News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 25 Guests are viewing this topic.

lupualb

La Sebeș cand incep sa ridice grinzile? Credeam ca le vor ridica in această perioadă, cand au avut macaraua in zona.

voicul

Nu se ridica cu macarau ci se lanseaza cu lansatorul, dar dupa ce ajung din China anumite produse.

elion

#19772
Podul Sâncrai




































Powered by API/PUM imgur uploader
Se zvoneşte  că în 10.08 ajunge macaraua la Sâncrai.

alexV

Quote from: AlinC on July 31, 2020, 08:57:24 AM
ziarulunirea.ro  furnizarea-apei-potabile-intrerupta-din-cauza-unor-lucrari-de-cuplare-a-conductei-de-aductiune-din-zona-oiejdea-la-autostrada-sebes-turda

estimăm durata întreruperii la cca. 40 de ore
mi se pare mult prea mult 40 de ore. sper sa stranga bine suruburile de data asta.

gdo

Confirm Elion, si eu am aceeasi informatie (din interior de la Retter), se muta o macara de 600 t la Retter dupa ce termina la Paraul Iovului ;)

alexV

Am vizitat santierul A10 lot 2, insotiti de inginerul DRDP Cluj. Multumim pentru timpul acordat, si explicatii de asemenea.

Partea buna pe santier e ca unii lucreaza, sunt proactivi si isi dau interesul pentru finalizarea acestei autostrazi. Partea proasta e organizarea antreprenorului general. Mobilizarea de aprox 130 oameni, 60 utilaje plus alte cateva basculante, insirata pe un lot de 24 km, nu e tocmai grozava. Da, pornesc a treia statie de asfalt, dar nu au pus la punct inca logistica pentru a fi functionale la capacitate maxima, de exemplu.

Sa trecem la poze, ca-s interesante. Incepem de la Sancrai, pe malul Muresului, subcontractor Retter. Lucrau la pilele din albie.













alexV

Tot acolo, Aktor la lucru, scot terasamentul pus anul trecut. Dupa trecerea iernii, nu a mai fost ok la testul de portanta.


Podul peste Mures de la Radesti. Aici rostul de la culee


Pe zona suprabetoanta


Detalii de la armare. E atat de deasa armatura in dreptul pilelor ca e o provocare sa torni betonul sa-l vibrezi astfel incat sa umple golurile dintre armaturi.







alexV

Pila mediana. Grinzile vor fi monolitizate cu partea de sus e pilei. Elementul transversal astfel creat se cheama antretoaza. Vezi mustatile de armatura ce ies din pile, si mustatile sudate pe tablier.

Mai jos e articulatia din beton. Ea va permite miscare de translatare - dar nu rotire - de ordinul milimetrilor.





alexV

#19778
Aici tablierul metalic e monolitizat impreuna cu pila


Partea de beton de jur imprejurul capatului grinzii e nou adaugata - remedierea unei defectiuni din timpul constructiei, cand diferentele de temperatura zi/noapte au provocat fisuri in betonul proaspat.

Vedere de dedesubt






E complex designul, ceea ce il face frumos. Bineinteles, eventuale interventii in viitor vor stii a face doar Retter sau urmasii  :)

alexV

Aktor astern doua straturi de BSC unul peste altul, si imediat protejeaza cu emulsie, udeva pe lot. Acest punct de lucru pare mai bine organiazat decat altele.













alexV

#19780
Podul peste CF de la Teius, cea mai intarziata structura. La fel de spectaculoasa ca si celelalte.




Inca sunt la stadiul de piloti forati





Dar inca sunt blocati la pilele cele mai apropiate de calea ferata. Vedeti catenara de mai jos (un fir) care e inspre fotograf, cumva in afara caii ferate? Ei bine, trebuie relocata, de catre cineva agreat de catre AFER. Dupa 6 ani de santier ... 1 fir  ....  :gaah:



Tot aici va fi nevoie de 20km de ancore numite "pasive" intre zidurile de sprijin, leaga zidul drept de zidul stang. 20 de km dureaza ceva timp...

alexV

Dealul din apropierea lotului 1. Extra ancorari, aici a fost in trecut deplasarea intre elementele zidului de sprijin.






Poza on-request. Masinaria aia injecta ciment cu apa, oamenii erau stropiti din cap pana in picioare.







alexV

catre Alba Iulia




Ultima structura inainte de capatul lotului




stalpii de inalta tensiune, inclusiv cei de la Pizzarotti


Fin!

alexmocian

Superb tur de forta pe L2, aktorii sunt vraiste din pacate. Chestiunea aia se numeste "grouting" si consta in a introduce un amestec de ciment si apa (cate odata si ceva adezivi care intaresc amestecul rapid) cu o anumita vascozitate ce patrunde prin toate golurile ori fisurile din deal. De multe ori se foloseste ca o perdea impermeabila. Weekend fain tuturor si, tineti-o tot asa.

horatiu.cosma

#19784
Trecând prin șantierul Aktor nu ai cum să nu te enervezi. La 5 ani de când lucrează totul pare un haos generalizat, o grămadă de subcontractori care muncesc (sau nu), care își pasează responsabilitatea între ei, lucrările făcute în etape an de an, totul arată ca o tablă de șah, taluzele arată ca după război, multe picate complet cu tot cu o parte din terasament, scurgerea apelor de pe aliniament la nivelul solului prin casiuri inexistentă, plânge Aktor după fiecare ploaie din cauza pagubelor, dar nu face nimic să prevină asta, stabilizat cu probleme, vor trebui să pună geocompozit între primele 2 straturi de asfalt pe câteva sute de metri, la fel și în zonele unde le-a "scăpat" grosimea asfaltului cu 1-2 cm. Se apucă de lucrări într-o parte, nu le termină, se mută altundeva, revin, au zone unde au refăcut lucrările în anii ăștia de 3-4-5 ori, nu există șantier mai dezastru și constructor cu un management mai dezastru ca cel de față. Pun pariu pe orice că în anii de garanție Aktor va avea bază stabilă aici. Faptul că nu ies testele de capacitate portantă e la ordinea zilei, tot încearcă să compacteze, dar problemele sunt mai jos, la terasamentele ce datează din neolitic, trebuie să scoată tot și să refacă Au 3 stații de asfalt care mai mult stau pe loc decât produc, fiindcă sorturile de la carierele utilizate nu trec testele. Gaura financiară pe proiect cred că e imensă, nu pot să cred că Aktor nu are manageri în Grecia care să dezmorțească gaura asta neagră. Mobilizarea e foarte subțire și e înșelătoare, productivitatea per om pare la genunchiul broaștei față de UMB la cum am văzut eu că se mișcă în teren, dolce far niente, pauze lungi și dese, stat la taifas la umbră. Singurii care par că nu prea stau la povești sunt cei de la Retter (și încă câteva excepții, echipa de stabilizat din ce am văzut) care lucrează în 2 schimburi 6-21 în câteva puncte, structurile s-ar putea să le termine în următoarele 12-14 luni. În rest, Dumnezeu cu mila.