News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Nu renuntam la nimic. Pur si simplu va fi imposibil sa cheltuim banii UE pe 2014-2020 in timp util numai pe proiectele mari de tip PiSI + Cobra + A8 + A7 + centura Bucuresti. Desi insumate acestea depasesc cu mult sumele disponibile, fiind complexe, vor dura. SI IAR VOM PIERDE BANII. Putem insa face usor A6 numai de la Lugoj la Caransebes. Timp de implementare: 2-2,5 ani, incl. studii si proiectare si executie. Daca se vrea. Avantaje:
- cost redus, zona de campie
- actualul DN6 este in unele zone drept si se circula cu viteza f. mare (140-150), ceea ce face sa fie extrem de periculos
- zonele drepte sunt urmate de unele zone curbe, care din nou pot conduce la accidente, mai ales pe carosabil alunecos
- existenta autostrazii inca de la Caransebes face mai usor de suportat (psihologic) trecerea prin zona dificila Orsova-Caransebes

Asadar cu un cost redus se poate obtine o crestere semnificativa a sigurantei si confortului, plus un buffer financiar pentru riscul de pierdere a finantarii.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

vancouver,

chiar dacă scoatem CoBra din lista ta (din simplul motiv că NU este pe fonduri UE) banii de la UE tot nu ajung...

Şi dacă vei încerca un vot aici pe forum vei vedea că DACĂ rămân ceva bani, tot A7/E7 ar avea de câştigat...

Mai ţii minte când m-ai certat (acum vreo două luni) pe absorbţia fondurilor europene ?....
Şi ai văzut până la urmă că nu am greșit...

Hai să îţi spun ce cred eu...
Deşi pare imposibil, pe 2014-2020 vom avea absorbţie de 99,x %.
Avem MP, avem prioritizarea...
Dacă nu ne iese, atunci este cazul să fim excluşi din UE.
Pentru exagerat de multă prostie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: liviu on December 27, 2015, 04:16:38 PM
Pentru că apar referiri la anii '60-'70, vă reamintesc că după 1989 studiul de trafic indica singura autostradă rentabilă între București și Giurgiu, prin trafic.

In 1995, Romania nu-si permitea sa construiasca nici macar un km de autostrada. Punct. In 1995, statul roman de-abia a gasit fonduri sa asigure combustibilii necesari pe timp de iarna, printr-un imprumut via Bancorex, care, pana la urma, a contribuit la falimentul Bancorex.

Quote from: liviu on December 27, 2015, 04:16:38 PM
Susținător al autostrăzii între Pitești și Dr. Tr. Severin este ambasadorul Sloveniei

Si? Poti sustine foarte multe chestii, inclusiv acea autostrada. Avem un Master Plan de transport facut cat-de-cat profesionist, avem o lista de prioritati, avem un acord cu UE. Vorbele unui politician sau diplomat nu au nici o valoare pe langa cifrele seci.

Quote from: liviu on December 27, 2015, 04:16:38 PM
Cât trafic rutier este în Macedonia și de unde au bani să investească în 7 autostrăzi? Am observat vara aceasta că e slab de la nord la sud (ramurile culoarului X), așa că de la est la vest (culoarul VIII) cred că nu se impune.

Construiesc TREI loturi de autostrada, nu trei autostrazi:

Demir Kapija-Smokvica 25 km : fonduri UE + BERD + BEI, contributia nationala e de 6 milioane de euro, e considerat proiect vital pentru UE; Kicevo-Ohrid si Skopje-Stip : 99 km impreuna : fonduri chinezesti prin EximBank, constructie in regim BOT.

Kicevo-Ohrid si Skopje-Stip sunt, bineinteles, intarziate. Sunt in constructie din 2014, au deja un an de intarziere, iar unul din loturi este pe cale de a fi reziliat si abandonat (lucrarile sunt oprite).

Practic si-au crescut datoria publica cu 10% din PIB pentru cele trei proiecte; in trei ani si-au dublat datoria publica pana la un nivel nu neaparat sigur pentru o tara ca Macedonia (45%),  si e foarte posibil sa se trezeasca si fara autostrada.

Restul pana la 7 sunt politicianisme. Tratamente bituminoase curente sunt incadrate in cele 7...

Quote from: liviu on December 27, 2015, 04:16:38 PM
Cât despre traficul pe podul de la Calafat puteți observa că el a crescut constant fără nicio autostradă de la inaugurarea din 2013: 8392 nr. autoturisme săptămânal medie, în 2014 – 10975 nr. autoturisme săptămânal medie, 2015 – 14000 nr. autoturisme săptămânal medie. Modernizarea DN56 nu este finalizată.

Da, de la nivel de drum comunal la nivel de drum judetean. Ura. Bulgarii spuneau minimum 3000 pe zi in primul an, si minimum 8400 pe zi in 2030, cu predictia cea mai probabila la 11500 in 2030... Si 30 de trenuri!

Quote from: liviu on December 27, 2015, 04:16:38 PM
Traficul urmează autostrada.

Traficul merge intre un punct de origine si unul de destinatie pe cel mai avantajos drum. Clar?

Quote from: liviu on December 27, 2015, 04:16:38 PM
Care este soluția? Așteptăm ca bulgarii și sârbii să-și conecteze autostrăzile?

Bulgarii si sarbii isi conecteaza autostrazile acum. Autostrazi si coridor in dezvoltare din 1967, care este mai scurt, mai usor, si mai direct decat serpuiala inutila prin Romania si Bulgaria, care se cocoata pe munti, coboara la Dunare, se cocoata din nou pe munti si apoi coboara.

In Serbia e in constructie tot segmentul lipsa. Iar in Bulgaria, de la Sofia pana la Slivnitsa, singurul segment lipsa, drumul e 2+2 aproape complet fara intersectii la nivel si cu profil de drum rapid (si centuri ocolitoare), iar de la Slivnitsa la vama e prima cale a unei viitoare autostrazi (drum 1+1). Bulgaria are fonduri pentru a finaliza segmentul respectiv pana in 2018. Serbia va fi gata in 2017.

In schimb, "coridorul prin Romania" nu are nimic gata. Singurul lucru existent este Arad - Lugoj si podul. In rest... ciuciu. Oricati bani ai turna in A6 pana la Calafat, partea Bulgara tot nu va avea nimic gata inainte de 2030 cel mai devreme. Si gata pentru ce? De ce ar alege cineva A6 prin Romania cand A1 prin Serbia e mai scurt, mai usor si mai rapid? Chiar si daca ambele coridoare au autostrada complet?

Traseul prin Serbia este mai avantajos din toate punctele de vedere decat ipoteticul A6. Traficul a votat deja "cu rotile". Infrastructura prin Serbia si Macedonia e gata sau aproape gata de decenii. De ce vrem s-o duplicam intr-un amplasament mult mai rau? De prosti? Cand avem alte coridoare care gem sub trafic deja existent?

A6 e utila, dar NU pentru traficul de tranzit european. Care deja are solutia optima aproape completa. A6 e necesar pentru nevoile sudului Romaniei. Atat. Si va fi implementata in momentul in care backbone-urile vor fi complet implementate.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

MNU

Eu as zice ca API si PUM ar trebui sa repuna "pe tapet" proiectul tunelului de la Plugova.  Daca vrem sa facem atractiv acest traseu pentru traficul de lung parcurs.

In acelasi timp, poate fac si bulgarii ceva catre Vidin.

stefanudrea

E tarziu pentru noi sa mai facem ceva. Avem absortie 100% fonduri europene, bulgarii si sarbii se unesc curand, sunt putine masini pe defunctul de pe acum coridor european. Ce rost are tunel la Plugova? Vedem si noi peisajele de pe celebrul melc DN6. Si asa trec putine masini, nu? Mai interesant sa oprim in parcari sa admiram natura decat in tunel. Mare prost ala care a facut A6, de acum complet inutila. Parca cineva zicea faceti autostrazi si vor aparea locuri de munca. Eu stiu cine si cred in ce a zis, dar daca A6 e un mare fas ce rost are sa dezvoltam Romania? Poate fac bulgarii ceva, noi nu mai avem bani, sunt toti cheltuiti.

AFC

Pana la urma fiecare are dreptul la o parere insa argumentele sintetice si analitice aduse in discutie releva ca nu exista fundamente economice si nici de alta natura care sa justifice demararea A6 pe termen mediu/scurt. Reabilitarea competa a DN6 plus centuri acolo unde lipsesc ( Mihailesti, Rosiori , Caracal, Craiova Sud, Filiasi, Strehaia...) trebuie finalizata cat mai rapid la fel ca reabilitarea E79 Craiova-Calafat si ar fi suficient in prima faza tinand cont de valorile de trafic existente. Eu vad A6 ca un culoar sudic alternativ la A1, pregatita sa preia trafic din sudul si  SE tarii pe directia vest, cu conectare la centura sud a Bucurestiului si evident la viitoarea A0. Cred ca un traseu care coboara spre sud-vest plecand din centura sud a Bucurestiului poate fi interesant si in perspectiva in care dintr-un anumit punct s-ar desprinde traseul unei legaturi rapide (nu zic autostrada) cu Bulgaria, evident incluzand constructia unui pod nou peste Dunare.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

dr4qul4

Daca in fiecare zi vrem o noua autostrada atunci nu ne vom tine de MPGT.

Iar daca incepe ceva pe A6 (ca sa nu ne ramana fonduri desi nu vad cum ar fi posibil atat timp cat proiectele cu punctaj mai mare insumeaza 9,5 mld Euro la care se adauga contractele in executie/semnate/in curs de semnare), atunci va trebui sa inceapa cu Bucuresti-Alexandria, si mai ales cu VO Mihailesti si VO Caracal.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

MNU

Celor care insista cu propunerea "A6 ca plan de rezerva pentru eventualitatea ca nu acoperim sumele cu proiecte", le adresez intrebarea: ce parere aveti, ca plan de rezerva, care proiect ar fi mai important? A6 sau A0, de exemplu?

Imi doresc foarte mult A6 dar stiu ca va ajunge la finantare dupa rezolvarea tuturor prioritatilor mentionate in atatea posturi anterioare. Hai sa grabim executia lor in ordinea fireasca si sa vina cat mai degraba si randul A6 la finantare.

stangabriel

Deci centura Strehaia si tunel Plugova si lasam A6 sa se odihneasca la Lugoj.

Cati bani tunelul?

dcr965

Quote from: stangabriel on December 28, 2015, 02:42:26 PM
Cati bani tunelul?
Intrebarea, fireasca, as zice eu, pentru cei care hotarasc ce si cum, banii sunt de luat sau de dat?

nenea_hartia

#490
@stangabriel: Am răspuns aici.

frunzaverde

#491
Quote from: stefanudrea on December 28, 2015, 07:54:04 AM
Ce rost are tunel la Plugova?

Tunelul Plugova este o investitie utila si potrivita din punct de vedere al costului si utilitatii pentru a imbunatati fluiditatea, confortul, viteza si siguranta unui drum cu 5000-7000 vehicule etalon.

O autostrada pentru un trafic de 5.000-7.000 de vehicule etalon este un elefant alb, o inutilitate, mai ales in conditiile in care avem segmente de drum cu o banda pe sens cu MZA 20.000.

Quote from: stefanudrea on December 28, 2015, 07:54:04 AM
Parca cineva zicea faceti autostrazi si vor aparea locuri de munca.
Eu stiu cine si cred in ce a zis, dar daca A6 e un mare fas ce rost are sa dezvoltam Romania? Poate fac bulgarii ceva, noi nu mai avem bani, sunt toti cheltuiti.

Are foarte mult rost sa dezvoltam Romania, dar ca sa dezvoltam Romania trebuie sa bagam banii in proiectele care vor aduce cel mai mult "bang for the buck". Nu poti baga bani in proiecte care "aduc potential" si "promoveaza dezvoltare economica" si "au oportunitate pe termen lung" si alt bullshit de genul asta in conditiile in care in ZECI de alte locuri in Romania efectiv arde, dezvoltarea economica e blocata, se moare pe sosele, se circula dincolo de crush load-uri.

DN6 inca are capacitate optima disponibila. Avem zeci de sectoare care nu doar ca nu au capacitate disponibila ramasa, ci se apropie de maximul fizic - crush load. Avem sectoare la crush load adica e o coloana completa de masini de la un cap la altul, si efectiv nu mai incape nimic in plus.

Sa dezvolti A6 acum e ca si cum un dispecer la ambulanta ar trimite singura ambulanta disponibila la un pacient suferind de "o migrena usoara" in conditiile in care pe celelalte linii are o femeie gravida in luna a 9-a, un pacient cu atac de cord, un accident de masina si un incendiu cu victime. In opinia mea ar fi un act criminal.

Eforturile Romaniei trebuie in clipa asta sa se duca spre inchiderea coridorului Constanta - Nadlac, si ce ramane, pentru convertirea zonelor cu trafic >=10.000 in autostrazi.
Deci:
- prioritatea 0: PiSi + Deva - Lugoj + A0.
- prioritatea I: CoBra, Bucuresti - Bacau - Iasi, Tg. Mures - Cluj, Craiova - Pitesti. Din A6 se poate include cel mult Bucuresti - Alexandria si Lugoj - Caransebes. ATAT. Si asta la concurenta cu A7, care, in principiu ar inlocui DN2, o infrastructura si mai supra-saturata, si mai puternic structurata ca coloana vertebrala a zonei, si mai putin dezvoltata (atat rutier cat si economic) decat DN6.
- prioritatea II, adica wishlist pentru dupa 2030, vise umede si alte asemenea restul conexiunilor importante. 

Clar? Terminati cu patriotismele locale de doi bani; Romania a fost condusa de ele prea multa vreme, cu rezultatele care se vad si azi - putini kilometri in uz, putini in constructie, multa carioca aruncata pe foi in Paint. AJUNGE.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

#492
@frunzaverde, lasa-l, te enervezi degeaba, probabil nu a auzit de notiunea "cost de oportunitate".

Tunelul de la Plugova poate fi si tubul 1 al viitoarei autostrazi A9. Pana atunci insa ar ajuta enorm DN6.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Dupa citirea mesajelor tuturor de aici si mai ales frunzaverde, imi schimb parerea conform majoritatii:
- nu este cazul sa ne ocupam deocamdata de o continuare a A6
- in schimb trebuie promovat tunelul de la Plugova, la profil de drum national, fara legatura cu viitoarea autostrada (care si ea probabil va necesita un alt tunel in zona).
- A6 Lugoj - Craiova (sau Lugoj - Calafat) revine pe tapet numai dupa finalizarea completa a A1 + A0 (A0 macar pe jumatate).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

Tunelul de la Plugova e unul din cele mai rentabile care se pot găsi în tara ăsta(timp, combustibil, etc).  Având o lungime scurta nu aduce probleme mari de întreținere și operare. Doar căposi din Cnadnr nu văd ăsta. E probabil mai eficient decât cine știe ce centura la vreun orășel.
În plus ar creste cât de cât know-how-ul în vederea lui PiSi (pt Lugoj deva e prea tarziu). Ar ajuta sa vina furnizorii specializați în romania,  ar scădea și preturile acestor furnizori la al doilea și al treilea proiect realizat, etc.
Dar parcă văd ca la o interpelare API o vor baga pe aia cu MPGT și ca da cu virgula.
Drumurile noastre POATE;