News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Schumy

#3135
Quote from: elion on July 24, 2015, 11:11:43 PM
Schumy mulţumim pentru pozele frumoase! Cu ce mijloc de transport te-ai deplasat pe dealurile din zonă pe aşa distanţă?

Slujba mea necesita mult plimbatul cu "pejosul"(asa am ajuns unde sunt facute pozele cele mai de sus), dar am folosit si un autovehicul gandit special pentru terenuri accidentate si drumuri de pamant afectate de tractoare: Renault Clio/Symbol :lol:
PS: se putea ajunge acolo sus si cu o masina normala(gen Logan) daca sti sa conduci si nu a plouat in ultimele 3-4 zile

NGC

#3136
Quote from: NGC20 on July 24, 2015, 04:15:54 PM
Quote from: cutter on July 24, 2015, 03:59:23 PM
Ce-o fi vrut nenea ăla care ne-a făcut neprofesioniști să zică [...]?

Imi pare rau dar acum nu pot asculta inregistrarea din acel articol din ziar citat mai sus [...].

Am reusit sa ascult inregistrarea.

Aici aveti cronologia evenimentelor.

08.04.2015 -> Se emite avizul 51 de gospodarire a apelor pentru lotul 4, ultimul aviz care mai lipsea
27.04.2015 -> Se emite noul aviz 57 de gospodarire a apelor pentru lotul 4

21.04.2015 -> ANPM inregistreaza solicitarea CNADNR de revizuire a acordului de mediu
22.05.2015 -> CNADNR genereaza "Memoriu de prezentare Autostrada Sebes - Turda" pentru revizuirea acordului de mediu folosind avizul 51 de gospodarire a apelor
26.05.2015 -> ANPM primeste memoriul de la CNADNR
27.05.2015 -> ANPM publica memoriul
28.05.2015 -> ANPM anunta depunerea solicitarii de revizuire a acordului de mediu
02.06.2015 -> Sedinta tehnica la ANPM Alba pentru analizarea documentatiei
25.06.2015 -> ANPM anunta ca CNADNR retrage solicitarea de revizuire a acordului de mediu
25.06.2015 -> CNADNR completeaza memoriul cu avizul 57 de gospodarire a apelor in locul avizului 51, scoate modificarile de la nodul Turda, scoate modificarile pentru lacul Stejeris
26.06.2015 -> ANPM anunta (re)depunerea solicitarii de revizuire a acordului de mediu
01.07.2015 -> ANPM publica memoriul completat
02.07.2015 -> ANPM anunta luarea deciziei etapei de incadrare pentru modificarile survenite fata de acordul de mediu existent
03.07.2015 -> ANPM publica proiectul deciziei etapei de incadrare
15.07.2015 -> Expira termenul de asteptare dupa observatii/contestatii din partea publicului la decizia etapei de incadrare luata de ANPM
16.07.2015 -> ANPM emite decizia etapei de incadrare
16.07.2015 -> ANPM emite anexa la acordul de mediu
20.07.2015 -> ANPM publica decizia etapei de incadrare si anexa la acordul de mediu

20.07.2015 -> API publica solicitarea


Concluzii:
- ANPM avea dreptate ca ei s-au miscat repede
- API avea dreptate cu intarzierea lucrarilor pe loturile 1, 2 si 4 pe zonele pentru care s-a cerut actualizarea acordului de mediu pentru ca acolo nu se putea lucra
- la data publicarii solicitarii de catre API, oricum nu exista autorizatie de construire decat pentru o portiune mica din lotul 4, care avea si acord de mediu din 11.03.2015
- autorizatia de construire are nevoie de acordul de mediu
- nu s-au depus alte documente pentru actualizarea acordului de mediu pentru lotul 3, deci nici nu va primi autorizatie de construire prea curand, daca intr-adevar este o "schimbare totala" a solutiei
- intarzierea emiterii acordului de mediu pentru loturile 1, 2 si 4 nu cred ca o putem atribui ANPM din punct de vedere al timpilor legali de emitere a documentelor

Daca e sa caut nod in papura, ANPM nu a emis in 2 saptamani acordul de mediu cum a zis nenea ala, ci in 3 saptamani. :p :lol:

cutter

@NGC20:

Uită-te cît timp e pierdut între etape și pentru cine nu știe poate chiar crede că se întîmplă ceva între "depune memoriul" și "publică proiectul deciziei de încadrare". De fapt e un copy-paste dintr-un document în celălalt.

Apoi, din ce știu eu, diferența majoră între memoriul depus pe 28 mai și cel de pus o lună mai tîrziu pe 26 iunie nu este avizul de gospodărire a apelor, ci scoaterea celor 2km de la balta Stejeriș și încă ceva bizar pe lotul 1: uită-te la numerotarea sectoarelor, vezi că unul din sectoare sare niște km care apar în alt sector și revizuirea e cerută doar pentru o parte din sectoare. La lotul 1 cred că vom avea o autorizație parțială, nu pe tot lotul, e ceva în controversă acolo - parcă ceva ecoduct.

În fine, deci vorbim de o lună între depunerea memoriului într-o formă și în altă formă. Eu zic că e mult cînd e vorba de 1 mil €/zi în joc. Deja pe 2 iunie s-au întrunit la APM Alba și probabil s-a hotărît de atunci că pentru baltă și pentru ecoduct nu le dau fără studiu de impact. Ce s-a întîmplat între 2 și 26 iunie cînd doar au scos din documentație bucățile menționate... aici nu putem ști dacă întîrzierea e la CNADNR sau la mediu. Părerea mea e că e la amîndouă.

Sau între 16.07 și 20.07, "emite" și "publică" decizia... îți spun eu ce înseamnă: încă o săptămînă de lucru pierdută.

Și apoi mai e vorba și de proiectul de la Domnești, ar fi interesant de făcut o cronologie și acolo, dar mai ales de autostrada Transilvania unde UMB nu poate lucra pe ~1km în zona pădurii și cred că nici pe Ogra-Cîmpia Turzii nu se poate și probabil nici pe Suplacu-Borș pentru că ar fi expirat acordul din 2004... s-a gîndit cineva dinainte, a luat măsuri de acum un an ca astăzi să nu ajungem în situația asta?

Eu nu pot știi de fiecare dată cine e de vină: CNADNR, mediu, MT, noi suntem societate civilă, nu firmă de audit sau procuratură. Să pună ei toate documentele pe masă, să fie transparenți, să fie eficienți, să fie competenți și n-are nimeni nicio problemă cu ei, le facem statuie. Dar nu sunt deloc așa.

NGC

#3138
Stiu ca au mai facut si alte modificari intre 26.05.2015 si 25.06.2015 in cele doua memorii, inclusiv scoaterea modificarilor de la nodul Turda. Am completat sus ca sa fie clar.

NGC

#3139
Quote from: cutter on July 25, 2015, 09:59:04 AM
@NGC20:
În fine, deci vorbim de o lună între depunerea memoriului într-o formă și în altă formă. Eu zic că e mult cînd e vorba de 1 mil €/zi în joc. Deja pe 2 iunie s-au întrunit la APM Alba și probabil s-a hotărît de atunci că pentru baltă și pentru ecoduct nu le dau fără studiu de impact. Ce s-a întîmplat între 2 și 26 iunie cînd doar au scos din documentație bucățile menționate... aici nu putem ști dacă întîrzierea e la CNADNR sau la mediu. Părerea mea e că e la amîndouă.
Memoriul completat de CNADNR are data trecuta de mana 25.06.2015 sub semnatura lui Neaga. Nu vreau sa le iau apararea, dar presupun ca ANPM a instiintat CNADNR destul de repede despre probleme, pentru ca o alta sedinta tehnica pe aceasta tema nu a mai avut loc.

Quote from: cutter on July 25, 2015, 09:59:04 AM
Sau între 16.07 și 20.07, "emite" și "publică" decizia... îți spun eu ce înseamnă: încă o săptămînă de lucru pierdută.
Cred ca ANPM a instiintat MT chiar in 16.07.2015. In principiu aflam saptamana viitoare.

Quote from: cutter on July 25, 2015, 09:59:04 AM
Eu nu pot știi de fiecare dată cine e de vină: CNADNR, mediu, MT, noi suntem societate civilă, nu firmă de audit sau procuratură. Să pună ei toate documentele pe masă, să fie transparenți, să fie eficienți, să fie competenți și n-are nimeni nicio problemă cu ei [...]. Dar nu sunt deloc așa.
Aici iti dau totala dreptate.

TibiV

Quote from: cutter on July 25, 2015, 09:59:04 AM
Să pună ei toate documentele pe masă, să fie transparenți, să fie eficienți, să fie competenți și n-are nimeni nicio problemă cu ei, le facem statuie.
De ce să le facem statuie ? Pentru că şi-ar face aşa cum trebuie treaba pentru care sunt plătiţi ?
Să şi-o facă şi să se bucure că nu mai amintește nimeni de ei, de regulă cu adjectivul "incompetenţi" în aceeași frază...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

Toți se folosesc la maxim de termenul legal pe care il au la dispoziție..
ii pasa cuiva ca pierdem sute de mil.de euro din fonduri europene ?
pt ca , d.p.d.v legal , aceste proiecte strategice de interes national au fost tratate ca unele fara semnificație.....ca si cand , de ex., cineva depune documentația sa-si construiască o hala sau ceva ......

cine răspunde pt pierderea banilor europeni ?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

NGC

#3142
Quote from: cutter on July 25, 2015, 09:59:04 AM
@NGC20:

Uită-te cît timp e pierdut între etape

Am uitat un lucru. La decizia etapei de incadrare publicul poate inainta observatii/contestatii un anumit numar de zile, pe care esti obligat sa le astepti.
Am adaugat mai sus "15.07.2015 -> Expira termenul de asteptare dupa observatii/contestatii din partea publicului".
Deci intre 02.07.2015 si 15.07.2015 au asteptat observatii/contestatii.

La fel, mai trebuie asteptat un anumit numar de zile pentru observatii/contestatii si la raportul privind impactul supra mediului.
In cazul pasajului de la Domnesti, s-a asteptat de doua ori.

gdo

Dupa eliberarea avizului de mediu pe lotul 1 situatia sta cam in felul urmator:
-in zona Drambar de ambele parti alde drumului judetean 107C se continua decopertarile si au inceput sa innainteze inspre raul Mures:







In partea cealalta a drumului judetan au inceput relocari de utilitati:





gdo

Deasemena la intersectia autostrazii cu DJ 107 pe aliniamentul vautostrazii au aparut grinzi aliniate...acum nu stiu daca ele urmeaza sa fie sudate si montate la pasajul autostrazii din zona sau pur si simplu au fost depozitate acolo deoarece platforma de depozitare a grinzilor este pur si simplu plina ochi....


Desi e efectiv plin de grinzi azi se muncea intens la producerea altora....




rocklee

gdo ...un mare MULTAMM......SI ceva rece in cinstea ta .... :tomatoes: :cheers: :thumbsup:

reed


ddfab

gdo a fost ceva mai rapid, dar vin si eu cu ceva completari.
imagini din zona dj 107, de pe lotul 1, in urma cu 2 saptamani. aici terasamentul va urca vreo 6-7 m, iar la baza executa o fundatie din mixuri cu var.









ddfab

aceeasi zona, unde a10 va trece peste dj 107.





ddfab