Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

TibiV

#3090
Măi fraţilor, ăştia de la Transelectrica sunt duşi cu capul ?!...
Stâlpii sunt tot acolo, si nici nu am văzut în poze vreun semn că ar fi început să facă alţi stâlpi...
Cum pot fi convinşi să-şi facă treaba ?

elion, mulţumim, frumoase poze !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

^ Nu putem ști în ce fază se află proiectul de relocare și nici dacă s-a obținut autorizatia, iar aceste două lucruri sunt în sarcina constructorului. În plus, relocarea impune noi exproprieri, iar astea se fac doar prin HG, atunci când are timp Victor Viorel.

Schumy

Vineri am vazut si eu utilajele de la Hidroconstructia care mergeau dinspre Alba spre Turda. Ramane de vazut daca se intorceau la lotul 4 sau aveau alte treburi. Singurul utilaj de la ei ce l-am observat zilele trecute langa lotul 4, era o cisterna in dreptul benzinariei de la Inoc. Oricum, pauza asta nu cred ca i-a incurcat, avand in vedere ca au si ceva amenajari intre Sugag si Oasa pe DN67C(Transalpina).

Cat despre incetinirea lucrarilor pe lotul 4, niste zvonuri ziceau ca nu ar fi fost vorba de lipsa acordurilor si autorizatiilor, ci mai degraba de lipsa banilor care nu ar fi ajuns in conturi. Adica se aprobasera platile catre constructor, dar transferul nu s-ar fi realizat inca. Cine urmareste mai atent situatia platilor aici pe forum ne poate confirma daca e posibil?

nicolaem

sambata ora 15 se lucra sustinut pe lotul 4 in zona dealului de la Turda. nici o miscare in restul L4 sau L3

adiarc

Am trecut prin zona astăzi.....relocarea Dn -ului e ca si finalizată....mai trebuie marcaje si indicatoare si o zona foarte mică de asfaltat....daca ar vrea ar putea sapt viitoare sa dea drumul
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Schumy

Quote from: adiarc on July 19, 2015, 08:43:06 PM
Am trecut prin zona astăzi.....relocarea Dn -ului e ca si finalizată....mai trebuie marcaje si indicatoare si o zona foarte mică de asfaltat....daca ar vrea ar putea sapt viitoare sa dea drumul

Asa este de o saptamana si jumatate, de cand au terminat de pus parapetele.
Miercurea trecuta am vazut ca umpleau acostamentul cu niste pietris. In rest nu cred ca s-a mai lucrat si vreme buna a fost in fiecare zi in ultima saptamana.

adiarc

multumesc de info Schumy...cum puneam , daca ar fii vointa , in cateva zile , s-ar putea da drumul la trafic














conexiunea A10-A3





momentan atat.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

gdo


NGC

#3098
Quote from: NGC20 on July 18, 2015, 08:42:20 AM
Quote from: Eurocopter on June 05, 2015, 04:40:40 PM
Revizuirea acordului de mediu pentru Sebes-Turda se pare ca a fost aprobata marti. S-ar putea ca asta sa fie un pas inainte spre deblocarea loturilor 1 si 2.

Quote from: Eurocopter on June 12, 2015, 02:28:36 PM
Am fost azi in numele Asociatiei Pro Infrastructura la ANPM (Agentia Nationala pentru Protectia Mediului) pentru a consulta modificarile aduse la proiectul A10 Sebes-Turda. Aceste modificari de proiect au dus la necesitatea revizuirii acordului de mediu, revizuire care am inteles ca va fi in scurt timp aprobata. Ce mi s-a parut ciudat era faptul ca intregul proiect de revizuire era dedicat loturilor 1, 2 si 4. Lipsea cu desavarsire lotul 3 din documentatie, inclusiv din titlul documentului. Posibil ca pe lotul 3 sa nu se fi solicitat modificarea acordului de mediu, nu vreau sa punem raul in fata.

Modificarile nu sunt substantiale, privesc cateva detalii tehnice, configuratia nodului Turda, amenajarile de la Stejeris si ceva detalii privind organizari de santier

Quote from: Eurocopter on June 12, 2015, 02:33:38 PM
Si ceva grafice si mentiuni privind nodul Turda:



Uite aici o plansa cu rezolutie mai buna care include modificarile din proiectul tehnic.

QuoteTraseul in plan: Sunt modificari la nodul rutier Turda km 68+500 – km 70+000
Nod rutier direcțional Turda: Configuratia Nodului s-a modificat, Breteaua estica fiind mutata in dreapta bretelei de vest. De la km 69+050 se desprinde breteaua de legatură între Autostrada Sebeș-Turda și autostrada A3 (spre Gilău) si DN1. In zona km 70+000 se desprind bretele ce asigura legătura între Autostrada Sebeș-Turda și Câmpia Turzii si relatia care asigura legatura Gilau - Autostrada Sebes - Turda.



Dar problema este alta. Aceasta plansa (plus descrierea modificarilor) apare prima data in memoriul din 26.05.2015 (creat in 22.05.2015).

In memoriul initial din 09.02.2015 nu exista, cum nu exista nici in anexa din 11.03.2015 la acordul de mediu din 31.10.2013.

In memoriile din 25.06.2015 (nu e greseala de tipar 25.06 aici si 26.05 mai sus) si din 01.07.2015 (creat in 30.06.2015), nu mai apare nimic legat de nodul Turda, deci nu apar modificarile nodului Turda incluse initial in memoriul din 26.05.2015.

De asemenea, nici in proiectul deciziei etapei de incadrare din 03.07.2015 nu mai apar modificarile nodului Turda.

Poate ca la final va fi o decizie a etapei de incadrare separata doar pentru nodul Turda.

@Eurocopter: Cand este prevazut urmatorul zbor prin zona? Poti sa insisti putin pe nod?

In 16.07.2015 a fost emisa o anexa la acordul de mediu.

http://www.anpm.ro/documents/12220/2537535/ANEXA+din+16.07.2015+la+Acordul+de+mediu+nr.RO-ANPM+.01+din+30.06.2009%2C+revizuit+%5Dn+data+de+31.10.2013%2C+emis+pentru+proiectul+Autostrada+Sebes+-+Turda.pdf

Din nou, nu se face nici o referire la modificarile nodului Turda si nu exista modificari la lotul 3.

NGC

#3099
^^^











stangabriel

Reluarea in presa a acordului de mediu.

http://ziarulunirea.ro/autostrada-sebes-turda-organizarea-de-santier-pentru-lotul-1-ar-putea-fi-amplasata-pe-teritoriul-localitatii-drimbar-vezi-ce-modificari-ale-proiectului-tehnic-sunt-propuse-pe-un-sector-din-lotul-2-335205/

Reamintim că, recent, președintele Asociației Pro Infrastructură Paul Barabaș și vicepreședintele acesteia, Cătălin Drulă au înaintat o solicitare către Ministerul Mediului pentru a cere urgentarea de acordare a avizelor necesare pentru demararea lucrărilor pentru Autostrada Sebeș-Turda care, în opinia lor, sunt blocate  de procedura revizuitii acordului de mediu.

Aceștia spun că demararea lucrărilor de infrastructură fără avizele de mediu nu se poatr realiza legal, iar întârzierea se traduce într-un impact negativ asupra mediului având în vedere poluarea generată de ambuteiajele care ar fi eliminate odată cu terminarea respectivei autostrăzi. De asemenea, blocajul cauzat de procedura de revizuire se traduce în nerealizarea unui volum de lucrări estimat la 1 milion de euro/zi de întîrziere. (Z.U.)

yetiman

Un mic update legat de A10:
L4:
Nimic spectaculos fata de saptamana precedenta.
Se lucreaza la traversarea dealului intre Turda si Stejeris la poduri, in special. Devierea pentru DN nu a mai miscat nimic.
In plus se mai lucreaza la inca cateva poduri. Se montau grinzile la urmatorul viaduct dupa Stejeris (nu cel de la capatul lacului, ci urmatorul).
La terasamente, nimic. 
L3: se lucreaza in acelasi ritm ca si pana acum. Nodul de la Unirea progreseaza vizibil. Traversarea peste DN si ea, dar mai incet. Debleul creste.
L2, zona Teius - absolut NIMIC.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

vancouver

Devine previzibila deschiderea loturilor 3+4 cu ca. 1 an inainte de 1+2. Va dati seama ce o sa fie atunci intre Sebes si inceputul lotului 3: dezastru:

- autostrada fiind gata partial va atrage si mai mult trafic (de ex. clujeni + oradeni spre Bucuresti sau Litoral)
- lotul UMB Gilau - Nadaselu va fi si el gata, asadar trafic in plus si spre / dinspre jud. Salaj
- contrastul intre autostrada ireprosabila si mersul in ambuteiaj pe DN partial prin localitati

ceva de genul cum era zona Deva - Orastie inainte de a se deschide A1 (mai stiti? sau ati uitat :) ).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

adiarc

Iar Aiud ( unde se term lotul 3 ) , plus Teius si Lancrăm , vor devenii probabil , toate trei , un fel de Sebes reloaded.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

istvan78

Nunu, la Sebes catastrofa (din perspectiva traficului) era data de intersectia DN1 cu DN7, ambele supraaglomerate. La Teius si Aiud nu sunt astfel de cumulari de fluxuri mari, nici macar DN14B nu are chiar asa trafic.
Sigur, nu va fi placut pentru locuitorii localitatilor de pe traseu, dar nu e nici acum, si totusi cand vezi speranta cum creste din pamant langa oras, mai rabzi...