Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Daniel_I

#3690
Salut,
Am iesit azi pe Lot 1 in zona dig-ului Mures.
Duminca dupa amiaza nu se lucra. Era doar paza, care am inteles de la un utilizatorul al forumului aflat si el in zona, ca i-ar fi interzis fotografierea lucrarii de arta din zona.



Subtraversarea autostrada. Pare intr-un statiu avansat de finalizare














Capatul decopertarii. Nu inteleg ce vor sa construiasca aici. Precizez ca e pe locul unui canal de irigatii, secat, nefolosit de peste 20 de ani.
In departare la 100 m, se vede o ferma locuita, care se afla pe traseul autostrazii.






Aici e capatul decopertarii. Nu imi dau seama de ce nu s-au dus cu decopertarea pana in apropierea raului Mures, si s-au oprit la 100 m dupa canalul de irigatii.
Ar fi o e explicatie posibila ultima fotografie, unde se vede o mica ferma, care este exact pe traseul autostrazii



Borna kilometrica unde incepe decopertarea, spre capatul Turda



Ferma pe traseul autostrazii. Colegii care sunt la zi cu situatia expropierilor, intreb, e posibil ca terenul pe care e situata aceasta ferma sa nu fie expropiat si sa blocheze decopertarile pe Lot 1 ?
Cam asta a fost tot deocamdata, revin.
On The Road

TibiV

Daniel, bună completare la pozele lui Eurocopter...
Mulţumim !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gdo

Super poze Daniel si da aceea e zona unde eu am intampinat probleme la fotografiat.
Pe lotul 2 Euroconstruct a inceput sa lucreze si intre Santimbru si Oiejdea in aceasta dupamasa....

adiarc

vin si eu cu un mic update de pe lotul 1 - in spatele localitatii Lancram...nu se lucra astazi la amiaza...nici aici...nici in zona Lukoil ci doar timid in spatele fabricii Albacher



terasament incipient



spre Sebes , e cam acelasi lucru ca acum un an



doar atat...nu am avut alte noutati....pentru ca nu sunt....inca se lucreaza la relanti si in masarier  :((
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

yetiman

QuotePe lotul 4 exista autorizatie de constructie pe 70% din lungime, iar Porr este in proces de remobilizare. De saptamana viitoare ar trebui sa se vada in teren asta. Acest lot se va putea finaliza fara probleme la anul, daca nu vor fi probleme legate de plati si daca pana in primavara se vor rezolva toate problemele birocratice restante (exproprieri suplimentare, acord de mediu, autorizatie de constructie).

Din pacate, informatiile lui Eurocopter s-au adeverit doar la partile negative.

Pe L4 nu se vede, deocamdata, nici o remobilizare.  >:(
Singura portiune pe care se lucreaza in plus fata de saptamana trecuta este la Kaufland, unde creste terasamentul. In rest tot pe la lucrarile de arta si intre viaductul mare si Stejeris se mai lucreaza. Poate fi si vremea de vina, dar asa e, totdeauna ne ia prin surprindere. Ca ninge iarna, ca ploua toamna este de-a dreptul surprinzator.

Pe L3 s-au mai redus motoarele. Dar inca se mai lucreaza, parca cu mai mult spor la lucrarile de arta si cu mai putin la terasamente.

Fara poze.

Si un mic comentariu legat de finalizarea lotului. S-ar putea termina la anul (spre sfarsit), dar in nici un caz in martie 2016, care este termenul contractual. Sunt curios ce se va intampla, parca CNADNR se lauda ca va cere penalizari daca nu se respecta termenele. Prevad ca vor fi scantei mari pe tema asta.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

pasadia

Ar fi culmea sa ceara penalizari cat timp sunt si ei de vina pentru intarzierea actelor. Nu stiu cum suna contractul, dar ar fi culmea sa ceri penalizari pentru nefinalizarea lucrarilor la care nu sunt finalizate expropierile sau nu exista AC.

horatiu.cosma

Da, exact, sa penalizezi TS ca au lucrat peste un an fara AC, pe banii lor. Adica sa le imputi faptul ca ei vor sa faca autostrada, si tu, ca CNADNR, nu vrei(in cel mai scurt timp).

yetiman

#3697
@pasadia: Eu nu faceam decat sa comentez comunicatul CNADNR

QuotePrecizăm că întârzierile înregistrate în cadrul acestor contracte, au ca și cauze principale finalizarea
cu întârziere a Proiectelor Tehnice de către Antreprenori, obținerea cu dificulatate a avizelor și/sau
acordurilor necesare în vederea emiterii Autorizației de construire
.
În ceea ce privește Acordul de mediu, precizăm că acesta a fost obținut la nivelul Studiului de
Fezabilitate, iar soluțiile tehnice au suferit actualizări/modificări din cauza dezvoltării și realizării de
către Antreprenori a Proiectului Tehnic. Astfel, pentru ca soluțiile tehnice ce vor fi realizate în teren
să asigure respectarea tuturor prevederilor Acordului de mediu, este necesar ca acestea să fie
notificate de către ANPM în vederea întreprinderii procedurilor legale în materie și obținerea unui
Acord de mediu în concordanță cu Proiectul Tehnic finalizat.
De asemenea menționăm că, conform prevederilor contractuale, în cazul în care termenul contractual
de finalizare a contractelor nu este respectat de către Antreprenori din culpa acestora, CNADNR SA
este îndreptățită să aplice penalități pentru întârziere.
CNADNR SA

Sigur ca e absurd, dar ce nu este la CNADNR?
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

pasadia

A, ca pun o asemenea fraza intr-un comunicat de presa inteleg. E o chestie standard, precum antet-ul. Dar nu-mi inchipui ca se vor si gandi sa initieze actiunea in justitie.

cutter

Quote from: horatiu.cosma on October 07, 2015, 12:00:49 PM
Da, exact, sa penalizezi TS ca au lucrat peste un an fara AC, pe banii lor. Adica sa le imputi faptul ca ei vor sa faca autostrada, si tu, ca CNADNR, nu vrei(in cel mai scurt timp).

Dar că proiectarea lor nu a respectat acordul de mediu așa cum prevedea contractul și din cauza asta acum trebuie făcută evaluare de impact (adică procedură de lungă) poți să le impuți sau să-i penalizezi?


pasadia

Daca prin contract le dai voie sa faca proiectarea in acel fel, ce drept legal ai avea sa le imputi sau sa-i penalizezi cu ceva?

cutter

#3701
Contractul nu le dă voie să faca asta.

Quote from: cutter on September 29, 2015, 05:15:02 PM

Cerințele beneficiarului prevedeau asta:



Pe de altă parte, tot cerințele beneficiarului mai spun și că:

Quote
3.8.2. Toate costurile si intarzierile survenite ca urmare a schimbarilor asupra proiectului initial vor fi responsabilitatea Antreprenorului.

horatiu.cosma

Nu incerc sa apar TS-ul pentru modificarile aduse in proiect, dintre care o parte nu prea respecta acordul de mediu. Au facut-o pentru profit, e un bluff pana la urma, care poate sau nu iesi. Dar nu e corect sa fie penalizati din martie 2016 daca nu finalizeaza. Daca ar fi asteptat AC pentru solutiile lor ca si constructorii de pe loturile 1 si 2, ar fi inceput poate in martie 2016.

pasadia

Ete na, ei vor fi penalizati cu mai putin decat Aktor sau Pizzarotti. Dar in cazul asta nu inteleg ce constructor normal la cap si-ar mai dori sa se lege printr-un contract cu statul roman. Adica ei sunt invitati sa faca SI proiectare, dar le sunt impuse limite iar incalcarea acestora aduce consecinte pe care ei nu le pot controla direct (caci deh, stau dupa semnatura cate vreunui jurist din MT sau MJ).

Sistemul asta obliga la spaga (sau ma rog, la alte forme de trafic de influenta). Si poate din cauza asta unii constructori cu potential se feresc de Romania lasandu-ne cu constructori mai necunoscuti.

TibiV

Rămâne de văzut dacă penalităţile vor fi mai mici decât profitul suplimentar obținut prin "optimizările" care au încălcat Acordul de mediu iniţial.
Mai exact de câte ori este mai mare acest profit suplimentar faţă de penalităţi.
Doar că noi nu prea avem cum să aflăm asta, dar cred că ei şi-au făcut bine socotelile şi nu vor ieşi în pierdere...

@horatiu
Cine ştie ce optimizări masive or fi şi pe loturile 1 şi 2...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)