News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

AiudA10

Cateva poze din zona podului peste mures de langa Gambas










Daniel_I

#2116
Salut,
Din informatiile voastre, pe lot 1 la iesirea din Lancram, in zona Lukoil, unde se intersecteaza A10 cu DN, se va face o supra traversare a autostrazii sau drumul national va fi modificat sa traverseze peste A10.
Intreb deoarece in partea dreapta a drumului dispre Sebes spre Alba, e lunca râului Sebes, si o diferenta mare si brusca de nivel, iar atunci daca s-a luat in calcul solutia supratraversarii A10 peste DN, va trebui construit un pasaj destul de lung si inalt...
On The Road

bgd77

#2117
In SF este trecut "Pasaj peste autostrada la DN1".  Deci DN-ul va trece peste autostrada.








Ionut

Ati vazut lucrari in zona Lancram? ???

trifuhoria

In zona lukoil lancram cred ca dn-ul va ramane la acelasi nivel...a10 trebuie oricum sa piarda din altitudine pt a ajunge in lunca de jos. Interesant cum vor construi si cum vor devia traficul pe perioada constructiei.

Daniel_I

#2120
Poze cu traseul autostrazii A10, zona digului Mures, paralel cu centura orasului Alba.
Traseul e delimitat, bornele kilometrice sunt puse, sapaturile in sol sunt facute in zig zag.










Borna Km9+000


On The Road


rocklee

#2122


yetiman

#2124
Nu stiu daca a remarcat cineva, dar pe unul din panourile de lucrari pentru A10, valorile sunt:
Total: 986,1 milioane lei
UE: 682,2 milioane lei
Buget: 303,9 milioane lei.
Asta clar nu e impartire 85% UE si 15% buget, asa cum se sustine.
Stie cineva de ce?
Sa fie din cauza TVA?

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

S-a discutat aspectul asta de multe ori.

UE acopera 85% din costurile ELIGIBILE. Sunt o sumedenie de costuri ne-eligibile (precum exproprierile, relocarile de utilitati si mai ales TVA). Acele costuri sunt costurile totale ale proiectului. Romania plateste cam jumatate din costurile totale. De-aia trebuie sa intelegem ca banii europeni nu sunt gratis (e clar, sunt ieftini, dar implica niste costuri) si efortul bugetar este pe masura.

yetiman

Multumesc, Ionut.
Intr-adevar daca scoatem TVA din suma totala si comparam din nou contributia UE cu aceasta suma, ajungem la 85%.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

AdrianB1

Quote from: Ionut on February 22, 2015, 10:17:56 AM
UE acopera 85% din costurile ELIGIBILE. Sunt o sumedenie de costuri ne-eligibile (precum exproprierile, relocarile de utilitati si mai ales TVA). Acele costuri sunt costurile totale ale proiectului. Romania plateste cam jumatate din costurile totale. De-aia trebuie sa intelegem ca banii europeni nu sunt gratis (e clar, sunt ieftini, dar implica niste costuri) si efortul bugetar este pe masura.
Daca si guvernantii ar face calcule de genul asta nu s-ar mai face vreodata o autostrada in Romania.

Nu doar ca TVA-ul se plateste catre stat, dar peste jumatate din costurile cu forta de munca se duc tot la stat sub forma de taxe. Statul plimba foarte bine banii dintr-un buzunar in altul, iar la sfarsit nu plateste aproape nimic, iar cei care fac calculele stiu asta.

vancouver

Da, TVA-ul se plateste de catre stat ... si se incaseaza de catre .... americani...ALOOO. TVA-ul se plateste de catre stat la stat, deci statul nu castiga si nu pierde nimic. Daca in schimb TVA-ul ar fi eligibil pe proiectele finantate de catre stat (ceea ce ar fi cel putin o aberatie), atunci pur si simplu statul ar incasa TVA-ul de doua ori si l-ar plati o singura data. Caz in care propun sa se faca TVA-ul in constructii 1000% si atunci UE ne deconteaza de 10 ori valoarea proiectului.... :bash:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ciprebbe

La Turda se lucreaza la pilonii forati. Zublin-ul are 2 masini de ambele parti ale A3.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe