News:

Video dronă 12.04 A0 Bâcu-Bragadiru / A1-DN6.
S-a deschis A0 între DN5 și DN4!

Main Menu

Aeroportul International Iasi [IAS]

Started by loazif, May 31, 2013, 02:05:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mocris

#45
Pai asta e terminalul nou, care este folosit acum din cate imi dau seama...
Terminalul 3 va fi construit anul viitor cica.
La Aeroport se lucreaza intens, inclusiv noaptea din cate am vazut, pentru terminarea pistei, ceea ce nu poate decat sa ne bucure.Zic inca o data ca e unul din cele mai bine gestionate proiecte pe care le-am vazut in Iasul ultimilor an.Bravo lor!

Sursa de azi:

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/vedeti-cum-arata-santierul-de-la-aeroportul-iasi-pe-timpul-noptii-galerie-foto--69352.html

Acum daca or avea cap sa mearga pana la capat cu serviciul in slujba comunitatii si sa aduca Wizz la Iasi o sa fie grozav.
Daca nu pacat de ei.Si de noi...

mocris

#46
Singurul lucru pe care l-am gasit legat de taxele de aeroport de la Iasi este urmmatorul:

5,74 euro pe fiecare pasager imbarcat intern
6,9 euro/pasager imbarcat extern

Ca si comparatie, Wizzair a venit la Craiova pe 5.5 din cate retin.

Aeroportul Iasi a stabilit trei praguri pentru oferirea unor compensatii din tariful de servicii pentru pasageri de 5% (5.000 - 15.000 pasageri/an), 10% (15.001 - 100.000 pasageri/an) si 20% (peste 100.001 pasageri/an)

Sursa fiind un comunicat al aeroportului din august anul trecut.
Aici este si hotararea CJ Iasi
http://www.icc.ro/sites/default/files/files/activitate/sedinte/2013/26-08-2013/12.pdf

emanu1800

#47
Pai in Banie e mai ieftin, nu? :)  Vor veni la IAS pentru ca mai mult vor ei nu ca vrea conducerea aeroportului.... ei stiu potentialul pentru etnic care este mare, backup-ul fiind SCV care din disperare probabil le-ar da si moka numai sa vina, dar la astia mai dureaza nitel pana termina pista vreo 6 luni cu toate formalitatile, timp in care IAS e deja full operational.

mocris

Ma gandesc ca pe asta marseaza si ce de la Iasi cu negocierile, dar imi este teama sa nu intinda prea mult plapuma.
Ramane de vazut ce va fi.Eu trag nadeje sa vedem totusi cat de curand ceva vesti

frunzaverde

Quote from: mocris on July 20, 2014, 12:22:29 PM
Singurul lucru pe care l-am gasit legat de taxele de aeroport de la Iasi este urmmatorul

Astea sunt taxele curente, asa cum sunt publicate in AIP Romania. Iasi nu are schema de fidelizare pe pasager imbarcat, nici Craiova. Cel putin nu oficial:

Craiova:

Aterizare: 3.00 EUR/tona + 1.50 EUR/tona (iluminat)
Parcare  : 0.05 EUR/tona pe ora. Primele 3 ore gratis
Decolare : 2.50 + 2.30 EUR/pasager imbarcat

Tariful de aterizare se reduce in functie de numarul de aterizari lunare ale companiei astfel:

5% reducere pentru 9-10 aterizari/luna + cate 5% reducere suplimentara pentru fiecare 2 aterizari suplimentare pe luna (10% pentru 11-12 aterizari, 15% pentru 13-14 si tot asa). Se poate ajunge la reducere de maxmimum 50% pentru 27 sau mai multe aterizari pe luna.

Atentie, se reduce doar tariful de aterizare si nu de iluminat (adica, reducerea maxima e de 1.5 EUR/tona)


Iasi:

Aterizare: 4.00 EUR/tona + 1.50 EUR/tona (iluminat)
Parcare  : 0.04 EUR/tona. Primele 3 ore gratis
Decolare : 6.90 EUR + 5.00 EUR + 5.13 EUR/pasager

Se aplica reduceri dupa urmatoarea schema, tot exclusiv la tariful de aterizare:

05%: 3 sau mai multe aterizari pe luna
10%: 6 "
15%: 10 "
20%: 14 "
25%: 21 "
30%: 28 "
35%: 41 "
40%: 62 "
45%: 93 "
50%: 124 "

Deci la Iasi e mai scump ca la Craiova.


Spre comparatie, la cel mai ieftin aeroport din Romania, tarifele sunt astea:

Targu Mures:

Aterizare: 1.25 EUR/tona + 0.40 EUR/tona
Parcare  : 0.15 EUR/tona pe ora, primele 3 ore gratis
Decolare : 1.00 EUR/pasager + 1.70 EUR/pasager

Exista si o schema de reduceri, nu la fel de zgarcita ca la Iasi, dar mai zgarcita ca la Craiova. Se aplica tot doar pentru tariful de aterizare. Oricum, e foarte ieftin, mai ales daca nu vrei sa bazezi un avion la TGM.

Si la Otopeni e asa:

Aterizare: 7.00 EUR/tona + 2.00 EUR/tona
Parcare  : 0.15 EUR/tona pe ora, primele 3 ore gratis
Decolare : 14.00 EUR + 7.00 EUR/pasager imbarcat

Nu exista reduceri.

Alte aeroporturi din Romania au tarife mari (Cluj, Timisoara), dar ofera scheme de reduceri ale tuturor tarifelor, in functie de numarul de pasageri imbarcati, numarul de aterizari etc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!




mocris

frunzaverde, multumim mult pentru cifre si clarificari 
E scump la Iasi intr-adevar.... :(
Sper sa nu fie asta un impediment de netrecut in negocierile astora cu Wizz....Ar fi pacat...

O sa vedem ce va fi.
Dupa cum se vede din ce a postat doryan la aeroport se lucreaza intens, pista va fi gata, ramane doar sa se ajunga si la o intelegere cu wizzair.

Astia tac malc si nu zic nimic.Eu inteleg confidentialitatea necesara unor negocieri, dar pe de alta parte cred ca trebuiau incepute de acu un an cand a inceput constructia pistei, iar acum sa fie finalizate, nu sa tot taraganeze o intelegere.
Nu pot pricepe deloc de ce tin astia de la Iasi la pret.Pana la urma ar fi o afacere extrem de profitabila sa vina wizzair la Iasi, chiar si pe taxe mai mici.

Eu tot trag nadejde ca da la inceputul anului viitor voi putea zbura cu wizzair la iasi.
Pana atunci iau bilete la wizz cu 60 de euro pana la bucuresti si cu 140 cu tarom pana la Iasi :(


mocris

Stau cateodata si ma intreb de ce au facut pista noua asa aproape de cea veche...
Ma gandesc ca tine de teren, inclinatii si alte amanunte ingineresti...desi daca ar fi sa aterizezi la Iasi doar "ochi" ai putea fi tentat sa o mai iei si pe pista veche...  :D

frunzaverde

Quote from: mocris on July 24, 2014, 06:05:52 PM
Stau cateodata si ma intreb de ce au facut pista noua asa aproape de cea veche...

Pista veche va fi folosita drept cale de rulare pentru accesul pe pista noua, in exact acelasi mod ca la Cluj. Pe ea se vor duce avioanele de la terminal la pista si inapoi (nu vor mai intra ca acum, pe la jumatate, ca sa faca toata distanta pana la capat pe pista si sa se intoarca la capat).

Asta va creste capacitatea cu mult fata de situatia de-acum (acum, avioanele petrec 5 minute pe pista ducandu-se spre capat. In viitor, se vor duce pe o cale dedicata, lasand libera pista pentru o aterizare/decolare in plus).

Quote from: mocris on July 24, 2014, 06:05:52 PM
ai putea fi tentat sa o mai iei si pe pista veche

Doar daca vrei sa-ti iei adio de la licenta.

Pistele au la capetele lor niste numere imense scrise cu vopsea alba. Si toate marcajele sunt vopsite cu vopsea alba. Caile de rulare nu au cifre. Si sunt vopsite cu vopsea galbena. Pe urma, pista va fi mai lata ca vechea pista.

Si daca chiar exista potential de confuzie, pot trage pe calea de rulare, la ambele capete, un X mare de tot care-l avertizeaza pe pilot ca "nu e voie" pe-aici.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

X e obligatoriu de facut pentru orice pista dezafectata, chiar si daca e modificata in taxiway.

In plus toate sistemele de balizaj care includ semnale luminoase, semnale vizuale si semnale radio vor fi montate pe noua pista. Astfel nu ai cum practic nici sa vrei sa confuzi pista. Chiar si daca nu primesti AIRAC-urile noi sau NOTAM-urile in care esti anuntat de schimbarea pistei active tot nu poti ateriza unde nu trebuie decat daca o faci intentionat si in cazul asta, vorba lui frunzaverde, vei mai zbura doar ca pasager.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

mocris

Sunt convins ca nu va fi nici o eroare de acest fel.Doar era o constatare amunzanta, dar doar din p.d.v. profan.
E facut cu cap proiectul de la Iasi, absolut nimic de reprosat la acest capitol.

Multumim frunzaverde si iuli pentru clarificarile rapide si la obiect.E foarte bine sa fie cineva in preajma care stie ceva mai mult si despre partea tehinca a problemelor legate de ce vorbim noi pe aici.
Eu sunt doar cu gura mare in ce priveste beneficiile calatorilor pentru ca asta sunt  :)
De tehnic stiu prea putine.

Oare nu avem pe aici pe forum pe cineva de pe la Wizzair sa ne zica si noua cat mai dureaza pana se inteleg cu cei de la Iasi?  :D
Ca de la Iasi nu dau astia nimic din casa...decat ca sunt in stadiu avansat al negoicierilor si ca e posibil sa se finalizeze curand(asta mi s-a spus recent).

mocris

Wizzair deschide rute intr-o veselie din Romania(au mai anuntat noi destinatii din Cluj si Timisoara), dar despre Iasi in continuare nu se aude nimic..

Oare cat mai dureaza sa ajunga la o intelegere, ca tare imi doresc sa iau niste bilete spre casa...

Orarul de vara de anul viitor se lanseaza prin Noiembrie din cate tin minte.Poate atunci....desi eu sper tare de tot sa vina mai repede anuntul..
Cel de iarna fiind lansat, parca nu mai trag nadejde sa vad si Iasi adaugat la el...

Tare ma rog sa nu ramanem doar cu Tarom pe Aeroportul Iasi, ca ne ia d...