Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 17 Guests are viewing this topic.

florin74

#720
Eu cam asa zic, ca ar trebui sa semneze, pana pe 15 martie, depinde si cum se misca Tirrena Scavi cu actele pentru semnarea contractului.

Pe site-ul C.A. nu am gasit nimic referitor la lot 3, si sunt inregistrate actiunile cu data de 28.02.2014, sper sa nu apara o surpriza dar dupa cel mai pesimist calcul s-a depasit termen legal de depunere.

Astazi avem primul termen si la PIZZAROTTI - Impregilo la lot 1

http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000312164&id_inst=2

dorum

http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000312164&id_inst=2

17.03.2014
Ora estimata: 09:00
Complet: S8 Completul 1 recurs NCPC
Tip solutie:
Solutia pe scurt:
Document:   

03.03.2014
Ora estimata: 09:00
Complet: S8 Completul 1 recurs NCPC
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: În pronunţare asupra cererii de suspendare şi pe fond termen de judecată la data de 17.03.2014
Document:   

adigsm

#722
De ce e atat de complicat gandita intersectia asta de autostrazi cu DN?
Nu puteau gasi o solutie de genul:

Cred ca investitia era mult mai mica tinand cont de lucrarile de arhitectura mult mai putine.
Probabil ca pe bretelele de legatura trebuia o restrictie de viteza, dar tot era mai ieftin si mai putine terenuri afectate.

frunzaverde

Quote from: adigsm on March 04, 2014, 10:43:50 AM
De ce e atat de complicat gandita intersectia asta de autostrazi cu DN?

Asa cum ai desenat tu, pe breteaua A3 Vest /DN1 -> A10 nu e loc pentru o banda de accelerare adecvata - ar fi ~100m disponibili de la capatul benzii de decelerare de pe DN1 pana unde ar trebui sa iasa cel mai tarziu banda spre A10. Standardul e de 250m.

Asta e mult sub standarde, si, combinat cu efectul de foarfece care apare intr-un astfel de nod (banda de decelerare care se termina intr-o banda de accelerare), reduce substantial capacitatea nodului. Mai mult, benzile de accelerare/decelerare fiind foarte scurte, va trebui sa ai limitari de viteza pe autostrada.

Mai mult, hai sa vedem ce se intampla cu traficul care vine dinspre Cluj Sud (DN1) spre Bucuresti (A10) in nodul tau: intri in nod - foarfeca in nodul curent DN1-A3, cu schimbarea obligatorie a benzii urmata de intrarea pe banda de accelerare a A3 pentru a trece imediat pe banda de franare a A3 (inca o foarfeca!). Nu-i o idee buna pentru MZA-uri estimate de >10.000/zi!

Nodul asta va fi probabil unul din cele mai traficate noduri rutiere din Romania, deservind trafic suburban, regional si national pe unele din cele mai aglomerate relatii din Romania. Toate iesirile vor fi traficate intens (inclusiv A10-DN1 pentru traficul local spre Cluj Sud si spre Bistrita). Asa ca orice solutie trebuie sa ia in seama necesitatile viitoare si sa ofere capacitatea necesara.

Din randarile din posturile de mai sus nu inteleg unde vedeti nod spaghetti? A10-A3 este un nod Y clasic construit peste un nod (A3-DN1) format din doua trompete clasice. In plus exista doua bretele care conecteaza cele doua noduri.

Daca chiar trebuiau suprapuse doua noduri (si, stiind cum arata traficul in zona Cluj, are sens - daca n-ar fi fost doua noduri in acelasi loc), solutia mi se pare eleganta - nu exista foarte multe optiuni mai simple sau mai elegante (si mai canonice) cand ai doua noduri suprapuse (6 directii).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

bogdymol

Sunt curios sa vad cum arata planul de semnalizare pentru acest nod. Cu toate ca pare complicat, cu o semnalizare adecvata se poate face treaba buna. Chestia e ca la noi semnalizarea lasa de multe ori de dorit...
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

ovicor

#725
Nu uitati ca se prefigureaza construirea unui nod intre Cluj si Turda, asta ar reduce "descarcarea" din cele doua autostrazi in DN, facand viabila schita prezentata de Adigsm. Practic, din ce inteleg, Frunzaverde acuza aceasta descarcare, si nu cea intre cele doua autostrazi. Vorbesc in contextul construirii A10 si tronsonului Campia Turzii - Tg. Mures. Chiar si in conditiile actuale, mai trebuie construit doar tronsonul 4 al A10, nodul A3 la care faceam referire, exista tronsonul A3 spre C. Turzii. Nu uitati ca UDMR este la guvernare.

alecu26

Quote from: bogdymol on March 04, 2014, 11:59:51 AM
Sunt curios sa vad cum arata planul de semnalizare pentru acest nod. Cu toate ca pare complicat, cu o semnalizare adecvata se poate face treaba buna. Chestia e ca la noi semnalizarea lasa de multe ori de dorit...

si neaparat redusa viteza la 100 sau chiar 80...si neaparat mai multe benzi sa tot aiba timp oamenii sa se preselectioneze clar si sa urmareasca directiile care ii intereseaza fara sa deranjeze pe altii.
Drumurile noastre POATE;

frunzaverde

#727
Quote from: ovicor on March 04, 2014, 12:33:24 PM
Nu uitati ca se prefigureaza construirea unui nod intre Cluj si Turda, asta ar reduce "descarcarea" din cele doua autostrazi in DN, facand viabila schita prezentata de Adigsm. Practic, din ce inteleg, Frunzaverde acuza aceasta descarcare, si nu cea intre cele doua autostrazi. Vorbesc in contextul construirii A10 si tronsonului Campia Turzii - Tg. Mures. Chiar si in conditiile actuale, mai trebuie construit doar tronsonul 4 al A10, nodul A3 la care faceam referire, exista tronsonul A3 spre C. Turzii. Nu uitati ca UDMR este la guvernare.

Descarcarea intre A10 si A3 este functional identica atat in randarea CNADNR cat si in schema lui Adigsm - este vorba de un nod clasic in Y. In schema lui Adigsm, este foarte inghesuit Y-ul, cerand probabil limitari la 40-50 km/h. Prefer varianta CNADNR, daca tot avem doua autostrazi in zona care astazi are unul din cele mai mari niveluri de trafic din tara, si avem loc cat cuprinde sa construim, hai sa face nodurile civilizat, nu sa le inghesuim ca sa nu facem o expropriere-doua.

Nu consider acceptabila o solutie cu doua foarfeci decat daca vorbim de o intersectie cu un DJ sau un DN cu trafic redus.

P.S. Cel mai probabil, urmatorul nod cu A3 va fi la Savadisla, continuare a Centurii Cluj - care nu va ajuta foarte tare la descarcarea spre sud/Sibiu-Bucuresti.

Quote from: alecu26 on March 04, 2014, 01:12:53 PM
si neaparat redusa viteza la 100 sau chiar 80...si neaparat mai multe benzi sa tot aiba timp oamenii sa se preselectioneze clar si sa urmareasca directiile care ii intereseaza fara sa deranjeze pe altii.

In mod normal nu cred ca e nevoie, daca presemnalizarea e decenta (marcaje pe benzi, panouri multiple). Uite aici un nod mult mai inghesuit, si mult mai complicat decat nodul asta : http://goo.gl/maps/tsf2p (tot nod triplu). As pune totusi o limitare la 100-110, pentru ca romanii inca nu sunt obisnuiti cu autostrazile, macar cativa ani.

Dinspre Tg.M. ar fi asa de semnalizat:
- Iesire : A10 : Alba Iulia, Sibiu; inainte : Cluj, Oradea
- Iesire : DN1 : Turda, Cluj S/E; inainte: Cluj V, Oradea

Dinspre Sebes ar fi asa de semnalizat:
- Iesire : A3 Est : Tg. Mures
- Iesire : DN1: Cluj Sud
- Iesire : A3 Vest: Cluj V, Oradea

Invers ar fi cam la fel, nu e nimic extrem de complicat, doar o directie suplimentara.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


dorum


florin74

#730

dorum

Florin...te putem ruga, cand ai timp, sa faci o sinteza a dosarelor pe toate loturile? As face eu dar sunt mai tot timpul pe mobil....ms

florin74

Am rezolvat, am actualizat mesajul anterior.


dorum

Da...e un articol documentat, no coment...insa florin74 a realizat un excelent rezumat despre situatia loturilor si a contestatiilor cu cateva posturi inainte.... nu aduce nimic nou aces articol....
Oricum, multumim Pelleady, e o recapitulare necesara a situatiei A10, scrisa intr-un format succint!