Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

alecu26

de acord cu tine vancouver...dar eu am vrut sa zic altceva...care normal..ca sa fie realizat inseamna...sa ocolim legea.

Dar fi sigur...daca CNADNR vrea sa elimine o firma...va reusi...si eliminarea va sta in picioare oricarei contestatii.


Dar vreau sa te intreb ceva...in Germania exista black list pentru firme??? (oficial sau neoficial). Ce ai vrea acum statul roman sa faca? sa-i incurajeze pe Impregilo dandu-le inca un contract?

Sau sa aiba rabdare cu toti nevinovatii care vor sa incerce piata din Romania si sa vada dupa 2-3 luni ca nu e asa cum au crezut si sa blocheze lucrarile? (dar again...tot tu ai dreptate...regulile au fost stabilite la inceput si acum trebuie respectate). Sa ma ierte dumnezeu...daca oferta e conforma...sa le dea contractele.

PS: inca nu sunt sigur ca am dreptate...dar am asa un feeling ca stiu de ce nu a participat UMB la licitatie si nu e a buna pentru Lotul 4 lugoj deva.
Drumurile noastre POATE;

tonică

acum, intre noi fie vorba, ne grabim ca fetele la maritat. Acelea, daca sunt asa cum au 'transpirat' pe aici sunt ofertele. La o adica putea la fel de bine cred sa fie pe primul loc la toate 4 loturile si romstrade. Asta nu inseamna nimic. Daca au facut dosarele cu picioarele ori sa nu tina cont ca si pana acum de toate cele cerute de cnadnr degeaba au dat oferte tentabile... Vor disparea asa cum au si aparut.

Este totusi curioasa lipsa lui umb in aceste licitatii. Oare se pregatesc pentru ceva maricel, facut pt ei, cu bani de la buget de care sa fie atat de siguri dar si de implicati cat sa nu-i mai intereseze alte licitatii? Poate chiar ultimele licitatii cu bani ue pentru cativa ani buni de-acum incolo?

Vancouver eu unul am mai citit atat pe ssc cat si aici de cateva ori cele afirmate de tine si acum. Nu te obosesti sa iti spui parerile si e laudabil si de apreciat. Ar trebui toti sa sustinem cele spuse de tine doar ca....de fiece data situatiile reale spun exact contrariul celor afirmate de tine. Contrariul unei normalitati. Eu unul iti dau dreptate in cele sustinute dar as parea naiv sa si cred ca ceea ce spui se si aplica in Romania. Si fireste ca nici tu nu esti intr-atat de naiv incat sa crezi ca daca noi ne-am increde in normalitate asta ar schimba cumva lucurirle, caci nu de noi depind acestea. In Romania e mai bine cred sa suspectezi mizerie, coruptie, interes meschin, mafie si tot ce-i mai rau in toate cele tocmai pentru a supravietui si a incerca un usor optimism atunci cand dai si de exemple pozitive ori cand cum necum observi ca dracu' nu-i asa negru. Altfel daca esti prea credul si vrei sa vezi roz peste tot sigur dai in cel mai nenorocit pesimism care cel mult te poate duce doar dus catre aeroport iar de acolo oriunde in alta parte numai in romania nu...

ciprebbe

Quote from: tonică on October 31, 2013, 11:16:14 PM


Este totusi curioasa lipsa lui umb in aceste licitatii. Oare se pregatesc pentru ceva maricel, facut pt ei, cu bani de la buget de care sa fie atat de siguri dar si de implicati cat sa nu-i mai intereseze alte licitatii? Poate chiar ultimele licitatii cu bani ue pentru cativa ani buni de-acum incolo?



Sa nu fie cumva chiar invers. Parca concediaza 1000 de oameni din lipsa de lucrari.
Lot 4 Lugoj-Deva cu 40% ofertat, Gilau - Nadasel fara ordin, contestatii pierdute...... oare s-a suparat Umbrarescu ? Lasa balta totul?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cutter

Quote from: dorum on October 31, 2013, 09:47:21 PM
nu ma arunc in polemici...dar, dupa parerea mea, cam multi "outsideri" pe locuri fruntase...doar atat remarc si ma gandesc cu groaza cat vor dura procesele....iar daca conditia sa avem bani de la EU este sa se semneze pana la 31.12.2013, apoi NO CHANCE, unfortunately :(

Nu trebuie să se semneze pînă la 31.12.2013 ca să nu se piardă banii. Trebuie în schimb să se termine proiectul pînă la 31.12.2015. Sunt prea obosit acum ca să mai caut documentația relevantă, vă poate ajuta frunzaverde dacă sunteți interesati. Aceste afirmații mi-au fost făcute chiar azi de cineva de la autoritățile relevante în domeniu.

frunzaverde

Quote from: cutter on November 01, 2013, 01:12:13 AM
Nu trebuie să se semneze pînă la 31.12.2013 ca să nu se piardă banii. Trebuie în schimb să se termine proiectul pînă la 31.12.2015. Sunt prea obosit acum ca să mai caut documentația relevantă, vă poate ajuta frunzaverde dacă sunteți interesati. Aceste afirmații mi-au fost făcute chiar azi de cineva de la autoritățile relevante în domeniu.

Am pus legislatia intr-un post anterior, si e absolut clara. Am si eu confirmare externa asupra regulilor, facuta de cineva care lucreaza cu FSC in Polonia. Ei vor semna ultimele contracte (fonduri de dezvoltare umana) in martie 2014 (call-ul fiind facut pe 15 noiembrie).

Nota e ca foarte probabil se vor putea obtine derogari de diverse feluri pentru data de 31.12.2015 (infrastructura mare, proiect prioritar TEN etc. etc.). Nu-i o solutie optima, dar se practica (si inca pe scara larga).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

eu am spus inca de acum cateva pagini ca, la cate derogari s-au dat pentru acest "drum de legatura de 80 km" (care in mod normal nu ar fi trebuit sa fie eligibil pentru fonduri europene) se vor mai face multe altele.

macar sa termine ei in 31.12.2013, macar si fara spatii de servicii si fara telefoanele de urgenta.

spatiile de servicii si le pot face si benzinariile singure, iar telefoane mobile au si copii de gradinita.

Lotul 3 are 12,45 km. nu vad de ce le-ar lua mai mult de un an sa-l termine. mai sunt si cate 3-7 firme intr-o asociere.
tot ce conteaza e sa se termine odata formalitatile si sa treaca la treaba.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Quote from: alecu26 on October 31, 2013, 10:05:50 PM
de acord cu tine vancouver...dar eu am vrut sa zic altceva...care normal..ca sa fie realizat inseamna...sa ocolim legea.

Dar fi sigur...daca CNADNR vrea sa elimine o firma...va reusi...si eliminarea va sta in picioare oricarei contestatii.


Dar vreau sa te intreb ceva...in Germania exista black list pentru firme??? (oficial sau neoficial). Ce ai vrea acum statul roman sa faca? sa-i incurajeze pe Impregilo dandu-le inca un contract?

Sau sa aiba rabdare cu toti nevinovatii care vor sa incerce piata din Romania si sa vada dupa 2-3 luni ca nu e asa cum au crezut si sa blocheze lucrarile? (dar again...tot tu ai dreptate...regulile au fost stabilite la inceput si acum trebuie respectate). Sa ma ierte dumnezeu...daca oferta e conforma...sa le dea contractele.

PS: inca nu sunt sigur ca am dreptate...dar am asa un feeling ca stiu de ce nu a participat UMB la licitatie si nu e a buna pentru Lotul 4 lugoj deva.

Da, evident ca exista o lista neagra. Aceasta este facuta de "Oberfinanzdirektion". De ex. in landul Hessa, in august 2009 erau 21 de firme care aveau interzis la orice fel de licitatie publica:
http://www.fr-online.de/rhein-main/schwarze-liste-21-baufirmen-sind-gesperrt,1472796,3292370.html. Firmele se afla pe lista pentru ca s-au vorbit intre ele la licitatii anterioare (cartel ilegal), falsificare de documente necesare pentru licitatii (cum ar fi legat de capacitatea tehnica a firmei), pentru tentative de mituire, pentru munca la negru, evaziune fiscala, etc.
Lista a fost introdusa in anii '90 si permanent s-au adaugat criterii.

Impregillo insa nu ar fi pe lista neagra, dupa criteriile din Germania. Problema cu dealul Aciliu nu le poate fi imputata ca "vină". Iar dacă întârzierea unei lucrări poate duce la punerea pe lista neagră, atunci si STRABAG si STRACO si ASTALDI cu loturile 1,2 si 4 ar trebui sa fie acum pe lista - termenul era la toti aprilie 2012. Asadar pe lista neagra eu vad acum doar 2 firme: Romstrade (frauda si falsificare de acte la licitatie) si Selina (tentativa de mituire).

Eu am pledat de mult pentru creearea unei astfel de liste in România. Ba mai mult, am pledat si pledez si pentru crearea unei liste "bonus", care sa contribuie cu max. 5% la licitatii. Astfel firmele bune acumuleaza puncte, daca incheie lucrarile de calitate, daca nu depasesc nejustificat termenele, etc... Astfel firmele vor fi incurajate sa lucreze bine, avand astfel sanse suplimentare la urmatoarele licitatii. (posibil însă ca o listă bonus să împiedice pătrunderea pe piață a unor noi firme, ceea ce inhibă inițiativa privată sau obligă noile firme să vină cu preț de dumping ... poate că nu e cea mai bună idee ... )

Toate astea trebuie reglementate legal si sa devina parte a criteriilor de licitatie. Dar repet: înainte de lansarea unei licitatii, si nu ulterior, dupa ce vedem in listă firme "neplăcute" sau "enervante".

Factorul subiectiv uman (funcționarul public din comisia de licitație) nu trebuie sa aibe nici o influenta (zero) asupra rezultatului licitatiei. El doar constată obiectiv, dacă un criteriu este îndeplinit sau nu și descalifică firmele care nu îndeplinesc. Astfel este exclusă MITA. Degeaba da o firmă mită, dacă licitația are criterii obiective, care nu mai pot fi manipulate, iar comisia de licitație e un simplu agent constatator. Garanția că asta chiar se întâmplă, este dată de CNSC și CAB, acolo unde, firmele care se cred nedreptățite, pot face contestație. Știindu-se cu "cenzura" CNSC și CAB deasupra, comisia de licitație nici măcar nu va încerca vreo măsluire. Plus că dosarul pleacă apoi în copie și este analizat de încă o instituție: UE.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

tot pe acea lista ar mai trebui puse firmele care abuzeaza de mijlocele de contestatie si s-a dovedit ca o fac doar intentionat si cu scop de santaj ca sa prinda dupa aia ceva subantrepriza, sau pur si simplu merg si cer cate 10-20-30 mii euro ca asa vrea muschii lui sa te lase sa lucrezi.

Mult prea mult se ajunge la aceste contestatii, e clar. Iar asta inclusiv de firme germane. Sau poate tocmai ca ele au un mod de gandire si se simt clar nedreptatite.

As mai pune pe lista asta firmele care clar au licitat la pret de dumping (si asta in timpul licitatie nu o poti dovedi) si ulterior prin toate mijloacele fac abuz de "claim"uri si sa mareasca in orice fel pretul. Iar in acest sens inclusiv nu lucreaza si santajeaza autoritatile cu asta. Cea ce despre firmele austriece-germane nu pot spune.

De ce PORR a putut sa lucreze la by pass arad indiferent de problemele cu aeroportul(si avizele care trebuiau date tot de MT...), indiferent de probleme cu cladirea DSV???? Si de ce Impregilo nu e acum pe tot contractul (-6 km) la stadiul la care sunt altii?????

Problema e ca, si in curand a nostri o sa invete asta, ca incercand sa ajute firmele Romanesti sa participe la licitatii si relaxand criteriile de calificare, ajuta de fapt firmele foarte mici italiene si spaniole. In plus, mergand tot pe aceasi idee de ajutorare a firmelor romanesti, se practica si scrisorile de sustinere (tert sustinator) care sunt apa de ploaie. Sau JV-urile facute doar pentru hartii. (ati vazut vreodata partenerii lui UMB pe Tm-Lugoj??? sau partenerii lui Straco (Corona Engineering)...sau al treilea partener a lui romstrade....DONREP??
Drumurile noastre POATE;

dorum

ce chestie cu FFC-ul...cum naiba sa vi sa ceri pt lotul3, 127% din pretul de pornire (evaluat)...ce rost a avut participarea la licitatie cu pretul asta?

alecu26

evaluarea la acest lot nu a avut nici o legatura cu realiatea. daca face cineva un calcul simplu veti vedea ca s-a facut asa:

(Buget total/km total)*km lot N. Iar la lotul 3 a dat cel mai nasol ca sunt cele mai multe poduri....initial jumate din traseu.

Oricum...acei COrsan e clar ca s-au folosit de acea valoare magica de 70% din buget pentru a se orienta unde vor licita. Poate au calculat ceva mai serios dar nu sunt departe de acel 40,00% a lui UMB pe lugoj-deva.
Drumurile noastre POATE;

dr4qul4

Corsan e de fapt Selina.
au licitat doar ca sa il santajeze pe Sova.  prea au dat cel mai bun pret peste tot. probabil ca urmaresc contestatii.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

deci...ce facem cu asa ceva? Nu i-ai pune pe cea mai neagra lista posibila?
Corsan au mai licitat. Parca au mers cu FCC la Lugoj-Deva 4...si singuri la lotul 3.
Drumurile noastre POATE;

teocharis

Quote from: alecu26 on November 01, 2013, 04:20:14 PM
deci...ce facem cu asa ceva? Nu i-ai pune pe cea mai neagra lista posibila?
Corsan au mai licitat. Parca au mers cu FCC la Lugoj-Deva 4...si singuri la lotul 3.

raman la parerea ca ne trebuie campioni nationali

UMB a crescut la sanul lui Basescu iar acum trage sa moara...
as cautiona guvernarea socialista daca ar mai crea un jucator romanesc de talia UMB, de ex PA&CO

tigrel58

Anuntul de participare 145100.
Pe forum au aparut preturi / clasamente din presa / surse.
Eu astept postarea pe site a PV de deschidere, rog iertare ca sunt Toma necredinciosul.
PV pentru Nadlac-Arad lot 1 l-au postat, acum nu sunt sigur ca vor face acelasi lucru.

NGC

^^^
Din pacate nu la toate anunturile de participare afiseaza procesele verbale de deschidere a ofertelor, deci nu stiu daca nu cumva asteptam degeaba mult si bine.
Nici la Lugoj - Deva Lot 2 + 3 (134422), Lugoj - Deva Lot 4 (134430), TM - Lugoj Lot 2 (134467) si Gilau - Nadasel (132763) NU le-au mai afisat.
>:(