News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 29 Guests are viewing this topic.

realfanady


dragos76

Pizza vreau să fie exemplul viu pentru Principiul Paretto? și că pentru ultimii 20% din cât mai au de lucru o să petreacă 80% din timpul contractului?

Granata06

Si totusi, baietii pizza reclama faptul ca nu li se accepta la plata cateva certificate privind cantitatile de materiale (eu asa retin din videouri). Au sau nu au dreptate pe tema asta?

StefanCelMare

#17718
Referitor la filmarea full de pe lotul 2, într-adevăr kilometrii ăia de stabilizat dintre Teiuș și Aiud sunt "cringe".
Când te gândești cum ar fi fost cu asfalt acolo... Alba-Teiuș anul ăsta devenea mult mai realist.
Eu sunt impresionat de amenajările hidro de pe lotul 2. Mult de lucru la evacuarea apei de pe lot, au curbe înclinate cu scurgeri adiționale pentru a evita acvaplanarea, au făcut parțial un canal de scurgere măricel lângă autostradă... mă întreb dacă trebuie să îl betoneze?
Cine a lucrat partea hidro? E tot Marcu? Arată promițător.
La asfalt pur teoretic, când se pun în mișcare, merge destul de repede. Eu sunt optimist acum cu scăderile de preț la petrol și derivate.
Dacă nu vedem asfalt pe suprafețe mari până în toamnă, e bai cu lotul 2. Atunci e clar că Aktor e pa, dacă nu profită de moment.
Atunci vom ști și dacă 2021 e realist pentru lotul 2, sau devine o belea cu totul, cu reziliere și cu cântec.
Părerea mea, dacă Aktor nu mișcă sensibil cu asfaltarea până la final de 2020, ar trebui reziliat, șansele să termine lotul sunt minime.
Dacă nu profită de prețurile joase, am mari dubii că prin 2021 la revenirea prețului la motorină spre 6 lei or să poată termina.
PS - referitor la Pizza, de ce nu mă mir, iar diferende legale. Că aia e așa că aia e altfel, certificate, groapă de gunoi, stâlpi electrica, reclamații de la casele din apropiere, etc. Eu m-am săturat de stilul lor de agățare de orice legal. Sunt avocați sau constructori? Au la dispoziție câmp de lucru, berechet.
Dacă pentru o factură cu probleme de 10-20 de milioane de lei ei nu pot termina un lot de sute de milioane, ce naiba caută în domeniu? E șantier, se întâmplă chestii, trebuie să poți face față, altfel altul la rând. Eu m-am săturat de ei. Să termine lotul și să se judece pentru neînțelegeri. Ceva tot scot, nu ies în pierdere pentru mici diferențe, imposibil.

alinuttt

Probabil își vor pune la lucru finisoarele. Zicea cineva pe aici că balastul stabilizat e în condiții bune în mai multe părți de pe lot2, probabil vom vedea cât de curând asfaltări. Finisoarele sunt pregătite, o parte lucrează la balast, cealaltă probabil va asfalta curând.

AlinC


Duta C

multumim efortul si deranjul AlinC :)

florians

Daca s ar misca un pic... am avea  o speranta cu 2021, iulie?

vancouver

Pe ambele loturi avem inca linii de inalta tensiune nerelocate in puncte critice, langa calea ferata, unde podurile mari peste calea ferata stagneaza din acest motiv. Mingea e la statul roman, constructorii ridica din umeri acolo.

Tehnic e posibil ca la aprox. un an, dupa deblocarea problemelor mentionate mai sus, sa se termine lucrarile. Deci, sa zicem vara 2021, daca in vara 2020 se termina toate relocarile de utilitati.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

StefanCelMare

#17724
Aș fi de acord cu ce zice vancouver, dacă constructorii ar sta doar după acele puncte.
Din nefericire, ambii constructori au probleme evidente.
Nici statul nu ajută, la Pizza având datorii sensibile de exemplu.
Dar cu toate problemele, când te uiți că șantierele sunt începute în 2015, tot nu pot să dau vina doar pe stat.
Cu cât trece vremea, se schimbă legi, cresc salarii, cresc costuri, și rentabilitatea proiectelor scade.
Lucrul cu hei-rup-ul face dificilă găsirea de forță de muncă.
Cu toate astea, unele firme par să aibă drept strategie exact hei-rup-ul, și tragerea de timp, deși e clar că finalizarea proiectelor devine mai dificilă pe strategia asta.
Vom vedea unde suntem la finalul lui 2020, dar eu unul m-am săturat și mi s-a acrit de toate scuzele firmelor contractate să lucreze pe A10.
La 6 ani de la contractare ei sunt sub 80% pe contracte de 2, hai 3 ani.
Cu posibilitatea de a ajunge la 8 ani de lucru pe un contract de 2.
Dar firmele dau vina doar pe stat. O fi și statul de vină, dar să nu exagerăm. Vedeți tot lotul 1 gata de exemplu, și doar zona gropii de gunoi și a nodului Alba Nord neterminate? Atunci ar fi de vină 100% statul.
La podul peste Mureș tot statul e de vină că nu e izolat și asfaltat de n ani??
Miroase mai degrabă a șantaj al firmei asupra statului pentru a accepta unele plăți cum vrea constructorul.
Deci Pizza pe mine mă enervează la culme, pentru că e mai degrabă firmă de avocatură decât constructor. E greu să tratezi cu firme de genul ăsta. Aduc un papagal care spune verzi și uscate, că face, că drege, dar el se judecă și forțează nota știind că statul nu poate împinge lucrările la infinit. Ma-ca-ro-na-ri. Sper să intre în faliment firma asta, la fel de mult cum sper ca CNAIR să fie reformat.
Mai contează a cui e vina originală? Dacă mergem cu litigiul pe firmament, atât ca stat cât și ca firmă, mai vedem loturile gata în 2025.
Dacă ăsta e ritmul și atât putem, ne-am ars, nu trăim să vedem gata un A1 de ex.

vancouver

@StefanCelMare, se pare ca nu intelegi cum functioneaza unele lucruri in domeniu. Eu sunt inginer constructor, asa ca mai bine ma crezi. Cele doua relocari de LEA de pe loturile 1 si 2 la podurile de la Alba Nord si traversarea CF Teius .... SUNT CRITICE.

Orice altceva pe aceste loturi se poate finaliza cu mobilizare exemplara in 6-7-8 luni. ACELE PODURI NU! Intelegeti diferenta?

Acele 2 poduri nu se pot finaliza tehnic (in conditii de mobilizare normala) in mai putin de 12-15 luni DUPA CE SE TERMINA RELOCARILE.

Pot lucra si 100.000 de muncitori pe lotul 1 si 2 si sa termine tot restul lucrarilor in 2 luni. Nu ajuta cu NIMIC, daca cele 2 puncte CRITICE raman neatacate. Iar in acele puncte critice nu ai cum sa pui 1000 de muncitori sa lucreze, ca nu au ce face. Tot trebuie sa astepte sa se intareasca betonul unui tronson, ca sa se poata apuca de urmatorul, etc...

NIMIC ALTCEVA NU CONTEAZA ACUM, DECAT ELIMINAREA CELOR DOUA LEA. Si pe locul doi, daca mai e vreo conducta de gaz sau de apa. Dupa ce se termina aceste relocari putem discuta mai departe de termene si mobilizare, pana atunci e doar vorbaraie in vant.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

florin74

Quote from: vancouver on April 20, 2020, 01:12:11 PM

Acele 2 poduri nu se pot finaliza tehnic (in conditii de mobilizare normala) in mai putin de 12-15 luni DUPA CE SE TERMINA RELOCARILE.


Esti sigur?  Eu as zice ca la Teius Retter in 4-5 luni e gata. Grinzile sunt deja realizate din cate am auzit, precum ai vazut se misca repede, termenul avansat de tine mi se pare complet nerealist cel putin in cazul asta. Din cate am auzit in luna august e programata relocarea, iar Retter pana in noiembrie vrea sa termine tot pe lotul asta...

vancouver

La Teius daca te uiti atent, sub liniile de inalta nu sunt realizati inca peretii de sprijin in zona care va fi umpluta. Ca sa termine acei pereti de sprijin le ia vreo 2-3 luni, dupa care se apuca sa faca usurel ditai umplutura. Care dureaza si ea vreo 3 luni. Dar si cu asta nu pot avansa, daca podul propriu-zis nu este deja turnat, asa ca s-ar putea sa dureze inca o data mai mult. In final placa de racordare, si straturile de asfalt. Daca punem la calcul si o iarna (3 luni in care nu se fac umpluturi, asfaltari, hidroizolatii, marcaje) nu avem cum sa speram la o finaliazare inainte de 12 luni dupa ce se apuca de treaba.

Daca relocarile se fac in mai 2020, atunci poate ca in mai 2021 sa se dea drumul. Orice secunda pierduta cu aceste relocari face ca termenul de deschidere sa se amane mai departe.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#17728
Do the math with the Teius bridge:



Si nu am pus decat etapele esentiale, mai sunt si altele. Unele dintre lucrari se mai pot intercala, dar nu e asa usor. Mai adaugati 2-3 de iarna, in care nu se poate lucra la ultimele etape.

PS. La Alba Nord Pizzaboy stau mai bine, au culeile facute. Dar podul in sine e mai coplicat acolo, cu breteau de intrare din nod, care si ea are un pod si o culee si umplutura si etc...  Si oricat s-ar concentra cei 7-8 fierari de pe lot, tot un an le va lua...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

voicul

#17729
Eu zic ca vina pentru acest comportament este al statului. Toate aceste puncte critice fac ca sa nu inceapa de drept termenul din contracte.
Degeaba au trecut 3 ani daca tu ca stat nu ai dat AC sau ordinul de incepere sau nu ai dat avansul sau tot amplasamentul. Pentru contract nu a trecut nici o zi atata timp cat nu s-au oferit aceste lucruri de catre stat. (corectati daca nu am dreptate cu asta)

Dar exista diferente: Aktor e rupt in fund in RO si au avut probleme mari cu Euroconstruct. Intradevar si-au facut-o cumva cu mana lor, dar ...
Pizza trage de timp cu absolut orice, orice, orice chichita pentru ca asa vor ei. Adica cu intentie (parerea mea).
Care e problema cu pasarela de la AB S de nu s-a turnat betonul? Acolo nu e nici o problema a statului (si nici costuri mari raportate la proiect) si totusi ... daca asa vor ei ...

Ideea e ca tot au venit si plecat constructori, dar statul ramane mereu aici. Asta e punctul critic al fiecarui proiect.
Si dupa cum se vede in SF-uri si in licitati si in raspunsuri la contestatii, statul este cel care trage cel mai tare de timp.