News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Al Hagwalah

Calcarul in Romania nu este prea popular. Am inteles ca in anumite parti din Germania, zona de centru mai ales, au inceput sa-l foloseasca in loc de piatra sparta si se pare ca rezista destul de bine.

alecu26

depinde si de calcar...de tipul lui.

in fundatia unei autostrazi, unde e protejat sa zic asa de inghet dezghet...as pune. In rest nu prea ai unde. Are doua caracteristici proaste: rezistenta slaba la inghet dezghet si la uzura.
Drumurile noastre POATE;

florin74

Prin sudul Serbiei, Macedonia si Grecia am vazut ca utilizau aproape numai calcar.

alecu26

am zis...depinde de tipul de calcar. Unele tipuri sunt foarte rezistente....imi tot vine acum in minte dolomitic.

In Serbia si grecia foloseau la autostrazi? poate maxim ca strat de fundatie, in nici un caz mai sus ca agregat in asfalt sau betoane.
Drumurile noastre POATE;

florin74


laszlo.robert

In Italia este mult mai cald ca si la noi,s-a folosit calcar si la ,trenul de mare viteza :Freccia Rosa

infraAdi_ro

Eu am turnat balast stabilizat  pe autostrada Traian Vuia- Sanovita(Tirrena scavi).Avea grosimi intre 20-30 cm si era turnat in 2 straturi pt o compactare mai buna.De multe ori turnam Ab2 in acceasi zi peste stabilizat,in orice caz nu asteptam 7 zile cat trebuia.Mi se pare o solutie rapida si buna.....cu toate  ca pretul este mai mare  ca la piatra......Am turnat cu finisorul si mergea f repede si toleranta era aprox 1cm.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

alecu26

deci turnat si adus din statie nu facut in situ?

Da...asta e ideea, ori torni imediat...ori dupa 7 zile.

da, balastul stabilizat e mai scump, dar scade foarte mult straturile de asfalt. Balastul stabilizat este rigid si atunci distribuie foarte bine incarcarile mai jos. Ca sa obtii acelasi efect la piatra sparta, ai nevoie de mai mult asfalt si chiar mai multi cm de piatra sparta decat stratul de balast.

Exista o zona in romania unde economic nu se merita deloc balastul stabilizat: Dobrogea. E mai ieftina piatra sparta adusa din Tulcea decat balastul adus aproape din Prahova, ca calcarul din Dobrogea nu e bun.

Bechtel a folosit pe motive de productivitate (e mai controlabila productia intro cariera de piatra) si rapiditate (nu asteapta maturizarea balastului stabilizat) piatra sparta. Teoretic este dpdv tehnic mai buna solutia pe piatra sparta, intrucat nu exista riscul manifestarii fisurarii reflective...(fisureaza balastul stabilizat ca orice beton prin contractie si transmite fisura mai sus in asfalt). La un moment dat in multe tari sa interzis balastul stabilizat, dar când a crescut pretul petrolului, deci transportul foarte mult, sa revenit la folosirea de surse cat mai apropiate...adica balast.
Drumurile noastre POATE;

Ionut

^ Baieti, A10. :) Nota 10 pentru discutie. :cheers:

infraAdi_ro

da era adus din statie,obtineam o cantitate buna de AB2 ......cu piatra este mai mult de lucru din pct de vedere tehnologic si nu ai o toleranta prea buna,undeva la +- 1-2cm ......se foloseste piatra sau amestecul optimal la drumuri nationale(DN 76 cel putin).Si  Astaldi o folosit metoda cu piatra pe DN 19 ARAD-Oradea dar s-a fript puternic si a schimbat solutia cu egalizare din ab 2.....pe dn 79 Oradea-Satu Mare Strabag  a follosit balast stabilizat.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

florin74


horeaa

^^ "10.10.2014 Tip solutie: Amână cauza"
La asta te referi? Era acolo din 3 Oct de cand au facut ultimul update ... dar probabil presimt ei ceva :(

alecu26

deci data de 20 peentru lotul 1 e urmatorul event.
Drumurile noastre POATE;

horeaa

S-a amanat pe 14.10.2014 pentru lotul 2.

trifuhoria

Porr decoperteaza pe aproape tot lotul, iar la urcarea spre turda sunt 2 utilaje mari de forat. Ps. Cel putin 20 camioane transportau spre sebes bucati din o grinda mare.., sa fie lansatorul oare?