Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bogdymol

^^ Poate nu aveau nici o treaba cu licitatiile, dar da bine ca cineva sa fie anchetat si eventual gasit vinovat.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

vancouver

Nu stiu la cine da bine, ca la mine nu. A ancheta pe cineva aiurea arata intentii mârsave. De ex. dorinta de a gasi justificari pentru a schimba oamenii si a aduce altii, aserviti - asta distruge complet orice atmosfera de profesionalism dintr-o institutie.
Ideea de a introduce Sebes-Turda a aparut de mai putin de un an. Sa se ajunga de la ideea politica la faza de licitatie in mai putin de un an e exceptional. In alte cazuri studiile de fezabilitate s-au facut la 2-3 ani de la decizia politica, iar licitatia minim un an mai tarziu.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vchira

Quote from: bogdymol on October 14, 2013, 11:52:18 AM
^^ Poate nu aveau nici o treaba cu licitatiile, dar da bine ca cineva sa fie anchetat si eventual gasit vinovat.

ai dreptate...dar sti si tu foarte bine ca asa ceva nu se face prin presa. daca vroiau sa faca o ancheta o faceau intern cum se face si gata. anunturile astea se fac in stil securist...pentru ca prezumtia de nevinovatie nu mai exista si daca ii da afara pe oamenii aia, chiar daca sunt nevinovati, atunci nu va mai sarii nimeni de fund in sus...si va servi ca exemplul altora din CNADR...in sensul "sa nu se puna cu sefu".
iti dai seama ce autoritate mai au oamenii aia dupa ce sau facut asemenea anunturi in presa centrala! asta nu este management..este un badaranism de cea mai joasa speta.

alecu26

pai de asta zic ca e foarte ciudat acest anunt

oricum...Narcis si-a cam taiat singur craca. Oricum nici un dirctor nu sta mai mult de cateva luni. Dar el cand va fi schimbat....chiar trebuie sa se mute din sistem. Complet.
Drumurile noastre POATE;

Quest

Vchira, in ce consta badaranismul daca tu manager general constati ca niste subalterni de-ai tai au facut-o lata, lucru care iti pericliteaza tie target-urile ptr care ai fost numit pe post de catre factorul politic ? Eu tind sa cred ca in CNADNR exista si incompetenta, care din cind in cind tre sa iasa la iveala. Uita-te la bucata de A1 Sanovita - Traian Vuia, pur si simplu nu se vor putea da in folosinta 28 km ptr ca la Sanovita nu e facuta descarcare !!! Tu iti dai seama ce anomalie ? Acum se straduie sa termine bucata de A6 pina la Lugoj, ca sa poata receptiona toata lucrarea, ca platile de la UE se fac ptr toata lucarea, nu pe bucati, si de abia apoi se va putea incropi o descarcare temporara la Sanovita, ptr 1-2 ani pina se termina Izvin - Sanovita. Astea sint lucruri care trebuiau prevazute, luate masurile necesare ptr ca sa dai in trafic lotul in cauza.
Alecu26, de ce sa-si fi taiat Narcis Neaga singur craca ? Daca ai sustinere ca sa tai in carne vie dobindesti si rezultate, rezultate care la rindul lor te califica sa primesti sustinere si in continuare.
Common sense will get you far !

Ionut

Guys, daca vreti sa discutati in continuare chestiuni de genul asta, va invit in Parcare. Si fara politica, discutii strict "tehnice", pe fapte. Sa revenim ontopic aici. Multumesc!

frunzaverde

Quote from: Quest on October 15, 2013, 06:55:59 PMAcum se straduie sa termine bucata de A6 pina la Lugoj, ca sa poata receptiona toata lucrarea, ca platile de la UE se fac ptr toata lucarea, nu pe bucati[..]

Nu stiu de unde a aparut legenda asta urbana, dar nu e adevarata. Platile de la UE se fac pe bucati.

Mecanismul este in felul urmator: constructorul emite o factura pentru lucrari efectuate (exista limite minime, dar se emit lunar astfel de facturi) -> factura este certificata de consultant (i se mai spune si inginer consultantului), ca lucrarile s-au facut -> factura e trimisa la CNADNR (beneficiar) care o trimite mai departe, via AMPOST si apoi mai departe la UE.

De obicei CNADNR nu asteapta plata UE, plateste factura din fondul de buffer, banii UE intorcandu-se in bugetul CNADNR (in fondul de buffer) cand sunt platiti. Procesul dureaza cateva luni, dar, teoretic, daca consultantul e de acord si contractul nu stipuleaza altfel, se poate factura inclusiv o piulita (de obicei contractele au valoare minima de facturare de cateva sute de mii de EUR).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

^^ Asa este. Quest este nou pe forum. De fiecare data cand vin oameni noi pe forum trebuie sa explicam - noi cei care suntem in domeniu - cum sta treaba. E pacat ca autoritatile nu lamuresc treaba asta. Mai spun si eu o data:

IN CONSTRUCTII plata lucrarilor se face LUNAR. Se emit facturi in functie de stadiul fizic la care s-a ajuns. In facturi nu pot intra decat lucrari FINALIZATE, dar nu in sensul ca toata autostrada e finalizata si nici macar ca un pod e gata, si nici macar ca o pila de pod e gata. De ex. pilele de poduri inalte se executa in etape: in momentul in care s-a turnat o etapa, valoarea acesteia se poate incasa. Mai tarziu pila se vopseste. Banii pentru lucrarea de vopsire se vor incasa numai atunci cand aceasta este gata pe o pila sau pe un tronson de pila. etc...

TOT LUNAR STATUT PLATESTE FACTURILE CONSTRUCTORILOR. De obicei la 60 sau 90 de zile dupa emiterea acestora, dupa cum scrie in contract. In Franta de exemplu termenul maxim prevazut de lege este de 60 de zile de la finalul unei luni. In Germania uzual este 30 de zile, conform VOB (un fel de contract stas). Cu cat termenul este mai mic, necesitatea de finantare pentru constructori e mai mica si pretul lucrarilor scade. In România statul e neserios si deseori plateste cu mari intârzieri, ceea ce duce la lipsa de fonduri la constructori, care la randul lor platesc cu intarziere, dar si cu penalitati, de unde in final rezulta un cost mai mare la licitatii (firmele isi includ in Romania din start rezerve pentru astfel de situatii).

TOT LUNAR STATUL TRIMITE DECONTURI LA CE, SI TOT LUNAR CE TRIMITE BANI ROMANIEI (cam dupa 2-3 luni de la primirea deconturilor). Deconturile la CE nu se pot trimite decat DUPA ce statul român a platit banii efectiv constructorilor. Astfel CE a pus presiune pe statul român sa plateasca repede banii constructorilor, ca sa poata cere rambursarea la randul lui.

Rezulta ca stadiul absorbtiei fondurilor UE reprezinta cu aproximatie stadiul lucrarilor cu 6-7 luni in urma. Stadiul de acum, din oct. 2013, corespunde cu aprox. lucrarilor efectuate pana in ian-febr. 2013. Daca de ex. guvernul actual se lauda in august ca a crescut absorbia, acest lucru nu are legatura cu actuala guvernare, fiind corespunzator stadiului din dec. 2012, lucrari efectuate pe baza unor contracte semnate evident in 2010-2011, cel tarziu prima jumatate a lui 2012. Rezultatele masurilor actualei guvernari se pot masura in cresterea ratei de CONTRACTARE a proiectelor europene. In vara 2012 aceasta rata era de ca. 60%. Daca pana la 31.12.2013 ajungem la macar 90%, atunci e bine, iar 30% intr-un an si jumatate va fi de apreciat. Pentru asta pe POS-T trebuie neaparat semnate contractele pe Lugoj-Deva lot 2,3 (probabil), Timisoara-Lugoj lot 2 (greu de crezut), Nadlac-Arad lot 1 (probabil) si Sebes-Turda lot 1,2,3,4 (aproape imposibil). Singurul semnat deja este Lugoj-Deva lot 4 (cu UMB Spedition).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

iuli

Lucru valabil nu doar în construcții ci și în alte domenii unde se accesează fonduri europene.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Quest

#249
Ionut, scuze ptr micul derapaj. In principiu imi place sa respect regulile si ma bucur de fermitatea cu care le-ai definit in statutul site-ului, dar uneori esti nevoit sa raspunzi pe loc unei viziuni usor derapante...
Frunzaverde, Vancouver, Iuli mersi tuturor ptr lamuriri.
Guys, deci voi ce spuneti, (ca oameni din sistem) ca CNADNR la recomandarea consultantului putea accepta plata lucrarii aferente doar a tronsonului Sanovita - Traian Vuia fara apendicele de A6 pina la centura Lugoj ? Acceptul de plata era precedat de receptia lucrarii ?
In ce moment trebuia deja sau ar trebui sa apara descarcarea temporara pe DJ609A ? De ce anume e legata aparitia descarcarii temporare ? Daca stiti dati-mi va rog exemple ale unor cazuri anterioare similare si felul in care au fos rezolvate in succesiunea pasilor urmati in acte. Mersi :)
Common sense will get you far !

dr4qul4

Eu cred ca acea descarcare provizorie va fi un semn de "bunavointa " din partea constructorului tronsonului urmator.
O vor face pe degeaba, si vor zice ca e drum tehnologic dar se asteapta semnarea contractului.
Este treaba de 2 zile acolo. Cateva basculante, putin asfalt si un semn de prioritate pt dj.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

#251
Quote from: Quest on October 16, 2013, 10:03:50 PM
Guys, deci voi ce spuneti, (ca oameni din sistem) ca CNADNR la recomandarea consultantului putea accepta plata lucrarii aferente doar a tronsonului Sanovita - Traian Vuia fara apendicele de A6 pina la centura Lugoj ? Acceptul de plata era precedat de receptia lucrarii ?

Nu se plateste la "bucata de autostrada", ci in functie de tipul de contract, ori la lucrari puse in opera (pe contracte tip FIDIC rosu), ori la stadiu lump sum (adica "cat la suta din lucrare e terminata"), pe contracte tip FIDIC galben - adica cu proiectarea inclusa in contract in sarcina constructorului.

O factura la un contract FIDIC Rosu arata cam asa: 5 bucati pile de pod @ x lei, 2000 ml. balast stabilizat @ y lei, 4000 ml. asfalt, strat de uzura @ z lei..., total x+y+z+... lei. Consultantul aproba ca s-au facut respectivele lucrari, si se face plata.

La FIDIC Galben arata asa: 5 bucati pod + 2000 ml. balast + 4000 ml asfalt = 5% din valoarea lucrarii, adica 5%*suma totala (lump sum), adica n lei.

Deci, s-au facut plati inclusiv cand nu exista un cm de asfalt - si bineinteles ca se pot face plati oricum s-ar face temporizarea lucrarilor.

Quote from: Quest on October 16, 2013, 10:03:50 PM
In ce moment trebuia deja sau ar trebui sa apara descarcarea temporara pe DJ609A ? De ce anume e legata aparitia descarcarii temporare ? Daca stiti dati-mi va rog exemple ale unor cazuri anterioare similare si felul in care au fos rezolvate in succesiunea pasilor urmati in acte. Mersi :)

Aici e mai complicat, pentru ca respectivul contract nu includea vreo descarcare.

Se poate negocia cu constructorul o astfel de lucrare "pe promisiuni de lucrari viitoare" (nu e tocmai cuser, dar s-a practicat), sau, daca lucrarea e absolut minuscula (si probabil e sub pragul de 100000 EUR), se poate face o incredintare directa.

Sau, se poate face un aditional la contractul pe bani UE. Necesita aprobari peste aprobari, dar este posibil (cu explicatii pana la comisie), intr-o marja (parca de 5% din valoarea contractului).

Oricum, e o suma minuscula necesara pentru o solutie temporara (pentru ca nu e nevoie de nimic sofisticat; nici macar de ceva rezistent, in 2 ani urmeaza a fi desfiintat) - probabil s-ar putea improviza ceva perfect acceptabil in limita "incredintarii directe", cu bani de la buget (din fondul la discretia guvernului, de exemplu).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

sebba

#252
Quote from: dr4qul4 on October 16, 2013, 11:45:34 PM
Eu cred ca acea descarcare provizorie va fi un semn de "bunavointa " din partea constructorului tronsonului urmator.

din pacate nu cred ca asta depinde de cat de binevoitor e constructorul ci de cat de bine/repede pricep unii mai cocotati ca ar fi o "chestiune" utila "tutulor'

si ca sa revin strict la Ax*, inca nu si-a gasit nasul asterixul asta? tot no-name-no-number e?
Sailing away! S/Y Haimana

Sargon1806

Inca nu si-a gasit niciun nas oficial :) Dar ar trebui sa si-l gaseasca pentru ca vad ca unii mai confunda Ax* cu A6 si posteaza pe acest topic chestiuni care nu au legatura nici cu Sebesul, nici cu Turda :)

sebba

pai hai sa-l botezam noi :D
ii zicem A13 ca in caz de ceva rau sa stim clar de ce n-a mers treaba si sa nu mai cautam aiurea (fara rost adica) vinovati ;)
si da si bine la numaratoare! a 13-a autostrada! laser frate! :D :D :D
Sailing away! S/Y Haimana