News:

.

Main Menu

Aeroportul Alexeni

Started by tom_sawyer, March 19, 2024, 09:08:18 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Pai otopeniul este oricum aeroport Low-cost. Nu mai avem nevoie de inca unul. Dar il avem: Baneasa.

Foarte aproape de Bucuresti mai sunt si Brasov si Craiova.
Alexeni banuiesc ca e o fosta baza militara (cum era Boteni inainte sa faca renault centrul de testare). Nu are nici o sansa sa aiba trafic, dar poate au de gand sa-l faca aerodrom/mini-aeroport pentru divertisment si in caz de nevoie sa redevina militar.
Parca vad ca de fapt scopul este de a inchide Baneasa (transferare Romaero la Alexeni).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

RaduG

https://romania.europalibera.org/a/aeroport-alexeni-firme/32870268.html

QuoteUn ucrainean, un moldovean și doi români fac aeroport privat în Ialomița. Cine a câștigat proiectul de 400 de milioane de euro
20 martie, 2024
Simona Cârlugea
O machetă video a viitorului aeroport a fost prezentată de Consiliul Județean Ilfov. Nu este și cea finală.
O machetă video a viitorului aeroport a fost prezentată de Consiliul Județean Ilfov. Nu este și cea finală.
Distribuie
 Print

Proiectul unui mega aeroport privat - o investiție de 400 de milioane de euro - care să preia din operațiunile de la Otopeni, a primit undă verde în Ialomița. Consiliul Județean a concesionat, pe 49 de ani, 350 ha de teren unei firme care are la dispoziție patru ani ca să facă noul aeroport.

Avant Airports SRL, firma câștigătoare, e din România și are acționari doi români și un moldovean. Iar asociată în afacere e Automagistral-Pivden, o companie ucraineană abonată la contracte cu statul în țara vecină, aflată în război.

Aeroportul ar urma să aibă un terminal de 30.000 de metri pătrați, pentru pasageri, și un flux anual de 6,5 milioane de călători. Prin terminalul cargo, de 20.000 de metri pătrați, ar urma să treacă anual peste 10.000 de tone de marfă.

Mai sunt 30.000 metri pătrați dedicați reparării și întreținerii aeronavelor.

În proiectul prezentat de Avant Airports SRL sunt planificate un parc fotovoltaic pentru independența energetică a aeroportului și o școală de aviație. În plan mai există un hotel, o gară și zone de agrement.

În schimbul terenului, Consiliul Județean Ialomița va primi anual 400.000 de euro (2 milioane de lei).

,,Aeroportul Alexeni va deveni primul aeroport privat din România, oferind o infrastructură de ultimă tehnologie și servicii aeroportuare de înaltă calitate. Situat la doar 66 de kilometri de București, acesta se va poziționa strategic pentru a prelua o parte semnificativă a traficului de cargo și low-cost, care suprasolicită aeroportul Otopeni", a scris pe Facebook președintele Consiliului Județean Ialomița, Marian Pavel.

La licitația pentru concesionarea terenului și implementarea proiectului a fost un singur concurent: firma Avant Airports SRL, lider de asociere, împreună cu Automagistral-Pivden, o firmă ucraineană.

Finanțarea investiției se va face dintr-o combinație de surse, explică pentru Europa Liberă, Carmen Bahrim, unul dintre acționarii firmei Avant Airports.

,,Capital propriu, parteneriate strategice, precum și discuții avansate cu doi investitori care și-au exprimat interesul de a contribui cu 500 de milioane de euro la proiect.

Este important de menționat că, înainte de a depune oferta noastră la licitație, am obținut acceptarea preliminară a acestor investitori de a se angaja în proiectul nostru", adaugă ea.

Iar la semnarea contractului, alături de reprezentanții CJ Ialomița și cei ai firmelor câștigătoare, a fost și Victor Ponta, consilier onorific al premierului Marcel Ciolacu.

2023, un an de pregătire minuțioasă pentru licitația din 2024
Firma care a câștigat, ca lider de asociație, licitația de la Consiliul Județean (CJ) Ialomița, face parte dintr-un holding în care, în toate firmele, apar două nume: Valentin Vizant și Carmen Bahrim.

Mai au ceva în comun: toate firmele holdingului au fost înființate anul trecut, mai puțin Avant Aiports, care doar și-a schimbat acționariatul și numele. Și majoritatea au sediul social într-un apartament din București, unde mai sunt înregistrate alte 80 de societăți comerciale.

Iar o altă coincidență este că firmele din holding se ocupă, fiecare în parte, de câte o activitate specifică construirii și funcționării unui aeroport - construcții, producție energie electrică, aprovizionare cu combustibil, management al forței de muncă.

Aeroportul din Alexeni va avea un terminal de cargo care va putea prelua peste 10.000 de tone de mărfuri anual.
Aeroportul din Alexeni va avea un terminal de cargo care va putea prelua peste 10.000 de tone de mărfuri anual.
Avant Airports - fostă Perpetual Beta
Înființată în 2016, la Târgu Mureș, inițial cu numele de Perpetual Beta, firma avea ca obiect de activitate studierea pieței și sondarea opiniei publice. Fondator, Carmen Bahrim, fostă angajată la societăți de asigurare.

Din 2018 în 2022, Carmen Bahrim îi cesionează mamei sale acțiunile, iar obiectul de activitate al firmei se modifică de câteva ori.

În 2019, Perpetual Beta semnează singurul contract public pe care îl are, cu Romgaz, pentru servicii de consultanță în management, de peste 130.000 de lei.

Pe 2 noiembrie 2023, în firmă intră alți doi acționari - Valentin Vizant (45% din acțiuni) și Mircea Tudor (45%). Și tot atunci se schimbă obiectul de activitate al firmei în activități de servicii anexe transporturilor aeriene și numele firmei, în Avant Airports SRL.

Din 17 ianuarie 2024, structura acționariatului firmei se schimbă și ea:

Carmen Bahrim -10%
Mircea Tudor - 33%
Vizant & Partners SRL - 33%
Avant Petroleum SEL - 24%.
Și tot în ianuarie 2024, firma depune singura ofertă la licitația lansată de CJ Ialomița pentru construirea unui aeroport. Și câștigă.

Unul dintre acționarii Avant Airports a explicat, pentru Europa Liberă, de ce au fost făcute toate aceste mișcări cu un an înainte de licitația de la Consiliul Județean Ialomița.

,,Identificarea acestei oportunități a fost rezultatul unei analize a pieței și a nevoilor de infrastructură aeroportuară din regiune. Am observat o cerere crescută pentru servicii aeroportuare moderne și eficiente, ceea ce ne-a motivat să explorăm această direcție.

Consiliul Județean Ialomița a mai organizat cinci licitații pentru concesionarea terenului in vederea dezvoltării proiectului Aeroportul Alexeni, începând cu anul 2020. Evident că nu aveam de unde să avem o cunoaștere prealabilă a datei următoarei licitații, însă ne-am pregătit pentru participarea la licitație", spune Carmen Bahrim, acționar la Avant Airports.

,,Pregătirile de anul trecut pentru dezvoltarea unui aeroport de tip next generation includ si înființarea a patru firme cu activități conexe, care acoperă diverse aspecte esențiale ale proiectului, de la inginerie si energie, la educație în aviație și petrol, creând o fundație solidă pentru dezvoltarea unui aeroport de generație următoare, independent energetic", adaugă ea.

În 2023, Avant Airports a avut o cifră de afaceri de aproape 450.000 de lei, profit de peste 230.000 de lei și un singur angajat. Datele financiare ale firmei nu au fost un impediment, explică președintele CJ Ialomița, Marian Pavel, pentru Europa Liberă.

,,Sunt firme specializate care cu asta se ocupă. Faptul că au un singur angajat - nu aia e important, uitați-vă pe board-ul lor (în conducerea lor - n.r.). Pe mine mă interesează să facă ce au promis", spune Marian Pavel.

Întreg consumul energetic al viitorului aeroport va fi asigurat din producția verde.
Întreg consumul energetic al viitorului aeroport va fi asigurat din producția verde.
Și Carmen Bahrim asigură că are alături în acest proiect o echipă de specialiști internaționali de renume.

,,Suntem onorați să îl avem pe domnul Luis Fonseca De Almeida ca presedinte al Consiliului Consultativ. Dl. Fonseca De Almeida este Director Regional al Biroului Europei și Atlanticului de Nord al Organizației Internaționale a Aviației Civile (ICAO) din ianuarie 2011", spune ea.

Care sunt celelalte firme deținute de Vizant - Bahrim
Avant Engineering

Data înființare - 29.11.2023
Obiect de activitate - construcții clădiri
Acționari: Carmen Bahrim, Valentin Vizant
Avant Petroleum

Data înființare - 29.11.2023
Obiect de activitate - activități anexe transporturi
Acționari: Carmen Bahrim, Valentin Vizant
Avant Energy

Data înființare - 9.11.2023
Obiect de activitate - producție energie electrică
Acționari: Carmen Bahrim, Valentin Vizant
Avant Aerospace

Data înființare - 22.08.2023
Obiect de activitate - servicii conexe transporturi aeriene
Acționari: Carmen Bahrim, Vizant&Partners, Maksym Fediukin (Ucraina)
Vizant & Partners

Dată înființare - 28.10.2022
Obiect de activitate - consultanță management
Acționar: Valentin Vizant
European Aerospace Agency (fost Romanian Business Platform)

4 mai 2023 - în acționariat intră Valentin Vizant, Carmen Bahrim și Nicolae Jelescu, alături de fondatorul Marian Răzvan Popa Bucur
30 mai 2023 - se schimbă numele, în European Aerospace Agency
Carmen Bahrim are o lungă istorie de activitate în domeniul asigurărilor și al consultanței în management, după cum arată pagina sa de LinkedIn.

A trecut, însă, și prin Consiliul de Administrație de la Romarm, în 2021, dar doar pentru opt luni. Iar de la asigurări, management și armament a ajuns acum la construirea de aeroporturi.

Mircea Tudor este acționarul principal al firmei MB Telecom Ltd, o firmă despre care Europa Liberă a scris aici și care are sute de contracte publice. Mircea Tudor deține mai multe brevete de invenții pentru scanere și o fabrică de producție a acestora în Elveția. A câștigat de curând licitația pentru 26 de scanere vamale.

Valentin Vizant este un om de afaceri din Republica Moldova, cu mai multe afaceri și în România.

În timpul mandatului președintelui comunist Vladimir Voronin (2001-2009), Vizant a fost promovat în importante funcții publice din Republica Moldova – de la consultant în Aparatul Preşedintelui până la secretar al Comisiei Electorale Centrale (CEC). Ulterior, a condus Administrația de Stat a Aviației Civile și Poșta Moldovei, scrie Rise Project Moldova.

În Republica Moldova are o firmă care se ocupă cu transportul aerian de pasageri.

2. Automagistral-Pivden - Ucraina

Avant Airports nu a venit singură la licitație de la Consiliul Județean Ialomița. S-a asociat cu una dintre cele mai mari firme de construții rutiere și aeroporturi din Ucraina, Automagistral-Piven, înființată în 2002.

,,Asocierea cu partenerul nostru din Ucraina a venit ca urmare a unei abordări directe prin mediul de business, fiind recomandați de o referință de încredere. Având în vedere experiența lor vastă în infrastructura din Ucraina, cu peste 400 de proiecte finalizate cu succes, am considerat că expertiza și resursele lor vor contribui semnificativ la realizarea viziunii noastre pentru Aeroportul Alexeni", explică Carmen Bahrim cum s-a ajuns la această asociere.

În Ucraina, firma a fost de mai multe ori în centrul unor scandaluri legate, în special, de modul în care obține contractele publice, precum și de calitatea lucrărilor sau evaziune fiscală.

În 2020, publicația ucraineană ,,Banii Noștri" îl acuza pe președintele Volodimir Zelenski ca a alocat o sumă de trei ori mai mare pentru reparațiile de drumuri, de care ar fi beneficiat firme apropiate de politic, între care și Automagistral-Pivden, decât industriei de război.

Participant la 2.213 de achiziții .
Câștigător în 728 de achiziții pentru suma 4,2 miliarde euro
Au fost semnate 674 de contracte în valoare de 4 miliarde euro
Sursa https://clarity-project.info/tenderer/34252469

Potrivit serviciului youcontrol.ua, în 2023, veniturile companiei au depășit 190 milioane de euro, iar profitul brut a scăzut la 14 milioane de euro.

Proprietarul firmei Automagistral-Pivden, conform forbes.ua, este omul de afaceri Aleksandr Boyko.

În 2021, o echipă a Europa Liberă Ucraina l-a filmat pe Boyko la o întâlnire secretă cu Iuri Aristov, deputat și președintele comitetului bugetar al Radei Supreme, într-un restaurant din Kiev. Jurnaliștii au făcut o legătură între presupusa întâlnire dintre cei doi și numărul mare de contracte publice câștigate de firmă.

Dar există și alte speculații. Presa din Ucraina susține că adevăratul proprietar al Automagistal Pivden ar fi, de fapt, un alt om de afaceri ucrainean, Oleksandr Jukov. Este fostul socru al lui Roman Abramovici și unul dintre cei mai influenți reprezentanți ai grupării care controla Odesa prin fostul primar Ghenadi Truhanov. Truhanov a fost arestat în mai 2023 pentru corupție.

În România, firma Automagistral Pivden are o sucursală deschisă în 2022 și a participat la mai multe licitații lansate în special de CNAIR pentru diverse lucrări de construire/reparații drumuri. A câștigat doar un contract, cel pentru reabilitarea pistei aeroportului din Satu Mare.

,,În Ucraina, compania noastră a participat la reconstrucția aeroporturilor din Mykolaiv, Herson și Odessa. În România, finalizăm reconstrucția pistei aeroportului Satu Mare, iar acum avem ocazia să participăm la ceea ce este probabil cel mai mare și mai ambițios proiect de infrastructură din România. Victoria noastră la licitație este o dovadă a încrederii în companie din partea partenerilor români. Dacă reușim să atragem investiții și să implementăm proiectul, ne va ajuta să deschidem piața UE", a declarat Mikola Timofeev, CEO al Avtomagistral-Pivden, conform presei ucrainene.

Un proiect vechi de 7 ani
Viitorul aeroport de la Alexeni va lua locul unui aerodrom construit în timpul comunismului.

În 2017, printr-o hotărâre de Guvern, bunurile imobile care au compus fostul ,,Aerodrom Alexeni" au fost trecute din domeniul public al statului în domeniului public al judeţului Ialomiţa. Scopul declarat era construirea unui nou aeroport pe locul fostului aerodrom.

Prima încercare de concesionare a terenului pentru dezvoltarea proiectului a fost în 2018, spune actualul președinte al CJ Ialomița. Dar la licitație nu s-a prezentat niciun ofertant.

Istoric Aerodromul Alexeni
Aerodromul Alexeni a fost construit în anul 1954, pe un teren de 200 de hectare. Era bază de aviaţie pentru protecţia spaţiului aerian din zona oraşului Bucureşti şi împrejurimilor. Avea cea mai lată pistă betonată din ţară - 80 m. Tot aici a fost înfiinţat primul şi singurul – timp de 30 de ani - regiment de elicoptere din România.
În Al Doilea Război Mondial, episodic, pe islazul comunei Alexeni au staționat formații de aviație germane care interceptau avioanele de bombardament ale Aliaților în drum spre Capitală sau Ploiești.
În vara anului 1975, aici i-a fost prezentat dictatorului Nicolae Ceauşescu primul avion cu reacţie românesc, IAR 93.
Baza militară de aviaţie a fost abandonată în 2001. În anii de dinaintea abandonării, baza a fost folosită parţial, numai pentru aeronave mici.
În 2002, aerodromul militar Alexeni a fost dezafectat și a fost transferat din administrarea Ministerului Apărării Naţionale în cea a Ministerului Justiţiei, Direcţia Generală a Penitenciarului.
Aeroportul Alexeni are o pistă betonată de 2.500 de metri, bretele adiacente de 1000 de metri, hangare şi spaţii administrative. Întreg ansamblul – cladiri administrative, dormitoare, pista, hangare, magazii, depozite subterane, care au făcut parte din cadrul unei unităţi militare – se întinde pe o suprafaţă de 350 de hectare, din care 210 - teren arabil.
Cu toate că pista are dale de beton deteriorate, ele vor putea fi folosite ca structură rutieră pentru noua pistă.
Sursa https://cjialomita.ro/wp-content/uploads/2023/11/5.-STUDIu-DE-OPORTUNITATE.pdf

RaduG

Iată și filmul de prezentare al proiectului:


dr4qul4

6,5 milioane de pasageri anual? Astia vor sa ia mai mult de jumatate din traficul de pe Otopeni?
Cat trafic au impreuna Cluj Napoca+Oradea+Satu Mare+Targu Mures+Sibiu+Baia Mare?

Ce au fumat astia?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

shift2rail

Investitorul mizeaza pe potentialul pietei: un studiu Franklin Trempleton ( admin fondul Proprietatea) din 2023 estima cererea solvabila ptr aero OTP la 20 mil pax in 2030 si 33 mil pax in 2050.