Aeroportul International Iasi [IAS]

Started by loazif, May 31, 2013, 02:05:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Archi

Prin 2007 am mers cu avionul timisoara iasi cand era asa ceva. Cand am ajuns la Iasi am observat ca sistemul de bagaje era o dacie papuc care a transportat bagajele pana langa terminal, de unde fiecare pasager isi culegea bagajul. Poate intre timp lucrurile s-au mai schimbat, dar eu raman la parerea ca terminalul si platforma trebuie extinse.

mocris

S-au mai schimbat lucrurile intre timp  :D

Infrastructura curenta permite existenta unui trafic ceva mai sustinut decat acum 5 ani de exemplu.

Dupa ce se lauda cei de la CJ, proiectul depus a fost aprobat de JASPER, asa ca vor fi primite fonduri de la UE, care vor acoperi constructia pistei(finantata din fonduri proprii) cat si a unui terminal nou si  lucrarilor la suprafetele perimetrale...

Pista o sa fie gata in august prima parte si in decembrie a doua.

Probabil ca la anul se vor demara lucarile si pentru rest, asa ca lucrurile merg inspre bine la Aeroport.


Jocis

QuoteCererea de finanţare a modernizării aerogării a fost depusă în decembrie anul trecut. Principalele obiective ale proiectului sunt proiectarea şi execuţia suprafeţelor de mişcare aferente noii piste, extinderea suplimentară a platformei de parcare a aeronavelor şi construirea unui al treilea terminal de pasageri

Se pare ca la Bruxelles proiectul de dezvoltare a Aeroportului Iasi a fost declarat admisibil. Valoare finantarii UE: 38,7 mil. euro.

Un nou terminal de pasageri si extinderea platformei de parcare fac parte din proiectul finantat de UE

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/ni-s-au-lungit-urechile-de-cand-asteptam-dupa-20-de-ani-ue-aproba-aproape-40-de-milioane-de-euro-pentru-aeroport--51040.html

PS: Titlul articolului mi se pare destul de stupid ales.

Goldmund

"Tarom a introdus o nouă cursă aeriană către Italia

Compania Tarom a introdus, de vineri, o cursă aeriană pe ruta Iaşi-Milano-Bergamo, cu o frecvenţă de două ori pe săptămână, şeful Consiliului Judeţean Iaşi, Cristian Adomniţei, susţinând că toate zborurile Tarom de pe Aeroportul Iaşi către cele şase destinaţii externe sunt profitabile."

http://www.gandul.info/financiar/tarom-a-introdus-o-noua-cursa-aeriana-catre-italia-12754074

emanu1800

Momentan se da tare la pista. Deja se asfalteaza cu stratul al doileao portiune mare inceputa cu partea sudica. Mai mult ca sigur ca in August avem o prima inaugurare de 1800-1900 cum se si doreste. Ramane de vazut care va fi primul Low-Cost care va intra pe IAS avand curse saptamanale. Momentan avem BlueAir cu o cursa charter  in fiecare luni pe Zakynthos.

mocris

Zvonurile sunt ca ar veni Wizzair...
Sa speram ca au astia de la Iasi destula minte cat sa le faca o oferta lucrativa si suficient de tentanta.
Ar ridica mult zona daca ar veni un lowcost serios cu rute si preturi bune.
Legat de proiectul pistei, asa ritm de lucru tot sa vedem...sa speram ca si calitatea e la fel de buna ca ritmul...

emanu1800

Legat de pista:
http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/1-950-de-metri-noua-pista-a-aeroportului-gata-in-trei-saptamani-daca-dispare-ultima-cursa--60437.html

Intr-adevar vesti foarte bune.
Si da, se pare ca WZZ ar fi cel care vrea sa intre aici. Acum depinde de Aeroport cum vor pastra diplomatia cu Tarom-ul, care are felia de Italia si cea de la Londra, nu trebuie deranjati aici. Probabil va fi Spania, Germania si Parisul.

mocris

O sa impace ei si capra si varza, desi nu cred ca moare Tarom dupa cursele externe din Iasi.
Eu le vad mai mult ca pe o manevra politica, ca sa se poata lauda alesii cu legaturile pe care le avem la dispozitie.
Tarom sunt convins ca au lucruri mai bune de facut cu aeronavele respective decat sa le mai plimbe si pe la Iasi si sa le puna sa aterizeze pe o pista scurta, facuta din placi, lucru care creste stresul la care sunt supuse(si pilotii pe langa ele).

Daca vine Wizz o sa deschida suficiente rute si o sa aiba suficient LF ca sa fie operativi.

Eu abia astept sa ajung cu avionul direct la Iasi din Germania de exemplu, fara sa mai iau si legatura din Bucuresti.
Cursele mici o sa se pastreze cu siguranta, pentru ca sunt cerute.

Acum astept nerabdator sa faca astia anuntul oficial ca sa stim o treaba.Dupa cat se vede pista noua va fi operationala efectiv in decembrie, asa ca poate-poate din ianuarie-februarie vedem si noi ceva...

emanu1800

Prima bucata de 1800 m intra din August, pista veche se inchide de atunci. WZZ poate pe viitor sa pape si ceva de Italia daca Tarom va merge foarte prost pe unele rute.

mocris

Pai Milano s-a lansat si s-a anulat in mai putin de o saptmana...Asta ca idee...
E in continuare in orar, dar nu stiu cat de bine merge, desi sunt convins ca este cerere pe zona respectiva, dar faptul ca Blue Air zboara de la Bacau, probabil cu preturi mai bune nu e de natura sa ajute...
O sa vedem ce va fi pe viitor.
Dat fiind faptul ca proiectul noii piste a fost foarte bine gestionat, sper ca asta sa fie un indiciu si despre modul in care se comporta cei de la aeroport cu eventualii parteneri..

mocris

Am impresia ca si Tarom contribuie de zor la punerea de bete in roate intelegerii intre Aeroportul Iasi si Wizzair, pentru ca nu doresc sa piarda Iasi ca hub, dat fiind monopolul pe care il au momentan.
Cu iasi, reusesc cat de cat sa mai iasa in cifre, pentru ca, practic, ei concureaza cu wizz doar pe bucuresti, restul aeroporturilor de prin tara fiind pierdute ca trafic.
Daca vine wizz si la iasi cu rute noi,probabil ca o sa depaseasca tarom ca numar de pasageri transportati, devenind lideri de piata in romania.

O sa vedem.Sper totusi sa iasa o treaba buna pentru noi pasagerii si nu una romaneasca..

frunzaverde

Quote from: mocris on July 03, 2014, 11:23:50 AM
Am impresia ca si Tarom contribuie de zor la punerea de bete in roate intelegerii intre Aeroportul Iasi si Wizzair, pentru ca nu doresc sa piarda Iasi ca hub, dat fiind monopolul pe care il au momentan.

In clipa asta nu exista vreo intelegere intre Wizz si Aeroportul Iasi. Nu stiu nici macar daca exista contacte - intelegerea mea este insa ca Aeroportul Iasi nu este dispus sa ofere facilitati comerciale substantiale (de exemplu, reduceri mari la taxele si tarifele aeroportuare) pentru a aduce un ULCC la operare, pentru ca au nevoie de bani pentru dezvoltare.

In conditiile astea, Wizz s-ar putea sa prefere sa astepte un timp inainte de a intra la IAS. Au oportunitati destule de dezvoltare la Craiova, la Timisoara, la Cluj, la TgM. si la Sibiu - in plus, esecul IPO-ului ii face destul de circumspecti (in ciuda mesajelor, evidente, transmise) - pentru ca fondurile de extindere pe care sperau sa le obtina din listarea la bursa s-au evaporat.

Quote from: mocris on July 03, 2014, 11:23:50 AM
Cu iasi, reusesc cat de cat sa mai iasa in cifre, pentru ca, practic, ei concureaza cu wizz doar pe bucuresti, restul aeroporturilor de prin tara fiind pierdute ca trafic.
Daca vine wizz si la iasi cu rute noi,probabil ca o sa depaseasca tarom ca numar de pasageri transportati, devenind lideri de piata in romania.

Wizz e lider de piata (ca volume transportate) inca din 2011. Nu mai au la ce sa depaseasca Taromul.

Operatiunea din Iasi a Taromului nu este, in momentul asta, profitabila - piata fiind extrem de elastica (dependenta de preturi mici). Tarom nu are, in clipa de fata, nici avioanele, nici modelul de biz adaptat suficient pentru a servi ce se cere la Iasi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mocris

Eu stiu cu siguranta ca negocieri intre cei de la Iasi si Wizz exista.
Nu stiu stadiul prezent al acestora, intrucat nu sunt la Iasi.Daca eram, stiam mai multe  :)

Bani pentru dezvoltare nu mai trebuie la Iasi, intrucat ceea ce se face acum este complet finantat, iar dezvoltarea ulterioara este asigurata deja
intrucat a venit ok-ul de la comisie.

Eu cred ca Wizz si-ar dori o baza la iasi, ca sa aiba intrare in Moldova, in masura in care regiunea este slab deservita.

Stiu ca sunt lideri doar ca Tarom se lauda in continuare cu prima pozitie la pasageri transportati pe piata romaneasca(parca asa ziceau, nu sunt ferm convins)

Sunt perfect e acord cu ceea ce zici despre Tarom la Iasi.si treaba e, ca nu stiu cat o sa mai poata duce ei operatiunile de aici.
Si parca vezi ca nu vine wizz, pentru ca nu primesc ce cer, tarom isi da seama peste 1 an ca nu fac bani la iasi si ramenem aeroport nou si frumos de pe care vor zbura atr-uri la bucuresti si curse de 400 de euro la viena.

Sper in scenariul optimist de finalizare a problemei.
Pista e in grafic, va veni si terminal nou si parcaj asa ca infrastructura exista..

Archi

Ai cumva niste detalii despre terminalul nou si parcarea aferenta? Va fi doar o largire a terminalului si a spatiului de parcare sau va fi terminal nou in locatie diferita? Daca ai avea niste schite as fi foarte recunoscator :D .

mocris

#29
Salutare

Nu am schite pentru ca am inteles verbal ce vor sa faca si nu am cerut schite.
Terminalul nou va fi construit in continuarea celor doua existente deja mergand spre capatul sudic al aeroportului.Daca esti iesean si stii zona, terminalul nou va fi vis-a-vis de parcarea nou construita.
Parcajul va fi extins mergand pe marirea celui vechi.

Ai aici un link catre proiectul curent:

http://www.aeroport.ro/uploads/docs/Dezvoltarea%20si%20Modernizarea%20Aeroportului%20International%20Iasi%202012%20final.pdf