Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

istvan78

Quote from: yetiman on March 26, 2015, 09:42:58 PM
Si eu zic sa nu incepem cu scenariile negative. Sezonul de lucru abia a inceput, iar miscarea pe L3 si L4 e chiar serioasa. Se pare ca sunt atacate toate portiunile. Iar termenul contractual de finalizare este martie 2016, ...

Daca-i asa, oricum pe aceste doua loturi cam trebuie asflatat inainte de instalarea iernii. Daca nu asflatezi anul asta, nu prea ai cum sa finalizezi in Martie. In Ianuarie si Februarie poti eventual monta parapeti si face anumite lucrari in afara carosabilului, dar NU poti asfalta in mod normal.
Iar daca asflatarea s-ar termina inainte de craciun, de ce nu si o dare in folosinta cu restrictii?
Oare sunt capabili constructorii de performanta asta? Sunt totusi poduri si structuri destul de serioase...

yetiman

Din cate am observat ca nespecialist, s-a lucrat binisor la structuri si pe timpul iernii (partea 'ascunsa" sub pamant). Pe L4, unde e viaductul mare la dealul de la Turda sunt destul de avansati, pilonii sunt in stadiul de finalizare la suportul de sus, iar grinzile incep sa se adune langa ei (sunt din 3 bucati, asa ca trebuie asamblati la fata locului). Apoi ii vor urca pe pozitii.
Poate ne poate explica cineva care e in domeniu daca ce am observat este corect tehnic.
Si da, si eu zic ca s-ar putea face ca si pe A1, unde s-a dat in circulatie urmand ca alte lucrari conexe sa fie facute ulterior.

Unde am emotii sunt pe L3, la poduri, unde nu prea sunt avansati. Dar, cuma am tot zis-o de mai multe ori, sezonul de lucru abia a inceput. Abia peste 3-4 luni vom putea sa ne dam seama care sunt perspectivele.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Quest

Quote from: horatiu.cosma on March 26, 2015, 09:31:01 PM
In cazul in care TS va termina cu intarziere intreg lotul, exista o varianta prin care sa dea in folosinta doar nodul de la Decea pentru a putea circula pe intreg lotul 4.

Adica TS a fost rugat sa nu ramina in urma cu Nodul Decea ptr eventualitatea in care Porr termina inaintea lor Lot 4 ? Daca e asa, atunci rugamintea catre TS ar putea sa se extinda si asupra prioritizarii lucrarilor de la inceput Lot 3 (km 41+250) pina la Nod Aiud (km 44+500). Atunci lucrurile s-ar rezolva cu maxima intelepciune ptr ca sa nu se ajunga din nou intr-o anomalie de tip Sanovita.

Totul e ca Aktor (Lot 2) si Pizzarotti (Lot 1) sa recupereze din decalajul pe care il au fata de Lot3+4. Contestatiile astea care genereaza intirzieri majore la contractare sint un rau care intr-o buna zi tot va trebui curmat cumva, cu sau fara acord de la Bruxelles. Ptr ca interesul national trebuie sa primeze iar modelele culturale (citeste legile) nu pot fi importate in-integrum ptr ca ajungi in situatia noastra in care companiile au facut un sport national din contestatii si abuzeaza grav de dreptul de-a contesta. Niciunde nu se intimpla asa ceva. Ptr ca exista obraz si common-sense. Iar daca la noi obraz nu este, atunci si legislatia trebuie adaptata modelului cultural existent la data curenta.
Common sense will get you far !

yetiman

#2298
Din cate se vede pe teren, as comenta urmatoarele:
1. TS a inceput in forta la nodul de la Decea. Nu stiu daca a fost o intelegere sau doar pura logica.
2. Cat despre celalalt capat, eu unul nu vad nici o posibilitate pe loturile 1 si 2 sa ajunga din urma L3 si L4. Parerea mea e ca lotul L3 va fi complet gata inainte ca lotul 2 sa fie (macar partial) finalizat.
3. La acest moment eu vad o mica problema pe L2. Din informatiile adunate pe aici, ei sunt cei mai in urma. Si, daca nu ma inseala memoria, ei au un nod de facut, pe undeva pe la mijloc (Teius). Si logica ar zice sa porneasca spre Aiud, daca se doreste finalizare partiala (presupunand ca L3 si L4 vor fi gata conform contract)

LE: Din graba am scris L3 in loc de L2 la punctul3. Am corectat acum.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

florin74

#2299
Teius din cate stiu eu este pe lot 2 (Alba Iulia-Aiud). Lotul 3 incepe de la intrarea in Aiud dinspre Alba Iulia. Foarte important este nodul rutier Alba Iulia Nord (de la sfarsitul lotului 1). Lot 2 are nod rutier doar la Teius. (mijlocul lotului)

horatiu.cosma

Pentru o perioada de executie de 18 luni, e foarte dificil sa recuperezi 6 luni si sa termini in 12. Deci e exclus ca loturile 1 si 2 sa recupereze fata de loturile 3 si 4, si atunci e important sa se finalizeze nodul de la Decea, in eventualitatea ca Porr termina mai repede decat TS. E foarte dificil sa se finalizeze ceva pe A10 anul asta, mai ales ca inca exista zone destul de mari in care inca nici nu s-a facut decopertarea, ce sa mai zic de terasamente.

Ionut

In primul post din acest thread aveti toate loturile foarte clar vizibile pe harta.

istvan78

Deci, indraznim sa speram la o dare in folosinta (cu restrictii) pe Lotul 4 Porr + nodul de la Decea, in 2015?
Cu podurile peste Mures de pe lotul 3 nu prea vad sperante... vorbim totusi doar de cca 8 luni de vreme buna.

ciprebbe

De sperat se poate spera insa mai spre toamna vom vedea cat pierdem la absorbtie si cum evolueaza lucrarile.
Proiectele de pe A10 sunt cuprinse pe ambele alocari bugetare fiind acceptata fazarea( de catre UE).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Aiud.dan

#2304
Loturile 3 si 4, au termen de finalizare martie 2016,iar loturile 1 si 2 octombrie 2016,la podurile de pe lotul 3 se lucreaza la pilotii forati, parerea mea ca pina gara terasamentul ,termina si cele doua poduri peste Mures,am un vecin ce lucreaza sofer la TS si mi-a zis ca TS aduce inca  100 de camione pe acest lot pentru transportul umpluturii la terasament,se pune serios pe treaba.

Ionut

Nu-i adevarat, toate loturile au termen de finalizare in 2016, mai precis martie 2016 (loturile 3 si 4) si octombrie 2016 (loturile 1 si 2). Incercati sa nu mai dezinformati.

horatiu.cosma

100 de camioane in plus intr-adevar e mult, ar avea sanse sa finalizeze terasamentul in acest an, fiind doar 12 km. Cu podurile peste Mures sunt semne de intrebare, din ultimele poze nu pot sa imi dau seama in ce stadiu sunt, poate aveti cei din zona mai multe informatii. Apropo de angajari, era vorba in toamna ca vor fi angajari masive la Porr pe lotul 4 in martie. Au avut loc aceste angajari?

horeaa

Ionut, nu o lua ca si dezinformare intentionata, ii destul de evident ca a gresit anul ... eu asa am si citit post-ul ca si 2016.

carutasul

Quote from: istvan78 on March 27, 2015, 01:43:21 PM
Deci, indraznim sa speram la o dare in folosinta (cu restrictii) pe Lotul 4 Porr + nodul de la Decea, in 2015?
Cu podurile peste Mures de pe lotul 3 nu prea vad sperante... vorbim totusi doar de cca 8 luni de vreme buna.

Chiar asa de optimist nu sunt nici eu , ceea ce ziceam eu ca sper este o distributie avantajoasa a cheltuielilor in sensul maximizarii absorbtiei pana in 2015 :)  Dar na, nici nu ma supar daca reusesc :)

horatiu.cosma

Nu mai are sens sa facem acum presupuneri, vom vedea in urmatoarele luni in teren cum o sa evolueze lucrarile, eventual o sa discutam la fata locului cu cei responsabili de proiecte si atunci vom putea trage mai multe concluzii. Deocamdata e doar inceput de sezon, pentru perioada aceasta a anului, eu zic sa fim multumiti ca se lucreaza pe toate santierele destul de sustinut. Ne-am cam obisnuit in ultimii ani ca munca din teren sa se desfasoare bine spre foarte bine, si cea din birouri rau spre foarte rau, asa ca hai sa facem presiuni acolo unde e loc de mai bine.