Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

si totusi sunt 4 loturi mici printr-o zona relativ accesibila.

vor fi presiuni foarte mari pentru a ne se depune contestatii, iar cele care vor aparea se vor judeca foarte repede.

probabil se va desemna castigatorii pana la sf anului si se vor si semna contractele, dar fara pornirea efectiva a lucrarilor.

ianuarie si februarie se pot folosi pentru proiectare, asadar au timp sa inceapa lucrarile efective prin martie-aprilie cand toate contestatiile vor fi respinse. un an si 3/4 pentru 20km nu mi se pare chiar imposibil.
sper doar ca nu au sonde in drum. sau mai rau...lacuri de acumulare
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

asa am sperat tot timpul. realitatea ne-a contrazis.

Cred ca doar incercarea a doua cu astaldi la Cernavoda-Medgidia a mers ceas.
Drumurile noastre POATE;

cutter

Quote from: ciprebbe on October 31, 2013, 01:55:14 PM
M-ai bagat in ceata. poti detalia?

Îți spun și eu ce mi-au zis cei direct implicați în acest proces.

Referitor la
Quote from: ciprebbe on October 31, 2013, 01:55:14 PM
Exercitiul bugetar 2007-2013  presupune incheierea contractelor pana la 31 dec 2013.
nu te contrazic, dar de unde avem informația asta în afară că circulă pe forumuri - există un document/sursă oficială?

Și despre ce contracte discutăm, contractul de finanțare între AM POS-T și CE sau contractul dintre beneficiar (CNADNR) și antreprenor (e.g. Strabag)? Cele două sunt diferite și nu se întîmplă neapărat simultan.

Riscul mare de dezangajare în momentul de față este pentru fondurile necheltuite din 2010 (conform planului financiar din Documentul Cadru de Implementare POS-T) care se supun regulii N+3 (trebuie cheltuite pînă la 31.12.2013).


frunzaverde

Quote from: ciprebbe on October 31, 2013, 01:55:14 PM
Exercitiul bugetar 2007-2013  presupune incheierea contractelor pana la 31 dec 2013. Romania are derogare pt n+3, cu conditia sa se semneze in 2013 si sa se finalizeze in 2013 (2013+3).

Acum despre ce vorbim? Derogare la derogare? Nu mai e 31 dec 2013 dar e finalizare in 2015?
M-ai bagat in ceata. poti detalia?

De fapt ceea ce spune este complet corect. Indiferent daca se aplica regula n+2 sau n+3 cheltuielile trebuie efectuate PANA la data la care perioada de alocare expira in toto. Adica 31/12/2015.

La fel, procedura de deangajare nu are legatura cu data expirarii definitive a perioadei de finantare (care e guvernata de Art. 56 din EC 1083/2006). De altfel, N+2/n+3 nu se aplica decat pentru ce se intampla in interiorul perioadei de programare si nu modifica in vreun fel fereastra totala de alocare. Adica: N+2 = fondurile care trebuiau cheltuite in 2008 se dezangajeaza in 1/1/2011, fondurile din 2009 la 1/1/2012 si tot asa; N+3 = fondurile din 2008 se dezangajeaza in 1/1/2012... 

Ultimele fonduri se dezangajeaza la 31/12/2015, indiferent daca s-a aplicat N+2 sau N+3 pentru ca legea in sine isi inceteaza aplicabilitatea la 31/12/2015. Deci, nu mai exista FSC din perioada 2007-2013 dupa 1/1/2016, fara derogare EXPRESA. Pe care Romania o poate obtine pentru proiecte mari de infrastructura, dar asta e alta poveste (si vom vedea la momentul respectiv), la fel cum a facut si pe ISPA.

Pe ISPA, ultimele contracte trebuiau semnate in 2006, si ultimii bani trasi in 2009. Am primit derogari peste derogari, cu contracte semnate in 2010 si implementate pana in... 2012.

Data semnarii contractelor nu este, la fel, mentionata nicaieri, ci doar data deschiderii actiunilor. Nu vad nici o limita expresa in legislatie legata de finalizarea procedurilor de achizitie (procurement), ci doar de initierea actiunii (care s-a facut deja).

Legea care guverneaza sistemul e asta: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:210:0025:0025:EN:PDF
Dezangajarea e explicata aici : http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/presenta/eligibility/eligibility_2009_en.pdf
Si mai sunt cateva legi complementare, dar deja e destul de citit.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

marisRO

Şova a menţionat că în anul  2016 se vor inaugura şi cele patru tronsoane de 70 de kilometri de la Sebeş până la Turda , "legând, în felul acesta şi Clujul de coridorul IV".

Referitor la tronsonelor de la Sebeş- Turda , pentru care s-au depus deja , se estimesază că până pe data de 19 decembrie se vor desemna si castigatorii licitaţiei, în cazul în care nu vor fi contestaţii, şi "undeva, in primavară," se va da ordin de începere a lucrărilor.

Sursa - http://mures.citynews.ro/politica/sova-anunta-inaugurarea-patru-noi-tronsoane-de-autostrada-1255147

ciprebbe

#365
Cu multumiri lui dojaalex de dincolo, avem clasamentele

Lot 1   ****** 627.312.447,55   

1   Corsan *** 457.310.733,00   73%
2   Paco   *** 523.007.256,33   83%
3   Impregilo   ***539.488.704,00   86%
4   Impresa Pizzarotti   ****541.739.137,27   86%
5   ALTI   *** 552.890.671,47   88%
6   JV SC Strabag SRL    594.654.718,42   95%
7   Tirrena Scavi   604.717.699,66   96%
8   Ohl   * 618.213.904,00   99%
9   Max boegl   ***657.739.258,70 105%

Lot 2    736.038.791,42   
1 ALTI   460.019.270,35   62%
2   Corsan Corviam   471.432.845,00   64%
3   Impregilo    499.569.581,40   68%
4   PA&CO   525.194.105,73   71%
5   Aktor* – Euroconstruct Trading   549.332.493,63   75%
6   OHL   549.633.496,49   75%
7   Strabag SRL 618.950.315,87   84%
8   Lena-Consitrans SRL 640.333.284,13   87%
9   Tirrena Scavi    665.996.518,65   90%
10   Astaldi & Max Boegl   719.013.892,29   98%

Lot 3    532.095.949,22   
1   Corsan Corviam    380.448.603,00   71%
2   Azivirt    398.340.053,54   75%
3   Tirrena Scavi    420.511.921,43   79%
4   PA&CO   447.915.351,87   84%
5   Strabag    472.493.656,34   89%
6   Hidro 474.363.106,77   89%
7   Pizzarotti   474.946.430,82   89%
8   Astaldi & Max Boegl 480.469.378,36   90%
9   ALTI    485.497.115,46   91%
10   Aktor* – Euroconstruct Trading   500.241.416,88   94%
11   PORR    520.619.478,06   98%
12   OHL   546.393.798,52   103%
13   FCC 677.176.043,00   127%

Lot 4    585.728.197,62   
1   PA&CO   449.029.116,61   77%
2   PORR   470.004.894,83   80%
3   ALTI    471.086.746,54   80%
4   Tirrena 502.530.589,19   86%
5   OHL    515.351.933,84   88%
6   Lena   519.260.626,39   89%
7   Astaldi    524.894.168,62   90%
8   Strabag    525.406.150,94   90%
9   Teloxim 532.733.436,55   91%
10   Aktor    545.320.286,00   93%
11   Impregilo    603.641.221,79   103%
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alecu26

si ce am spus si dincolo....ca CNADNR sa aiba primele oferte cat de cat rezonabile..si care sa-i dea o siguranta ca termina pana la in 2015-2016....ar trebui sa elimine destul de mult ca sa ajunga la:

Lot 1: Pizzaroti

Lot 2: Strabag

Lot 3:Tirrena Scavi

Lot 4: Porr.

Paco..acu ma uitam la ei pe site. Nu au mai castigat nimic, nimic in ultimii ani. Nici situatia juridica a lui Casuneanu nu o stiu sigur.
Drumurile noastre POATE;

vancouver

Astea sper ca sunt povesti. REGULILE pentru desemnare castigatorului se fac inainte de deschiderea plicurilor.

ACUM NU MAI E POSIBIL CA CNADNR SA ELIMINE FIRME PE SPRANCEANA SAU PE MOTIVE INVENTATE!!!!!!

CAND O SA INTELEGETI ASTA. Inclusiv alecu26 - esti inginer - aveam pretentii. Incetati odata sa ganditi balcanic, ca bâlci iese. Daca vreti sa facem treaba, atunci hai sa gandim NORMAL SI CORECT. NORMAL SI CORECT NU EXISTA IN 1000 de variante.

Asadar:
- criteriile se stabilesc inainte de lansarea licitatiei
- firmele care nu respecta unul sau mai multe criterii sunt descalificate automat
- dintre celelalte castiga cea cu pretul cel mai mic.


PUNCT.. Se intelege si pe teritoriul României ce inseamna PUNCT???? Sau noi insistam sa fim de bășcălie. Dacă insistăm, nu vom mai primi banii europeni, dar mai grav: niciodată nu vom reuși să ajungem să trăim la un nivel de trai egal cu Germania sau Franța sau Anglia.

In concluzie nu descalifica CNADNR pe nimeni, numai ca sa ramâna cine vreti voi.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cutter

Nici mie nu mi se pare normal să sugerezi cine ar trebui descalificat ca să iasă cine credem noi că e bine să iasă.

Trăim totuși în 2013 într-un stat de drept.

teocharis

Quote from: vancouver on October 31, 2013, 07:08:02 PM
Astea sper ca sunt povesti. REGULILE pentru desemnare castigatorului se fac inainte de deschiderea plicurilor.

ACUM NU MAI E POSIBIL CA CNADNR SA ELIMINE FIRME PE SPRANCEANA SAU PE MOTIVE INVENTATE!!!!!!

CAND O SA INTELEGETI ASTA. Inclusiv alecu26 - esti inginer - aveam pretentii. Incetati odata sa ganditi balcanic, ca bâlci iese. Daca vreti sa facem treaba, atunci hai sa gandim NORMAL SI CORECT. NORMAL SI CORECT NU EXISTA IN 1000 de variante.


diferenta dintre tine si @alecu este ca tu vorbesti din carti, iar monsherul cunoaste realitatea dura din teren

iuli

vancouver, parerea mea e ca te-ai enervat prea tare aiurea, alecu26 zicea altceva si altul era sensul postului lui.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Bine ar fi sa ne calmam si sa nu incepem iar discutia aia interminabila despre licitatiile in RO.

teocharis

Quote from: Ionut on October 31, 2013, 08:19:44 PM
Bine ar fi sa ne calmam si sa nu incepem iar discutia aia interminabila despre licitatiile in RO.

ar fi o discutie binevenita.

dr4qul4

eu, care de obicei sunt mai optimist din fire, nu pot sa nu observ preturile de dumping practicate de Selina.

cred ca au facut-o intentionat ca sa poata contesta .

:-[
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dorum

nu ma arunc in polemici...dar, dupa parerea mea, cam multi "outsideri" pe locuri fruntase...doar atat remarc si ma gandesc cu groaza cat vor dura procesele....iar daca conditia sa avem bani de la EU este sa se semneze pana la 31.12.2013, apoi NO CHANCE, unfortunately :(