: aveam doar o absorbtie mai buna.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: Valeantudor on January 02, 2016, 12:42:56 AM
alecu26, mai citeste o data mesajele lui frunzaverde de pe ultimele doua pagini. Nu ajuta pe nimeni un tunel dedicat doar traficului local. Pur si simplu nu merita pentru cele 5000 de masini care trec pe acolo zilnic.

Mai citeste si tu odata ceea ce a scris frunzaverde...

A spus ca in momentul asta, cand avem atatea urgente pe lista de prioritati, nu are rost (inca) sa ne apucam de A6 Lugoj-Calafat, care va costa probabil in jur de 1,5 miliarde euro.
Numai zona pur montana ar consuma probabil un miliard de euro.

Dar nu a spus nicaieri ca daca putem elimina un bottle-neck si o zona extrem de periculoasa (serpentine si panta accentuata) pentru 20 de milioane de euro (poate 22 sau 25, dar la fel de bine ar putea sa fie 18) atunci sa nu o facem.

frunzaverde discuta despre oportunitatea si costurile lui A6 in momentul asta, nu despre o imbunatatire punctuala pe DN6 deja existent.
In orice caz eu cred ca tunelul ala este o investitie buna, cu un foarte bun "value"for the money"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Valeantudor

#504
Ai dreptate, nu a mentionat nimic strict de tunel. Ce am scris mai sus e parerea mea personala.

LE: datorita locului meu de munca am invatat cate ceva despre investitii si una dintre primele reguli ale unei investitii este faptul ca intotdeauna trebuie sa iesi "pe plus". Folosind datele prezentate de frunzaverde am ajuns la concluza ca situatia curenta de pe tronson nu justifica costurile, cel putin nu acum. Stiu ca asta imi atrage antipatia multor colegi de pe forum, in special a celor care locuiesc sau circula des pe tronsonul asta, insa sunt realist.

TibiV

Pai si cam ce care ar fi datele care te-ar scoate "pe plus" ?
Cum masori tu rezultatele in cazul acestui tunel astfel incat contructia lui iti da cu minus ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

tunelul acesta trebuia sa fie deja facut ca parte a modernizarii DN6.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Quote from: Valeantudor on January 02, 2016, 01:34:37 PM...

Ai extrapolat prea mult postul meu. Nu am vorbit niciodata de oportunitatea tunelului plugova. Pe care o consider maxima in situatia actuala.

1. Traficul de 5-7000 e in principiu trafic de medie si lunga distanta, dn 6 fiind last mile (deversor/colector) A1 - Oltenia. Nu are trafic de autostrada dar ar beneficia complet de o infrastructura rapida de capacitate mai mica. Care exista pe toată distanta Lugoj Craiova cu excepția tunelului Plugova.

2. Niciodata nu se construiesc ambele tuburi ale unui tunel cu doua cai inainte de a se construi a doua cale a șoselei. E stupid dpdv al costurilor sa ai un tub nefolosit decenii sau ani. Se face fix pe dos. În multe situatii se face autostrada completă și UN singur tub la tunele (tunelele fiind cele mai scumpe) cu gâtuire la tunel. Peste ani sau decenii se face si al doilea tub cand traficul obliga si exista bani. Din italia si austria (unde avem si 50 de ani între tuburi) pana in serbia si franta asa se face. Deci, la stadiul asta, vorbim de UN singur tub. Deci maxim 19 mEur.

3. La multe tunele de autostrada se renunța la banda de urgenta din ratiuni de cost. Cum A6 pe sectiunea montană va fi drum expres cf masterplan (adica drumul nu va avea benzi de urgenta e absurd sa construim asa ceva la tunel).

4. Standardul de cost e maximal. Cum proiectul e simplu si se liciteaza ca proiect singur va costa mai puțin. 10-15 mEur sună rezonabil, mai ales ca proiectarea e făcută.

Suma asta ar face ca DN6 sa fie infrastructura semirapida între Craiova si Lugoj, facand drumul future proof pana cel putin in 2025. Dupa mine tunelul Plugova e cea mai bună investite posibila pe reteaua de DN din Romania
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cricric

Pe centura la Domasnea se circula acum?

dr4qul4

DA.

De fapt, daca te uitai pe Google traffic ai fi observat ca e destul de circulata la ora aceasta.....iar la Plugova avem accident
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024