News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Aeroportul International Iasi [IAS]

Started by loazif, May 31, 2013, 02:05:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cosminescu

La preturile pe care le practica Blue Air-ul... Degeaba ar mai si reactiva (teoretic) Tarom-ul cursa :)

Ionut

+62% trafic de pasageri pe aeroportul Iasi in primul trimestru



Numarul celor care au tranzitat aeroportul iesean in primul trimestru al lui 2017 este de 232.747, cresterea fiind de 62% comparativ cu perioada similara a anului precedent, cand au fost 143.653 de pasageri. Un avans de 11,35 procente este vizibil si in ceea ce priveste traficul inregistrat in luna martie 2017, numarul pasagerilor ajungand la 82.009, fata de luna februarie a acestui an, cand 73.645 de persoane au folosit serviciile Aeroportului Iasi. O crestere insemnata se observa si la capitolul zboruri, in primele trei luni ale lui 2017 – 2.543 de aeronave au aterizat si decolat la Aeroportul Iasi, numarul acestora fiind mai mare cu 33,70 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut.

,,Mă bucură faptul că Aeroportul se menține pe un trend ascendent în ceea ce privește traficul. Suntem preocupați pentru a extinde numărul de rute interne și externe, pe lângă cele cinci rute noi care vor apărea din luna iunie. Trebuie să acordăm atenție zonei cargo și unității de mentenanță care va fi construită aici. Vreau să ii asigur pe ieșeni că vom face toate demersurile necesare pentru ca investițiile la Aeroportul din Iași să continue", a declarat Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași.

,,Avem convingerea ca ne vom menține in topul aeroporturilor din tara in ceea ce priveste traficul, tinand cont ca din luna iunie, in portofoliul nostru de rute vor aparea cinci destinatii noi (Glasgow, Florenta, Valencia, Munchen si Constanta), iar numarul unor zboruri externe existente, precum Torino si Milano, urmeaza sa fie suplimentate, tot din aceasta vara, de alta companie ce opereaza la Iasi. Numarul-tinta de pasageri prognozat pana la finele acestui an este de 1.000.000-1.2000.000, fara a lua in calcul noile rute anuntate, ci doar cresterea frecventei pentru anumite zboruri existente si introducerea curselor charter, din aceasta vara. La Aeroportul Iasi, opereaza in prezent, patru companii diferite, numarul zborurilor dinspre si catre Iasi ajungand la 24, din care 19 sunt internationale si cinci interne. Totodata, purtam negocieri pentru a atrage la Iasi noi companii si continuam, in paralel, demersurile pentru cresterea conectivitatii cu alte orase importante: Frankfurt, Atena, Dublin, Varsovia, Zagreb. De asemenea, este important de remarcat ca unele companii care au baza la Iasi incep sa isi indrepte atentia si catre aeroporturile centrale internationale. Ca exemplu, din luna iunie a acestui an, ruta directa Iasi-Treviso va fi mutata pe Aeroportul Venetia, ceea ce inseamna un confort suplimentar pentru pasageri", a declarat conducerea Aeroportului International Iasi.



Aeronews

Ionut

Aeroportul Internațional Iași: peste 125.000 de pasageri în luna august

Traficul de pasageri a crescut cu 278% față de luna august a anului 2016, iar comparativ cu aceeași luna a anului 2015, cresterea este de 251%. Vorbim, așadar, de cea mai mare creștere de trafic înregistrată vreodată de Aeroportul Iași, într-o singură lună. Cifrele indică, implicit, o evoluție a numărului de călători de la începutul anului și până în prezent. Astfel, numărul celor care au tranzitat aeroportul ieșean, în acest interval, a ajuns la 749.785, cu peste 40% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut și cu peste 224% față de același interval în 2015.

AirlinesTravel.ro

dumbravaandrei

Neaparat trebuie facut un terminal decent.

Ionut

Aeroportul IAȘI la 1 milion de pasageri

Astăzi, pentru prima dată în istoria sa, Aeroportul IAȘI a înregistrat un milion de pasageri în decursul unui an. Este numărul total de persoane care au tranzitat aeroportul ieșean de la începutul acestui an și până în prezent.

Din 2013 situația a început să se miște, când a fost depășit pragul de 200 000 de pasageri. La acea vreme, scriam despre marele performanțe înregistrate în decembrie 2013, când au fost îmbarcați și debarcați aproximativ 16800 de pasageri. Însă bumul traficului de pasageri a venit după inaugurarea noii piste, care a avut loc pe 21 august 2014. În 2014, Aeroportul Iași a depășit pragul de 270 000 de pasageri, cu 20% peste 2013.

În 2015, pista nouă vine la pachet și cu un nou terminal – T3. Sunt deschize noi orizonturi de operare, iar cea mai importantă mișcare o face Blue Air. Pe 25 octombrie, transportatorul low-cost a deschisă ruta București – Iași. Tot în 2015, după 23 de ani de activitate, Aeroportul Internaţional Iaşi a trecut pe profit! 2015 adus peste 380 000 de pasageri! Anul 2016, a dus 2 baze noi la IAȘI. Blue Air a deschis bază și alte 3 rute noi. Tot în 2016, Wizz Air a deschis baza de la IAȘI și 5 rute externe.

Astfel, în iulie 2016, Aeroportul Internaținal IAȘI înregistrează o creștere de peste 160% în comparație cu aceeași lună din 2015. Mai exact, în iulie 2016, aeroportul din IAȘI a fost tranzitat de 96.434 pasageri. 2016 a fost un an fără precedent în istoria Aeroportului Internațional Iași. Peste 890 000 de pasageri au tranzitat Aeroportul Iași în cele 12 luni ale anului.

În 2017, tendința de creștere s-a păstrat și astfel pe 13 noiembrie a fost atins pragul de 1 milion de pasageri. Tot în acest an, echipa #UnimRomania a pus IAȘI pe steaua României! Recunoaștem că IAȘi este un oraș fotogenic! Creșterea fluxului de pasageri la Aeroportul Iasi se datorează pluralismului de rute și companii aeriene partenere. Conectivitatea a crescut din 2012, când se operau doar o singură cursa externă (Viena) și una internă (București), la 21 în 2017.

Dintre acestea, 16 sunt externe și acoperite de 4 companii aeriene diferite, existând totodată posibilitatea ca un operator nou să investească la Iași în viitorul apropiat. Zvonurile anunță, într-un final, FlyDubai pe ruta Dubai – Iași, dar din 2018. Inițial ruta era menționată pentru deschidere în 2017!

Traficul estimat pe Aeroportul Iasi, pana la finalul anului 2017, este de 1.150.000 de pasageri, ceea ce ar însemna o creștere de aproximativ 40% față de anul 2016 si 215% față de anul 2015. Aeroportul Internațional Iași este, în prezent, al treilea aeroport regional din țară, raportat la numărul de pasageri transportați, și primul din zona Moldovei.

Airlinestravel.ro

Horațiu 87

Blocaj total: 0 lei investiţii la Aeroportul Iaşi

Terminalele de pasageri şi platforma pe care sunt garate avioanele au devenit neîncăpătoare: în 2016 s-a atins traficul care era estimat pentru anul 2029. În lipsa măririi capacităţilor, Aeroportul se va sufoca cu propria dezvoltare.  Scandalurile politice sunt la originea crizei.

O stradă de un kilometru jumătate, cu copaci şi verdeaţă pe o parte, cu terminale şi spaţii comerciale pe cealaltă parte. Cu parcare supra şi subterană, cu zonă cargo, cu un nou turn de control, cu hotel şi restaurante. Valoarea investiţiei: 40 milioane de euro. Există şi a doua variantă: un proiect de 150 de milioane de euro, practic un aeroport de la zero, în oglindă, de cealaltă partea a pistei. Acestea sunt cele două variante de lucru pentru continuarea dezvoltării Aeroportului Iaşi.

Popa: ,,Dezvoltare pe termen lung"

,,Capacităţile de procesare au ajuns la limită", a declarat Alexandru Anghel, directorul Aeroportului Iaşi. De necesitatea investiţiilor e convins şi Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ). ,,Trebuie să avem în vedere dezvoltarea Aeroportului pe termen lung, nu putem face programe de dezvoltare pe un an", a spus Popa. Tranşant a fost deputatul liberal Marius Bodea, fost preşedinte al Consiliului de Administraţie de la Aeroport: ,,Când am plecat, am lăsat un proiect de viitor, gândit de un arhitect vizionar".

Şi totuşi, în ultimul an, nu s-a început nimic. Lupta pentru putere şi transformarea Aeroportului în câmp de bătălie politică sunt principalele cauze.

2019: trafic dublu faţă de acest an

Pe 13 noiembrie, Aeroportul din Iaşi a atins cifra record de 1 milion de pasageri. Până la sfârşitul anului 2017 se estimează că se va ajunge la 1,2 milioane de călători, ceea ce ar însemna o creştere cu 40% faţă de anul trecut. Astfel, de la o singură cursă externă şi una internă în 2012 s-a ajuns în 2017 la 21 de rute (din care 16 externe) asigurate de patru companii aeriene. În plus, pentru anul viitor sunt programate deschideri de noi rute, către Salonic, Malmö, Dortmund, Billund şi Eindhoven. Astea ar fi veştile bune. Cele proaste sunt că la Aeroport, investiţiile s-au blocat, iar acest lucru poate afecta evoluţia pe viitor. ,,Capacităţile de procesare au ajuns la limită, iar presiunea concurenţei cu celelalte aeroporturi din regiunea Moldovei ne obligă să urgentăm investiţiile în dezvoltarea unei noi infrastructuri. Sperăm foarte mult ca anul viitor proiectele noastre de dezvoltare să fie în fază de execuţie", a spus Anghel. Concret, estimările vorbesc pentru anul viitor de un trafic de pasageri de 1,6 milioane, în timp ce pentru 2019 se aşteaptă atingerea pragului de 2 milioane de călători. Actualele terminale nu vor putea procesa acest număr de pasageri.

Bodea: ,,Trebuie extinsă platforma"

În plus, prin deschiderea de noi rute, platforma va deveni prea mică pentru numărul de aeronave. ,,Este o problemă cronică de spaţiu la platformă pentru că ceea ce am construit şi trebuia să atingem ca trafic în 2029 am atins în 2016. Trebuie extinsă platforma. Sunt situaţii de blocaj la platformă. Or, o companie când vine şi vede că nu mai are unde să parcheze, zice: «Mă duc la Suceava, că e loc. Îmi mut traficul acolo»", a afirmat Marius Bodea.

Capacitatea platformei este acum de 9 avioane, iar potrivit planului de modernizare numărul acestora ar urma să crească la 15.

Diferenţe de viziune

Un plan de continuare a investiţiilor există la Aeroport încă de anul trecut. "În 2016 am lăsat la cheie planul de dezvoltare pe următorii 20 de ani. Acesta presupunea înglobarea tuturor terminalelor existente într-unul mare, nou, cu burdufuri. Inclusiv zone de acces către oraş, cargo, mentenanţă aeronave", a mai spus Bodea.
Planul lăsat de fostul şef de la Aeroport n-ar fi tocmai pe placul lui Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean. Acesta e de acord cu necesitatea investiţiilor, însă are alte aşteptări. ,,Intenţionăm construirea unui nou terminal, T4, care să poată prelua călătorii pentru următorii 10 ani, a unui terminal de mentenanţă, a unui terminal cargo. Totodată, este imperios necesară o cale nouă de acces la Aeroport", a spus Maricel Popa, care aşteaptă ca noul Consiliu de Administraţie să-i pună în aplicare acest plan de investiţii.

Lupta pentru controlul total
În fapt, întreaga dispută de la Aeroport pleacă de la chestiuni de ordin politic. Maricel Popa, preşedinte al CJ, dar şi al filialei locale a PSD, vrea să preia controlul Aeroportului. Acest lucru s-a întâmplat în parte, prin numirea unui nou Consiliu de Administraţie. În fruntea acestuia a fost nominalizat Mitică Rebegea, un apropiat de-al preşedintelui PSD. Acum, miza ar fi numirea directorului general de la aerogară. Menţinerea interimarului Alexandru Anghel este pusă sub semnul întrebării, acesta fiind perceput ca om al fostului director, liberalul Marius Bodea. Pentru poziţia de director general sunt în cărţi mai multe persoane, membri sau simpatizanţi PSD, Anghel urmând să rămână adjunct.

Aeroportul din Bacău, în urmărirea celui din Iaşi

Bacăul şi Suceava, încă departe
În timp ce la Iaşi Aeroportul e în centrul scandalurilor politice, cele din Bacău şi Suceava încearcă să recâştige terenul pierdut. Astfel, la aerogara din Bacău a fost inaugurat noul terminal cu o capacitate de procesare de 300 pasageri/oră. Investiţia de 15 milioane de euro cuprinde, alături de terminal, un nou turn de control, clădiri tehnice (garaj, uzină electrică, centrală), un terminal intermodal pentru transport rutier, scări pasageri, un sistem de balizaj, o parcare de 258 locuri. În 2016, numărul total al călătorilor care au trecut prin Aeroportul Bacău a fost de 414.987.

De la începutul anului şi până pe 9 octombrie, pe Aeroportul Suceava au fost 200.000 de pasageri. În prezent, de la Suceava se zboară spre Bucureşti, Londra, Milano, Bologna, Veneţia, Roma, Torino.

,,Consiliul Judeţean Iaşi a folosit banii de pe profitul Aeroportului să crească salariile şefilor din CJ, în loc să îi reîntoarcă pentru investiţii. În 2017, profitul Aeroportului va depăşi 2 milioane de euro, însă, din păcate, banii nu se reîntorc pentru dezvoltarea în continuare a aerogării"

Marius Bodea, deputat PNL

,,Noul CA al Aeroportului lucrează deja la planul de management care să poată fi pus în practică cât mai curând. Există însă o problemă, şi anume aceea că, din ianuarie 2016, fostă conducere a Aeroportului a renunţat la SIEG (Serviciul de Interes Economic General), care permitea Consiliului Judeţean să aloce fonduri pentru dezvoltarea obiectivului. Acum această posibilitate nu mai există, motiv pentru care trebuie să luăm în calcul alte surse de finanţare"

Maricel Popa, preşedinte Consiliul Judeţean Iaşi

http://reporteris.ro/exclusiv/reportaje/item/84871-blocaj-total-0-lei-investi%C5%A3ii-la-aeroportul-ia%C5%9Fi.html

dumbravaandrei

#126
Eu zic ca e mai degraba reversul "boom-ului" de trafic de pe IAS. Daca ii spuneai oricui din Iasi acum 5-6 ani ca in 2017 se trece de 1 milion pax, iti chema si platea un taxi pana la Socola.
Acolo trebuie gandita putin situatia pentru un trafic cel putin triplu fata de cel actual.
Bineinteles ca acum daca spui in Iasi 3 milioane pax e posibil sa rada jumatate de Moldova... Dar.... in lipsa de CF si Autostrazi, nu mai pare chiar asa de mare aceasta cifra.

alex8

Poate ne explica la ce s-a referit când a spus un terminal de mentenanță. Este o noțiune nouă care ne-ar prinde bine.  O:-)

dumbravaandrei

O fi asemanator cu terminalul pentru personal deservant de la NUE?!?  :o :o
- stiu ca cei de la Aerostar parca au dorit (si cred ca inca mai doresc) sa faca o hala de mentenanta pe IAS pentru 737 si A320. Ceva detalii aici. La NUE tot personalul deservant (inclusiv furnizori / prestatori) foloseste un astfel de terminal, nu se amesteca cu restul pasagerilor. Din ce imi aduc aminte acel terminal e chiar vis-a-vis de Car Park 1

Balto

Aeroportul din Iaşi a ajuns în2017 la un trafic de 1,1 milioane de pasageri, plus 30%

Aeroportul din Iaşi, al patrulea cel mai mare din ţară, a înregistrat anul trecut un trafic de 1,14 milioane de pasageri, cu 30% mai mult faţă de anul precedent. Astfel, faţă de 2015, aerogara şi-a crescut traficul de trei ori şi devine al patrulea aeroport din ţară, după Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara, care depăşeşte pragul de un milion de pasageri.Este pentru prima dată în istoria sa când aeroportul din capitala Moldovei depăşeşte pragul de un milion de pasageri.

zf.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Ionut

Din 8 iulie, Wizz Air va zbura intre Iasi si Bruxelles (Charleroi)

Wizz Air a anuntat astazi deschiderea unei noi rute de pe Aeroportul Internaţional Iaşi spre Bruxelles, Charleroi. Ruta va fi deschisa pe 8 iulie si va fi operata de doua ori / saptamana. Biletele pot fi rezervate de la 99 lei / segment pe site-ul Wizz Air.

W63661 Iasi 06:55 – 08:50 Charleroi / joi, duminica
W63662 Charleroi 09:20 – 13:05 Iasi / joi, duminica

Aeronews

Ionut

Ernest Airlines va zbura în România: Cuneo – Iași, Genova – București și Verona – Iași și București sunt primele rute

ACTUALIZARE, Luni, 12 Februarie, ora 21:45: Directorul de comunicare al companiei Ernest Airlines confirmă pentru BoardingPass.ro că vor opera din Genova, Cuneo și Verona către Iași și București. Biletele și programul de zbor vor fi disponibile pe siteul FlyErnest.com în perioada următoare. Frecvențele de operare pentru rutele către România sunt următoarele:

– Verona – Iași va fi operată în zilele de luni, miercuri și sâmbătă;
– Cuneo – Iași va fi operată în zilele de joi și duminică.

BoardingPass.ro

Morosanu

Si au chiar preturi ok. De la 36 euro zborul!!!
Politica distruge tot ce atinge.

Ionut

Reminder. :)




Noi curse aeriene din România spre Europa. Compania care oferă reduceri pentru studenţi

Reprezentanţii Aeroportului Internaţional Iaşi au anunţat, miercuri, lansarea celor două noi curse, către Verona şi Cuneo, din Italia. Cursele vor fi operate de către compania Ernest Airlines. Din 21 iunie vor fi trei zboruri pe săptămână, unul către Verona şi două către Cuneo.

Potrivit companiei, studenţii vor beneficia de preţuri reduse pe cele două linii. Ernest Airlines e prima companie italiană care va opera zboruri din Iaşi şi vizează îndeosebi comunităţile de români din cele două oraşe de destinaţie.

Autorităţile locale sunt în discuţii şi cu Turkish Airlines şi Lufthansa în perspectiva deschiderii unor rute directe între Iaşi şi Istanbul, respectiv între Iaşi şi Frankfurt.

ZF

Horațiu 87

"Expansiunea" continua  :)

Compania Wizz Air isi extinde baza de la IASI: in luna iulie aduce a doua aeronava si deschide noi rute directe spre urmatoarele destinatii:

* DORTMUND (Germania) – din 7 iulie
* MALMO (Suedia) – din 7 iulie
* SALONIC (Grecia) – din 7 iulie
* PARIS Beauvais (Franta) – din 7 iulie
* BRUXELLES Charleroi (Belgia) – din 8 iulie
* EINDHOVEN (Olanda) – din 8 iulie
* BILLUND (Danemarca) - din 9 iulie

Sursa