News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 25 Guests are viewing this topic.

cristi5

#18180
^ nu se putea sapa DN pe sub A10 fara sa fie ridicat A10? Dar arunci toti de acolo si-ar fi pierdut accesul la DN...

———

De SF am uitat @carient... Statul primeste un SF prost, il plateste cu bani grei ("ce conteaza, ca acolo n-o sa se faca autostrada/drum expres in veci"). Apoi vine la guvernare cineva favorabil proiectului, si trebuie sa facem absorbtie, si la proiectare ups, stai ca nu-i bun SFul.

Dupa aia cativa ani de discutii sa vedem cum o dregem.

Si ca de obicei, in toate discutiile de proiectare, societatea civila si oamenii de rand sunt exclusi. Mai primim cate o plansa "pe surse".

Sunt probleme de sistem romanesc, toate. Dar e mai usor sa dam vina pe straini. Sau pe arbitru.

AlinC

ST1 - o varianta mai scurta cu ridicarea tablierului metalic de ieri:


yetiman

@florin74 - Daca il faceau mai lung si mai inalt scapam de problema relocarii stalpilor de inalta tensiune, ca ar fi trecut autostrada si peste ei.  :D

Evident, glumesc....

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

Pe ST1 era jale SF-ul Search, Alba Nord era tehnic neconstruibila. Autostrada era peste DN, nu se putea ajunge cu bretelele la ea decât cu o panta imensa, parca vreo 11%. DN-ul nu poate fi coborât, e ceva pârâu acolo (podețul lung de sub autostradă).

Optimizările Pizzarotti sunt multe fata de SF (pile în albia Mureșului, 2 podete în loc de viaduct lung la Oarda, terasamente in loc de viaduct peste lacul ăla de lângă râul Sebeș, pile în albia raului Sebeș la nodul Sebeș). Au încercat fără succes în 2016 și ceva oribiliciuni la nodul Sebes cu 3 podete și terasament in loc de viaductul lung peste DN1, râu, și bretelele actuale sau la Alba Nord peste CF, un pod scurt și două tubosidere de o parte și de alta in loc de viaductul actual.

AlinC


horatiu.cosma

Greu cu 10 oameni (UMB avea vreo 200 la dealul liliecilor parcă?), dar e mai bine decât 0  :lol:.

perfidus

Dap, inainte de pauza pe care au luat-o la gabioane, erau parca vreo 6. Deci crestere de peste 50% a personalului.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

@horatiu.cosma @carient
In continuare pasajul DN peste A de care "se face vorbire" nu e rezultatul unei optimizari ci a unui set de constrangeri pe care SF nu le rezolva.

alinuttt

Dar aveau și compactor, basculante, lamă... au dispărut, e nevoie de muncă și la terasament..

Tavi

Îl gată în 6 luni. Nu-i bai. Numai să nu mai întrerupă lucrul ...

AlinC

ST1, balast stabilizat + asflat intre Oarda si Limba:


carient

@cristi5
Bine înțeles că la autoritățile statului, cugetam și eu, că ar  trebuie să apere interesele cetățenilor.Dar îmi aduc aminte, cum anul trecut, era ministrul Cuc cu o delegație la Coșlariu , cu cei de la Pizzarotti , cum stătea reprezentantul firmei italiene cu mânile în buzunar în fața ministrului, nici măcar nu se sinchisea să stea într-o poziție cuviincioasă,  de ziceai că ministrul e subalternul firmei.Acestă atitudine arată lipsa de autoritate a reprezentantului statului, pentru că mereu li s-a permis unor astfel de firme, tot felul de ,,optimizări", și firmele au început să exploateze slăbiciunea statului.Cât privește soluția pentru breteaua de coborâre pe sensul Alba Nord- Teiuș, desigur că și acestă bretea putea  supratraversa    DN-ul și apoi să se alipească la DN,, și se elimina astfel sensul giratoriu. Dar la noi se caută mereu să se facă simplificare la simplificare,  pentru a economisi ,,3 lei" , cu prețul defavorizării oamenilor din zonă, chiar și când nu trebuie să să finanțăm în întregime proiectul, ci beneficiem și de fonduri nerambursabile.

pest1969

Pe podurile de langa se poate asterne asfaltul deja sau inca nu sunt pregatite pt faza asta?

StefanCelMare

Din ce știu eu, trebuie făcută hidro-izolație, deci nu.
E foarte probabil ca ambele firme de pe A10 să asfalteze cât mai mult, ce pot și ele, încercând să profite de prețul redus de la bitum și alte materiale derivate petroliere.
Nu m-aș mira ca anul ăsta să fie la negru suprafețe mai mari. Aktor de exemplu, dacă nu profită de moment, cred că sunt șanse mai mari să se ducă la fund. Dar să sperăm că profită, din ce citeam pe forum veștile sunt bune (cât de bune pot fi ele adică).
Structurile, noduri, pasaje, relocări, acestea vor fi bubele ce vor împinge loturile în 2021.

florin74

A inceput si Aktor sa asfalteze, la Santimbru, la inceputul lotului.
Poate vine Alin cu o filmare