Author Topic: Efectele economice ale dezvoltarii infrastructurii  (Read 13200 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ghrt

  • Officer
  • ***
  • Posts: 158
  • Karma: +45/-13
Re: Efectele economice ale dezvoltarii infrastructurii
« Reply #15 on: December 27, 2013, 06:14:31 PM »
Cred că un prim efect palpabil este cel al A2 asupra turismului pe litoralul RO. Ar fi interesant de văzut nişte cifre şi de aflat părerea celor implicaţi în industria hotelieră de pe litoral.
Un efect probabil important are şi Bucureşti - Piteşti, dar autostrada fiind deschisă de mult timp este greu de cuantificat acest efect.

Goldmund

  • Hero
  • *
  • Posts: 534
  • Karma: +292/-440
    • Google Maps-Stuttgart
Re: Efectele economice ale dezvoltarii infrastructurii
« Reply #16 on: December 27, 2013, 09:45:11 PM »
nu e chiar corect calculul, masina nu consuma la fel la 50 si la 100 km/h, la 100 consuma mai mult
.................

Chiar si acest calcul este relativ:
daca cineva merge de la Bucuresti la Arad pe DN-uri, chiar daca media este de 50km/h, iar al doilea ar merge doar pe A1(sa spunem gata in intregime  :zen: ) cu o medie de 100km/h, al doilea ar avea un consum de carburant mult mai mic decat primul:
in timp ce primul ar trebui sa schimbe de 'n' ori vitezele, sa franeze infinit mai des, sa stea dupa carute si tractoare, dupa pietoni si animale, sa accelereze si sa franeze de nenumarate ori, etc.,etc., al doilea ar merge 'snur' pana la destinatie. Autostrada(special in cazul Romaniei) ar scoate tara din epoca inceputului de secol 20(cu satele si oraselele sarace prin care trec DN-urile) si ar catapulta-o direct in secolul 21.

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.344
  • Karma: +1847/-1023
Re: Efectele economice ale dezvoltarii infrastructurii
« Reply #17 on: June 24, 2015, 05:21:45 PM »
"Printre prevederile noului Cod fiscal se numără TVA-ul de 19%, si de 9% pentru alimente, eliminarea accizei de 7 eurocenţi la carburanţi, eliminarea impozitului pe construcţii speciale, majorarea taxelor locale și impozitul de 3% pentru IMM."
sursa: www.b365.ro

ce face guvernul acum se numeste risc. Ori vom iesi pe un mare minus, iar banii vor fi luati de la investitii. Ori va urma un boom economic.

Masuri luate de un guvern , care in acest moment nu mai are nimic de pierdut.  Unele vor avea efect (ex. Bon primit pt inghetata la mare) altele vor fi un mare fas (ex. taxa pe bacsis, care inca nu a fost scoasa).

Oricum, scaderea TVA cu 5% inseamna un gol enorm pentru veniturile bugetare.
My plan:  1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. DX DNCB 5. A7-8 Ploiesti - Iasi 6. A12 7. CoBra

Asteptari 2016: licitatii pt SF-uri noi pt mai mult de 150km, MPGT aprobat, licitatie DNCB SUD si EST, avans dat pt viaduct Gilau, OS3 deschis  circulatiei, licitatie tunele LD3, licitatie pt unul din capetele PiSi (care vor ei).  Asteptari 2017...cucu

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 5.761
  • Karma: +2072/-58
Re: Efectele economice ale dezvoltarii infrastructurii
« Reply #18 on: June 24, 2015, 07:42:50 PM »
Deci iti rezulta o gaura de aproximativ 15 miliarde de lei la buget. (sa nu transformam in km de autostrada ca ne ia cu dureri de cap).
Practic incurajezi consumul si nemunca  in dauna productiei si a investitiilor.
Fara a face politica cam aceleasi greseli le faceam prin 2008 pe vremea lui Tariceanu si am vazut  ce a urmat.
E tot mai clar ca vom sari din deficitul agreat (parca 2.5%) si vom avea sanse tot mai mici de a accesa fonduri suplimentare pt investitii(cei 7 mld de care vorbea cutter).
Sa mizezi pe o crestere de 4% doar din consum e foarte riscant( in conditiile economice de azi din Romania).
 Dupa parerea mea astazi s-a semnat, pentru viitorii ani, inaugurarea a maxim 30km de autostrada(/an). Si uita asa se leaga lucrurile si cu absorbtia pe actualul exercitiu si pregatirea pt urmatorul.  Trebuie cat mai urgent adoptat MPGT-ul sa inchidem coridorul IV.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

mhCoder

  • Youngster
  • *
  • Posts: 32
  • Karma: +7/-1
Re: Efectele economice ale dezvoltarii infrastructurii
« Reply #19 on: December 10, 2015, 11:06:47 AM »
Nu cred ca ii forumul cel mai potrivit pentru o intrebare pur economica dar poate stie cineva. Luand in considerare politicile populiste a fostului guvern care o sa faca sa creasca consumul o sa creasca si importurile si automat deficitul de cont curent

Quote
Exporturile României au totalizat în primele zece luni 45,9 miliarde euro, iar importurile au însumat 52,3 miliarde euro, astfel că balanţa comercială a înregistrat un deficit de 6,4 miliarde euro, în creştere cu 31,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor INS.

Cine plateste deficitul de 6,4 miliarde euro? ce impact are defictul de cont curent in economia romaneasca(inflate, creste dobanda de referinta...)?



alexbb

  • Officer
  • ***
  • Posts: 126
  • Karma: +41/-11
Re: Efectele economice ale dezvoltarii infrastructurii
« Reply #20 on: December 10, 2015, 12:28:19 PM »
Cred ca deja se vede cine il plateste. Uita-te la evolutia cursului de schimb RON-EUR. Nu sunt sigur legat de dobanda de referinta, dar inflatia si cursul de schimb vor creste cu siguranta. (dobanda cred ca o sa ramana relativ mica, pentru a 'alimenta' inflatia si cursul de schimb). Legatura cu infrastructura exista, pentru ca ne invartim intr-un cerc vicios... Aparatul administrativ isi creste cheltuielile de functionare si pe cele sociale in dauna celor de investitii, ajung mai multi bani in economie la persoanele fizice, rezulta consum mai mare, inflatie, cresc importurile si iar trebuie crescute cheltuielile sociale si salariile, pentru ca nu se poate trai cu asa putini bani.
Din pacate nici noi nu avem o educatie financiara sa facem aceste conexiuni, sa intelegem ca si noi putem face o diferenta cumparand produse romanesti, sau daca in loc sa cumparam un smartphone mai nou, am face niste economii si am incerca de exemplu sa investim la bursa de valori Bucuresti.

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.486
  • Karma: +1103/-169
Re: Efectele economice ale dezvoltarii infrastructurii
« Reply #21 on: December 10, 2015, 12:53:34 PM »
Prin psihologia lui (poate datorata lipsurilor) poporul roman doreste satisfactia imediata.

Tu dai exemplul cu Iphone. Eu am exemplul meu cu brânzeturile: tot ce avem specific e cu termen scurt de productie: telemea, cas, etc. Nimeni nu a avut curaj, resurse, ce o fi nevoie...sa produca brânzeturi in genul celor din Anglia, Olanda, Franta, italia care necesita maturare si de 1-2 ani.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.123
  • Karma: +1899/-1638
Re: Efectele economice ale dezvoltarii infrastructurii
« Reply #22 on: December 10, 2015, 07:58:08 PM »
Aveti thread pentru discutii economice, vorbiti acolo va rog!
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 732,95 km | contractati 221,33 km (fara Centura Bacau) | in licitatie 15,50 km!
Evenimente: deschidere A1 Dumbrava-Margina posibil 20-25 februarie!

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.344
  • Karma: +1847/-1023
Re: Efectele economice ale dezvoltarii infrastructurii
« Reply #23 on: April 20, 2016, 01:04:08 PM »
In ultimele 30 de zile, datorita legii fumatului, se inregistreaza o scadere a incasarilor bugetare cu cel putin 7-8%. Cum bugetul a fost construit pe premisa unei cresteri, diferenta este de peste 10%.

Vor urma taierile, si presupun ca stiti de unde vor incepe.... 

My plan:  1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. DX DNCB 5. A7-8 Ploiesti - Iasi 6. A12 7. CoBra

Asteptari 2016: licitatii pt SF-uri noi pt mai mult de 150km, MPGT aprobat, licitatie DNCB SUD si EST, avans dat pt viaduct Gilau, OS3 deschis  circulatiei, licitatie tunele LD3, licitatie pt unul din capetele PiSi (care vor ei).  Asteptari 2017...cucu

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.486
  • Karma: +1103/-169
Re: Efectele economice ale dezvoltarii infrastructurii
« Reply #24 on: April 20, 2016, 01:13:35 PM »
posibil sa fie un efect de scurta durata. Un prim soc. Nu cred ca oamenii fumeaza cu 10% mai putin....mai ales pe termen lung. Pe de alta parte, dar asta chiar e pe termen lung....vor scadea bolile de plamani.

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.344
  • Karma: +1847/-1023
Re: Efectele economice ale dezvoltarii infrastructurii
« Reply #25 on: April 20, 2016, 01:48:46 PM »
Nu e vorba ca oamenii fumeaza mai putin, desi se intampla si asta, fumand mai putin la locul de munca.

Problema cea mare este la restaurante, cafenele, baruri, cluburi etc, unde scaderile sunt de peste 25%!  Pur si simplu multi fumatori prefera sa stea acasa, unde pot fuma  linistiti dupa 9 ore de munca, decat sa mai iasa la un bar/restaurant.
Si la mall-uri este aceeasi problema. Inainte in Afi Cotroceni exista acel smoking lounge. Acum pt o tigara tb iesit afara, ceea ce inseamna mai putin timp pt shooping.
Unii chiar renunta si comanda de pe net, unde preturile  sunt mai mici, iar tentatia de a lua si altceva dispare.

E de ajuns ca 1 dintr-un grup sa evite sa iasa in oras, si nu mai iese nimeni.

Posibil sa fie efectul de scurta durata, mai ales ca vine caldura, dar 10% pierderi pe 2-3 luni inseamna destul de mult.


Sunt nefumator si nu doresc sa ne intoarcem la situatie de dinainte, dar sa nu permiti "smooking lounge-uri" mi se pare o prostie. Acestea ar putea sa fie limitate la 10-20% din suprafata totala a spatiului si sa aiba sistem de ventilatie.
My plan:  1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. DX DNCB 5. A7-8 Ploiesti - Iasi 6. A12 7. CoBra

Asteptari 2016: licitatii pt SF-uri noi pt mai mult de 150km, MPGT aprobat, licitatie DNCB SUD si EST, avans dat pt viaduct Gilau, OS3 deschis  circulatiei, licitatie tunele LD3, licitatie pt unul din capetele PiSi (care vor ei).  Asteptari 2017...cucu

rio tinto

  • Youngster
  • *
  • Posts: 27
  • Karma: +15/-6
Re: Efectele economice ale dezvoltarii infrastructurii
« Reply #26 on: April 20, 2016, 06:00:31 PM »
Incep si eu prin a spune ca sunt nefumator si lucrez in aeroport. Cand s-au deschis acele smoking lounge-uri mi-am spus ca e o idee foarte buna. Acum le-au inchis pe cele din zonele de checkin (inainte de filtru de securitate) si e haos afara!

Pe cele din concourse (finger, terminal international etc) nu au cum deocamdata sa le inchida fiindca pasagerul nu are access la exterior. Sper sa nu se ajunga sa le inchida si pe acelea fiindca atunci chiar ca vom avea pasageri stresati pe toate cursele.
Sunt suficient de multi pasageri care fac scandal la portile de imbacare, lesina, probleme emotionale, stres acumulat, frica de zbor, primul zbor etc. Shoppingul de la duty free nu suplineste stresul zborului (mai ales ca e ff scump pentru multi) dupa parerea mea, doar intr-o mica masura. Dulciurile esentiale pentru suplinirea de energie la momente de stress, de asemenea si fast food-urile din aeroport sunt prea costisitoare.
Daca multi passageri fumatori nu fumeaza inainte de zbor, cred ca avem o problema.

Respect fumatorul! Nu sunt sarcastic, nu fumez, dar ideea smoking lounge-ului mi s-a parut si mi se pare in continuare cea mai buna alternativa.

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 5.558
  • Karma: +1705/-481
Re: Efectele economice ale dezvoltarii infrastructurii
« Reply #27 on: April 20, 2016, 10:15:11 PM »
+1
(ce-i drept, de la un fumător... :)   )

Io

  • Senior
  • ****
  • Posts: 299
  • Karma: +145/-50
Re: Efectele economice ale dezvoltarii infrastructurii
« Reply #28 on: April 20, 2016, 11:52:39 PM »
+1 de la inca unul
"S-a votat ca 300 de gorobeti intr-o camera, 10% dintre ei oameni normali"

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 5.558
  • Karma: +1705/-481
Re: Efectele economice ale dezvoltarii infrastructurii
« Reply #29 on: April 21, 2016, 12:05:03 AM »
Să-i cerem lui Ionuț să ne facă "smoking lounge" pe forum ?!...
:lol: