Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rocklee

poate ....si la CAB sa le bage in procedura de urgenta  :) :-[

ciprebbe

#571
E singura autostrada 100% atribuita actualei guvernari pe fonduri UE si inventata de ei.
Trebuie sa se laude si ei cu ceva ca fiind al lor sa nu mai primeasca numele de "second hand" precum la inaugurarile de pe A1 din aceasta iarna, si in plus poate fi gata tot in mandatul lor.
Cu siguranta se va incadra in termenul de la 31.12.2016 (n+3), e ordin dat de sus precum reteta speciala de asfalt 19.Decembrie, si avem toate motivele ca dupa Badea sa il vedem si pe Baiazid cu pene :D pe Victoriei.(Colegii mai vechi stiu ce pariu s-a pus pe SSC).

LE: Vezi aici pariul . Se pare ca nu vor fi pene ci poze cu nas de Clovn pe forum.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

pasadia

#572
^

Regula n+3 se refera la altceva, termenul este 31.12.2015. Posibil sa primeasca o amanare, strict pe anumite proiecte sau pe tot POS-T, dar acum, la momentul asta, termenul este 31.12.2015.

N+3 se aplica pentru fondurile angajate in 2010-2012 a caror raportare se poate face in 3 ani si nu in 2 cum e uzual.

florin74

#573
^

Scurta corectie : doar pentru fondurile alocate pe anii 2011 si 2012 se aplica n+3, pentru fondurile alocate anului 2013 se aplica n+2.
Si in varianta cea mai pesimista, cred ca pana in august-septembrie se vor semna contractele, astfel incat sa se apuce macar de structuri in iarna 2014-2015, si dupa aceea sa lucreze 24/24 sa se incadreze in termenul de 31.12.2015. Oricum, si daca vor fi realizate la nivel de 75-80%, tot va fi o mare realizare.

ciprebbe

Nu eu am spus-o ci :

Quote"Suntem avansaţi, în luna iulie se termină documentaţia de transformare din drum expres în autostradă, până în decembrie vom avea terminate procedurile de licitaţie şi de atribuire, vom avea un contract semnat şi suntem obligaţi să finalizăm autostrada până în 2016, pentru că am reuşit să o introducem pe alocarea financiară 2007 - 2013. Va trebui terminată până în 2016, 78 de kilometri, este o investiţie de aproximativ 900 de milioane de euro, foarte importantă şi cred că o s-o terminăm", a afirmat Dan Şova.

E o declaratie din iunie 2013 si daca o privim acum in prima parte a ei a avut dreptate 100 % .
Poate stie el altceva.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

florin74

#575
^

A mai invatat ceva in ultima vreme, dar a vrut sa se refere la altceva

"Pe de alta parte, aceasta modificare de aplicare a regulii "n+3" nu vizeaza si anul 2013, perioada de eligibilitate a cheltuielilor ramanand 31 decembrie 2015. Ar fi fost mult mai avantajos ca propunerea Comisiei sa fi acordat posibilitatea ca proiectele finantate din fondurile comunitare sa fie incheiate pana la sfarsitul anului 2016.
O asemenea prelungire ar fi fost necesara pentru finalizarea pe durata actualei perioade de programare 2007-2013 a unora dintre marile proiecte de infrastructura (de transport, mediu, energie, telecomunicatii) care, in prezent, sunt in stadiu incipient de implementare. In masura in care realizarea proiectelor respective nu se va incheia pana la sfarsitul anului 2015, cea mai buna optiune pentru autoritatile romane va fi cea de a solicita continuarea implementarii lor in viitoarea perioada de programare 2014-2020."

Tot materialul

http://www.business24.ro/victor-ponta/guvern/fonduri-europene-ce-inseamna-regula-n-3-pentru-romania-acceptata-de-bruxelles-1535678

ciprebbe

K, mai invatam cate ceva.  Ramanem momentan cu dec 2015.
Raman 2 solutii daca se va dori finalizarea ai
1. CNSC+ CAB sa se pronunte CLAR si la tremene scurte.
2. Cererea catre UE de "prelungire a prelungirii" ca si la Deva-Orastie.

Nota:
Pls nu mai dati quote daca ne referim la mesajul anterior.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cricric

Quote from: ciprebbe on January 10, 2014, 10:26:30 AM


LE: Vezi aici pariul . Se pare ca nu vor fi pene ci poze cu nas de Clovn pe forum.

Nu l-am uitat pe Baiazid.

Ionut

#578
N-a fost un pariu inspirat ala. Abia astept. De finalizat pana in 2016... OK. Insa de inceput lucrari... cam neinspirat.

Oricum lucrarile probabil vor incepe prin vara cel mai devreme (contestatii, semnare contract plus ceva timp de proiectare). Ar fi bine sa avem pe lotul 1 un castigator "final" pentru ca s-ar lega de A1 si am avea si Alba-Iulia bypass. Nodul Sebes va fi criminal. Pe de alta parte, Edi Schneider o sa aiba treaba cu drona. Se stie ca Sebes-Alba Iulia este un drum ffff aglomerat. Sper sa putem da primele bile albe lui Sova & co. pentru primul lor contract cap-coada.

Archi

Intreb pe cei care se pricep cu fondurile UE. In cazul in care nu se incadreaza constructorii in n+2, pierdem finantarea pentru procentul de lucrari ramase de executat, sau pentru toata autostrada? Mie prima varianta mi se pare logica si evident mult mai safe decat ceaalalta.

florin74

Quote from: Archi on January 10, 2014, 02:30:24 PM
Intreb pe cei care se pricep cu fondurile UE. In cazul in care nu se incadreaza constructorii in n+2, pierdem finantarea pentru procentul de lucrari ramase de executat, sau pentru toata autostrada? Mie prima varianta mi se pare logica si evident mult mai safe decat ceaalalta.

Nu stiu exact cum sunt pe proiectele mari de infrastructura, dar pe ce am lucrat daca nu te incadrezi in termen pierzi integral finantare. In ultima perioada toate contractele se fac cu data finalizare de 30.06.2015.

E o clauza de genul
"Dacă beneficiarul nu depune ultima cerere de rambursare la data menţionată în grafic şi nu justifică în scris motivele nerespectării acesteia, OI are dreptul de a rezilia contractul cu recuperarea integrală a sumelor rambursate."

S-ar putea ca la proiectele mari  (POS Mediu si POS-Transporturi) sa se faca un "bridge" intre bugete. Ce nu s-a terminat in 2015 sa fie finantat din noul exercitiu bugetar.

O sa ma mai documenteze, trebuie sa-mi bag nasul prin regulamentele europene.

Archi

Si inca ceva ca nu ma prea pricem in ale avocaturii. Daca strict din vina constructorului (mobilizare insuficienta, lucrari executate prea lin) termenul nu este respectat, statul poate sa dea judecata constructorul pentru asi recupera banii

dr4qul4

Nu exista "strict din vina constructorului" . Orice constructor poate gasi o scuza: un acord de mediu/autorizatie intarziat/a peste limita legala, un bolovan netrecut in studiul de fezabilitate, o viitura pe Mures ca doar vine primavara etc.
Oricum, din ce stiu eu , la proiectele ca acestea (beneficiar statul si nu un privat) banii se platesc si se deconteaza  la finalizarea fiecarei lucrari/etape.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Archi

Quote from: dr4qul4 on January 10, 2014, 03:46:51 PM
Oricum, din ce stiu eu , la proiectele ca acestea (beneficiar statul si nu un privat) banii se platesc si se deconteaza  la finalizarea fiecarei lucrari/etape.

Pai daca da UE banii la finalul fiecarei etape, si constructorul nu se incadreaza in termen, ce face UE?
Cere banii inapoi?

florin74

#584
^

In mod normal, daca nu se incadreaza in termenul limita de 31.12.2015, da.  Poate sa fie platite n-1 cereri de rambursare, daca a n cerere nu se incadreaza in termen, pas, se cer toti banii inapoi
Dar pentru proiectele mari mai mult ca sigur o sa se negoceize la nivel de CE (ca nu este Romania singura in acest caz) o solutie financiara de tip bridge prin care sa se deconteze restul de bani din alocarea bugetara 2014-2020, in acest caz eventualul risc ar fi pierderea contributiei UE la platile nerealizate in 2015 prin eventuala  aparitie a asa numitului risc de decomitere pentru alocarea  financiara a anilor 2012-2013.

Nu stiu daca am fost suficient de clar.