News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 33 Guests are viewing this topic.

Hercule

De fiecare data cand vad filmare de la nodul Alba Iulia Nord ma macina aceeasi intrebare. Azi o pun aici, poate vedeti voi vreo explicatie logica:

Imediat de la nod spre nord autostrada urca binisor pe un deal. Din acel deal s-a scos un volum mare de material, in fiecare filmare se vede o bucata sanatoasa de deal scoasa din partea sudica. Intreabarea mea este de ce nu s-a scos acest material din zona unde trece autostrada, poate se reusea coborarea liniei rosii cu cativa metri buni.  :o

@Alin: multumesc pentru filmare.
Deșteaptă-te române!

horatiu.cosma

Dintr-un motiv foarte simplu: autostrada tot urcă până în curba de la Oiejdea.

RaduC

Quote from: alexV on March 17, 2020, 06:53:16 PM
Asta e tasarea de pe lotul 4 (Porr) de care vorbeam zilele trecute, la capatul viaductului dinspre Turda. Observati urmele de cauciuc pe toate cele 3 benzi. Scuzati calitatea pozei, e decupata dintr-un cadru mai larg.


Consolidarea de lunga durata, este foarte probabil sa aiba de-a face cu egalizarea presiunii hidrostatice in materialul natural de fundare al debleului.

O solutie relativ ieftina ce se poate implementa pentru a accelera aceasta consolidare pentru a-i permite sa aiba loc intr-o proportie cat mai mare inca din timpul constructiei, astfel minimizandu-se trambulinele, este instalarea de drenuri vertical in materialul natural de fundare al debleului, pana la o adancime la care supra-sarcina impusa de acesta sa nu mai produca efecte. (cum zic englejii, "regula de deget" ar fi 2 x inaltimea debleului pentru solurile fine, ca nisipurile si prundisurile au consolidare aproape instantanee).

E doar o parere...

luc

Începem de la intersecția cu Șoseua de centura Alba Iulia, vedere spre groapa de gunoi, Nod Alba Sud (GPS)


Vedere spre intersecția cu centura (GPS)


Înaintăm spre celebra groapă (GPS)


Cele 2 excavatoare in acțiune (GPS)


Fer, fer este? :) (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

luc

Gunoiul este mutat stânga, dreapta (GPS)


E destul de munca (GPS)


Primul participant la trafic prin Nod  :p (GPS)


Până aici va fi de decopertat, aproximativ 300m (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

luc

Continuam spre pasajul din Nod (GPS)


Un tub de scurgere, protejat pentru trecerea auto (GPS)


Se vede luminița de la capătul A10? Hmm... (GPS)


Vederi din Nod (GPS)


Așteaptă vremuri mai bune (GPS)


Bonus... căprioare. Gardurile sunt necesare cu siguranță. (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

luc

Vedere din zona pasaj spre pod Ampoi (Turda)  (GPS)


Vedere spre pod Mureș (Sebeș) (GPS)


Pasajul din Nod, văzut de pe breteaua intrare spre Sebeș (GPS)


(GPS)


Aici se nivela zona adiacentă (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

luc

Am ajuns și la podul peste Mureș (GPS)


Aici e nevoie de rostul de dilatare (GPS)


Nivelul până la care se va așterne asfaltul pe pod (GPS)


Vedere de pe pod spre digul de protecție, obligați de Apele Române să îl refacă (GPS)


Mureșul văzut de sus (GPS)


Firul Sebeș - Turda (GPS)


Podul, vazut de la "firul ierbii".
Se circula pe acest fir. Am văzut atât mașinile cu beton de la Florea, cât și mașini mici de la diferiți subcontractori (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

luc

Coborâm și sub pod (GPS)


Cele 2 fire (GPS)


Aici suntem în albia Mureșului (GPS)


(GPS)


Vedere din aval (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

luc

#17274
Pasajul peste de DJ107C, de la intrarea din satul Limba (GPS)


Vedre spre Alba Iulia (GPS)


Tub de scurgere, în apropriere de pasaj Oarda (GPS)


Pasaj Oarda, peste strada Victoriei (GPS)


Aici era ceva activitate, inclusiv sub pod în zona cuzineți (GPS)






Celebrele panouri fonoabsorbante. Lipsa lor, motiv de proces  (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

luc

#17275
Punctul terminus: Marele Zid... de la Oarda











Piatra folosită.


În loc de concluzie pentru zona vizitată: deși era activitate în mai multe puncte, mai este mult până să putem circula. Ce frapează este lipsa de coeziune, alternează zone cu indicatoare auto cu cele în care lipsește terasamentul!

Powered by API/PUM imgur uploader

Teo

La structurile de la viitorul pod peste râul Sebeș, din dreptul benzinăriei Rompetrol Iviniș - Kronospan/Lancrăm s-a mai lucrat. Cea de lângă DN, pe dreapta pe sensul către Cluj, este gata.

horatiu.cosma


AlinC


Telvanni

Pentru cunoscatori, procentual, cu cat e mai ieftina varianta gabioane+umplutura vs tablier+pile? Mi se pare o munca foarte anevoioasa ce se face acum.